SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prešli ste na červenú? Výhovorky nepomôžu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

zak sa niekomu zda 80km/h

na tej vypadovke vela (kedze to vola rutenie), este nie je tomu tak davno co to bolo mimo obce a jazdilo sa tam 90 km/h.
 
Hodnoť

inak ma dojem

ze ta znacka co ma pan dojem ze tam bola, tam nikdy nebola.
Anomalia je skor krizovatka tesne nizsie z ulicou na Pantoch kde pri vychadzani z Pantov rovno a dolava je obycajne danie prednosti v jazde pricom pri odboceni doprava je tam STOP-ka. Ono je to velmi dobre pre policajtov co sa schovaju za bilboardy pripadne do lesika pri Sprincalku a uz mavaju placackou ked tam niekto nezastavi :-)
http://maps.google.com/?ie=UTF...
 

 

Ta Stop-ka tam veru vyznam ma! Chodievam tade casto, bud idem z Race na Rybnicnu (prichadzam v pravom pruhu), alebo z Pezinka tiez na Rybnicnu cez ten oblucik (vtedy prichadzam v lavom pruhu). Problem je v tom, ze ten lavy pruh sa este v krizovatke meni na odbocovaci k arealu BEZ+Lagermax.
Dementi vychadzajuci z Pantov mysliac si, ved su tu 2 pruhy, ved ten clovek prejde do vedlajsieho pruhu, si napriek Stop-ke surovo vzdy vojdu do krizovatky aj ked je od nich clovek vzdialeny len par metrov a obmedzuju tych, co idu po hlavnej. Tito maju 2 moznosti, prudko zabrzdit, alebo ak je miesto v odbocovacom pruhu, dupnut na plyn a cez tento odbocovaci pruh obehnut inteligenta, co sa ti pred kapotu vopcha z vedlajsej mysliac si, ved co, su tam 2 pruhy. To, ze ten lavy je odbocovaci, ten clovek uvidi az vtedy, ked je na hlavnej a zbada nakreslene sipky na vozovke.
Identicky pripad nastava aj pri jazde z Pezinka na Rybnicnu. Vtedy clovek prichadza v lavom pruhu, ak vyhodis smerovku pri prechadzani do praveho este pred krizovatkou, mylis ludi na vedlajsej tym, ze odbacas na Panty. Ak zostavas v lavom pruhu, pravy zostava volny a ludia z Pantov ti tam vojdu. Takze ty ako vodic iduci po hlavnej, nemas sancu prejst krizovatku bez toho, ze by si neporusil niektory z predpisov alebo aby nevznikla kolizna situacia. Staci sa spytat ludi, co maju kancelarie v blizkej budove, ako casto pocuju vytrubovanie.
Cela ta krizovatka je riesena neskutocne blbo, je dostatocne siroka na to, aby sa znacenie upravilo. Pri vyjazde z Pantov by mal by plnohodnotny pripajacai pruh az k autobusovej zastavke. Pravy pruh by bol rovnako ako doteraz priebezny az na ku starym kasarnam, lavy by zostal odbocovaci do arealu BEZ/Lagermax.
Za sucasnych okolnosti ta Stop-ka na vyjazde z Pantov vyznam ma, a kazdy dement, co na nej nezastavi a vojde do krizovatky si zasluzi pokutu. Som rad, ze ti policajti tam v poslednej dobe su casto!
 

STOP-ka

tam bola aj predtym ako pomenili pruhy a je absurdne ze rovno a dolava mozes is rychlo a doprava nie
 

 

ako tak pozeram, je to naozaj dost dementne vyriesene... nastastie tadial nechodim :)
zelam pevne nervy... :P
 
Hodnoť

pokial dobre pamatam

taksvetla sa nastavuju tak ze zlta s cervenou sa zaznu na druhom semafore az ked je na prvom cervena takze nikto prudko nevystartuje.
Keby aj tak prejazd na zltu je v poriadku, argumentovat ze niekto vypaliz opacnej strany ked mu na semafore svieti este cervena (aj ked v kombinacii so zltou) nie je spravne. To by som nemohol radsej vobec jazdit lebo vzdy je riziko ze niekto pojde na cervenu.
 

 

Problem nie je ani tak prudke vystartovanie, to by muselo byt Ferrari, ako rozbehnute vozidlo ktoremu skoci zelena a vobec na krizovatke nezastavilo. To su skarede havarie.
 

 

kedysi sa krizovatky so svetelnym riadenim projektovali tak, ze medzi naskocenim cervenej jedneho smeru a rozsvietenim zelenej inemu smeru musel uplynut urcity medzicas, ktory bol nastaveny ako cas prejazdu vozidla krizovatkou z daneho smeru, cize aj ked preslo jedno vozidlo v momente naskocenia cervenej, ostatne kolizne smery mali stale cervenu, az pokial neubehlo vopred nastavenych x sekund, potrebnych pre prejazd krizovatkou. az potom sa rozsvietila cervena s oranzovou a zelena pre dalsi smer. dnes si vsimam, ze takyto bezpecnostny prvok sa v zaujme zvysenia "pynulosti" cestnej premavky aplikuje minimalne, a vidim, ze casto naskakuje zelena ani nie sekundu po tom, co smeru, ktory mal volno predo mnou, naskocila cervena... nepaci sa mi to, je to nebezpecne...
 

 

Presne takto su nastavene semafory v michalovciach pri tescu a uz sa tam aj stalo dost vaznych nehod
 

 

jazdim v anglicku, na slovensku skoro vobec a tak mozem porovnavat iba s tym co citam na sme.sk vela veci ktore sa tu zdaju absurdne su uplne bezne v anglicku, napr semafory, pre jeden smer zmena zo zelenej na zltu v tom istom momente zacina pre druhy smer zmena cervenej na zltu a zelenu, pan nadomnou oponuje ze je to nebezpecne, ale tu ziadny dement nevystartuje len tak ved mam zelenu IDEM x ludi si aj skontroluje ci moze, nakoniec niekedy ani nie ak pre kolonu v inom smere im auta zablokuju cestu, casy pre cervenu su kratke a niekedy staci iba pribrzdit a kym pomaly dojde ku krizovatke naskoci opat zelena,
prechod do ineho pruhu na dialnici je bezny ako chlieb, aby auta z priebezneho sa mohli jednoduchsie zaradit
autam prichadzajucim z vedlajiech ciest sa dava niekedy prednost napriek inym pravdidlam pretoze by tam mohli cakat do vecera a nikdy by sa nedostali na hlavnu cestu
zatial len tolko
 

 

ano, to je uplne v poriadku. problem je, ze myslenie mnohych vodicov na slovensku, je tazkopadne, chyba im elementarna slusnost a rozmyslanie v cestnej premavke. preto by sa mali robit/robia systemy, riadiace cestnu premavku, blbuvzdorne, aby vznikalo minimum koliznych a neprijemnych situacii...
preradovanie do ineho pruhu pre umoznenie vozidlu, vchadzajucemu na dialnicu je, myslim, uz aj v nasich podmienkach celkom bezne, pokial je samozrejme lavy pruh volny. a pustit auto z vedlajsej cesty, ked vidim, ze tam uz evidentne caka dlho, dlha je aj kolona za mnou a nikam sa neponahlam, je predsa bezna vec. v tomto pripade plati, ze pustim ja a v buducnosti mi to zas niekto iny oplati...
 

ani to by nemalo byt problem,

pokial ide auto na zlty signal, este stale ma naskok jednu dve sekundy pred tym ako druhy smer dostane zelenu. Opakujem ze ak auto na tej druhj strane vpali na cervenu so zltou do krizovatky tak to uz je rovne tomu ako keby uisiel na cervenu a teda nebezpecny je akykolvek prejazd krizovatkou aj keby si mal zelenu. Prejst na zlty signal je legalne, prechadzat na cerenu so zltou nie.
 

 

z vlastnych skusenosti vidim ze ked mne naskoci oranzova, ten oproti uz ma tiez oranzovu a startuje. prave v michalovciach som letel na oranzovu a ten oproti mi vbehol do krizovatky. pochybujem ze by vyrazil na cervenu, skor je to blbo nastavene.
 

na jednej strane pises

ze ten oproti tam mal oranzovu na druhu stranu pises ze asi. No ono to je naozaj tak, ze isiel na cervenu alebo si to nepostrehol spravne.
 
Hodnoť

 

"No a policajti si tento priestupok nevšímajú a tolerujú asi preto, že s mladomanželmi súcítia."

Hodnotna veta p. Novotny. Aj my s vami budeme sucitit, ked sa budete zenit. Len nam to dajte vcas vediet ;)
 

na zive.sk

byvali sobotniky od Sama Trnku ktore boli chapane ako ironicke prispevky tvariace sa ako seriozne clanky. Ak je to aj tento pripad mozno sme len nepochopili pointu pisania clankov a ucel tak ako to mame v rozsirenej verzii kodexu pre diskusie na natankuj.sme.sk :-)
http://www.zive.sk/sobotna-it-...
 

 

Aha, cize vsetko, co ON napise, treba znegovat, aby to bolo seriozne :)
No, ked sa nad tym tak zamyslim... celkom to sedi.
 

 

nie negovat, ale necitat :) serioznej pravnickej rady sa od magistra nedockas.
 

Nesuhlasim

Hlavne za poslednych 20 rokov uz nie je kladeny taky doraz na to, aby si absolventi prava robili rigorozne skusky, kedze vacsina najde uplatnenie v praxi aj bez toho, a dostane titul.

Nehovoriac o tom, ze titul JUDr. je udelovany jedine v CR a SR, a rigorozne konania mali prakticky zmysel v minulosti v tom, ze absolventi psychologie, prava, zurnalistiky, pedagogickych fakult a podobne, nedostavali po skonceni studia ziaden titul. (ak neratam nezmysly typu promovany pravnik)

V podstate jedine, co dnes odlisuje Mgr. od JUDr. je 80-100 stranova praca (navyse bez odborneho vedenia) niekolko rigoroznych skusok a cca 500 EUR za rigorozne konanie. Mnohe rigorozne prace preto nedosahuju ani uroven diplomovych prac.
 

 

lenze Tomas Novotny je Mgr.Art :)
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto