SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nové BMW X3 je väčšie a ľahšie ako predchodca (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

X3

Uz paru dni k nam chodi dcera jeden nasej residentky co je u nas v Domove. Ma BMW X1 a ked mi dovolila sa pozriet na to auticko z vnutra je to krasne paci sa mi to. Vyzera velmi krasne aj ked na fotkach sa mi moc nepacilo :D. Ma tam zakladny diesel 2.0 tych 180 koni to auto ide ako delo vazne. Tato X3 je dost velka. Nemam rad take velke auta. Ja by som uvazoval o tej X1 :)). Ale urcite aj toto SUV je spolahlive a ma uz velku klientelu a oblubu u majitelov :)
 
Hodnoť

 

Parada, snad koniec manualom v takomto type aut. Nove modely uz len vyhradne automaty.
 

 

amen clovece, jazdenie v X3 s manualom bol pre mna jeden z najhorsich zazitkov jazdy vobec.. a to som mal kedysi davno ladu :D
 

 

No jo, lenivost vitazi...
 

 

to nie je o lenivosti, jednoducho do 2 tonoveho SUV sa manual nehodi, vobec tam nepasuje ani pocitovo, ani technicky.
 

 

Pocitovo - to ako nedostatkom pohodlia? Ja osobne si za volantom auta s AT pripadam ako cestujuci...kdezto v aute s MT si pripadam ako jeho sucast...
 

uz nie manual

Sorry v SUV autach som nejazdil este. Preco nie manual, v com bol problem pri tej X3 u teba s manualom. Ok chapem ze je to vacsie auto a asi rozbiehanie v kopci alebo o co islo. Palenie spojky. Pytam sa slusnie nie podrivacky? Ja jazdim s manualom neviem zatial so automat nejazdil asi preto ho ani neoblubujem. Ale radu, alebo nazor rad prijmem.
 

 

Rozjazdami v terene to urcite nie je - napokon, X3 nie je off road a som si isty ze 100% X3 nikdy neuvidi teren (tak maximalne polnu cestu na ceste na chatu) a 70 % z nich nikdy nezide z asfaltu.
 

 

ano, ako pise vyssie kolega Wildcat - je to do istej miery aj lenivost, ale to je max. jedna tretina.. Samozrejme kazdy sme iny a nebudem tvrdit, ze moj nazor je ten spravny, preto to ber naozaj iba ako moj pohlad.. Pre mna teda islo o toto: v X3 bol 2.0 diesel, co mi same o sebe velmi nevyhovovalo vykonovo. prevodovka koncila ergonomicky velmi nevyhovujucou pakou, zle umiestnenou (na moju ruku), jej chod bol v spojeni s nepochopitelnou dlzkou viac nez gumenny a nepresny. mozno to bolo tym, ze asi hodinu pred tym som mal 320d s automatom a den predtym X1, ale nevedel som sa jednoducho trafit do vykonu toho auta, preradoval som najprv podla otacok, potom pocitu, potom zvuku a stale tam chybala odozva, aku by som cakal.. Dalej, ako tu pisu ludia vyssie, ide o pocit - X nie je "sportove" auto cize postradam zmysel manualu ako takeho, kedze to ma byt "zvezenicko pre zeny" :D :D :D ALE mozno to je jednoducho tym, ze neviem jazdit :)
 

 

pekne povedane.

dodam, ze vyrobcovia to aj tak brali, ze si clovek priplati za automat - preto tie manualne prevodovky boli otrasne, presne ako pise rotbi. Preto, ak uz je v zaklade, nie je co pokazit.

nejde ani tak o lenivost, ale jednoducho je iny dojem z manualu vo fabii a iny v aute, kde sedite 30 cm vyssie a mate 2 tony, plus o rad viac vykonu.

preto, vsetky nove SUV maju len automaty - ML, X5, Range, Cayenne atd.
 

 

Vsetky nove SUV maju len AT v prvom rade kvoli trhu na ktory su primarne urcene - to je trh USA. Napokon, ML je vyrabany v Alabame a X5 v Severnej Karoline. Vyska posedu, vaha a velkost motora s tym obsolutne nesuvisi. Moj hrdzavy F150 ma 5.0 V8, sedim v nom vyssie ako sa sedi v akomkolvek SUV a akosi jeho manualna prevodovka (rarita) nerobi problemy nikomu v rodine. Pravda, cln som s nim na vodu este nespustal (ale to robi maloktory majitel SUV).
 

 

Doplnil by som, ze ze v severnej Amerike "soccer moms" kompletne presedlali z minivanov na SUV. Takze tuto je akekolvek SUV "zvezenicko pre zeny"
 

 

tak jasne, Amerika je iny svet a vynimky z automatov sa najdu.... Ale aj pre vyrobcu je lepsie robit a len a len jeden typ prevodovky, a to je dnes jasne automat, auto bez neho by bolo v tejto triede nepredajne.
 

 

Ja viem ze je to pre vyrobcu vyhodnejsie...a teda vsetci veselo produkuju automaty. Tuto je uz pomaly neriesitelny problem kupit aj obycajne auto strednej triedy s manualom. Ten maju len male shitboxy a potom nadupane a (a drahe) spickove modely. Preto som prestal kupovat americke auta a presiel k japoncom.
 

 

hm. ale preco preferujes v USA na bezne jazdenie manual? vo vacsine US statov je automat spasenie
 

 

Male upresnenie: byvam v Kanade. A ze preco preferujem manualnu prevodovku? Cast toho je len pocit, jednoducho mam rad pocit vyssej kontroly nad autom co to prinasa. Nehovoriac o tom ze jazdit v placatom Ontariu je nudne samo o sebe, a ked zoberies prec este aj kvaltovanie...Osobne nemam problem jazdit s manualnou prevodovkou ani v prepchatom Toronte, jednoducho zaradis jednotku a nechas auto na volnobehu. Ked treba, vysliapnes spojku. Dalej, dominantna automaticka prevodovka v tychto koncinach je este stale hydromechanicka prevodovka. Radi pomaly, reaguje pomaly. Kedze sa vsetci snazia setrit palivom, uzatvaraju menic momentu pri velmi malych rychlostiach. Vysledok je ze ked zlahka pridas plyn, pridusis najprv motor. Zazil som to podstatne na vsetkych autach co som riadil (a ze ich bolo dost), od 2.4 litrovych stvorvalcov az po 5.7l HEMI V8. Lezie to strasne na nervy... Z novsich technologii som zatial mal sancu vyskusat len CVT od Forda a Nissanu (auta s DSG pozicovne zatial bezne nevedu, takze som este neriadil auto s DSG). Aj napriek velmi priaznivym recenziam sa mi nevidela nissanovska CVT prevodovka nic extra. S Nissanom Altima s CVT som vlani najazdil asi 1500 km v zmiesanom terene zapadnej Alberty a vychodnej Britskej Kolumbie. Auto sa mi pacilo, prevodovka nie...takze som si napokon kupil Altimu, ale s manualnou prevodovkou...aj tu mi museli zhanat v nejakej chmare.
 

 

Jop, potom ano - presne vies preco chces manual a drzis sa toho.

U mna je to naopak, osobne si uz aj supersport kupim s nejakou formou automatu, dvojspojkove dorazili do Ferrari, Porsche atd:)
 
Hodnoť

 

no som zvedavy co urobili s dizajnom, lebo stara X3 je neskutocne ohavne auto a nikdy som nedokazal pochopit ako si to moze niekto kupit. Naopak X1 sa mi uz paci.
 

 

nova x3 bude taka mensia x5.
 

 

Alebo inak povedane - navod ako z dvoch aut zrobit 3
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto