SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Do luxusu preoblečený Prius postavili na novom, veľmi schopnom podvozku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

hybrid je slepa ulicka,
si myslim. este zatial v ziadnom realnom teste hybrid ani v spotrebe a ani v emisiach neporazil vykonovo porovnatelny diesel. cele je to marketingove klamstvo ze hybridmi setrime zivotne prostredie. cestou je cisty elektromobil, dufam ze vyvoj baterii ide smerom aby dojazd bol komfortne dostacujuci. inak elektromobil vo vsetkom predbieha benzin, diesel, a nehovoriac o hybride.
cvikla s chrenom
asi ano, ale nevadi mi ani jedno lietadlo, ci tanker, ked rano odprevadzam deti do skolky, ci ked idem na malu prechadzku, alebo len do obchodu. Zatial ani jedno. Vadi mi co dycham, kym prejdem cez cestu, alebo cakam na autobus (viac ak som prave vystupil).
Emilianio
<< < 1 2 3 4 > >>

 

Ano, to je pravda, najdolezitejsi je vzduch v mestach. Prave preto by sme nemali prihliadat na to, kolko motor produkuje CO2 (pretoze to je celosvetovy problem, navyse osobna doprava ho neprodukuje tak vela), ale na to, kolko produkuje skodlivin LOKALNE v mestach. A prave v mestskom rezime su diesle ovela horsie ako benziny. Ako pises, tankery a lietadla nemaju na nase zivoty priamy vplyv, ale auta v mestach ano. Preto ja hybridy vnimam pozitivne a bol by som najradsej, keby cim skor nahradili diesle.
 

ale najlepsie

su v sucasnosti diesel hybridy, len 3.8l/na 100km kombinovana xD
 

 

Ale stale je to len diesel. Podradne...
 

 

Hybridny diesel treba. Nechapem naco robia hybridne benzinaky, ked dosahuju mpg dieslu... Vsak, v 2011 maju prist prve dieslove hybridy, tak uvidime.
 

re

pretoze dizel sa dlho zahrieva a chladne rychlo ako benzinak. Kym nie je plne zahriaty ma zvysenu spotrebu ale radovo hlavne emisie (nie CO2, ale skutocne emisie).
Pretoze dizel ked po namahe vypnes, tak mas problem s chladenim turba, pretoze na start dizla potrebujes viac energie, pretoze dizel sa pri startovani a vypinani chveje, pretoze dizel je tazsi... je tam omnoho viac problemov ako s benzinom.

Je ale jedna alternativa, kde by bol dizel lepsi - keby fungoval iba ako generator a auto by islo stale na prud, podobne ako to maju dizel-elektricke lokomotivy.
 

Peugeot sa aj napriek

tomu pustil do kombinacie diesel + hybrid.
Viac info tu: http://www.autorevue.cz/peugeo...
Inak vsak s Tebou suhlasim. Myslim, ze s dieselom bude viac starosti a som zvedavy, ako sa s tym nakoniec Peugeot vysporiada.
 

 

Podla mna sa na to vykaslu. Bude to zbytocne drahe a hlavne tazke. Uz samotne baterie su vyraznou zatazou, nieto este k tomu pridavat tazky motor.
 

To je prave,

co si nemyslim. Peugeot to mysli vazne a ma to byt seriove... Vaha ich zjavne netrapi :)
 

 

Asi preto, ze oni sa proste specializuju na diesle a vedia, ze je cas, ked uz musia pocitat aj s elektrinou. Asi sa to proste nebude vypinat a rataju s tym, ze spotreba bude aj tak nizsia. Neviem, aku to bude mat buducnost, pretoze hrozba emisnych limitov je tu stale (opat, nehovorim o CO2, to je nepodstatne; to momentalne sluzi ako marketingovy tah, rovnako ako "megapixely" pri fotakoch). A som presvedceny, ze cim viac sa bude do tych emisii rypat, tym horsie to bude pre diesle, lebo viac a viac skutocnosti vyplava na povrch. V kazdom pripade, keby som mal tu moc, zacal by som tym, ze by som dal pre diesle ROVNAKO PRISNE emisne limity, nie ako je to teraz. A tiez mi pride absurdne, aby na naftu bola nizsia spotrebna dan. Za co ma tresta stat, ked jazdim na benzin?
 

Asi ano...

Emisne limity su postavene na hlavu, to suhlasim. Osobne ma ale zaujima viac technicka stranka veci, pretoze hybrid a diesel je ako kvasene uhorky s dzemom :D Osobne tiez nechapem, co Europu fascinuje na dieseloch. Napr. taky Mercedes ma viac dieselov, nez benzinov. Sam mam benzin a nad dieselom som nikdy neuvazoval. Ta posledna otazka je velmi trefna. A tiez ma zaujima odpoved...
 

Krutiaci moment

Najdolezitejsi argument, preco Lexus nekombinuje diesel s elektromotom je priebeh krivky krutiaceho momentu diesloveho motoru. Benzinovy motor ma totiz tuto krivku v rozsahu cca. 90% svojho maxima daleko dlhsiu a sirsiu ako diesel. Elektromotor ma max. krutak od 0 az po max. otacok stale maximalny - takze daleko lepsie harmonizuje s benzinom ako s dieslom, kde sa krivka v max. drzi len vo velmi malom rozsahu otacok a potom pada dolu. A vobec by bolo asi najlepsie, keby sa k teme vyjadrovali len ludia, co s danou temou maju aspon aku taku skusenost, nielen nacitane haluzne informacie. Alebo si myslite, ze Japonci su taki tupi a nezistili by ovela skor, ze maju do hybridneho ustrojenstva zapriahnut dieslovy motor skor ako benzin ???
 
Hodnoť

hm

cenove porovnanie z konkurenciou bude zaujimave .ceny bmw vyzeraju zaujimavo iba na cenniku ,ak si kupis zakladne bmw tak v nom nemas nic a este aj pristrojovka vyzera jak z daewoo , za kazdy gadzet za kazdy prvok vybavy si bmw uctuje dost vela takze ak vas potesy cena bmw na cenniku v salone to uz tak milo vyzerat nebude ak nexcete preplatene hole auto.lexus uz do zakladnych verzii dava dost vela prvkov vybavy takze pre mna nema zmysel porovnanie lexusa z najlacnejsimy bmw z cennika.
 
Hodnoť

ani boh nevie, čo bude

Nedávno som čítal článok, v ktorom bola tabuľka s nerastmi potrebnými na výroby LCD displejov, ale aj na výrobu mnohých iných materiálov potrebných pre priemysel a dnes známymi svetovými zásobami a ich "výdržou" pri terajšej spotrebe.Šokujúce údaje. Písalo sa tam aj o tom, že Čína skupuje po svete (Afrika, Austrália) nerastné suroviny v zemi a stáva sa tak dominantným vlastníkom svetových deficitných zásob týchto surovín. A minulý týždeň som sa dočítal, že Čína ide obmedziť predaj týchto surovín (niektorých vlastní až cez 90% svetových zásob).
Takže, či sa budú vyrábať elektromobily a iné krámy, je vec zložitá. Iste, vymyslí sa aj náhradné riešenia, ale asi nie u všetkého...
 

idu obmedzit

predaj surovin, ktorych vo svete 90% produkuje cina. potrebuju ich pre vlastnu spotrebu. to ze zapad napriek tomu ma 70% lozisk ktore sam zatvoril je hlupost zapadu nie chyba ciny.

taktiez hlupost zapadu je ze ked maju milion tak si kupia auto za 2 miliony a zadlzia sa, na rozdiel od ciny kde si kupia auto za 500 tisic a zvysok usporia na horsie casy
 

nepísal som o chybe Číny

nič. Ale o situácii.S tými 70% v rukách západu nemáš v mnohých prípadoch pravdu. Ale nemá zmysel hádať sa.Chcel som primárne podčiarknuť, že všetky zámery v inováciách, všetky vývojové tendencie v svetovej technike, sú z hľadiska využitia zreteľne limitované vyčerpávaním zásob surovín, možnosťou ich recyklovania, očakávaným mnohonásobným rastom cien atď. Svet sa mení...
 

cierne na bielom

http://ekonomika.sme.sk/c/5603...

Kým svet od ťažby vzácnych zemín ustupoval, Čína svoje kapacity zväčšovala. A teraz pochádza z jej územia až 97 percent vyťažených vzácnych zemín, aj keď má „len“ tretinu svetových zásob tejto suroviny.
 
Hodnoť

Toto auto má budúcnosť!

A mimochodom prežije aj spomínané audinu č.3 s tým športovo ladeným bavorakom. Kde dostanem toto autičko, lebo už aj idem vypisovať šek na predajňu. Toto autičko chcem-chcem-chem..spotreba pod 4,00 na sto s maximalkou 180 na hodinu - nie je čo ďalej riešiť..ani si neviete predstaviť, ako veľmi to auto chcem. Zdar.
 

aj tak trepeš a nemáš na to

A ak máš, kúp si radšej koňa.Pekne ho postískaš stehnami a zarajtuješ si na ňom...A sedlo si kúp také v štýle recesníka Mariána Vaneka, teda so vztýčeným prstom v strede.
 
Hodnoť

Rissky nemci sa musia naucit vyrabat

auta nie do antikvariatov ale do 21 storocia.Tie ich lacne vypinania motorov a studene starty na krizovatkach s oblakmi kontaminacie ovzdusia su naozaj pod uroven,dobre tak pre Kia alebo Tata.
Nove baterie z Tennesee su svetova spica.Je iste ze propulzia bude elektricka.Aky sposobom ,je este stale otazka.
 

si čašníkom v Carltone?

To by tak odpovedalo...
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto