SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Elektromobily musia byť ľahké, ukazuje štúdia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

NIKDy...

...
 

 

uveď dôvody....
 

lebo

dnes má 80 rokov a na 85 rokov sa mu už neoplatí kupovať nové auto :-)
 

 

tak to je potom pádny dovod :) inak do mesta je elektro mobil najlepšia volba a ak nie elektro mobil tak jednoznačne hybrid..
 

 

jedine elktro. ziaden hybryd, ziadne oleje, prevodovky, spalovacie motory
a ine veci, co by sa pacili servisnym dielnam! NIC!
Len 100% praca pre elektrotechnika!
Dlha vydrz motora, ziadne spalovanie ani znecistovanie, rekuperacia,
ziadne spojky, prevodovky, sviecky, dyzy, zapalovanie, horenie, takty, nic!
Doriesi sa bateria, ako sa vyvojom doriesili i spalovacie auta z beznych 50 km/h na beznych 250 km/h.
Ak budu vsetky tie tisice Inzinierov pracovat namiesto spalovacieho motora na elektrike,
vysledky sa DOSTAVIA.
 

To sa mylis

Mechanika nikdy nevyjde z mody, ved je to kostra kazdeho auta. Okrem karoserie, najma na riesenie efektivnych prevodov z elektro-motoru (ak nie su montovane priamo do kolesa) je potrebny dovtip, mozno vacsi, ako v pripade motorov na benzin a naftu. Pravdou je, ze elektricke auticko je cistejsie, ked a Li-Ion baterie tiez predstavuju enviromentalny hazard - a ich vymena stoji viacej, ako ine mechanicke opravy na obycajnych autach. Ale to je iba docasne, lebo zatial ani Li-Ion baterie nie su vrcholom efektivneho uskladnovania energie.
 

ja si myslim

ze prevod z elektromotora je jednoduchsi ako zo spalovacieho, pretoze ma ovela vacsi rozsah otacok, na ktorych pracuje efektivne (a ani na tych neefektivnych "nezakape" tak lahko), navyse riesenie montovat motor do kazdeho kolesa je mozno este vyhodnejsie. Mechanika je ovela poruchovejsia ako elektronika, preto je vyhodne ju minimalizovat. Zostava uz len ta cena a kapacita baterii ...
 

 

to sa mylis - elektromotory maju velmi tvrdy nastup tociveho momentu a preto pri vykonoch v osobnom aute si mechanika `uzije svoje`...
 

 

Silny tocivy moment je vyhoda, vdaka nemu maju elektromobily lepsiu akceleraciu. Predstav si elektricku vrtacku, kde mozes plynule regulovat otacky od 1 po niekolko 1000, nieco podobne so spalovacim motorom si nedokazem predstavit.
 

 

Samozrejme ze je to vyhoda, aj vysoka ucinnost...

Ale z pohladu mechanickych pohyblivych sucasti (ktore dufam chapes ze musi mat aj elektroauto) su to velmi tvrde `pracovne podmienky` oproti spalovaciemu motoru...
 

 

Hlupost. Je len otazkou inteligencie elektroniky aky bude moment. Oproti razom z vybuchov vo valci sa bavime o "chirurgickom" rozbehu. Ked sa pouzije stykac, tak ano, to moze prevodovku (ktora tam vobec nieje potrebna) aj rozdrapit.
Skuste si porovnat brzda-plyn jazdu na starej elektricke a plynuly rozbeh tyristorovej.
Sice tam prevodovka je ale pevna bezspojkova jednoducha. Vedeli ste ze tie hranate vyrabane uz 20 rokov maju protismykovy rozbehovy system?
Za uchylku povazujem jednu studiu, kde riesili elektromobil 4x4 a pouzili na prenos sily na zadnu napravu zlozitu mechanicku dvojitu spojku zo spalovacieho motora a cely ten prevodovkovy sajrajt system. Proste len vymenili spalovaci motor za elektromotor. A este sa tym hov@da neschopne chvalili.
K motoru v kolese. Take koleso je tazke a pruzenie logicky zle reaguje na nerovnosti. Auto sedi uplne na figu. Kazdopadne je to riesitelne velmi jednoducho. Sam som zvedavy kedy na to soudruzi zo siemensu dojdu.
 

 

motor v kolese ma zvysene naroky, zvysujes hmotnost neodpruzenych casti co tiez nieje najlepsie riesenie
 

Ja volím

vodíkový pohon a palivové články. H2 nádrž sa naplní ľahko a spolu s palivovým článkom nahradí batérie a ich nízku kapacitu a životnosť. Už len lacný zdroj energie na výrobu H2.
 

vodik

Najväčšia kravina ktoru kedy amici začali vymyšlať. Vyrobne naklady su trojnasobne vyššie abo s benzinom.
A predtým než začneš oponovať tak si pozri tento film. je s titulkami
http://video.google.com/videop...

A čo sa tyka namahania mechanických častí všetko sa da zvladnut ked uz dneska bežne krotíš 500 výbušných koní.
 

 

Fajny film. taketo konspiracne mam rad. Normalne mi bolo az smutno ked som videl tie mrtve elektroauticka..
Ak je to apson zcasti pravda, tak je je fakt nehoraznosť co dokazu mocipani znicit aby udrzali svoje zaujmy...
Ale na druhej strane dobry produkt by sa mal presadit aj napriek takymto polenam pod nohami.. Keby to fakt fungovalo porovnatelne s normalnym autom, isto by sa toho ujal niekto iny a elektroaut by tu behalo uz miliony.
Inak poznate AUTO NA VZDUCH ?? pred niekolkymi rokmi som to objavil, ale odvtedy nic nove.. http://www.autonavzduch.cz/bod...
 

Veľa kravín

sa už uchytilo. Ak sú náklady trojnásobné, to by nebolo až tak zlé. Cena benzínu bude stúpať, cena H2- ? Napísal som, že už len nájsť lacný (nový) zdroj energie, verím , že sa to časom podarí- za 5 alebo 50 rokov. Takisto výrobné náklady áut- všetko záleží na sériovosti. Niečo o palivových článkoch v pracovnom stroji (náhrada batérie za pohon palivovými článkami) aj tu- (stiahnite PDF): http://www.rcm.it/default.php?...
Film si pozriem, ale až doma niekedy večer.
 

novy zdroj

Načo chceš hladať niečo nové ked slnko je tu už dlho a baterie su už tak prepracovane ze na ne prejdeš cez 300km bez problemov.
 

 

jeden taky prepocet, podla vypoctu jedneho zastancu takehoto riesenia co navrhujes staci pre jedno auto vybudovat plochu solarnych panelov o rozlohe 20m2 (islo o pomerne usporne auto som zvedavy ake cisla by vysli keby zohladil cele vykonove spektrum) pri pocte registrovanych aut na slovensku cez 1,3 mil je potrebna plocha zastavana solarnymi panelmi "len" 1300000*20m2

takze zhrnute a podciarknute nic este nieje a hladat treba dalej
 

Slnko je tu,

ale jeho využívanie na energiu nie je ešte zvládnuté (ak sa aj teraz stavajú slnečné elektrárne, je to vďaka tomu, že tá energia je dotovaná!). To nové môže byť aj slnko. A batérie na 300 km sú mi na nič, keď pôjdem na služobku 2x 250 km alebo na dovolenku 1000 km.
 

 

tak o tomto tipe aut sa dá hovoriť tak za niakych 20 rokov ale momentálne v tejto dobe s týmito technologiami co su na trhu som myslel ...
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto