SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na diaľnici pri Augsburgu sa zrazilo 100 áut a vyše 30 kamiónov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

A koľko bolo rečí,
ako v DE každý jazdí slušne a bezpečne, ako tam polícia dohliada na každý jeden predpis, akí anjeli tam sedia za volantom v porovnaní s našimi "zvieratami" atď atď ... klasické homesick kecy typu "za plotom je tráva zelenšia". Realita ale býva trošku iná. Aj tam sedia v autách ľudia rôzni, zodpovední aj menej zodpovední ... Aj tam títo ľudia robia chyby, aj tam sa nájde nezodpovedný jedinec preceňujúci svoje schopnosti. Presne ako u nás.
Predator.X
Noooo, nefim či je to výsledok ohľaduplnosti :-) na trojku mám osobne svoj názor :-)Klasické sneženie tam zvládnu, ale trošku vrtkého sneženia, keď je behom pár km z dažďa sneh a nevedia čo a a ako ďalej...Môj názor je, že Nemeckí vodiči sú pomerovo to isté čo slovenskí, čiže na 100 vodičov pripadá cca 20 mag orov... lenže v Nemecku sa to v tom dave stratí. Neboj, po nemecku jazdím, viem o čom približne to je. Keď už tak chcete ohľaduplných vodičov nech sa páči, HOLANDSKO. Tam nehodu nevidím jak je pol rok dlhý čo tade behám.Nemci sú moc rýchly národ.Hoľandania pohodový :-)
MajoNR
Tak s tymi Holandanmi suhlasim. Oni su velmi pohodovi a nikam sa neponahlaju. Neobmedzena rychlost v Nemecku sposobuje na dialnici zbytocne vlny. Prudke brzdenie strieda prudka akceleracia a clovek si aj postoji v kolone nasledne.. Ked som bol mladsi tak ma fascinovala neobmedzena rychlost v nemecku. Teraz vidim ze je to blbina a v konecnom dosledku ide clovek pomalsie a menej plynulo.
zapsa311
Preto veľmi rád jazdím po holandsku, lebo tam sú riadené kolóny, a málokedy aj v špičke doprava stojí. Alebo keď tak postojíš na pár sekúnd a potom sa pomaly rozbiehaš. Niekto by povedal že NL je Stauland, ale prd, tam je hádam najplynulejšia doprava z celej európy. No a nemecko? Presne si to vystihol, tam letíš 120-140- niektorý 180 a zrazu vidíš pred sebou výstrahu a zastav na pár metroch s naloženou súpravou 40 ton. Preto oni musia vyvíjať tie systémy ako automatické brzdenie atď. Dodržiavanie odstupu od vozidla pred tebou a nefim čo všetko ešte... V cestnej doprave u mňa číslo jeden Holandsko.
MajoNR
<< < 1 2 3

 

Tiez si myslim, ze najefektivnejsie vyuzitie dialnic je, ked su ple oba pruhy a ide sa plynule, nez (ako to byva u nas) - lavy vyhradeny len pre sutaziacich v porusovan MPR (rychlejsi vyhrava) a neustale kluckovanie a brzdenie/akceleracia medzi pruhmi.
V konecnom dosledku sa ide pomalsie.
 

 

Veď tak to funguje v NL :-) kde sú kritické miesta, tak tam je dočasný zákaz obiehania pre kamiony, od 6-10 a od 15 do 19 tej. a kde je to kritické celý deň tak tam 6-19 alebo od 6 do 20. Inak je obiehanie povolené :-) a potom to vyzerá tak, že ľavý autá, a pravý kamiony, prípadne aj medzi kamionmi autá čo sa pripájajú alebo opúšťajú diaľnicu
.A hlavne, tam to je o tom, že sa umelo vytvorí kolóna, taká brzdiaca vlna, ale premávka ide plynulo, pomalšie ale ide, kdež to u nás stále jazdí plyn brzda, plyn brzda...
 

nie je to blbina

rozhodne nie v noci a celkovo mimo spicku, ale mas recht v tom, ze ist viac ako 160 viac ako napr. 6h v kuse je menej produktivne ako ist cca 150, clovek je potom viac v strese a "roztraseny"... casto som jazdieval praha->brusel->praha ked som este nebyval u frajerky v bru, a ked som prisiel niekedy o 2am v noci, tak som castokrat nevedel este hodinu zaspat ked som to valil co to da (okolo 180 +/-), proste lepsie ist 150 a prist o pol hodinu neskor ako este 2 hodiny pozerat do stropu a vstrebavat adrenalin :)
 

 

Suhlasim s Tebou v tom, ze jazda do 150 je celkom pohodova a pri 150 uz ziskas nejake tie desiatky minut. Konkretne do NL som isiel cez Nemecko tempom medzi 160-170. Tych 170 je uz otravna rychlost a vyzaduje si koncentraciu. V noci zasadne rychlo nechodim (max do 150) kvoli zraku a kvoli tomu ze cestu vacsinou nepoznam naspamat a ono tie dialnicne zakruty v noci obcas zvyknu tiez prekvapit :) Nehovoriac o diviakoch..
Rozdiel medzi tempom 160-170 a 120-130 cez nemecko, je na ceste do Holandska asi 40 minut, co bolo dolezite na stihnutie vecere :)
 

 

Holandsko vyriesilo ohaduplnost na cestach, pohoodvost a respektovanie pravidiel cez sadzobnik pokut za priestupky. Pokuty su az prilis vysoke a pre beznych takmer likvidacne.
 

 

Myslím, že toto nebude len tým. Celkovo holandsko ako krajina je tak vyspelá, že tam sa nemáš kde ponáhľať. Akože videl som pár expertov čo letia jak šalený, ale napr. v NL som nevidel, že by hliadky odstavovali autá a dávali fúkať a merali rýchlosť. Na meranie rýchlosti som videl "zašité radary" ale všetky sú riadne označené. Myslím, že to nebude len pokutami, oni celkovo ako národ sú pohodový a kľudný. Mne to veľa pripomína stav keď si zhúlený :-) Nikam sa neponáhľaš, všetko máš na háku. Skôr si myslím, že je to životnou úrovňou.Kolega dostal za porušenie zákazu obiehania nakladnych vozidiel pokutu iba 40€ čo mi za daný priestupok nepríde ako likvidačné.
 

 

No kazdy si vie spocitat, ci sa mu oplati ponahlat sa a porusit predpisy, ak tym ziska par sekund, pripadne minut ale na druhu stranu riskuje x Eur pokuty. Ak mu tych par minut ziskanych porusovanim predpisov stoji za to a zarobi za tych par minut tolko Eur co pripadne zaplati za pokutu, tak ...... Ale u mnohych tomu tak nie je, takze pohodovo jazdia. Sadzobnik pokut je dost vysoky, urcite je to aj jedne z dovodov dobrovolnej pohodovej jazdy. Inak na docu radsej jazdia Holandania cez Nemecko. Preco asi? Kvoli neobmedzenej rychlosti to nebude, pripadne prousenie predpisov je v Nemecku ovela lacnejsie.
 

 

Vieš čo, aj keď som pred NL hranicami či už z B alebo D, tak necitim nejako že by boli NL závodníci, skôr stále pohoďáci.
 

 

O zavodnikoch tu nie je rec, aj tak Holandania casto tahaju svoje domceky na kolesach a tyto urcite maju cas pre pohodovu jazdu :-)), ale skor o tom ze ak maju pouzit ich dialnice a paralelne su aj nemecke tak nemecke si casto zvolia, pokuty su v SRN proste ovela nizsie.
 

 

Nooo, tie domčeky skôr v lete, aj to ne moc :-) na domčeky sú skor experti francúzi :-) to ti môžem dosvedčiť :-) keď som v sobotu cez zákaz jázd išiel zo Španielska hore. To ti povím boli iné naháňačky, šecko 80 :D
 

 

Áno v Nemecku sa tiež nájde nezodpovedný jedinec, ale moja skúsenosť je, že v priemere sa tam jazdí oveľa ohľaduplnejšie, ako u nás.
 

 

Mas pravdu, vsetko je len o ludoch, aj tam su "zvierata" a co bedlive oko uradov nevidi , to mnohi radi porusuju . Co sa Nemcom vsak neda upriet je predsa len o chlp lepsie a uvedomelejsie respektovanie nastavenych pravidiel z dovodu uplatnenie naslednej represie, kde je to jedno ci je superbohac alebo bezny smrtelnik, ci ma 500kw pod plynom alebo len lacne priblizovadlo, pokutu a body za priestupok dostanu rovnako. Na SVK scifi.
 
Hodnoť

nemecki soferi

Viem si predstavit ze tuto havariu sposobil senior, preradujuci sa v rychlosti 90 km/h do laveho pruhu, s uplnym odignorovanim bliziaceho sa auta. Na toto su experti. Mam tu cosi odjazdene, a toto maju ako lahodku c.1
Dokonca som na vlastne oci videl havariu kde lietali auta do vzduchu prave z tohoto dovodu. Pretoze oni nie su nikdy za nic v ziadnom pripade zodpovedni, takze ked ich aj zdemoluje niekto zozadu... musel predsa: sicher abstand halten! Tych kamionistov mi je luto, 20t sa vazne blbo brzdi na poladovici,ale tiez chodia radi za sebou s odstupom 10m... ze ma clovek problem niekedy prejst na exit.

A nie zapsa311 vobec nie su lepsi soferi.
 

 

Ako vodič kamionu si dovolím tvrdiť, že máš pravdu, niektorý fakt jazdia s odstupom aj na takýchto vozovkách, a súpravu 40 ton zastaviť na ľade ne pomaly nemožné. Mnohí si to stále neuvedomujú a majú x rokov praxe. Vieš ako.No o tých senioroch za volantom, aj seniorky sú :D ale sú vo všeobecnosti nebezpečný vodiči :-)
 

 

Vdaka hustej hmle a poladovici sa skrizil kamion do ktoreho nasledne "tukol" dalsi kaion a retazovka sa zacala. Nastastie si tak roziahla nehoda nevyziadala ziadne ludske zivoty.
 

 

Mal som na mysli skor v priemere.. Slovenski vodici si robia viac "naschvalov" a hrubokrkohlave prisery ktore v podstate nevedia ani jazdit ale jazdia rychlo, su osobitostou byvaleho vychodneho boloku.
Taktiez pri sledovani volby stopy v zakrute a vseobecne techniky jazdy ostatnych vodicov mam pocit, ze su Nemci vo vseobecnosti preciznejsi.

S tymi dochodcami v Nemecku mas pravdu..po ceste vzdy par krat musim dost intenzivne brzdit a z 200 by som to neubrzdil. Zo 170 sa s troskou opatrnosti da, ale radsej preferujem jazdu do 150 na suchom povrchu.
 

<< < 1 2 3

Najčítanejšie na SME Auto