SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ruský AvtoVaz oslavuje. Vyrobil 26 miliónov vozidiel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

a stale neprestali :)
 

skôr

nezačali :)
 
Hodnoť

 

Nadcasovy dizajn v ruskom podani :-)
 

AVTOGaz mohol byť na tom omnoho lepšie

nebyť boja medzi dvoma ruskými organizovanými skupinami vedenými Naparnikom a Ruzlayevom a súčasne Berezovskym ktorý mal za sebou čečencov a lágroval zisky AVTOVazu metódou, že AVTOVaz pod jeho kontrolou autá predával Berezovského predajcom za nižšiu cenu ako boli výrobné náklady a tie mali potom okolo 100% maržu pričom AVTOVaz mal stratu cca 20-30% na vyrobenom kuse.
Za takýto obchod mal Berezovsky odvádzať ruským skupinám, čo nečinil ale platil si ochranu čečencami. Pri jednom atentáte umrel jeho šofér, ťažko zranený bol ochrankár a Berezovsky mal solídne popáleniny.

Po Ruzlayevovej smrti sa situácia relatívne ukľudnila. Chvíľu na to musel Berezovsky utiecť nakoľko si myslel,že miesto Jeľcina našiel dobrú bábku Putina. Ale Putin nechcel byť na špagátku a zvyšok už asi poznáte.

Ceľkovo si tri vlny tzv. "žiguláckych vojen" vyžiadali odhadom 500 obetí, z toho asi 20 mužov s titulom avtoritet teda "boss" väčšej či menšej skupiny.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

Dokym budu mat cesty

v takom stave, v akom ich maju dnes a dokial je najblizsia dedina v ich ponimani 60-70 km a kym otazka opravy auta na ceste je ak otazkou prezitia, tak sa stare hranate lady budu vyrabat. V ruskych mestach ubudaju, zato mimo miest je ich este hooodne. Lebo toho vela vydrzia.
Pre ruske podmienky nie je totiz podstatne CI to vydrzi, ale AKO DLHO to vydrzi. Kto nebol v Rusku, nema predstavu, ake tam su cesty. Najma na vidieku, a to nehovorim o Sibiri!
 
Hodnoť

Presne tak!!!

Priorita je aby sa to dalo aspoň na núdzový dojazd opraviť kombinačkami a kusom drôtu....Ako voľakedy u nás....
 
Hodnoť

 

chcel by som vidiet tu doplnkovu luxusnu vybavu....elektricke okna vpredu?
 

 

Ty tupec. Ved el. okna maju uz v zakladnej vybave. Vydno ze o ladach vies tak ***** a este sa nehambis sem pisat sprostosti. v zakladnej vybave ma lada u nas viac veci ako ine auta v tej triede a nahovorim o cene vozidla a nahradnych dielov. TUPEC...
 

Nechaj chlapca, nech sniva

cital nejaky clanok pre nemeckych dochodcov, ze ake auto je in... Tak sa chcel podelit.
A nebudeme si klamat - Kalina, ci Priora nevydrzia asi tolko, co stare hranate zigulaky, no mozne nebudu tak kvitnut, a hlavne ich nikto neukradne. A vobec - budeme sa tesit z plnohodnotnych 16V motorv, zatial co ini si budu pripacat za HTP trojvalce a ine astmaticke koncepty... A ked budu po zaruke chodit do servisu, tak sa im budem smiat, lebo budem mat niekolko tisic EUR na dovolenku, na rozdiel od nich - co budu financovat drahe servisy.
A tak dovi dopo - LADA bude vyrabat a jazdit aj ked ine automobilky davno skoncia...
 

 

Wolfhunt uplny suhlas. Je to nenarocne ludove auto pre beznych ludi co nechcu vrazat peniaze do predrazenych aut kde platis za znacku, no pomer cena a kvalita je u lady ok. Mas nove auto zo slusnou vybavou a zarukou 3 roky + 6 rokov na kasnu. Za tie peniaze kupis len ojazdene auto zo stocenym tachometrom a nevies co treba na nom menit a kolko este ta vynde udrzba. Pokial kupujes auto na dlhsiu dobu a nie na kseft tak lada je ok. Nenarocne auto na udrzbu, nevyzaduje si drahe oleje a ine naplne, lacna prevadzka a tradicna spolahlivost aj v zimnej prevadzke. ,,AK ZENU TAK MLADU, AK AUTO TAK LADU"... Nic proti inym znackam aut vlastnil som niekolko no zbytocne su predrazene a ukazalo sa to aj na Slovensku ked bolo srotovne, ze vtedy zrazu vedeli ist s cenou dole o par tis. Radsej tie usetrene penieze dam na dovolenku alebo ine veci...
 

tipnem si

dovolenka jedine v Bulharsku, vsak ? :D
 

 

presne tak.Stale je tu vyhodny pomer-cena A CO ZA TO DOSTANEM.O nahradnych dieloch ani nevravim,take su lacne.Ja sa nepotrebujem ukazovat pred pipuskami v pripecenom golfe a v noci nespat,stat za zaclonou a cumiet ci ho neobchadzaju corkari....a vo franc.autach byt skrceny v kabine-dan za dizajn.Ja osobne mam japonca 10 rok.old a nadmieru spokojnost.
 

Neboj sa

pre Teba tam montuju este teply fukac na vajka...
 

 

Okna na aute otvaram priblizne raz za 2 tyzdne, ked si taham listok z parkovacieho stojanu pri rampe... Zvladol by som to aj kluckou, invalid zatial nie som...
 
Hodnoť

ZAOSTALE AUTO

SPECIALNA INTERGALAKTICKA VYBAVA V ZIGULAKU:) SPATNE ZRKADLA NASTAVITELNE Z VNUTRA VOZIDLA..MECHANICKOU PACKOU :))
 

No jooo

zato ty sa citis ako chlap, ked chces mat pocit, ze potrebujes inziniersky diplom, aby si si vedel pocitacom nastavit zrkadla...

Ci ovladane packou alebo gombikom, je to jedno - plnia jeden a ten isty ucel. Akurat ked ti niekto vykopne zrkadlo, tak budes cvakat aspon spoluucast, zato majitel lady si nahradne zrkadlo kupi za 7 EUR a vymeni za 5 minut.
 

 

podla teba je zaostale. No podla mna je len prisposobene na tazke ruske podmienky ako vysia svetlost podvozku, jednoducha udrzba a vymena dielov... A ak sa ti zda ze lada c cross, lada 2116 a priora, kalina... su zaostale auta tak co uz potom m becka 3valec zo svihadlami a je drahsia co uz to je za auto. Zaostaly a zabedneny si asi ty a v zivote si asi nesedel v lade. Mozno v 30 rocnej co bez problemov jazdi stale po cestach. Golfa4 co som mal by som uz nechcel mozno bol nevydareny no stale nieco vymenit ved aj tie robia poliaci, rusi a slovaci a ze nemec. Umenie je vyrobyt lacne kvalitne auto. Drahe vyroby hocikto no ja neodcudzujem nikoho. Vlastnici lady sa nestaru do inych majitelov, to len ostatny vkuse rypu do majitelov aut znacky lada. A je to preto lebo ani netusia ze ake ma to auto prednosti vela krat aj pred ,,zapadnymi znackamy. Niekto nikdy nepochopi, ze su aj ludia co potrebuju auto na pouzivanie a nie sa ukazovat a predlzovat si s nim chvost a sebavedomie.
 

Nechaj deti, nech sa tesia

zarobili si nejake peniaze, kupili si ojazdenu x-rocnu karu vo full vybave a teraz sa vytesuju. A to netusia, co vsetko im poodchadza akolko ich vycicia servis... To mas ako v politike - velku figu vedia, ale mudrovat - to hej.
Ja by som to zhrnul asi takto - kupou inych znaciek sa investicia do auta zacina, kupou lady sa investicia prakticky konci.
 

Doplnim

Kamos sa vytesoval z Kie Ceed - az ked sa mu nevypalila ziarovka. Ucet: 2500 Sk, z toho 100 Sk ziarovka, 2400 Sk praca (ono to menili tak, ze museli dat dole spodnu polovicu predneho naraznika, ci co). Po mesiaci mu exla druha ziarovka, tak ho ziarovky v hodnote 200 stali 4800 Sk na praci. Plus strata casu a tak.
Alebo taxikar sa vytesoval z novej Oktavie az kym mu po 53.000 km neodislo turbo. Z faktury bol nestastny...
Kolega kupil jazdenku v Nemecku, po par mesiacoch mu odislo vodne cerpadlo - stalo ho to vyse 20.000 len na praci, lebo k cerpadku sa da dostat tak,z e treba vybrat polovicu motora.
Kamos robi v PSA a od neho viem, ze vyrobne naklady napr. madlo/klucku na dverach su okolo 0,80 centov. Ale ako nahradny diel to v servisoch poredavaju za 17 EUR!
Ked som bol v centrale Renaultu vo Francuzsku, tak tam vobec neriesia vyrobu, maju rozvinute socialne programy, preplacaju sa im aj mesacne dovolenky na Kanarskych, studijne pobyty, jazykove kurzy, platia im detsku skolku... a hlavnou starostou manazera, s ktorym som bol na stretnuti, bolo ci sa im podari stiahnut kuchara z istej prestiznej restauracie v Parizi, aby im varil v ich jedalni...
A vtedy mi bolo jasne - toto vsetko niekto musi zaplatit! A platia to ludia, co si kupuju ich auta a upisu sa ich servisom.
Este stastie, ze uz je mozne aj pocas zaruky vybrat si servis...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto