SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako v zime úsporne a bezpečne jazdiť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

Nie je pravda

Nie je pravda, že letné pneumatiky majú v zime na suchej vozovke dlhšiu brzdnú dráhu ako zimné a platí do až do cca -5°C..... to len pre upresnenie. Ja si prezúvam, keď sa priemerná teplota drží na tých cca 7°C a v zime jazdím len na zimných pneumatikách.
Ale treba písať skutočné fakty o brzdných dráhach a nie zavádzajúce.
 

 

bohuzial nemas pravdu.....fyzika nepusti.
 

 

kto je simona misunova??odkial zasa splasili tuto "expertku"...minule analyzovala predpisy ta koniarka, ktora studuje zurnalistiku na slovenskom Cambridge-KU RU, a chvilu predtym sa v rozhovore pre SME vyjadrila ze ma vodicak len dva roky a ma sa este co ucit..nuz, ale studium zurnalistiky na tak prestiznej uni umoznuje a dovoluje pisat taketo temy, snad aj bez vodicaku..
teraz je tu opat nove meno (ci je to dokonca ona?mena si nepamatam), a bez jedineho konkretneho vyjadrenia nejakych odbornikov pise clanky..nevieme poriadne, co je z jej hlavicky, co nie...
napriklad odborenici hovoria o minimalne 4 mm dezene..ktori??mimochodom, problemom nie je len dezen, ale najma vek..ako prisla na to, ze po 4 rokoch menit?ked niekto jazdi 2000 km rocne, po styroch rokoch urcite menit nemusi kvoli dezenu...to jej v hlavicke asi nedoslo, ze doba pouzitia pneu sa spaja predovsetkym s vekom....PS: niekde som cital, ze hovorit o univerzalnej hlbke dezenu nema zmysel..niektore typy dezenov su dobre aj pri 3 mm, "SUNGOLDY" niekde z pekingu dobre nebudu ani s 10 mm...
 

 

Pisala vseobecne, nezapodielvalasa marginalnymi zalezitostami a tak to, co napisala, vcelku sedi.
 

zimné pneu sú fajn na snehu a ľade

a aj tam to nie je 100%né,
ale ak nie je ešte sneh a ľad, nezimné pneu sú úplne vpohode. Tych 7° je zbytočné zveličovanie.
 

najlepšie je meniť auto na zimu

v lete letné auto a v zime zimné auto.
 

yes

ty huncút :-)
 

nebuď troškár

najlepšie je na zimu úplne zmeniť krajinu :-)
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

zase reklama na zimne pneu

dajakemu pneuservisu nejdu na odbyt zimne gumy a vramci plnenia planu si zaplatili dalsi clanok o zimnych gumach. kolkaty to je uz tento rok? minimalne piaty.
 

 

Biznis nepusti.

Este aj pekne grafy nezacinajuce od muly si na to zaplatili ... :)
 

 

Grafy dostali aj mna. Nie len ze nezacinaju od nuly, ale aj opticky klamu.
 

clanok vseobecny pre zeny za volantom

zabudol si povedat ze vyrobca nepusti... objasni nam co si tym chcel povedat ze letny Mischelin a zimna Matadorka napr...Ved to je o zlozeni gumy a typu dezenu a to ma kazdy vyrobca ine mohli aspon skumat ze udajne jeden vyrobca...Ved ked ti tam zimna Matadorka vibruje na lade a Mischelin nie tak zakrutu prejdes lepsie... Pri minus 20 sa lad sprava uplne inak ako lad pri O dokonca ti na nom zacne piskat guma lebo sa tam adhezia opat zvysuje...Jednoducho mali radsej povedat nech ludia jazdia pomalsie ako cez leto a nech sa nespoliehaju na elektroniku...A vacsiu dolezitost by som kladol pred zimou na sumernost brzd a opatrnost.Nepozorne trhnutie volantom nie je to iste ako v lete.
 

 

aj keby to BOLA 100% PRAVDA (tym netvrdim ze je), tak si vsimni ten graf k clanku:

-ak si odmyslime v prvom rade klasicke podprahove MANIPULACIE ABSENCIOU MIERKY OD NULY
tak zistime, ze aj v pripade najvecsich mrazov je rozdiel VRAJ max cca 20%

-bodol by porovnavaci graf rovnakej situacie v inych rychlostiach, ale som si isty, ze napriklad SPOMALENIE o 10kmh ma silnejsi vplyv na brzdnu drahu ako zimne gumy

-z grafu vidno aj nesmiernu brzdnu drahu SPASONOSNEJ ZIMNEJ gumy na LADE v biednej rychlosti 30kmh!!!

co tak v prvom rade sa zmierit s tym, ze v zime treba jazdit pomalsie a opatrnejsie???
a az potom masirovat mozgy plebsu...
zimne gumy su vyborne hlavne do snehu, no marketing stylu `kto prezuje moze frcat, kto neprezuje je vrah` je nechutny
 

 

"zistime, ze aj v pripade najvecsich mrazov je rozdiel VRAJ max cca 20%"
Ti, co naburali, lebo nemali zimne pneumatiky, by boli mnohokrat vdacni aj za puhy jeden jediny meter, nie este za celych 20%.

"nesmiernu brzdnu drahu SPASONOSNEJ ZIMNEJ gumy na LADE"
O spasonosnosti zimnych pneumatik pises iba ty - ako jediny. Zrejme ti to uslo.

"az potom masirovat mozgy plebsu"
On ti niekto masiruje mozog? Kde?

"no marketing stylu `kto prezuje moze frcat, kto neprezuje je vrah` je nechutny"
Tu, v tomto clanku ziadny takyto marketing nie je.

Co nechutne je, je tvoje zvelicovanie a nepravdy, ktore pripisujes clanku a jeho autorovi.
 

 

samozrejme by bol vdacny - lenze podla tvojej logiky je nebezpecne jazdit vobec -> neprisposobovat sa situacie na ceste a potom to zvalovat na techniku je ubohe...
(styl `keby mal to a to`, namiesto `keby spravil/nespravil to a to`)
podla tvojho pohladu by nemohlo vyjst na cestu absolutne ziadne auto bez MAX spickovej vybavy (nieco ako F1), pretoze `kazdy meter sa pocita` ;o)

takisto by spusta ludi bola vdacna v lete za kazdy meter pri nehode- a citas vari denne X clankov na temu `uzaj kupujte najvykonnejsie brzdy Brembo s kevlarkeramickymi platnickami vy vrahovia`?

p.s.
precitaj si kolkym sa tu nepozdava tento clanok - nie som zdaleka sam... takze?
 

 

Tiez sa mi pacia take kecy, ze uz pri 7 stupnoch treba zimne, lebo kazdy meter je zivotne dolezity. Teraz jazdi pri 20 stupnoch na zimnych, ktore maju napr. na suchu zo 100 km/h asi o 10 m dlhsiu brzdnu drahu - tu uz zrazu nie je kazdy meter dolezity? To je nejake nekonzistentne myslenie alebo co.
 

 

hovori sa tomu aj agenda (s cielom zisku) alebo potom fanatizmus (nezistny sukromny konicek) ;o)

aj s tymi 7 stupnami je to otazne, tych par `politicky nekorektnych` testov hovorilo nieco ine... (ale to vraj boli neferovo testovane nadprimerne kvalitne letne spolu s obycajnymi zimnymi)
jednoznacne presvedcia zimne len na snehu (tam je to rozdiel ako den a noc) - ostatne je skor na principe placebo, ked je vecsi realny rozdiel medzi jednotlivymi znackami

ale uz len beztak cakam, kedy k trestnemu cinu `spochybnovania holokaustu` pribudne aj trestny cin `spochybnovania 7 stupnov` :o(
 

 

tak, tak, lobistika je svina. Teraz nevidno clanky, ze uz je nad +7 st., treba rychlo prezuvat, lebo je to nebezpecne chodit na zimnych. Tie maju lobisti pripravene az na marec. To sa opat napocuvame, ake je to dolezite. A mudrlanti, co tu teraz obhajuju zimne pri +18 St opat rychlo otocia svoj nazor.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Auto