SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Môže byť autobus električkou? A ako sa vyhnúť autu v križovatke s koľajnicami? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

autobusy MHD sa ale mozu na niektorych krizovatkach kde ani nie su kolajnice riadit signalmi pre elektricky
 
Hodnoť

Problémom sú (VRAJ) vodiči z vedľajšej

Ten 3. odstavec je síce fajn, ale treba ho dočítať do konca - veď to tam máte, že vodič MÔŽE vojsť do križovatky, ak dáva prednosť protiidúcim vozidlám - nerozhoduje to, či ide z vedľajšej alebo hlavnej. Navyše ak ide o smerovo rozdelenú cestu, je to oveľa bezpečnejšie ako prejsť križovatkou naraz. Záleží na tom, kam sa postaví. No aten koniec takisto platí aj pre vodičov idúcich z hlavnej a odbočujúcich vľavo - ak už na koľajniciach stojí auto dávajúce prednosť protiidúcim vozidlám, nemajú sa zaradiť hneď zaňho, ale treba nechať medzeru a čakať pred hranicou križovatky...
 

nie vzdy sa to da

a ja by som dodal, ze existuju taketo krizovatky, kde sa to objektivne neda dodrzat - vodic stojaci na vedlajsej kvoli prekazkam nema sancu vidiet, ci niekto ide z prava - uvidi to az ked vojde do krizovatky (konkretny pripad v BA - odbocovanie z Magnetovej na Roznavsku smerom na Zlate Piesky - su tam kriky braniace vo vyhlade)
 

 

to všetko ale neplatí pri dávaní prednosti protiidúcim vozidiel. Ja osobne to dosť využívam aj na väčších križovatkách tvaru T, kde priama cesta je hlavná a tá "ukončená" je vedľajšia. Keď odbačam takto vľavo na vedľajšiu a oproti ide veľa áut, ale väčšina bliká, že odbáča doprava, tak sa proste pichnem za križovatku a potom len dávam preednosť zprava. Umožním tak lepší prejazd sebe a aj vozidiel, čo idú z vedľajšej cesty, nakoľko sa odpracem a nemusia už riešiť dávanie prednosti môjmu vozidlu (napr. odbočovanie z Lamača do DNV križovatka 2/505)
 
Hodnoť

 

Simonka, § 20 ods. 3 treba docitat do konca - zastavenie v krizovatke z dôvodu davania prednosti pri odbocovani dolava je prave jeden z tych dôvodov, pre ktory neplati pravidlo o zakaze vojdenia do krizovatky ak nou nemoze prejst.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

 

Autor druheho podnetu zamlcal, ze zelena pre vyjazd z Repasskeho aj Drobneho svieti pre VSETKY smery SUCASNE, to znamena, ze vodici odbocujuci dolava musia dat prednost aj vodicom z protismeru, ktori pokracuju rovno. Vzhladom na konkretnu situaciu a nastavenie svetelnej signalizacie sa dane pravidlo neda aplikovat dogmaticky. Co sa tyka odpovede, jednym z jej nedostatkov nedostatocna a nepresna interpretacia citovaneho pravidla, co si vsimli aj ini diskutujuci.
 

Áno

A ešte aj jazdné pruhy. Od Drobného aj od Repašského sú po dva. Z toho vždy pravý je na odbočovanie doprava a ľavý na jazdu rovno a odbočovanie doľava. Na električkový pás sa zmestia dve vozidlá za sebou. Predstavme si, že idem od Drobného a chcem odbočiť doľava. oproti mne idú dve autá, prvé odbočuje doľava a druhé pokračuje rovno. Podľa autorky sa teda tým, že odbočujeme doľava vyhýbame vľavo. Na koľajach sa dostaneme v skutočnosti do protismerných jazdných pruhov a ja sa zrazu ocitnem predným nárazníkom na nárazníku druhého auta, ktoré pokračuje priamo. Technicky sa tam skrátka nemáme ako vyhnúť vľavo...
 

Ano

obchadzat tych protiiducich vlavo je naozaj hlupe v tomto pripade. Otazka je potom ale asi ze kedy to uz je hlupe a kedy este nie, co o tom hovoria pravidla premavky, a ci ich pripadne porusovat a jazdit tak bezpecnejsie...
 

Asi som tvrdohlavý.

Mne sa vždy zdá bezpečnejšie poblikať si s protiidúcim a ísť ešte kúsok rovno, ako skočiť rovno do papule tomu, čo ide za ním. Stačilo by, keby ten pán v zrkadle videl, že za ním je ešte jedno auto. Jednoducho nie som ochotný v záujme míňania sa vľavo ísť zvyšok križovatky v protismere.
 
Hodnoť

 

SImonka, počula si už o tom, aké y či i sa píše v nominatíve pl. v mužskom rode pri životných menách?
 

Klingi

myslíš, napr. kombajn a Jožo?
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

trocha sa zastanem... je to moc slovičkárčenie... vkľude môžme pod "električkovým pásom" rozumieť aj pás pozemku, na ktorom sa nachádza koľajové teleso s otvoreným zvrškom. V tomto prípade je irelevantné, či sa jedná o cestný električkový pás, alebo električkovú trať, pretože platí, že prejazd ako prejazd :-) minimálne v kontexte cesty rozdelenej na dve telesá električkov a prejazdoch medzi nimi
 
Hodnoť

 

Taketo dristy nepisal ani Novotny, a to je uz co povedat... Tu pseudoskolu v Ruzomberku by mali zavriet. Nechapem cez ake rodinkarstvo sa sem tato mlada nesika dostala...
 
Hodnoť

Jedna gramatická

"Autobus vždy ostane autobusom. Aj keď miestami jazdí po električkových pásoch. Môže tak ale iba v prípade, že to schválili kompetentný ..." by bolo lepšie s mäkkým "i" na konci slova.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

alebo aspoň natvrdlí.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto