podla mna ta krizovatka nie je zla.. skor to znacenie. podla mna to ludia chapu tak, ze mas dat prednost autam, co su na kruhaci ( aj ked nie vsetci to respektovali... ) a ti co idu z kruhaca, tak im maju dat prednost podla PPP... menil by som znacenie a nie krizovatku
Ty by si mal dostat nejake ocenenie za najneomylnejsieho a najmudrejsieho diskutera na tomto portali. No hotova chodiaca zbierka zakonov. Co prispevok, to ty vsetko vies najlepsie a nikdy si nespravil ziadny kix a len vsetci okolo teba su d3b1li. Takze podla teba ma byt kazdy radsej ticho a nic sa neopytat, len aby sa nahodou nestrapnil pred ostatnymi? Obcas tu samozrejme zazneju otazky a teorie, pri ktorych sa aj mne rozum zastavuje, ze co ludia nevymyslia. Napriek tomu si nemyslim, ze by kazdy kto nie uplne pochopil nejaku dopravnu situaciu, mal hned "vracat vodicak". Som toho nazoru, ze krizovatky maju byt prehladne, kedze na jej vylustenie ze kto ma kedy prednost mas tak sedundu-dve. Teda ak na nejakej krizovatke velmi casto vznikaju kolizne situacie, je na vine hlavne projektant.
ale nema sa davat aj na tu komunikaciu v kruhaci znacka Hlavna cesta ak mam prednost? Za standardnej situacie ak cesta tam znacky upravujuce prednost vjazde absentuju, tak prednost ma auto vchadzajuce do krizovatky.
V kruhovom objazde nevidno nikde znacku upravujucu prednost v jazde a teda prva mätuca situacia nastava, ked vodic v kruhovom objazde nevie, ze sa nachadza na hlavnej ceste a dava prednost vozidlu, ktore z pravej strany vchadza do kruhoveho objazdu (PPP). Preto spomali a caka ako bude reagovat druhe auto, mozno si ani nevsimne tvar znacky, ktoru ma pred sebou auto vchadzajuce do krizovatky a nastava chaos... Vodic, ktory videl znacku "daj prednost v jazde" a modru tabulku si v zlomku sekundy vysvetlil ako dodatkovu, vidi, ze auto v kruhaci spomaluje a tak nevaha a dupe na plyn...
Myslim, ze idealne riesenie by bolo osadit aj do kruhaca znacky, ktore informuju vodica v kruhovom objazde, ze sa nachadza na hlavnej ceste a za znackou daj prednost v jazde v smere rovno ( teda mierne akoby kolo kruhaca ) osadit este raz znacku daj prednost v jazde s oranzovym reflexnym ramikom ! Takto si myslim, ze nikdy nezavaha ani ziaden vodic zaciatocnik, lebo bude krizovatka absolutne jednoznacne upravena znacenim o uprave prednosti v jazde.
A komentar typu, zasa dalsie zbytocne peniaze na dopravne znacenie a pod... povazujem v tomto smere za absolutne irelevantny, nakolko staci, ze raz taketo znacenie predide tragickej nehode a vtedy pocitanie usetrenych eur u normalneho mysliaceho cloveka nedava logiku... Nehovoriac o drobnych tuknutiach ako skodovych udalosti, o ktore by tak boli vodici usetreni spolu s poistovnami a zasa spomalenim v premavke atd... v konecnom dôsledku by sa neusetrilo nic...
Na Slovensku sa velmi casto stretavam z krizovatkami, kde su krizovatky upravene v prednosti vjazde len ciastocne. Z jednej strany je Daj prednost v jazde a z druhej chyba znacenie Hlavna cesta a castokrat prave auto, ktore ma davat prednost prichadza z prava... Plynulost cestnej premavky v tomto pripade je zachovana iba na nevedomosti vodicov, ze auto iduce z pravej strany ma prednost... alebo mozno to mnohi aj vedia, len si to neuvedomia v danej situacii...
Preco v Nemecku som nenasiel este ani jednu takuto krizovatku ?? vzdy jednoznacne upravena prednost v jazde !! a to tam este ani osobne auta nijak neplatia za uzivanie ciest ! My mame par centimetrov dialnic, poplatky zasa o kus vyssie a nie sme schopni ani bezpecne osadit znacky na krizovatku... ved, nech sa usetri.. priratame este par vytlkov na ceste, ktore nie sme schopni opravit ani cely rok, samozrejme, ked zaprsi, niekedy ich vidno iba ako mlaku a sup... tam odrthnuty cap a môze sa ist do servisu, servisak je stastny, lebo ma biznis, spravca komunikacie stastny, lebo usetril... len akosi zasa vodic si to vsetko odnesie... vsak, jeho chyba... sleduj znacky, sleduj neoznacene krizovatky, domysli si, znacky, ktore chybaju, soferuj este aj za druheho vodica, lebo ked nepredvidas jeho spravanie je to zasa na koliziu a potom este vyhybaj sa vytlkom...
