SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Test: VW Golf malé turbo pristane (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

 

No neviem. Vsade som pocul na to male turbo chvalu, no tu to vyznieva tak nemastne neslane... V com je vlastne take wow? Len ekologia a nizsia poistka?
 

re:

soferoval som oktaFku 1.4TSI, trasa Praha -> Puchov ... motor asi 20tis km (zabehnuty) -> priemerna spotreba 10L, priemerna rychlost na dialnici 132. dynamicke vlastnosti katastrofalne, o nejakom zrychleni nad 150 km/h ani nesnivat.
 

 

maximalka je furt 130 ;)
 

 

to je velmi uboha obrana toho trapneho motora 1.4 alebo 1.2 , take motory su dobre akurat do daewoo tico a podobnych mikro shitboxov.
 

 

Jasná vec a všetky autá v nižšej strednej jazdia s motormi nad 250 koní nie ?
1,4 TSI je motor roka 2009 v kat. od 1 - 1,4 l , alebo poznáš snáď niečo lepšie v podobnom výkone a objeme ?
 

 

ach, stary dobry diesel :)
 

 

nafta patri do kotla, nie do auta ;-)
 

 

Presne. Vsetci hovoria o "krutaku" a nizsich emisiach CO2, ale nikto nespomenie tie sadze, ktore tieto "ekologicke" motory produkuju (tie najmensie poskodzuju pluca a nie su ani odchytene filtrami a co je najhorisie, nie su vidiet, takze si ich pritomnost nikto neuvedomuje). Nikto nehovori o tom, ako sa testuju emisie motorov. Pri 2500 otackach (alebo tak nejak), nezatazeny motor. To treba testovat, ked sa auto rozbieha. Kazdy musel vidiet tie kudoly dymu, ktore idu z dieslov pri rozbiehani (a to aj premiove znacky). Emisie CO2 su nizsie len o 20-30%. Z celkovej produkcie CO2 na Zemi takto usetrime 1-2%. To problem neriesi. Malokto vie, ze na vyrobu 1 litra nafty treba o 25% viac ropy ako na vyrobu 1 litra benzinu. Kam sa podeje uspornost v tomto svetle? Akym pravom je na naftu nizsia spotrebna dan? Preco chceme motivovat ludi pouzivat motory, ktore vlastne ziadnu vyhodu nemaju, akurat su narocnejsie na vyvoj a vyrobu?
 

 

Hm.... trocha doplnim tvoju statistiku... vies s akou ucinnostou pracuje benzinovy motor a s akou naftovy? Jednoduchsie povedane input/output? Diesel ma ucinnost 40% Benzin 25%.... Benzin produkuje daleko viac stratovej energie ktora je nevyuzita... (jej vyuzitie by zrejme znamenalo dodatocne technicke zariadenia za ktore nie je zakaznik ochotny platit a otazne je ako by prispeli napriklad ku znizeniu spotreby alebo zvyseniu jazdneho komfortu?)

Je zbytocne preferovat z hladiska ekologie benzin alebo naftu! jedna sa v kazdom pripade o spalovaci motor... a nie hybridnu technologiu. Ak by som isiel na to logikou ze na vyrobu nafty sa minie o tolko a tolko viac ropy tak potom pri porovnani spotreby benzinovych motorov by sa ropa minula a nejake desiatky rokov skor....

Dalsia vec co takto bionafta? Ja osobne nie som zastanca benzin/nafta ale nemam rad ked niekto spieva o tom aka je nafta zla a benzin skvely...
 

 

Diesel ma vyssiu ucinnost. To je pravda. Ale ked porovnas benzinovy a dieslovy motor s rovnakym vykonom, diesel je uspornejsi o asi 30% (toto si vymyslam, mozno je to percento ine, ale zhruba to podla mna sedi). Cize spotrebuje o 30% menej nafty, ako bezninovy motor benzinu. Kedze na ten diesel bolo treba o 25% viac ropy, tak na 100 km potrebuju asi tak velmi podobne mnozstva surovej ropy. O toto mi islo. Ucinnost nie je taka dolezita, dolezite je to, ze mas nejaky objem ropy a nejaky vykon z toho. Chapes? A zober si tie dalsie extra prostriedky, ktore treba vynalozit na vyvoj a vyrobu dieslov. Pre porovnanie, aby si si vedel predstavit, aka moze byt ucinnost zavadzajuca: najvyssiu ucinnost ma elektromotor. Napriek tomu prejdu tie najlepsie elektromobily asi 350 km na jedno nabitie. Preco? Lebo mame zle baterie. Cize vyssia ucinnost to nespravi. Su tam dalsie parametre, ktore treba brat do uvahy. Rovnako pri diesli, ktory ma vyssiu ucinnost, treba brat do uvahy, kde sa berie ta nafta.

A nehovorim, ze benzin je skvely; ale je lepsi ako nafta. Ten dieslovy osial ma uz stve. Co sa tyka ekologie, tak najlepsie je asi CNG. Elektromobily by boli dobre, keby sa nemuseli pouzivat litiove baterie a keby sa elektrina nevyrabala v uholnych elektrarnach.
 

nechcem Ti kaziť náladu...

ale celý Tvoj názor citujem na výroby jedného litra nafty je potrebných o 25% viac ropy je dosť skreslený a scestná, ona totiž ropa je zmes uhlovodíkov z ktorých sa destilovaním uvolňujú rôzne fragmenty, benzíny sú tie ktoré sa odparujú pri nižších teplotách a v rope sú obsiahnuté vo väčšej miere ako oleje medzi ktoré nafta patrí... čiže na výrobu nafty nespotrebuješ viac ropy, len tú ropu rozdelíš v určitých pomeroch. Okrem toho Fischer Tropschovými metódami dnes bez problému možno upravovať reťazce uhlovodíkovna požadované dlžky ( čiže požadovaný produkt.) povedal by som, že celý Tvoj pohľad na danú tematiku je tendenčný... Dieselový ošial bohužial ošialom nie je, pri dnešných cenách totiž vychádza lacnejšie a úspornejšie ako hybrid, motor je dostatočne čistý a výkonný.
 

