SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nehody zablokovali tunel Branisko a Prístavný most (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Szegény fiú

jak mu to tam namontovali?
 

...

no do rici smerom od avionu som stal v tej kolone posr... a uz dopredu som tusil ze to je na druhej strane len sa vsetci pozeraju... Nakoniec to bolo na spravnej strane a teda tej kde som bol ja - no ale just sa vsetci musia pozerat - div ze ten trupik v aute predomnou nezastavil aby si to odfotil...
 
Hodnoť

Zase Bratislava!

Kde sú fotky z východu? Možno to tam bolo krvavejšie :-)
 
Hodnoť

re

zaujimalo by ma kedy a dokedy ma dana dodavka STK
 

stačí neskúsenosť

nejaký mladík bez skúseností, dostal za úlohu jazdiť, tak jazdil. Namáhanie upevňovacích skrutiek je pri dvojmontáži minimálne dvojnásobné než pri jednoduchej montáži, a vďaka svojej zväčšenej dĺžke sa viac vyťahujú a majú tendenciu uvoľniť sa. Stačí jedna menej dotiahnutá skrutka a proces sa naštartuje, končí buď včasným zastavením, keď už koleso na disku pri odvaľovaní búcha, alebo úplným odpadnutím kolesa, keď to neskúsený vodič nezaznamená. Starší vodiči z povolania (bol to učebný odbor, neskôr aj s maturitou) boli o tomto riziku poučení a po určitom čase vždy momenťákom skrutky kolies skontrolovali.
 

 

co sa clovek vsetko nedozvie v diskusii. K+
 

STK?

Na únavu materiálu (lom kolesovej skrutky) je platnosť STK úplne irelevantná. Defektoskopia sa totiž nevykonáva.
 
Hodnoť

zeby

niekto kradol kolesa a musel narychlo zdrhnut ? Vodic sadol s uvolnenymi a sup o chvilu ho predbiehali ? :)
 
Hodnoť

Vyzývam učiteľov autoškôl

aby dôslednejšie vtĺkali adeptom na vodičák do hláv, že ten, kto je na kruhovom objazde, tak ten má prednosť!!!
 

re

blbost... jedine ak to beries ako ironiu... lebo ten co je na kruhovom objazde nema prednost, iba ak je to prikazane dopravnou znackou, inak plati stale pravidlo pravej ruky, lebo je to krizovatka
 

YES

už to viem aj ja niekolko rokov ale dlho som si myslel niečo iné
 

taká otázka

prečo keď jazdíme vpravo, tak u nás platí pravidlo pravej ruky? Lebo v Anglicku sa jazdí vľavo a tam tiež platí pravidlo pravej ruky. Tam sa mi to javí logickejšie, lebo vodič nemusí pozerať cez celú kabínu, prípadne spolujazdca, ktorý mu chce pomôcť a v pravý okamžik sa predkloní do výhľadu aby pomohol...
O ľavých pripojovacích pruhoch pri odbočovaní doľava (špecialita Košíc), kde je vidno len spätným zrkadlom, ak vôbec ani nevravím. Ak jazdíme vpravo, mali by sme mať pravidlo ľavej ruky. Veľa vecí by sa zjednodušilo, odpadlo by veľa značiek, napr. nebolo by potrebných toľko značiek pre vjazd z vedľajšej na hlavnú - stačilo by dávať vždy prednosť vozidlám zľava a hotovo.
 

hehehe

a ešte by to bolo trendy s celkovou ľavou orientáciou EÚ :-)
 

off topic

okamzik=okamih - po slovensky... a horsie je, ze to nevedia ani v televizii
 

vďaka

odučím sa tomuto bohemizmu :-)
 

hmmmmmm

lebo dokial nebolo hitlera tak sa jazdilo po lavej strane aj v europe.
 

hmmmmmm

jasne mily zlaty, ak by si mal pravdu tak kazdy kruhovy objazd by po chvili uplne zablokoval premavku. Lebo ti co su v nom by museli davat prednost prichadzajucim, prichadzajuci by vsak po chvili nemali miesto na objazde blokovanom stojacimi autami davajucimi prednost novym prichadzajucim.

Chod na DI vratit vodicak, prosim ta.
 

ospravedlnenie

tak na slovensku je to inak a plati, ze ak znacky neupravuju inak prednost ma prichadzajuci. Hold dajte si pozor, lebo v cesku je to naopak aspon podla clanku v HN.
 

 

V CR je to rovnako ale s tym rozdielom, ze zaroven je k vyhlaske pripojene doplnenie (nespomeniem si ako sa to presne vola), ktore hovori o tom, ze povinne kazdy kruhovy objazd musi byt oznaceny hlavnou a vedlajsou cestou a ze vedlajsia cesta je ta, ktora sa pripaja ku kruhovemu objazdu. Z toho v podstate vyplyva to, ze v CR vozidla nikdy nenarazia na kruhovy objazd, na ktorom by platilo "pravidlo pravej ruky". PPR na KO je ale vo vyhlaske kvoli zjednoteniu pravidiel s EU, pretoze su krajiny, kde taketo doplnenie nieje a teda vodic moze narazit na KO bez zvisleho dopravneho znacenia.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto