SME
Štvrtok, 4. jún, 2020 | Meniny má LenkaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Obmedzenie rýchlosti pod Strečnom pre vás nemusí platiť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

aj tak blbost...

Povedzme takato situacia: idem v lavom pruhu 90 (alebo 85), v pravom nie je nikto. Zrazu ma dobehne niekto, kto sa viac ponahla, a chce ma predbehnut. Ja sa teda musim zaradit doprava, a zaroven zabrzdit na 70, kedze v pravom pruhu plati 70. No nie je toto blbost?

Preco tam vobec tu 70-ku davali? To aj kamion ked bude chciet ist rychlejsie, ma sa zaradit vlavo? Pojde 80, ja ho dobehnem, budem za nim brzdit a cakat, kedy (a ci vobec) sa zaradi doprava. Pekna cypovina. Tak to dopadne, ked sa znacky umiestnuju bez toho aby sa najprv nad tym niekto zamyslel...
 

 

nemaju kamiony v lavom zakaz? myslim, ze je to tam momentalne vyriesene asi najlepsie ako dovolovala situacia...
 

 

ta 70tka je tam zbytocna.
 

 

praveze napoak, je tam uplne vhodna. ak tade jazdis tak potom vies ake su tam tie pruhy uzke. ak by sa mali predbiehat kamiony, ktore by sli 90 v pravom pruhu, tak malokto by mal odvahu sa natlacit vedla nich do toho laveho, najma pri tych zakrutach. teraz je to ovela plynulejsie, nehovoriac o tom, ze ten 3 pruhovy usek je dost kratky, preto je to spravene tak, aby osobne auta v tom useku predbehli co najviac kamionov.
 

 

suhlasim..
Je to vhodny usek na to, aby clovek mohol bezpecne obehnut kamiony a vodicov iducich na spotrebu.
 

 

neviem, čo znamená jazda na spotrebu, lebo najnižšiu spotrebu má auto pri plynulej/nenarušovanej rýchlosti 90-100km/h
 

 

najnizsiu spotrebu ma auto, ked ide 5-10m za kamionom plynulou rychlostou. len je potom vysoka spotreba samotnych vozidiel.
 

 

suhlas.. do 10 m za kamionom auto celi nizsiemu odporu vzduchu, co sa priaznivo prejavi na spotrebe..
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Ušetríte 0,5l na 100km, ale keď pred kamión vbehne srna, potom máte auto na odpis. A niekedy aj vlastné telo...
 

 

priaznivo na spotrebe, ale tá rakovina z výfuku mi za to nestojí :)
 

 

dosť si na trase dávam pozor, aby som necestoval pridraho a netankoval častejšie ako by bolo treba, ale priemernú rýchlosť mám niekde okolo 79-86 km/h a to pod 80 idem fakt len v kolóne alebo v obci... dosť ludí tam jazdí 60-70 namiesto vyšších rýchlostí, ale skôr je to strachom a akýmsi rešpektom voči úseku ako ústupok pred vyššou spotrebou :)
 

 

dovody su zrejme rozne, niekto tam mozno obdivuje prirodu ;-) Faktom je, ze niektori pred zakrutou spomalia az na 60 km/h i v zakrutach, kde je nie su dopravne obmedzenia.. Ja mam radsej plynulu jazdu podobnou rychlostou ako spominas..
 

 

tie zákruty sa minimálne 80kou dajú prejsť aj bez toho aby sa auto naklonilo,
nerozumiem, prečo tam niektorí brzdia na 50-60 ...vpredu auto spomalí, ale to na konci kolony brzdí až kdesi k 20km/h a rozmýšla čo sa deje..
 

 

nepoznam tu cestu, ale myslim, ze je na kazdeho uvazeni, ci vidi dostatocne cez zakrutu dopredu a ci bude vediet zareagovat kebyze mu nieco vyleti na cestu, slovek, srnka, skala... a hlavne ti cezpolni, ktori netusia kde a ako zakruta pokracuje za tym, co vidia... jazda v kolone je zase o inom.. ak su auta natlacene na sebe, tak akakolvek zmena nevyhnutne sposobi zablokovanie, v pripade dlhsej a kompaktnejsej kolony az zastavenie tych ostatnych... malokto v pomalsej kolone drzi odstup min 3-4 dlzok auta, ale to je uz na kazdeho uvazeni. ak mam pred sebou auto, ktore ide napr. tebou spominanou 80-tkou, drzim si od neho odstup a drzim sa za nim cca jeho rychlostou, ale kebyze idem tadial prvykrat a vpredu kolony, tak sa moze stat, ze nepochopis preco brzdim :)
 

 

ked ide kamion 70, tak je uzsi ako ked ide 90? zaujimava teoria :)

v nemecku na zuzenej dialnici sa bezne jazdi 80-90 v oboch pruhoch, a to ten lavy nie je sirsi ako 2 metre, takze normalne auto siroke 1.7-1.8 metra ma este menej miesta ako to auto odfotene na obrazku.
 

 

a vieš, že je užší? Vo väčšej rýchlosti sa totiž ťažšie drží v úzkej stope. Aj preto vozidlám s majákom treba viac uhnúť a nechať im širšiu cestu, aby bezpečne zvládli vyššiu rýchosť.
 

 

to si uz nepamatam, ale aj tak je to zbytocne. Vid situacia vyssie: niekto ma dobehne, tak sa musim pratat do praveho pruhu, a este aj brzdit na 70. Je to tam uplne zbytocne! Kamion aj tak nepojde tadial rychlejsie...
 

 

nemusis sa nikde pratat, ak ides 90 alebo 85 tak si kludne ostan v lavom pruhu. ten kto ta dobehol zrejme pritom porusil predpisy a mozes sa na neho zvysoka vykaslat. ja to tak robim, a ked ma problem, tak ma obehne z pravej strany ale dolezite je, ze si pri tom koleduje o pokutu on, nie ja.
 

nemáš pravdu

Vozidlá, ktoré svojou jazdou neobmedzujú ostatné vozidlá, môžu jazdiť v ľavom jazdnom pruhu .....
aj za to môže byť pokuta a hlavne ak blokuješ nesprávneho vodiča
bez srandy - vôbec by som to nerobil nikdy nevieš, kto je za tebou a pozor hlavne na "pekné" ŠPZ
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Auto