 

Niekedy sa mensia ucinnost hodi, napriklad v zime, ked mi benzinak zacne kurit uz po par minutach. Diesel by sa nezohrial mozno pocas celej cesty do roboty... co neprospieva ani mojmu komfortu, ani motoru samotnemu. Benzin je do mesta vhodnejsi.
 

 

iste, nafta patri napr aj do traktora. ale aj tento fantasticky argument ma nepresvedcil po dvoch benzinovych a jednom dieslovom aute, aby som uz ine ako naftu nechcel :)
 

 

ale ako vtip sa mi to paci :-P
 

 

moj svagor bol tiez radikalne proti nafte (aj preto, ze ja som mal diesel) a dnes ma land cruiser s naftovym motorom s viac ako 300 konmi. Teda vlastne traktor. V kazdom pripade si uz naftu pochvaluje.
 

Problém je inde,

Veľká väčšina šoférov čo poznám jazdí s malým benzínovým motorom tak, akoby mali pod kapotou nafťák. T.j. priskoré preraďovanie ("lebo to hučí") a nevytáčanie nad 3000 ot/min ("no načo?"). Pritom nafťáky zaznávajú. Trochu schyza, ale čo už :)
 

Citas mi z duse.

Ked som na preskolovani v autoskole (holt 2 priestupky ...) zahlasil ze ked sa ponahlam jazdim v meste 1-4 instruktor ma div nezozral :D

Sa necudujme ze ludia nevedia s benzinmi jazdit ked ich kazdu chvilu nejaky pako(instruktor, mama, otec, pritulka ...) karha za to ze to vytocia.
 

 

Neviem, ci prave to, ze clovek nevytaca motor sa da nazvat 'nevedenim jazdit na benzine'.
Mam benzin tiez (s turbom) od nafty ma odradil nizsi vykon (pri rovnakej cene) a otacky len do 4000 a prilis caste preradovanie.
Mam automat, ale na benzine sa mi paci to, ze ak chcem setrit, nepustim otacky nad 4000 a ak si chcem krasne vychutnat turbo, jazdim len nad 2500.
Mam moznost zapnut autmaticky sportovy aj economy mod, kde sa o prevody s padlami pod volantom nemusim starat a je to prijemne (ten economy hlavne na setrenie).
-
Podla mna skor vacsi problem je to, ze ludia nevedia setrit. Vela ludi chce setrit a tankuje sa Tesco benzin a podobne (z ktoreho ja by som mal obavu dat co i len liter do mojho auta). Ludia si hlavne myslia, ze ak sa straaaaaaaasne pomalicky budu rozbiehat, tak vela usetria.
To je samozrejme hlupost. Rozpisovat sa o tom nechcem, ale bol tu o tom aj clanok na SME myslim nedavno.
 

 

Samozrejme ze normalne sa nejazdi ani na benzine nad 4000 - nie je dovod.
Ale rozbeh ci predbiehanie nie je normalna jazda.

Ide ma slak trafit ked ide niekto nalepeny za nakladakom 80 tacho a ked sa konecne odhodla k predbiehaniu robi to na 4 ci dokonca 5ke. On je to tiz "pomaly" a vsetci teda nech respektuju jeho "pomalost" ktora je v skutocnosti akurat psycho limiter otacok na 3000.

Na druhej strane kazdu chvilu sa u mna nejaky spolujazdec rozculuje ked pri rozbehu (specialne na okreskach) dam za 2 a potiahnem to aspon na 70kmh aby som proste z tej krizovatky vypadol.
Kamarat ma div nie ukrizoval minule ze co to robim tomu motoru, ktory ma pritom max krutak na 4200 ot...

Je to cela taka kultura ktora vzisla z toho ze u nas je relativne maly pocet skusenych vodicov na to kolko ludi jazdi. Potom sa deje to ze amateri "ucia" amaterov.
Pridajme k tomu dnesne palubne pocitace kde sa vsetci "zlaknu" okamzite 30l a mozno zabudnut na normalne vyuzivanie potencialu motorov.

O nezmysloch co narozpravaju neznalym v autoskole ani nevravim. Uz samotna politika "radenia podla rychlosti" je krasny priklad.
 

 

K tomu "benzinu" ja celu dobu pisem o 16V atmosferach.

Turbo motor, specialne tie kosackove 1.2, je o tom ze tocenie "psychologicky" nevyzaduje kedze ma nastup nizko a naopak ho dokonca potresta kedze nad 4000 uz to miniturbo nestiha.

Turbo je niekedy dobra vec, NESMIE VSAK BYT NAHRADA OBJEMU. Auto nie je lietadlo kde 4000h je akceptovatelna zivotnost.

Ak ma motor adekvatny vykon BEZ turba, turbo moze byt realnym prinosom.
No downsizing so strkanim turba vsade kde to len ide nie je o nicom inom ako nahanani papierovych paramatrov + psychologii kde sa neznali vodici vytesuju ako ich to pri plnom plyne a 2000ot "zatlaci do sedadla".
To ze motor a prevodovka pri plnom a 2000ot ci dokonca 1500 trpia totiz v reklame nenajdu.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Auto