SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kia Sportage - dnes začala výroba na Slovensku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

emisie

je nejako preukazane, ze start-stop system naozaj znizuje emisie a spotrebu?
ved na nastartovanie treba viac paliva ako na beh motora. V SR sa musi stale svietit, takze auto ked stoji na cervenej tak ma nezanedbatelnu spotrebu energie, ktora ide z baterie, ktoru potom treba dobit, co je daleko neefektivnejsie ako krmit spotrebice priamo od alternatora. Nechladnu v zime motory kvoli tomuto systemu? Je nejako vyriesene, aby katalyzatory mali stale optimalnu teplotu na reakcie?
U naftovych motorov je nejako poriesene dochladzovanie turba?

priznam sa, ze startstop mi pride ako velka bublina, ktora v konecnom dosledku neprinesie nic ine ako skorsie opotrebovanie starterov, alternatorov a hlavne baterii, ktorych vyroba velmi zatazuje zivotne prostredie.
 

 

tiez si to myslim... uz odvtedy ako zacal tento start-stop eko boom...
 

co2

No inac musim uznat, ze mas pravdu co sa tyka tychto veci. Este som o tom nehladal ziadne informiacie ako to presne funguje a co sa deje s motorom, ktory je zahriaty na pracovnu teplotu a pocas statia v kolene kym sa pohnes do normalnej prevadzky, alebo na krizovatke dostanes zelenu :D ake su vplyvy na katalyzator a dalsie casti motora. No ale ked si to zoberies z druhej stranky. Stojis na cervenu ked ide vlak a prave som prides k priecestiu tak motor vypnes naco ma bezat aj 3 ci 5 minut kym dojde nejaky vlak. Pripadne ked je velka kolona v pripade prac na ceste tiez nevidim dvovod aby motor bezal napr. 10 ci viac minut, kedy skor ochladne ako pri semaforoch. Urcite to maju premyslene a katalyzator asi tolko neochladne ked tam idu priamo spaliny z motora ako do prvej casti vyfukoveho potrubia. Ale dava to zmysel co mas na mysli. A neviem ci vobec o tom bola este urobena dokrutka vrami automobilovych relacii?
 

re

napisal si jednu vec, ze: "urcite to maju premyslene"

Praveze v poslednej dobe mam pocit, ze vela veci sa vobec neriesi do hlbky, hladaju sa iba lacne riesenia na oblbnutie legislativy/spotrebitelov.
 

 

Tak tak. V kazdom jednom katalogu vidim najvacsimi pismenami vyrobu CO2 a vselijake dementne systemy, ktore realne neprinasaju vobec nic...
 

automobilky

Suhlasim s tebou. Napisal som to, lebo ani sam som si neni isty, ci zato rucia na 100%. Napr. tu v UK ked som bol v servise som sa pytal na DPF ohladom diesla a odpoved bola pre mna prekvapujuca, ze ano je ako tak dokazene ze to pomaha to (ako tak) ma prekvapilo. Poznam ich tu uz v celku dost dobre za tie roky co pouzivam ich servis. Ale toto mi povedali aj v Opli na SK. Ze tie DPF piecky :D odchadzau v priemere po nieco cez 120 tis km. A vraj novy DPF s vymenou aj cez 2 000 eur. Viem, ze to niekto tu uz spominal v jednom prispevku a dost vela ludi pisalo tiez, ze tieto (piecky) na spalovanie tych exhalatov vobec nevydrzia tak a dlho ako turbo ked s nim zaobchadzat normalne a nenis motor. PS: DPF nemam ani stop start. Lenze uz takmer vsetky nove auto s tym vychadzaju na predaj.
 

nuž DPF

ako Diesel particular filter... pri správnom používaní vydrží určite dlhšie ako 120 tis. km. lenže, a tu je to lenže, Filter sa regeneruje tým, že pri zvýšenej teplote výfukových plynov spáli čiastočky sadzí zachytených na filtri. ale! ak s vozidlom jazdím čisto v mestskej premávke tak dochádza k zvýšenému usadzovaniu sadzí a tým pádom, že sa motor ani výfuková sústava nezahrejú poriadne filter sa stále viac upcháva, až kým motor padne do "servisného režimu". Osobne som takto vypaloval 2x za sebou filter človeku, ktorý takýto automobil používa skoro výlučne v mestských podmienkach. Pobehal s tým všetky servisy v okolí, a všade mu chceli dať filter nový, čo bolo cca 1500 eur. Tak sme to pustili na dialnicu v servisnom móde kde motor max točil 2100 otáčok ( čo bolo skoro presne dialničný limit). Prvý krát to vypálilo pri ustálenej 130 km/h ( pre porovnanie) na trati približne od Nitry do piešťan ( po dialnici), druhý krát to už bolo skoro až do Púchova! Čiže ak diesel tak áno, ale určite nie na krátke vzdialenosti a raz za čas prebehnúť auto na dialnici povoleným tempom 130 km/h. Sami vlastníme servisný voz (van 3200 kg) vybavený DPF a tam nedochádza k žiadnym problémom nakoľko vozidlo jazdí dlhé traťe ( necelé dva roky a vyše 120 000 km) problematické sú len čidlá tlaku pred a za filtrom ( dva krát menené, pretože to občas vypisuje chybu) naprik tomu sa to zvykáva umúdriť. Potom máme osobný automobil vybavený DPF kde cca 80 % jázd tvoria dilnice a tam k žiadnym problémom nedochádza. Záver - filter áno, ale vypáliť dlhšou jazdou na dialnici. BTW diesel občas potrebuje prehnať aj nad 3000 otáčok, kde sa vyčistí EGR ventil od nánosov sadzí ( alebo ho nechať občas vyčistiť v servise ) nuž a alfa omega u turbodieselov : turbo dochladzovať, dochladzovať, dochladzovať , naozaj stačí cca minúty na voľnobehu, alebo aspoň nútené brzdenie motorom.
 

 

aky zmysel ma pouzivat automobil s DPF v cisto mestkej premavke, resp. ako to zdovodnuje ten clovek?
 

thanks for Clichy

Dakujem za info ohladom tohto systemu pevnych castic. Zajtra rano odchadzam na SK mam pred sebou 2045km. Ja som od juna 2008 urobil 78 950km. Predtym som netocil motor a zadechtoval som ho. Teraz mu uz dam aj nad tie otacky ako ty spominas a odvtedy teda asi poslednych 65 tis ziadne problemy. Moje cesty su ukolo 40% mesto, 30% mino mesto a 30% dialnice. Do buducna sa rozhodnujem co za motor ale zatial som spokojny s dieslom. A ohladom dochladzovania ano aj 2 min pockam ked viem, ze som turoval po dialnici a idem na odpocivadlo. A to iste si davam pozor aj zo studenym aspon 10 min normalna jazda a potom mu aj dam na pedal aj ked potreba. Dakujem este raz za info :)
 

 

Mal by to niekto zmerať napríklad na Bratislavskom "diaľničnom obchvate" v čase zápchy. Tam sa síce stojí krátko, ale často...
 

:)

a v piatok vecer sa tam bude stat trochu opat idu uzavriet dialnicny most jeden jazdy pruh. Akurat v piatok vecer budem tade prechadzat dufam, ze to stihnem pred uzavierkou. :D
 

 

no ja tadial zrejme pojdem uz vo stvrtok, tak si ma potesil,ze az piatok :D
 

:)

este uvidime ake odlahci obchvad bratislavu ak ho raz aj dokoncia. Ani neviem ci uz ho zacali ? :)
 

 

hej, z vajnor po dubravku cez petrzalku :D
 

 

tiež si myslím, že systém štart-stop je len akože lákadlo, že sa znižujú emisie, ale v konečnom dôsledku zažažuje motor a v niektorých prípadoch môže aj zvyšovať spotrebu. Niekde som čítal(alebo počul), že keď sa stojí dlhšie ako 10 sekúnd, vtedy sa oplatí vypnúť motor. Skôr nie, vzhľadom na to, že pri štartovaní treba viacej paliva.
 

 

maju to vymyslene tak, že automatické štartovanie ide bez paliva, iba na baterku. To že sa pri štartovaní minie veľa paliva platí pre studený štart, kedy nabehne sitič.
 

 

pekne zhrnutie ..
 
Hodnoť

 

Vsetci by mali prestat dychat, aj tym sa daju znizit emisie CO2...
 

 

Alebo pit viacej sytenych limonad :)
 
Hodnoť

krasna je ta Kia

len co je pravda :)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto