Najprv vyskúšaj to a potom hodnoť! ;-) Treba uvedomiť si, motor 1.6TDi v Superb je riešenie úsporné nie športové. Pre porovnanie, jazdil som vzdialenosť asi 1500 km (aj s 4 cestujúcimi) v novom Citroen C5 1.6HDi 110k. To tiež nie je športový variant, ale na bežné využitie auta a klasicku cestovnu rýchlosť 90-130 km/h to úplne stačí. Ak ty chceš pretekárske auto, kúpiš si niečo iné... ;-)
Úsporný superb je totálna blbosť. Nato si kúpiš veľké, komfortné auto, aby si potom nemohol poriadne zrýchliť. O čom to je? Cálovať za auto 1000€ mesačne lízing a nemať 10€ na naftu?
"Byť úsporný" pre každého znamená niečo iné. A Superb 1.6TDi nie je pre toho, kto nemá 10 Eur na naftu, ako napísal si ty. Uvedom si, nie každý potrebuje 250PS a zrýchlenie 5,5 s keď on jazdí iba po meste. A na druhej strane, ak jazdí iba v meste, prečo by mal sa obmedzovať v priestore ak má na auto tejto veľkosti? ;-) Jednoducho, každý má iné požiadavky na svoje auto a ver mi to, ak by nemalo zmysel dať do takého auta motor 1.6, potom automobilky nerobili by toto...
dopyt po tom asi je, keď to vyrábajú. Ale súhlasím s pathy, čudujem sa ľuďom, ktorí si to kúpia. Myslím, že sú to takí, "aby mali suberba". Do mesta nepraktické auto, kto chce úsporné a vnútorný priestor, kúpi si niečo vyššie (viac vnútorného priestoru). Medzi mesto a diaľnica? Ak by som mal na tom často chodiť, porazilo by ma a to nie som žiadny pretekár. Vidím to na nemeckého dôchodcu, alebo slovenského "musímukázaťžemámnaveľkéauto ". Pripadá mi to také isté, ako dakedy Oktavia I 1,4 MPI. :-)
Ja nemožem vyjadriť sa k dovodom prečo ľudia kúpia tento Superb. Ani u vas v Slovenskej Republike ani v EU viac západnym smerom. :-) Ale situácia na západnom trhu taká je, tieto verzie su bežné, a aj v iných značkach s porovnateľne velkym autom...
Nedávno som vyskúšal Ibizu kombi s 1,6 TDI (mala 6000 km). Urobil som okruh cca. 20 km, bolo v tom mesto a okreska - žiadna diaľnica. Brzdil som motorom, ak sa dalo netlačil som na pílu, sledoval som spotrebu. Raz som na trojke vyskúšal záťah, zrýchlil som na cca 80-90. Dodržoval som rýchlostné predpisy. Spotreba 5,6. Hneď po jazde som absolvoval to isté s Kia Venga 1,4 CVVT (mala 7000 km), snažil som sa dodržať štýl jazdy a kopírovať jazdu so Seatom - spotreba 5,8. Namerané hodnoty sú s palubného počítača. Testík má maličkú vypovedaciu hodnotu, ale predsa niečo naznačuje. Na fóre autocz som sa tiež dočítal, že na koncern greenlinoch s 1,6 TDI namerali v testoch o liter vyššiu ako udávanú spotrebu aj pri snahe.
no 20km je teda veľmi malá vzdialenosť na porovnávanie. osobne jazdím na 1,6 benzín a papierovú spotrebu dokážem dosiahnuť iba pri veľkom snažení a mimo mesto a to len krátkodobo na dákom úseku (sám v aute, dialnica 120, predpisovo a ozaj šetrnne). Podarilo sa 400km prejsť za 5,4L/100km ale celkový priemer dostať pod 7,5L je asi nemožné nakoľko sa jazdí i v meste a sem tam je dialničných 130 málo.
Ja mam benzin 1,8 a dlhodoby priemer 7,2. A to jazdim mesto aj dialnicu (tam 130). Ale pravda je, ze na deklarovanych 6,6 by som musel jazdit tak maximalne 80 a radit presne podla buzersipky.
no papier mám 6,4L. v reálnom živote ide človek aj pomaly aj rýchlo. keď mimo mesto so snažením spravím 6L a následne dialnicu s ponáhlaním za 10L tak priemer je vieme kde. a čo sa týka kubatúry som názoru že planner na 1,8 pri dialničných 130 má aktuálnu spotrebu menšiu ako ja s 1,6kou kedy idem tesne pod 4tis otáčiek.
co sa tyka spotreby tak priemerku jazdim pod 5 litrov uplne bezne. Najnizsiu co sa mi kedy podarila dosiahnut bola na 200km vzdialenej trase ZV - BA ale to som nesiel rychlejsie ako 110km/h - 3,8l/100km
ten Superb bude isto poriadne mobilny
to superbečko je pre 9 ľudí
máš z časti pravdu,
spendlik
ja prídem na 1,6TDi z PO do BA...za rovnaký čas ako ty, na tom čo máš...
a som spokojný
a sa nečudujem ani tým čo majú malé...