SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

VW ukázal elektrický Golf. Predávať ho začne do troch rokov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Konečne.

Za 3 roky budú v prevádzke milióny hybridov od Japoncov , Kórejcov dokonca od Američanov po celom svete. A elektrické autá tiež budú ponúkať oveľa skôr ako za tri roky. V tejto oblasti Nemci trestuhodne zaspali. Ich marketing vsadil na naftu a úplne zabudli na elektrinu. Budú mať čo doháňať. Nový Touareg hybrid to tiež nevytrhne lebo ako sa dá očakávať bude veľmi poruchový. K tradičným poruchám Touaregov pribudne elektrická časť ktorá je tiež nová a neodskúšaná.
 

 

no neviem o nejakej vynimocnej poruchovosti druhej generacie touaregov, prva mala problem s brzdami a podobne, detske chyby ich preveho suv

ale to o zaspati mas pravdu, ale predpovedat nejake chyby detske velke je predcasne
 

 

milujem takych expertov na teplu vodu ako si ty ... povedz mi kolko ludi jazdi na hybridoch ? myslis ten jeden hybrid co maju v blave na predajni ako predvadzacku a okrem novinaroch na nom nejazdil nikto iny ? a naco by bolo v europe take auto ? najprv musia mesta vybudovat podmienky pre tieto auta a potom sa automobilky rozhybu ... nebudem predavat snowboardy v afrike a na slovensku hybridy ... a zadalsie je to auto urcene pre velke mesta a nie pre nase dedinky ... taktiez prvy hybrid od toyoty presiel 2 km na elektrinu , terajsi prejde 20 km , nemyslim si zeby to mali nejako vymakane ked za 5 rokov urobia takyto pokrok ... hybrid ako taky je este v plienkach a este prejde vela vody kym si najde svoje miesto ...
 

 

Nie som zastanca ani elektriny ani nafty a pod. ale rad by som zareagoval na tvoj prispevok nasledovne: http://www.youtube.com/watch?v... Kiez by sme na Slovensku vobec o niecom takom chyrovali. Pravda je ze je to projekt vhodny tak akurat do BA a Kosic maximalne... aspon zatial.
 

 

hmm ak zoberies do uvahy kolko aut denne ide natankovat aj ked je to tazko porovnatelne s automobilom jazdiacim len na elektrinu ktory bol pravdepodobne vo videu , nakolko elektrinu vie kazdy dodat aj doma , neviem si predstavit aky velky priestor by potrebovala takata "elektropumpa" na to aby pokryla potrebu pre vacsie mesto ... zadalsie bateria ako taka je spotrebny material a casom ju treba vymenit , neviem ako by sa to riesilo ak by clovek si vymenil novu bateriu za starsiu opotrebovanejsiu s nizsou kapacitou v dosledku opotrebenia alebo naopak ...
 

 

Hmm zaujimava uvaha... bateria je asi rovnako spotrebny material ako cela palivova sustava so vsetkymi filtrami co k tomu patria, nehovoriac o dalsich suciastkach ktore sa pravidelne menia v servise. To co je na videu sa pouziva vtedy ked zakaznik nema cas dobijat bateriu - rovno vymeni za novu... standardne sa pocita s nabijacimi staniciami ktore maju velkost asi 1/50 standardnej cerpacej stanice. Takze na plochu jednej cerpacky by sa bez problemov zmestilo 50 dobijacich stanic. Netvrdim ze vsetci teraz musia jazdit na elektrinu ale rozhodne by sa mal zvacsit podiel alternativneho sposobu prepravy hlavne vo vacsich mestach.
 

ja by som

by som si vedel predstaviť ako samoobslužný automat na kreditku priamo na pasrkovískách.
 
Hodnoť

otazka?

ktory europsky vyrobca aut, okrem VW ponuka vo svojich autach hybridnu technologiu? (Mercedes, BMW) tak co pisete, ze vo VW zaspali dobu.
 

Porsche

napríklad...
 

 

myslim ze to ma tiez nieeco spolocne s VW :DD
 
Hodnoť

hybrid

Ten Up uz v normalnej verzii je usporny a co toto potom :)). Ale uz som asi generacia, ktora si posledna vychutna benzin a diesel kym mi este neodobeu vodicak pre moj vysoky vek :D. Po pravde povedane som viac ekonomicky sofer jednak kvoli dlhym trasam a uz som aj uvazoval, po navrate domov na SK ze dalsie auto o paru rokov uz by som zvazoval aj hybridnu verziu.
 
Hodnoť

 

Aj podľa môjho názoru hybridy niesu určené na náš trh. Tak napríklad BMW X6 hybrid stojí viac ako 100 000€ váži takmer 3 tony. A kto už tie eurá bude mať tomu už či auto žerie 15 alebo 20 litrov bude úplne jedno.Hybrid sa dá využiť iba v meste čize BA, KE poprípadne BB. Na diaľnici a mimo mesta je to úplne normálne auto ale z plným kufrom bateriek.
 

hmmm

No neviem ako to ty beries. Ale tu sa nehovorilo o X6 co je ina trieda. Tu sa hovori o autach ktore su z 60% mozno aj viac vidane na cestach. O rodinne auta a podobne. A jednak tymto, ze tieto auta maju nizke emisie vo vacsine EU krajin mas ulavy na cestnych daniach a myslim si, ze ked sa to rozsiri tak to budem mat vyznam. Jednak cenny pohonnych latok idu hore. To ze niekto jazdi na X6 za 100 tis je mu jednu ze uz plati 1.27 libry za liter paliva ale ten co naskriabal na auto za 8 tis ver zebude zvazovat auto s najnizsou spotrebou s dobrou kvalitou a podobne. To je moj nazor na tieto auta, ktore sa tlacia na trh.
 

 

Áno toto mi je jasné ale rodinka ktorá ako si vravel ledva naškriabe 8 tisíc za auto tak určite si nekúpi hybridný golf ktorý bude o 50% drahší ako dízlový a spotrebuje z hybridnou technikou o 0,5 menej.Proste je to zatiaľ nereálne.
 

Plyn

je preto stále najlacnejšou verziou. K plunu ale potrebuješ benzínový motor (zatiaľ). Ideálny by bol vodíkový generátor pre lektriku, ale tam sa asi vývoj na nejakú dobu prerušil. Ja sa domnievam, že smrťou jedného nádejného vynálezcu v USA, ktorý bol údajne otrávený. Negatívum v prevádzke je zakázané parkovanie v podzemných garážach kôli jeho potencionálnemu úniku.
 

suhlasim

Ano to je pravda. Ja tu tiez jazdim na diesli. Za 2 roky 73 tis km a myslim si ze natom usetrim tych 900km robim na nadrz. A to ze tie ceny aut su o dost drahsie je pravda. Len nechapem preco vacsina aut je u nas nenormalne draha. :((((. Lepsie povedane vsetky ked porovname susedne trhy a trhy v EU :(
 
Hodnoť

elektromibil? a preco?

ci skor preco radsej nie:
- 150 km na jedno nabitie je zalostne malo, mne by to asi dost casto nestacilo
- neuvadza sa cas potrebny na nabitie, no ten bude radovo niekolko hodin (niekolko hodin sa zvyknu nabijat baterie s ovela mensou kapacitou)
- obetovat polovicu kufra na baterie a tie vlacit stale so sebou? a kam dam kocik?
- co takto sa zamysliet nad uctom z elektrarne? ono to auto nikdy nebude jazdit zadarmo a vzdy bude jednotka paliva nieco stat. dnes su to litre v buducnosti mozno kWh alebo gramy, no neverim, ze by sa na trvalo podarilo vyrazne stlacit cenu prevadzky auta smerom nadol.
teda dnes to este vyzera celkom slubne: tento golf 26.5 kWh/150 km (opomeniem ze pri nabiti na uvedenu kapacitu je potrebne o nieco viac energie, neviem totiz o kolko viac to moze byt). cena za kWh = 0.075 eur, teda elektrina potrebna na 150 km = 2 EUR, setrnejsi naftovy motor spotrebuje asi 3-nasobne viac. no kde je napisane, ze elektrina zostane stale rovnako lacna? (draha?).
- navyse bude elektromobil hodne drahsi ako jeho naftovy surodenec, takze aby sa cloveku oplatil, musi jazdit hodne vela aby sa investicia vratila skor ako auto odpise. (co je v uplnom rozpore s maximalnou dlzkou dojazdu)
- emisie. fajn, elektro-auto nema ziadne, no tepelna elektraren v novakoch ich ma na rozdavanie, takze sa nexichtime ze sme zelensi. to by museli byt vsetky elektrarne solarne a veterne, nie tepelne, vodne alebo atomove (pri tychto sa ani samotni zeleni nevedia dohodnut ci su dobre a ci zle)
- ked uz mame tu zelenu notu, tak co s bateriami? asi budu obsahovat roznorode chemikalie a tazke kovy, nezatazi likvidacia baterii zivotne prostredie viac ako nejake vyfukove plyny?

tak teda dakujem za ponuku, neprosim si. ZATIAL.
Zatial, kym je este nejaka nafta, tak budem jazdit svoj turbotraktor tdi a cakat kym technologia nepokroci na tolko, aby bolo elektroauticko pouzitelne aj pre mna...
 
Hodnoť

Konečne

poriadny Golfový vozík
 
Hodnoť

 

no toyota ma nove autobaterie kt dokazu 80% svojej kapacity dobit do 10 minut, elektromobily sa pomaly ale isto dostavaju k 200 km na jedno nabitie...

ratam, ze do 20 rokov budeme schopni konecne vyrobit plne pouzitelny elektomobil - tada dojazd aspon 400-500km, rychlo dobitie, dostatocna infrastruktura, a urcite aj statne dotacie na tieto vozitka....
 

 

ten elektromobil musi byt dost na onuo, ked si pouzitelnu verziu nevies predstavit bez statnych dotacii
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto