SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Oživená legenda alebo len marketing? Renaulty Gordini skúšame na Slovakia Ringu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

No,

keď si budem kupovať auto iba na okruh a nie na cestu, budem zvažovať...
 

ked uz na okruh

tak radsej nieco ine
 

O PREVODOVYCH pomeroch ani zmienka

typické pre novinárov ...
Prevodové pomery sú jeden z najpodstatnejších technických udajov , novinári však nevedia čo sú to prevodové pomery
 

 

Však si to nájdi na stránke výrobcu a neotravuj tu urážkami. Nesiahaš Rasťovi a Karpatovi ani po členky.
 

na stránke výrobcu

nech si ľudia hľadajú trebars kolonku pri akých otáčkach má max krutiaci moment a pri akých otačkach má max. vykon, toto sú nepodstatné udaje. Avšak prewvodové pomery a otáčky motora pri 130km/h sú absoluitne prioritné udaje, ale o tom dilino rasťo nemá ani potuchy.
 

 

dilino si ty a okrem toho arogantný jak prasa! a prečo zrovna pri 130? ja jazdím aj 50 aj 90 a niekedy aj 160.
 

Prečo 130?

Lebo je to max rychlosť a je to rychlosť ktoru by mali zvladnuť všetky vyrabane automobily takže je to vhodná rychlosť na porovnanie prevodovych pomerov.
Porovnanie vykonu či zrychlenia niečo o aute napovie, porovnanie otáčok motora povedzme pri 130ke by napovedalo toho o aute takisto veľa. Ale kludne to múže byť aj 100-ka alebo 120-ka.
Ide proste o to, že prevodove pomery sa zamlčuju a človek kupuje prevodovku ako mačku vo vreci. Mnohokrát je 5-ka krátka, inými slovami auto by vpohode išlo rýchlejšie ale ak nechceš agregát pretáčať , musíš isť kvoli prevodovým pomerom pomaly. Výrobca montuje rôzne agregáty do toho istého auta, ale s prevodovkou si veľa hlavu neláme - dá rovnakú ku každému agregátu !!!...
A preto je na novinároch aby ľudom - automobilovej vertejnosti davali tieto údaje.
 

 

trochu o ničom argument. mne je uplne jedno, či pri 130 mám otáčky 3400 alebo 3600, to neurobí nič zásadné so spotrebou ani hlukom. až také podstatné to nie je. a dnes už maju prakticky všetky autá 6-ku, takže aj pri 130 je to v pohode.
 

ked ti je to jedno

špecialne tebe by som namontoval prevodovku do pomala. A udaj o vykone auta ti je načo. Ved aj tak vieš, že auto má dostatočnýž výkon aby išlo.
Dnes prakticky všetky autá majú 6-ku...fakt, škoda slov s takými ako ty.
 

.

a niekedy arogantný som preto, že som dlhodobo vynervovaný. A vynervovaný v tommto prípade som dlhodobo preto, že dlhodobo sa ignoruje uvádzanie prevodových pomerov.
 

 

Keď Vám to pomôže, tak uvediem rýchlosti na jednotlivých prevodových stupňoch v momente, keď zasahuje obmedzovač(7150 ot/1 min.): 1.-56, 2.-96, 3.-136, 4.-171, 5.-216. Je to podľa palubného tachometra v Twingu RS. ;-)
 

Dakujem Vam , ale nie takto

OVeľa oveľa oveľa lepšie pre porovnanie áut sú otačky na 5-tom prevodovom stupni pri rychlosti 100 či 130km/h. Pretože pri tychto otáčkach človek jazdí a bežný motorista nevytáča do maxima a ked napr. jedno auto má pri 100-ke 3500 otáčok a iné auto 2800 otáčok, nuž z toho evidentne sa dá porovnať prevodovka. Keby ste toto uvádzali, bolo by to neskutočne super. Ospravedlnujem sa za aroganciu.
 

 

Pri 130-ke točí na 5.(posledný) stupeň cca 4500, Pri 200-ke cca 6700, pri 90-ke cca 3000. Spotreba cca 8,5 pri normálnom Twingo RS jazdení, ale musíš sa ovládať.:-) Vie si zobrať aj 17, ale stojí to za to.:-))) Najviac mu vadí diaľnica, kde má pri 150-ke(v Nemecku;-) spotrebu 12 litrov.
 

Fajn údaje

som v obraze , aké má asi tento Renault prevody. Dosť krátka 5-ka. Vdaka za informácie.
 

 

mna osobne prevodove pomery absolutne nezaujimaju.. (som pravidelny citatel auto.sme.sk a preto to pisem, tj. nie kazdy oceni taketo informacie.. co ale neznamena, ze by tu nemohli byt:)
 

hlupákov je neúrekom

ak ťa prevodové pomery absolutne nezaujímaju,ty si automobil vôbec nezaslúžiš.
 

 

nie, ja vazne nechcem autombil.. chcem auto.. ;)
 

 

napr. Mazdu RX-8 ;-)
 

 

Ale musíš rýchlo, pretože je od 1.1.2011 zakázaná.
 

 

ale ojazdenú ešte kúpiš...
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto