1. Oranzova nepreblikne, ale par sekund svieti... 2. Ak dodrziavas 50km/hod a nejazdis sportovo, t.j. iba brzda plyn, ale plynulo, tak nemusis dupat na brzdu az na podlahu a i tak zastanes na par metroch 3. A to co pise chlapik nad tebou, ze prudkym brzdenum by ohrozil seba autom zozadu. Nuz to auto zozadu ma dodrziavat bezpecnu vzdialenost, a ak by do neho vrazilo, on nie je navine, na vine je VZDY ten vzadu. 4. Ak by som nechcel sa nechat ohrozit autom vzadu alebo hocicim inym, tak najlepsiue je nechat auto v garazi a chodit pesi, zasadne iba po lesnych cestach.
neobhajujem tu jazdu na cervenu.. len vravim, ze su situacie, ked blizko pred semaforom naskoci oranzova a a bud ani realne nie je sanca to ubrzdit z 50ky, alebo by bolo treba dupat na brzdu. (aj z 50ky trocha trva zastavit http://www.ibesip.cz/Rychlost/...) Takze vtedy, ako som pisal, na tu oranzovu prejdem.
Na cervenu sa da zastavit vzdy pri dodrziavani predpisov, ale na oranzovu ani tak niekedy jednoducho nejde.
Hej, s tym suhlasim. Mne sa zasa minule poacila reportaz na Markize od nas z jednej krizovatky, kde moderator kritizoval chodcov, ze prechadzaju na semafory na cervenu ... suhlasil som s reportazou, az na posledny zaber ... tam chodci hufne prechadzali cez prechod ... a pomedzi nich si svihlo 50-tkou jedno auto ... lenze ti chodci mali ZEELENU :-)))
3. Na vine moze byt ten za mnou, ze nedodrzal bezpecnu vzdialenost... ale co z toho mam ja? Mam naburane auto a natahovacky s poistovnou a policiou. Dakujem, neprosim. Snazim sa tomu vyhybat.
Presne takto všetci zmýšľajú, ako Ty píšeš a potom nám robias tarosti s nehodami. Ak pôjdeš 50 kou, nemyslím, že ten za tebou nedobrzdí. Ale ako premýšľa slovenský vodič pretekár? Cez križovatku pokiaľ možno čo najrýchlejšie. A hlavne s ŠPZ BA. Túto ŠPZ keď vidím, začínam si dávať pozor na seba a okolie.
Iste, takze radsej prefrcis krizovatkou na oranzovu, kde riskujes este vacsi problem, dakujem, taky problem si prosis. Ale v takom pripade uz budes na vy ty, a natahovackly s policiou budu este vacsie.
Prechod na zltu: 1) nie je zakazany 2) vzhladom k tomu, ze nemame blikajucu zelenu, je uplne normalne, ze ak zrazu blikne zlta, ja nebudem v tom momente stat
Nuz neviem, ale odporucam ti zajst k ocnemu ... u nas na semaforoch mame : zelenu, ORANZOVU a cervenu ... zltu ... neviem kde so vo vyhlaske pise o zltej.
Vyhláška MV SR č. 9/2009 Z. z. §9. Riadenie cestnej premávky svetelnými signálmi a pokynmi (3) Pri riadení cestnej premávky na križovatke b) signál so súčasne svietiacim červeným svetlom "Stoj!" a žltým svetlom "Pozor!" znamená pre vodiča povinnosť pripraviť sa na jazdu,
1. Neviem aku vyhlasku citujes ty... ale ja vo svojej vyhlaske stale vidim ORANZOVE svetlo ... 2. Teraz nehovorime o tom, ked stojis na krizovatke a je CERVENA - ORANZOVA, ale OPACNE ... je ZELAN - ORANZOVA - CERVENA ... to je asi trosku rozdiel, vsak ? To nie je pohynanie sa z miesta, ale ZASTAVENIE !
d) signál s plným žltým svetlom "Pozor!" znamená pre vodiča povinnosť zastaviť vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a až V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením; ak je však vozidlo pri rozsvietení tohto signálu už tak blízko, že by vodič nemohol vozidlo bezpečne zastaviť pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a až V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením, smie pokračovať v jazde; ak svetlo tohto signálu svieti prerušovane, nejde o križovatku s premávkou riadenou svetelnými signálmi,
:-) ze je vo vyhlaske to viem, ale na semaforoch som ju este nevidel, ozaj. Je tam jedna farba navyse, okrem cervenej a zelenej, ale ta zltu pripomina iba velmi vzdialene a s velkou davnou predstavisvosti ...
Ak to tak vyznelo, zle sme sa pochopil, prepac. Ja som to myslel tak, ze zltu na semaforoch som videl hadam iba raz : ked bolo sklicko na zelenej rozbite :-)
Ale jazda na cervenu je jedna z veci, ktoru by Packovci mali pokutovat, namiesto napr. nezmyselnych merani rychlosti.
hej
?
2. Ak dodrziavas 50km/hod a nejazdis sportovo, t.j. iba brzda plyn, ale plynulo, tak nemusis dupat na brzdu az na podlahu a i tak zastanes na par metroch
3. A to co pise chlapik nad tebou, ze prudkym brzdenum by ohrozil seba autom zozadu. Nuz to auto zozadu ma dodrziavat bezpecnu vzdialenost, a ak by do neho vrazilo, on nie je navine, na vine je VZDY ten vzadu.
4. Ak by som nechcel sa nechat ohrozit autom vzadu alebo hocicim inym, tak najlepsiue je nechat auto v garazi a chodit pesi, zasadne iba po lesnych cestach.
Takze vtedy, ako som pisal, na tu oranzovu prejdem.
Na cervenu sa da zastavit vzdy pri dodrziavani predpisov, ale na oranzovu ani tak niekedy jednoducho nejde.
?
Mam naburane auto a natahovacky s poistovnou a policiou. Dakujem, neprosim. Snazim sa tomu vyhybat.
???
?
1) nie je zakazany
2) vzhladom k tomu, ze nemame blikajucu zelenu, je uplne normalne, ze ak zrazu blikne zlta, ja nebudem v tom momente stat
Ina vec je prechadzat na cervenu.
?
Vyhláška MV SR č. 9/2009 Z. z.
§9. Riadenie cestnej premávky svetelnými signálmi a pokynmi
(3) Pri riadení cestnej premávky na križovatke
b) signál so súčasne svietiacim červeným svetlom "Stoj!" a žltým svetlom "Pozor!" znamená pre vodiča povinnosť pripraviť sa na jazdu,
?
2. Teraz nehovorime o tom, ked stojis na krizovatke a je CERVENA - ORANZOVA, ale OPACNE ... je ZELAN - ORANZOVA - CERVENA ... to je asi trosku rozdiel, vsak ? To nie je pohynanie sa z miesta, ale ZASTAVENIE !
d) signál s plným žltým svetlom "Pozor!" znamená pre vodiča povinnosť zastaviť vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a až V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením; ak je však vozidlo pri rozsvietení tohto signálu už tak blízko, že by vodič nemohol vozidlo bezpečne zastaviť pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a až V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným signalizačným zariadením, smie pokračovať v jazde; ak svetlo tohto signálu svieti prerušovane, nejde o križovatku s premávkou riadenou svetelnými signálmi,
Ale ja tam stale vidim zltu :)))
?
Nuz, uz si sam zistil, ze je zlta vo vyhlaske? :)))
?
?
tak mi povedz, koľko sekúnd