SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Do luxusu preoblečený Prius postavili na novom, veľmi schopnom podvozku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

hybrid je slepa ulicka,
si myslim. este zatial v ziadnom realnom teste hybrid ani v spotrebe a ani v emisiach neporazil vykonovo porovnatelny diesel. cele je to marketingove klamstvo ze hybridmi setrime zivotne prostredie. cestou je cisty elektromobil, dufam ze vyvoj baterii ide smerom aby dojazd bol komfortne dostacujuci. inak elektromobil vo vsetkom predbieha benzin, diesel, a nehovoriac o hybride.
cvikla s chrenom
re:
a co ak baterie su slepa ulicka? ;)
De Profundis
<< < 1 2 3 4 > >>

neda sa to vylucit

aj ked zatial sa dari kapacitu baterii zvysovat slusnym tempom. ale ak sa to zastavi a baterie budu problem tak problem ma aj hybrid...
 

re:

prave naopak, hybrid bude mat problem ak sa tie baterie vyvinu, pretoze potom to uz bude elektromobil a nie hybrid :P
 

hybrid ma problem

tak ci tak. ak sa nevyvinu dobre baterie tak efektivnost hybridu nebude napredovat. ak sa vyvinu tak to bude elektromobil. preto si myslim ze hybrid je slepa ulicka.
 

re

spalovaci motor nie je slepa ulicka?
sucasny sposob prepravy nie je slepa ulicka?
tvoje vysedavanie na internete nie je slepa ulicka?
 

 

stara mala migrenu? :-)
 

:)

A si si isty, ze aj narazka na migrenu nie je slepa ulicka?
 

baterie

A nepomaha aj pouzivanie baterii v hybridoch lepsie financovat ich vyvoj?
 

 

Presne preto to robia podla mna. Chcu byt pripraveni na prechod na elektricky pohon. Myslim si, ze velmi dobre vedia, co robia.
 

 

Podla mna slepa ulicka je diesel. Rovnako ako olovnaty benzin. Tiez to zvysilo vykon motora, ale za aku cenu... Akoze, to asi zartujes, ked porovnavas ekologickost hybridu a dieslu. Stale to hovorim - CO2 zdaleka nie je vsetko. Nie je to jedina emisia a ani ta najhorsia. Dieslove sadze su nebezpecenstvo. V pripade osobnej automobilovej dopravy nas CO2 vobec nemusi trapit.

Tvrdis, ze buducnost je v elektromobiloch. Odkial sa berie elektricka energia? Na atomove elektrarne vsetci frflu (pritom emisie naozaj su minimalne, akurat nas strasi vyhorete palivo), vodne su ciste, ale ovplyvnuju rieky, veterne su ciste, ale vizualne kazia krajinu. Vacsina el. energie sa aj tak vyrobi v uholnych elektrarnach. Uhlie je NAJVYDATNEJSI zdroj CO2. Bohuzial, je ho vela a je lacne. Takze dokym nebudeme mat naozaj dobry zdorj el. energie, elektromobilov sa zatial drzme stranou.
 

 

VIeš napr, koľko el. energie by sme potrebovali na pohon všetkých áut na zemi?
A vieš ako príšerne neekologicky sa ťaží a čistí lítium a nikel? A opätovne, koľko to stojí energie?

Hybridy aj elektromobily sú slepou uličkou, treba sa na to pozerať širším pohľadom...
 

ved prave,

vsetko je slepa ulicka :-) akurat ze vsetko slepou ulickou byt nemoze lebo to by sme museli zakazat cestovanie. nakoniec aj cestovanie bicyklom je katastrofa pre zivotne prostredie ak cyklista energiu cerpa z hovadzich steakov :-)
 

Co teda navrhujes

ako nasledovnika po tej aktualnej? Jazdit na atom? Slnecnu energiu (bez baterii - su predsa neekologicke)? Bioplyn? Navrat k Flintstone-ovcom?
 

 

Pri porovnani diesel - benzin je benzin ovela lepsi (malokto napriklad vie to, ze v rope je o 25% viac benzinu ako nafty, takze na 1 liter nafty treba o 25% viac ropy ako v pripade benzinu). Pri porovnani benzin - elektromobil je podla mna najlepsia momentalne kombinacia, co je vlastne hybrid. Kapacita baterii sa neustale zlepsuje, stale je tam priestor na pokrok. U dieslov uz priestor na pokrok nie je (jedine ak by sme sa vzdali emisnych limitov - nerobte si iluzie o diesloch, maju ovela vacsie problemy splnit emisne normy ako benzinove motory). Elektrina ma buducnost, pretoze je realna sanca, ze sa nam podari rozbehat tu jadrovu syntezu a budeme mat cisty zdroj el. energie. To by prevazilo aj dedostatky spojene s litiom. V kazdom pripade, vylepsovat to treba a treba sa pripravit na dobu, ked zdroj el. energie bude, ale nebudu fosilne paliva. Preto vnimam hybridy pozitivne. Napriek litiu. Stale je priestor na vylepsovanie.
 

Ja s Tebou

samozrejme suhlasim. Hybrid vlastnim a fandim mu. Viem preto dobre +/- a chapem jeho potencial a smer vyvoja. Preto uzivatela " cvikla s chrenom" beriem s rezervou. Mam dojem, ze len kritizuje bez toho, aby vedel o com to cele vlastne je...
 

 

Ja ani neviem, preco som reagoval prave na tvoj prispevok :D Asi preto, ze bol posledny v rade a nejak som si ich spojil dokopy :D
 

No pekne... :D

Minule mi niekto napisal, ze mu pripominam Pala Haberu a teraz som skoncil v jednom vreci s "cvikla s chrenom" :D
 

 

Sorry :D
 

 

Nie su slepou ulickou, pracuje sa na vyrobe el. energie pomocou jadrovej syntezy (ITER). Ked to bude fungovat (ja viem, uz sa na tom robi dlho, ale urcite to raz pojde), budeme mat dostatok lacnej el. energie. Co budes robit s dieslom, ked nebude ropa? :)
 

 

ani vsetky auta na svete nevyprodukuju tolko skodlivin za rok,ako 10 najvacsich tankerov/rok.

a kolko je tych tankerov,a kolko je lietadiel/spojeni za den.

atd
osobna automobilova doprava je oproti lietadlam/lodiam jedna cista zelena luka.
 

 

asi ano, ale
nevadi mi ani jedno lietadlo, ci tanker, ked rano odprevadzam deti do skolky, ci ked idem na malu prechadzku, alebo len do obchodu. Zatial ani jedno.
Vadi mi co dycham, kym prejdem cez cestu, alebo cakam na autobus (viac ak som prave vystupil).
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto