SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mazda2 je po modernizácii pohodlnejšia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

velmi pekne auticko

sedel som v tom na autosalone v Nitre snad 4 roky dozadu, alebo kedy si odbyla 2jka premieru na nasom trhu? Na to ze mam skoro 190cm na vysku som si za volantom celkom uzival, sice som nevidel priestor na nohy pre pasazierov vzadu. No vtedy mi to prislo ako prakticke auto. Skoda ze Mazda za to pyta trosku viac na moj vkus, ale je to zrejme danne kvalitou a spolahlivostou ktorou znacka ovplyva.
 
Hodnoť

 

ja tiež teraz rozmýšlam nad kúpou mazdy ale 3 jky a jedine čo ma odradzuje jej je vyššia cena ale zase dostanem auto svojím spôsobom trosku odlištné a zatial čo poznám majitelov mazd tak sú s nimi na 100% spokojný....
 

....

.... mazda odporucam ... sam mam sestku a sama spokojnost ... doteraz to auto nemalo ziadny problem (mam ju 5 rokov) ...
 

 

ja mam 6-ku, už má 260.000 a ide ako hodinky. žiadne opravy, len spotrebný materiál a mechanicky opotrebované diely náprav. Ešte trochu pošetri a kúp si 6-ku. Motor 2.0 DISI je špičkový.
 

 

tiez pokukujem po M3 :) nedava sa tento motor 2.0 DISI s i-stop aj do 3-ky?
neni problem najst nejaky dobry mazda servis? ake mas s nimi skusenosti?
 

 

ja si to servisujem v malom neznačkovom servise. nechce sa mi platiť za originál servis. ale tých pár skúseností čo mám s autopalace zlaté piesky sú pozitívne.
 
Hodnoť

 

známi mali ešte staré 626 2L benzín 340 000km a motor a prevodovka išli ako hodinky kde potrebovali tam sa dostali....
 

tak to je povzbudiva informacia

ja mam aktualne na 626 nieco cez 222tkm a pokukujem po dalsom, ale ak to este tych 100-150tkm vydrzi tak to by bolo dobre, nemusel by som menit tak skoro za dalsie
 

 

mam aj 6-ku, aj 626-ku.obe este nemali ziadnu poruchu , dokopymaju polmiliona km
 
Hodnoť

 

Vysvetlí mi niekto, aký je rozdieľ medzi naftovým motorom so 4 ventilmi a s dvoma? Doteraz všetky automobilové značky sa snažili prejsť so štvorvalcom na 16 ventil, hoci z môjho pohľadu najmä u benzínových vozidiel to bol krok dozadu - ale nie u všetkých. Niektoré vozidlá ťahajú "ako píla" od 1500 otáčok až do maxima aj keď majú 16 ventilov, no 8 ventilovky ťahali prakticky každá v nízkych otáčkach. U dieslov nemám skúsenosti...
 

 

8ventiuly maju oproblem vo vysokych otackach dodavat spalovaciu zmes do komory. Preto 8ventily napr o objeme 1,6 maju 64kw(renault) a 16 ventil ma 77kW(renault). Ale tych 77kW dosiahnes az vo vyssich otackach a vykonovy priebeh je ovela strmsi ako u 8ventilu. Preto sa ti zda 8ventil zivsi v nizsich otackach(za predpokladu ze je to napr 1,6 16v 77kW vs 1,8 8v 77kW) Potom sa da este pracovat s casovanim vewntilov, robia to hlavne japonci a korejci. preto ak uvidis u tusim mazdy motor 1,4 VVT(alebo tak nejak)91kW, tak vedz, ze urtcite to nebude tahat ako napr 1,4t 94kW od renaultu, pretoze turbo motory maju vykonovy priebeh plochy a variabilita casovania ventilov strmy. Takze tych 90kW u turbo motora ziskas uz povedzme pri 4000rpm, ale uz VVT az pri 6500rpm.
 

oprava

ok, VVT je od toyoty(1,4VVT neexistuje), takze s nazvami sa neplet, islo o princip.
 
Hodnoť

 

Predchodca Mazdy 2 bola Mazda Demio. U nas ich jazdi velmi malo, som z tych par stastlivcov, ktori ju vlastnia (12 rok) a zatial spokojnost.
Treba vsak povedat ze mazdy si potrpia na kvalitne pohonne hmoty, ziadne jurky a podobne, ocividne im to nerobi dobre.
 

 

suhlasim, mam dvojku, sice len rok, ale na tescu som tankovala len raz..evidentne sa jej to nepacilo
 
Hodnoť

my sme mali v rodine

323 sedan asi 1995 este davno ked som bol maly chlapec... tomu autu nikdy nic nebolo... bolo firemne a tak si odkrutilo asi do 500.000km... a nic! Teraz ma segryn priatel CX7 jaaaaaj.... a jeho znamy 6ku v kombiku.... krasne auta a veru zatial ako svajciarske hodinky :) mne sa ale asi najviac modelovo paci 3jka, je fakt brutalne krasna a v tej tyrkysovej metle!!! aaaaaaaaaaaaaach mnam
 
Hodnoť

kedysi sa vravievalo

toyota je toyota. mam pocit, ze po presunuti vyroby do turecka a neviem kde sa zacne hovorit mazda je mazda...
 

 

Mazda naopak vratila vyrobu Mazdy 2 zo Spanielska do Japonska :)
Asi vedie preco.
 


Najčítanejšie na SME Auto