Ten 3. odstavec je síce fajn, ale treba ho dočítať do konca - veď to tam máte, že vodič MÔŽE vojsť do križovatky, ak dáva prednosť protiidúcim vozidlám - nerozhoduje to, či ide z vedľajšej alebo hlavnej. Navyše ak ide o smerovo rozdelenú cestu, je to oveľa bezpečnejšie ako prejsť križovatkou naraz. Záleží na tom, kam sa postaví. No aten koniec takisto platí aj pre vodičov idúcich z hlavnej a odbočujúcich vľavo - ak už na koľajniciach stojí auto dávajúce prednosť protiidúcim vozidlám, nemajú sa zaradiť hneď zaňho, ale treba nechať medzeru a čakať pred hranicou križovatky...
a ja by som dodal, ze existuju taketo krizovatky, kde sa to objektivne neda dodrzat - vodic stojaci na vedlajsej kvoli prekazkam nema sancu vidiet, ci niekto ide z prava - uvidi to az ked vojde do krizovatky (konkretny pripad v BA - odbocovanie z Magnetovej na Roznavsku smerom na Zlate Piesky - su tam kriky braniace vo vyhlade)
to všetko ale neplatí pri dávaní prednosti protiidúcim vozidiel. Ja osobne to dosť využívam aj na väčších križovatkách tvaru T, kde priama cesta je hlavná a tá "ukončená" je vedľajšia. Keď odbačam takto vľavo na vedľajšiu a oproti ide veľa áut, ale väčšina bliká, že odbáča doprava, tak sa proste pichnem za križovatku a potom len dávam preednosť zprava. Umožním tak lepší prejazd sebe a aj vozidiel, čo idú z vedľajšej cesty, nakoľko sa odpracem a nemusia už riešiť dávanie prednosti môjmu vozidlu (napr. odbočovanie z Lamača do DNV križovatka 2/505)
Simonka, § 20 ods. 3 treba docitat do konca - zastavenie v krizovatke z dôvodu davania prednosti pri odbocovani dolava je prave jeden z tych dôvodov, pre ktory neplati pravidlo o zakaze vojdenia do krizovatky ak nou nemoze prejst.
Autor druheho podnetu zamlcal, ze zelena pre vyjazd z Repasskeho aj Drobneho svieti pre VSETKY smery SUCASNE, to znamena, ze vodici odbocujuci dolava musia dat prednost aj vodicom z protismeru, ktori pokracuju rovno. Vzhladom na konkretnu situaciu a nastavenie svetelnej signalizacie sa dane pravidlo neda aplikovat dogmaticky. Co sa tyka odpovede, jednym z jej nedostatkov nedostatocna a nepresna interpretacia citovaneho pravidla, co si vsimli aj ini diskutujuci.
A ešte aj jazdné pruhy. Od Drobného aj od Repašského sú po dva. Z toho vždy pravý je na odbočovanie doprava a ľavý na jazdu rovno a odbočovanie doľava. Na električkový pás sa zmestia dve vozidlá za sebou. Predstavme si, že idem od Drobného a chcem odbočiť doľava. oproti mne idú dve autá, prvé odbočuje doľava a druhé pokračuje rovno. Podľa autorky sa teda tým, že odbočujeme doľava vyhýbame vľavo. Na koľajach sa dostaneme v skutočnosti do protismerných jazdných pruhov a ja sa zrazu ocitnem predným nárazníkom na nárazníku druhého auta, ktoré pokračuje priamo. Technicky sa tam skrátka nemáme ako vyhnúť vľavo...
obchadzat tych protiiducich vlavo je naozaj hlupe v tomto pripade. Otazka je potom ale asi ze kedy to uz je hlupe a kedy este nie, co o tom hovoria pravidla premavky, a ci ich pripadne porusovat a jazdit tak bezpecnejsie...
Mne sa vždy zdá bezpečnejšie poblikať si s protiidúcim a ísť ešte kúsok rovno, ako skočiť rovno do papule tomu, čo ide za ním. Stačilo by, keby ten pán v zrkadle videl, že za ním je ešte jedno auto. Jednoducho nie som ochotný v záujme míňania sa vľavo ísť zvyšok križovatky v protismere.
trocha sa zastanem... je to moc slovičkárčenie... vkľude môžme pod "električkovým pásom" rozumieť aj pás pozemku, na ktorom sa nachádza koľajové teleso s otvoreným zvrškom. V tomto prípade je irelevantné, či sa jedná o cestný električkový pás, alebo električkovú trať, pretože platí, že prejazd ako prejazd :-) minimálne v kontexte cesty rozdelenej na dve telesá električkov a prejazdoch medzi nimi
Taketo dristy nepisal ani Novotny, a to je uz co povedat... Tu pseudoskolu v Ruzomberku by mali zavriet. Nechapem cez ake rodinkarstvo sa sem tato mlada nesika dostala...
"Autobus vždy ostane autobusom. Aj keď miestami jazdí po električkových pásoch. Môže tak ale iba v prípade, že to schválili kompetentný ..." by bolo lepšie s mäkkým "i" na konci slova.