SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kvalita pohonných hmôt sa výrazne nezmenila (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

MY MÁME KVALITNÉ PALIVÁ ?

Ne ! My nemáme kvalitné palivá ale naše normy sú také ako ďaleko za Uralom. Ak by sme prebrali také normy ako majú v západných krajinách alebo USA potom by ste videli že auto môže šlapať ako hodinky bez zaneseného spalovacieho a výfukového systému, že sviečky nie sú ako z uholnej bane atď. my sa ideme pýšiť že máme kvalitné palivá ? Je to taký istý blud, že to až dverami trieska.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Nemusia a ani nie su. Urcite nie na obsah palivovych zloziek. Lisia sa a markantne ! Jedine co mame spolocne je Euro norma na vyfukove splodiny a do je pravy downizing, pre ktory zacali vyrabat od VW Group tie 3 hrnčeky o výkone 47kW a obsahu 1185cm3 ktoré kupujete inžinieri
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Nafta v USA je daleko daleko nekvalitnejsia nez tu, tu musi mat cet. cislo minimalne 49, kdezto v USA najdes naftu okolo 43 a menej. Preto tam pomaly každý druhý fičí buď na podomácky vyrobenú bionaftu, alebo SVO (pripadne prefiltrovany WVO).
 

v USA

sa jazdi aj na 89 a 93 oktanovy benzin, to tuto v europe jazdime na atomove palivo...
 
Hodnoť

dasli sme-tiarsky clanok

Uverejnia clanok, nikde zoznam kontrolovanych CS, kde boli vzorky odobrane nic. Len text s vypovednou hodnotou 0. Apropo, Blindside ma pravdu....ako mi potom niekto vysvetli ze na natural 95 SHELL v Sr mi prejde auto so spotrebou skoro 8 l, a na natural 95 shell z rakuska ani nie 7....
 

dalsi...

sorry
 

nooo

tiez by ma zaujimali tie CS, ale Shel je este pecka, s nimi mam len dobru skusenost co sa tyka spotreby, tak isto aj Slpovnaft, na opacnom konci je Agip, OMV atd....(ale je to subjektivne tzn. moj nazor, pre rypalov)
 

 

Jednoducho ide o predzápal benzínu, skrátka tieto šťanky majú le zápal po ktorom ti horí palivo a riadiac ajednotka má kódovaných takmer 2500 programov v rôznych simuláciach spalovania paliva. A nejdem to tu rozpisovat skratka ked je palivo nekvalitne zanasaju sa ventily vstrekovace a tym padom nerozprasuju palivo rovnomerne ale inymi uhlami a tak vznika vyssia spotreba nizsi vykon a dlhsi reaktancny cas horenia paliva tym padom ho spalis viac, viac zanasas vyfukovy system a ak sa vyznas v aute daj si ho na kabel a priamo riadiaca jednotka ti vypise aktualne hodnoty ktore ked spoznas zistis aku hnusobu si natankoval.

A k tym SHELL oni beru vsetok benzin zo Slovnaftu. A pridavaju svoje aditiva a hotovo. Jediny benzin ktory dovazaju je z Mnichovskej rafinerky je V-Power Racing. Ten sa u nas nevyraba. A cim dalej si pri vychode tym padom mas palivo z ukrajiny a balakanu. Prečo ? Ved zásobníky paliva ktoré majú rafinérky kde dovážaju a odvážaju na čerpačky nebudú mať všade. vozí sa aj z PL, H, UA, RUS, SRB ! proste nikto ti cisternou nebude vozit palivo cez celu republiku z NR napriklad do HE, SV, ML atd ! kupia ho od najblizsieho zasobniku.

Tento clanok ktory tu uverejnili len zvysuje navstevnost domeny a tym padom cenu reklamneho priestoru.
Absolutne ziadna odborna podstata veci sa v nom nenachadza. Autor kde si ? Podme spolu diskutovat po odbornej stranke uvidite ako rychlo by nemal argumenty !

DAS IST ALLES
 

 

ok, vsade benzin benzin benzin, co nafta?
 

 

Ja som písal o všetkých palivách aj nafte, čo myslíš v tom texte boli spomínané vstrekovače a to nie je výsada dízlu ? S naftou je to presne tak isto všetko sa buď berie zo Slovnaftu, alebo malí predajcovia ju vozia z vlastných zdrojov. V zásade pri nafte platí že vela záleží od motora aký systém vstrekovania tam je. Ale aj tak SHELL cerpacky majú dlhodobo najkvalitnejsie ropne produkty aj destilaty nie tie 40% v regaloch ale myslim naftu :-) Keby mám nový dízlak tankujem bez výhrad V-Power Diesel pri starých autách je to jedno nikdy nevieš aký odpad tam dával predchádzajúci majiteľ ked dobre vedel že auto predá.
 

 

a co TDI VE? Odkial beries istotu ze V-Power je lepsi? Resp. v com je lepsi, lebo ja hladam jak idiot od vcera testy paliv a zatial som to videl IBA u nemcov, rakusakov, cechov, ale o Slovensku ani zmienka, v cechach bol dokonca V-Power normalna nafta predavana za drahsie. Suma sumarum, viac ako PR reci od Shellu som nenasiel...
 

 

Nechce sa mi to rozpisovat. Kde tankujes ? Myslim okres. A ak mas v rodine alebo poznas nejakeho chemika skus mi doniest 2dcl nafty od SHELLu a od Slovnaftu, OMV atd urobi ti rozbor z ktoreho pochopis ake latky obsahuje
 

 

GA. Bohuzial nemam a ani nepoznam nikoho takeho. A dat to robit firmam by bolo asi nakladne...
 

 

v cechach si V-Power miesaju sami, ku nam ho vozia z nemecka
 

 

Na Slovensku existuje niekolko velkych skladov Slovnaft, potom OMV a este je tu niekolko sukromnikov. Dopravne naklady najma teraz po zavedeni myta predstavuju velmi vysoku polozku vzhladom na marzu na litri paliva. Preto napr. Shell zasobuje cele zapadne Slovensko zo skladu Slovnaft v Klacanoch, kde si aj priamo miesa svoje produkty, t.z. benzin/nafta Slovnaft + aditiva Shell. Takze ak si niekto mysli, ze tankuje nejaku perfektnu pohonnu hmotu Shell, kludne to moze byt hmota od Slovnaftu alebo nejakeho sukromnika, ktory ma prave blizko sklad.
Kvalitu pohonnych hmot na Slovensku upravuje norma, ktora priamo vychadza z europskej normy. Takze oficialnou cestou sa tu vyslovene nekvalitna hmota nedostane. Kvalitu hmoty ovplyvnuje skor technicky stav cerpacej stanice - ci ma nadrze cistene tak, ako by mali byt, ci sa udrziavaju vydajne stojany atd. Preto sa da predpokladat, ze napr. taky Shell ma vydajnu technologiu (stojany, potrubia, nadrze) v lepsom stave ako nejaky noname predajca v Hornej - Dolnej (nechcem zovseobecnovat, ide len o priklad). To sa potom odrazi aj na kvalite predavaneho benzinu/nafty (necistoty, voda a pod.)
 
Hodnoť

BEZCENNÝ ČLÁNOK - pre mňa

To je ako by ste sa dozvedeli, že z producentov vajec dvaja majú zlé nosnice.

Ale pochopil som z obsahu jedno: Testovateľ sa NEODVÁŽI uverejniť meno predajcu horšieho benzínu.
Dôvody su asi každému jasné.

Predajca dostane pokutu, hravo ju zaplatí, testovatel obdrží platbu, je spokojný.

Takže sa pýtam:
KTO JE TU NA STRANE ZÁKAZNÍKA ? KTO HO CHRÁNI ?
 


Najčítanejšie na SME Auto