SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dobrá rada: Ak je treba, vymeňte remeň. Potom kontrolujte emisie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

Vážič vzduchu???q

A to už čo je? To je tam nejakú ujo vážič vzduchu?
Keď už tak ľudovo povedané "váha vzduchu", resp. snímač(merač) množstva nasávaného vzduchu...
 

a ty si co??

vaha vzduchu , vahač vzduchu,vazic vzduchu..no poviem ti medzi tym je neskutocny rozdiel .nevies s cim zaujat tak musis opravovat aj to co sa nemusi opravovat poviem ti ja stm pracujem a tak isto to volame , vazic.....ja nevem kde tu je problem..... musis este vela pobehat aby si mal na Rasta chvalu. najprv sa opravuj sam a az ked budes nieco vediet potom nech sa paci... ale takusprostostaku si napisal...... ako keby si sa mu vysmieval ze to nevie:D steba nemozeme.. a keby to nebolo v uvodzovkach:D mna asi,......hm.!
 

 

Suciastka sa vola "vaha vzduchu" nezohladu na to, ako to ty volas.
 

 

a podľa mňa je teda absolútne jedno ako to nazvú v článku...
 

 

Pohybujem sa okolo áut už dlho, ale nikdy som nepočul pojem vážič vzduchu... A to v jednom kuse počúvam chvály na TDI-dvojhmota, váha, turbo, etc. To je jedno.
Prádu Rasťa Chválu si vážim, ale prekvapil ma takýto pojem, ktorý som ja osobne nikdy nepočul. Taký google pre "vážič vzduchu" vypluje 121 výsledkov, pre "váhu vzduchu" takmer 28 000 výsledkov.
Keď je to v článku jedných z najčítanejších novín, tak si myslím, že by to kľudne mohla byť váha vzduchu alebo lepšie odborný názov súčiastky.
 

 

asi v prvom rade ide o to, či si pochopil o čo ide....pochopil si?...no tak čo riešiš....
 

???

Slengový výraz. Nič viac nič menej. Účel bude plniť aj vážič vzduchu, je to jedno. V každom prípade ide o to, že ten motor tam zbrať nejak moc nedostane. Tam sa ľudia boja pridávať, ale keď obiehajú ako besní, tak im otáčkomer nevadí, keď je v červenom. V každom prípade treba mať motor tak zohriaty aby vňom bol na dostatočnú teplotu zohriaty aj olej.
 
Hodnoť

 

"Ak motor nasaje vo vysokých otáčkach olej alebo sa tento v turbe vznieti, otáčky motora a turba narastú do kritických hodnôt aj bez stlačenia plynového pedála."
Toto by som poupravil. Olej sa nevznieti v turbe. Motor zacne nasavat olej, ktory nasledne spaluje namiesto nafty, preto sa motor neda znasnut klucikom. Pomoze len zaradenie rychlost zhasnut motor nasilu. U automatu nepomoze nic a motor bude bezat, kym sa nesplai vsetok olej.
Konci to takto nejako: http://www.youtube.com/watch?v...
 

re

by ma zaujimalo, ako sa tomu tipkovi ten motor podarilo vypnut, ak to malo automat.
 

 

Mozno dosiel olej. Alebo tam hodil rychlost, cim klesli otacky aj tlak oleja a uz ho nebolo dostatok na udrzanie motoru v chode. Ale neviem ci by som v tomto pripade riskoval aj znicenie prevodovky - HDM to urcite nepomoze a lamely v prevodovke to moze odpalit.
 

 

To tam kolko bolo toho "oleja"?
.
Tak to dopadne, ked sa do osobnych aut zacnu montovat motory z traktorov a kombajnov a nie poriadne benzinove :-)
 

 

Jasne, pretoze benzinove motory nemaju olej, ani turbo... :-P
 

 

U benzinovych podla mna nehrozi to, co u dieslov. Nemaju dostatocny kompresny pomer, aby tam doslo k samovznieteniu oleja. Alebo som o takom pripade zatial len nepocul.
 

hm

to bude zrejme tym ze do seriovych preplnovanych benzinov sa zvycajne nemontuju velke turba, ktore produkuju velky tlak, pochopitelne, kvoli zivostnosti motoru.
 

 

Este sa ti nestalo nieco take, ze si vyprazal snicel, olej vyprskol na platnu a vznietil sa? Tam asi nebol ziaden "kompresny pomer", co? Inak povedane, na vznietenie oleja uplne postacuje vysoka teplota.
 

 

Olej vyprskol a vznietil sa. A zhasol. Trvalo to asi sekundu.
Na tom videu motor BMW pracuje v "divnom rezime" dooooooooost dlhu dobu.
 

 

Zhasol, ved hej, ale to preto, lebo si ho do ohna neprilieval! :-)

Na tom videu ide o to, ze tesnenie na turbe prepusta olej ktorym je turbo mazane/chladene, a ktory je prudom vzduchu tlaceny do spalovacieho priestoru kde sa spaluje. To zase zvysuje otacky motora, teda aj tlak vo vyfuku, otacky turba, a to zase tlaci spolu so vzduchom do motora aj olej. Chapes? Tazko je to zastavit, ak mas automat a nemozes zaradit rychlost, stat na brzde, a pustit spojku...
 

 

Ak tomu rozumiem dobre, ty tu tvrdis, ze tesnenie turba prepusta tolko oleja, ze velkoobjemovy dieselovy motor moze nan ist na vysoke otacky niekolko minut, ako sme videli na tom videu???
To by to tesnenie muselo byt z toaletneho papiera, aj to iba v jednej vrstve.
Tam musi byt nejaky iny problem.
 

 

LOL, povedzme ze to auto si vezme tak 8L paliva na 100km pri jazde. Ca co myslis, kolko paliva si berie nezatazeny motor? Tipujem tak liter, maximalne dva na hodinu chodu naprazdno. To znamena ze par kvapiek oleja rozpraseneho v nasavanom vzduchu kazdu sekundu uplne staci na to aby ten motor pracoval. Pri tych otackach turbiny a tlaku oleja v systeme sa to da velmi lahko cez prasknute tesnenie natlacit...
 

 

"par kvapiek oleja rozpraseneho v nasavanom vzduchu kazdu sekundu uplne staci na to aby ten motor pracoval."
LOL, to to BMW z toho videa ma teda pomerne vysoko nastavene otacky volnobehu...
Tam neislo par kvapiek kazdu sekundu, ale hadam aj pol deci :-) To by tam musel byt zavedeny priamo privod oleja :-)
Jarry, nekecas ty takto nahodou? Ja teda nie som expert, ale toto, co tvrdis, sa mi teda nechce verit.
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Auto