SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čo robiť, keď sa nemôžete uhnúť sanitke? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

myslim si

ze mozno tam vezu mojho pribuzneho a natlacim sa na krajnicu aby mohli prejst.
Tymto nemienim zautocit osobne ani na autora clanku, ani na ziadnu inu osobu ci uz fyzicku alebo pravnicku a ani sa nesnazim sirit spam, tak skor ako ma nahlasite aspon sa nad tym zamyslite.
 

Siel si tadial?

Tam sa fakt neda vyhnut. Neviem si predstavit, ako tadial chodia bicyklisti - nakladak ich urcite neobehne. A pri nehode sa to takisto neda obist - jazdny pruh je ohraniceny vyvysenym zltym plastovym pasom a je to kombinovane s husto nastavanymi zvislymi znackami. Fakt cakam, kym sa tam stane nieco vazne, aby kompetentni pochopili, ze je to riadna blbost, co tam urobili!
 

 

Myslim, ze uz sa nieco stalo. Pocul som, ze vraj maju tu zltu barieru na niektorych miestach predelit ... ale uz neviem v akych dlzkovych intervaloch ;)
 

v strečne

chodí sanitka vládne bavoráky vždy tým pruhom ktorý je v strede. a je jedno či v smere jazdy alebo protismere. no proste úplný luxus. p.s.: oporúčam mať rádio tichšie.
 

vladne BMW oproti

no v tej tiahlej zakrute by som nechcel sanitku oproti - od MT, vladny bavorak asi ano - nieco ako z vtipu " som tu svinu zabil" ale to to by bolo naozaj
 

No ešte som v protismere žiadne auto

s majákom nevidel.Myslím, že by nemalo veľkú šancu prísť do cieľa. Stretol som už sanitku presne v mieste, ktoré sa popisuje. Je tam jedno parkovisko, tam som zahol, počkal som kým sanitka prejde a pobral sa za ňou. Po hrad išla v kolóne asi 80 km/h.
Ináč pekné vysvetlenie- "umožniť plynulý prejazd". Nabudúce, keď za mnou bude tmavé auto s blikačkami pred chladičom v tomto mieste, umožním mu plynulý prejazd päťdesiatkou. :-) Poprosím aj ostatných, nech si páni ministri a ostatná ... lepšie plánuje čas.
 

 

Pred časom tu bolo podobné vysvetlenie pre súbežnú jazdu v meste....

Niekto ide za mnou rýchlejšie, ja ho "blokujem" v lavom pruhu, ale miesto toho, aby som sa uhol počkám až kým príde ku mne, čím ho spomalím na svoju rýchlosť a potom je už len na mojej dobrej vôli, či ho pustím, keďže nejde rýchlejšie ako ja.

Pán autor by sa mohol nad tým trocha zamyslieť. Či plynule neznamená plynule z pohľadu vodiča vozidla s právom prednostnej jazdy, a či plynule neznamená aj požiadavku na plynulú rýchlosť - teda, aby nemusel kvôli mne spomaľovať.

Inak potom nechápem, ako, a na základe čoho by som mal púšťať trebárs sanitku v meste (okrem križovatky), kedže aj pri znížení rýchlosti na 50, (prípadne na 40 v kolóne) sa dá podľa autorovkho výkladu hovoriť o plynulom prejazde)...
 

 

Tak neviem. Chodim tadial dost casto a este sa mi nic take nestalo a ani som o tom nikde nepocul. Myslim si, ze je to obrovske nebezpecenstvo (aj pre nich samych) a do toho by nesli.
 

no tak sa modli

aby sa ti to nestalo.
 

 

Uplne by stacilo tam zrusit tie stlpiky na tom deliacom pase. Sanitka by v pripade potreby mohla prechadzat ako potrebuje.
 

 

v tom useku pri Strecne sa mi uz par krat stalo, ze auta predo mnou z nejakych dovodov isli 30 km/hod. alebo som stal v kolone.. Pritom tam nebola ziadna nehodna ani pokazene vozidlo..
V SR mame este velke rezervy, co sa tyka plynulej jazdy v kolonach, pripadne zipsovania pri zlucovanie pruhov..
 

 

Ja som tam us aj stal, daku hodinu. Asi buracka, alebo co. A tiez som tam zazil cyklistu (!) za ktorym sme sa vliekli az kym sa pruhy v nasom smere nerozdvojili. Tam je ten jeden jazdny pruh taky uzky, ze sa ho fakt nedalo odbehnut. Krajnica prakticky nulova. Na D1 aspon trosku zuzili stredovy pas, ale na tej ceste pod strecnom len zabrali krajnicu a premalovali ciary. Vobec nerozsirili ciestu...
 

 

verim tomu.. Divim sa tym cyklistom, ze tam pri tej premavke vobec idu.. Tam ich musi obehnut kolona aut.. mne osobne by to obiehanie autami pri jazde na bicykli, bolo riadne neprijemne..
 

 

A bolo kam rozsirit tu cestu?
Na jednej strane skaly, ktore beztak furt padaju a na druhej strane zraz a Vah.
Jedine co tu pomoze, je dialnica.
 

V tých najužších miestach,

ktoré popisuješ, ostal dvojpruh. Kde je trojpruh, väčšinou nejaká možnosť by bola, len by tam museli nastúpiť stavebné mechanizmy.
Inak asi najväčší spomaľovač- za hradom na ZA, kde niekedy idú náklaďáky aj 30, ostal dvojpruh, hoci na väčšine s malými úpravami by asi trojpruh vyšiel.
 

...

Myslím, že to, čo vytvorili pod Strečnom je teraz oveľa horšie ako predtým. Keď sa pruhy rozdvoja, tak sa všetci snažia na tom krátkom úseku obehnúť čo najviac kamiónov, ale väčšinou majú smolu a vpredu je žigulák, ktorý sa síce snaží o to isté, ale rýchlosťou 81km/h. Výsledkom je aspoň dvadsť nervóznych vodičov, ktorí sa to potom snažia dohnať buď pred Žilinou, alebo pred Vrútkami. Najmä smerom na východ je to potom peklo, lebo všetci vedia, že ak to nestihnú po Vrútky, tak až po výjazd zo Sučian si už príliš neškrtnú. Ak by pod Strečnom urobili normálne dva pruhy so širokými, komfortnými krajnicami a zvodidlami smerom k Váhu, urobili by lepšie.
 

Ja ako vodič

za beznej situácie som spokojný. Predbieha sa ľahšie, aj keď nastáva aj sitácia, ako popisuješ. Teraz dokonca pravý pruh je iba pre pomalé vozidlá (tak to bolo od začiatku) a s obmedzenou rýchlosťou na 70, ale nejazdí sa podľa toho. Horšie je, keď sa niečo stane (napr. ide cyklista, nehovoriac o nehode). Neviem, ktoré riešenie je lepšie, asi iba dve rúry z Dubnej Skaly do Višňového a dvojpruh ako regionálna cesta aj pre cyklistov.
 

 

:-D Tvoje riešenie by stálo pekných pár sto miliónov eur. Musíš si taktiež uvedomiť o aký ťah ide a za akú dobu sa prestavba cesty pod Strečnom uskutočnila. Tvoje riešenie by odstavilo celú cestu na minimálne 1 rok, čo by malo dosť katastrofálne dôsledky. Rekonštrukcia, ktorá sa uskutočnila bola a je iba provizórna, ale za daných okolností asi jediná možná vzhľadom na čas za ktorý sa zrealizovala.
 

...

Nemyslím si, že sto miliónov € je rozdiel v cene, keď na cestu namaľuješ dva pruhy, alebo tri pruhy. Možno sme sa neporozumeli, mám na mysli obyčajnú dvojpruhovú cestu aká tam bola predtým a nie štvorpruhovú (ako na diaľnici). Jediný rozdiel by bol iba v tom, že by tam bola lepšia krajnica na obidvoch stranách (tú cestu aj tak mierne rozširovali). Teraz, keď sa tam niečo nebodaj stane v jednom pruhu (stačí obyčajný defekt), tak celá doprava tam stojí.
 

 

Ja sa pokial mozno snazim vychutnat krasu Vazskeho udolia, tak sa do bezhlaveho predbiehania prilis nehrniem. Ale myslim si, ze to jednoznacne zlepsilo plynulost premavky. Ale narovinu, uz sa tunela nemozem dockat, snad sa ho dozijem...
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Auto