SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Reťazová zrážka na D1, vodiči prehliadli odstavené auto (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

 

Čo je to radová zrážka? :-)). Chcel autor povedať reťazová...?
 

 

akurat som to chcel napisat. vsade vo svete su retazove havarie len slovensko ma radove zrazky. (mozno sa nechal inspirovat predpovedou pocasia)
 

Ako vôbec mohli bez alkoholu havarovať?

Podľa paniky, akú vždy robia okolo alkoholu som si myslel, že nehody robia len opití vodiči ...
 

 

odvodene od rad - ičova,zvykajme si, reťazova sa nebude použivať lebo dajaky gallo pracoval v reťazci, je to zmena všetkym už bude radiť rad iča ,o,ova
 

 

velice ftipne
 

Chápem, aj keď nesúhlasím,

že niekto vidí červene, keď vidí napísané "Radičová". Ale ak sa rovnaká emócia naštartuje už pri troch písmenách *rad*, to je na urýchlenú návštevu psychiatra. Veď keď počuješ slová napr. rada, radar, obrad, úrad, kradnúť, smrad... to musíš mať denne spotrebu liter adrenalínu. To nevydržíš dlho, rob niečo!
 

 

Nahodou to Freko celkom odpalil. V zivote by ma toto nenapadlo a rad by som si vychutnal jeho myslienkove pochody lebo toto je dost supa vytvorit takuto hovadinu :D Pobavil som sa
 

Veď zábava,

kým to nemyslí vážne. Tiež by som rád poznal tie pochody... :-)
 

 

gallova retaz?
 

to auto sme tam rano videli

este sme sa s kolegami cudovali , co za k**** moze odstavit auto v strednom pruhu, dat trojuholnik a zdekovat sa za zvodidla telefonovat ..
moj tip bol retazovka do 5 min :)
stalo sa
 

 

Lenže čo ak v strednom pruhu predbiehal napríklad dlhšiu radu kamiónov?
Čo ak sa mu zasekli brzdy alebo čo ak sa aj v zotrvačnosti pokúšal preradiť do ľavého pruhu, len ho nik nepustil, lebo tam bola kolóna? Dokotúľal sa teda v strednom pruhu a tam auto teda zastavila. A úprimne, mal by si "gule" čakať a keď by to bolo možné tak auto odtlačiť do pravého pruhu? Ja nie.
Ak by so mnou niekto bol, stál by som na brzde a mal zapnuté výstražné svetlá. Počkal na vhodnú príležitosť a povedal spolujazdcovi nech uteká k za zvodidlá aspoň 10-20 metrov. Následne by som sa pokúsil dať daný výstražný trojuholník a vypadol by som odtiaľ aj ja.
Už len samotný pokus o danie výstražného trojuholníka je parádne riziko.
 

 

na osobaku sa brzdy nemozu zaseknut, na nakladnom aute ano, lebo su brzdene vzduchom a ak spadne vzduch, zasekne sa rucna brzda kvoli bezpecnosti, u osobaka je brzda mechanicka, tlacis na pedal a sila z tvojej nohy posobi cez brzdovu kvapalinu na brzdu.
 

 

Nie som mechanik, takže sa tomu nerozumiem, ale argument beriem. Ja som to dal len ako príklad.
PS: Dnešné vozidlá sú vybavené slušnou elektronikou. EBD, hillholder, adaptívny tempomat... Tieto veci zasahujú do brzdy. Verím, že je to naprogramované veľmi inteligentne a ani som o žiadnom prípade zlyhania nepočul a verím, že ak nejaký senzor zlyhá, tak sa celý systém vypne. Teoreticky však môže senzor zlyhať a zaslať zlý signál čo palubný počítač vyhodnotí tak, že zatlačí na brzdu.
Nehovorím, že toto sa stáva alebo že sa to stalo teraz. Mňa to len napadlo, lebo neverím, že by niekto odstavil auto v strednom pruhu, ak by mal možnosť zaradiť sa do krajného pruhu.
Najpravdepodobnejšia je tá príčina, že v pravom pruhu šla kolóna a vodič sa proste nedokázal pred zastavením vozidla do daného pruhu dostať.

Tak či tak ma hrozne štve (a nie len mňa), jak sa ten úsek zničil. Chodieval som tade každý pondelok do BA a v čase, keď sa to robilo, som si vravel nevadí, nejak treba prežiť toto obdobie úprav diaľnice a potom to už bude super.
Lenže ono to super nie je a navyše sa to bude aj tak prerábať, čiže ďalšie odstavenie (respektíve zníženie priechodnosti) na dlhú dobu.
Červení kradli všade kde sa dalo. Za štyri roky zbrzdili krajinu tak, ako to nikto nečakal a ešte mali toľko šťastia, že prišla svetová hospodárska kríza a majú sa na čo vyhovárať.
 

keď tomu nerozumieš

tak sem nepíš, nie je to častá záležitosť ale veru bývajú aj také poruchy kde s autom nepohneš ani keby si sa snažil, napríklad rozsypaný diferenciál atd ale mudrovať je najlahšie najmä po boji je každý Packa
 

 

precitaj si co napisal pan janac a potom si precitaj co som mu napisal ako odpoved ja.
potom sa zamysli co si napisal Ty. ja som pisal o brzdach, ty o diferaku. to su jablka a hrusky.
 

Mohla sa mu seknúť aj prevodovka.

S takým automatom niekedy nepohneš :-) Alebo ako bolo písané, nepodarilo sa mu, kým zastal, zaradiť sa do pravého...
 

 

brzdy na osobaku sa mozu zaseknut... osobna skusenost... mal som uz relativne dost zodrane platnicky (ale este v limite) a pri prudkom zoslapnuti brzd tak vyliezol brzdovy valcek, ze sa uz nevedel vratit naspat a ostal sprieceny. Tym padom koleso ostalo visiet a autom sa nedalo pohnut. Tam mi tu nerozpravaj o tom ako sa take nieco nemoze stat ;)
 

jednoznačné D1 je nebezpečná

pre chýbajúci odstavn pruh - a to ľudkovia moji ešte ani nenasnežilo - ked sa ti pokazí auto na D1 na 100% ťa niekto trafi, krása vivat fico! hm inak nebola by lepišia volaka rýchlostka ešte poprí dialnici??
 

 

V čom konkrétne by pomohol dnes odstavný pruh, ak sa auto nedokázalo dostať ani do toho pravého?
 

 

To sa ale nestáva pri akejkoľvek poruche, ak aj áno, tak sú to prípady veľmi ojedinelé Dúfam len, že takto neuvažovali Fico s Vážnym, pretože je to bagatelizovanie podobné ako jeden bolševik za totality vysmial západné rýchle autá tým, že v kolóne je ich schopnosť jazdiť rýchlo úplne zbytočná, a mal pravdu... Bolševícke myšlienkové pochody sú skrátka perfídne
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Auto