Ten, čo ide po kruháči nemá čo sledovať, aké značky majú tí na ostatných cestách. On na svojej nemá žiadnu informáciu, že má prednosť a teda sa správa podľa pravidla pravej ruky. K+
Ten kruhac je tam natlaceny takpovediac nasilu. Je to krpata krizovatocka, a cele to riesenie vyzera byt podla mojho nazoru nedokoncene. Preto aj nedomyslene znacky. Za tou znackou sa tesne za kruhacom nachadza zrusena odbocka doprava, ktora ide na pozemok, kde sa snad niekedy nieco postavi, a potom mozno dostane ten ktuhac aj nejake opodstatnenie.
Chodim tadial skoro denne a vzdy riesim tento problem. Ked vidim, ze je kruhac prazdny, ani nespomalujem, lebo ten pravy pruh ani nie je sucastou kruhaca. Ked vidim, ze do kruhaca vchadza ine auto, radsej dupnem na plyn, aby sme sa nestretli v tom mieste, kde mu mam davat prednost a on o tom nevie, a ked uz je neskoro, tak zastavim a cakam, kym sa ten z kruhaca rozbehne, lebo aj on mne daval prednost. Na nasich cestach uplnys tandard ako vyssie pise kejn.
Takze podla teba ma byt kazdy radsej ticho a nic sa neopytat, len aby sa nahodou nestrapnil pred ostatnymi? Obcas tu samozrejme zazneju otazky a teorie, pri ktorych sa aj mne rozum zastavuje, ze co ludia nevymyslia. Napriek tomu si nemyslim, ze by kazdy kto nie uplne pochopil nejaku dopravnu situaciu, mal hned "vracat vodicak".
Som toho nazoru, ze krizovatky maju byt prehladne, kedze na jej vylustenie ze kto ma kedy prednost mas tak sedundu-dve. Teda ak na nejakej krizovatke velmi casto vznikaju kolizne situacie, je na vine hlavne projektant.
nechcem sa hadat
Za standardnej situacie ak cesta tam znacky upravujuce prednost vjazde absentuju, tak prednost ma auto vchadzajuce do krizovatky.
chybajuce znacenie
Myslim, ze idealne riesenie by bolo osadit aj do kruhaca znacky, ktore informuju vodica v kruhovom objazde, ze sa nachadza na hlavnej ceste a za znackou daj prednost v jazde v smere rovno ( teda mierne akoby kolo kruhaca ) osadit este raz znacku daj prednost v jazde s oranzovym reflexnym ramikom ! Takto si myslim, ze nikdy nezavaha ani ziaden vodic zaciatocnik, lebo bude krizovatka absolutne jednoznacne upravena znacenim o uprave prednosti v jazde.
A komentar typu, zasa dalsie zbytocne peniaze na dopravne znacenie a pod... povazujem v tomto smere za absolutne irelevantny, nakolko staci, ze raz taketo znacenie predide tragickej nehode a vtedy pocitanie usetrenych eur u normalneho mysliaceho cloveka nedava logiku... Nehovoriac o drobnych tuknutiach ako skodovych udalosti, o ktore by tak boli vodici usetreni spolu s poistovnami a zasa spomalenim v premavke atd... v konecnom dôsledku by sa neusetrilo nic...
Na Slovensku sa velmi casto stretavam z krizovatkami, kde su krizovatky upravene v prednosti vjazde len ciastocne. Z jednej strany je Daj prednost v jazde a z druhej chyba znacenie Hlavna cesta a castokrat prave auto, ktore ma davat prednost prichadza z prava... Plynulost cestnej premavky v tomto pripade je zachovana iba na nevedomosti vodicov, ze auto iduce z pravej strany ma prednost... alebo mozno to mnohi aj vedia, len si to neuvedomia v danej situacii...
Preco v Nemecku som nenasiel este ani jednu takuto krizovatku ?? vzdy jednoznacne upravena prednost v jazde !! a to tam este ani osobne auta nijak neplatia za uzivanie ciest ! My mame par centimetrov dialnic, poplatky zasa o kus vyssie a nie sme schopni ani bezpecne osadit znacky na krizovatku... ved, nech sa usetri.. priratame este par vytlkov na ceste, ktore nie sme schopni opravit ani cely rok, samozrejme, ked zaprsi, niekedy ich vidno iba ako mlaku a sup... tam odrthnuty cap a môze sa ist do servisu, servisak je stastny, lebo ma biznis, spravca komunikacie stastny, lebo usetril... len akosi zasa vodic si to vsetko odnesie... vsak, jeho chyba... sleduj znacky, sleduj neoznacene krizovatky, domysli si, znacky, ktore chybaju, soferuj este aj za druheho vodica, lebo ked nepredvidas jeho spravanie je to zasa na koliziu a potom este vyhybaj sa vytlkom...
"milujem tento narod"...
Toto si veľmi múdro napísal.
K+
re:
miera zavinenia
stacilo by
poloha
tak tak
Ako v Košiciach
Chodim tadial skoro denne a vzdy riesim tento problem. Ked vidim, ze je kruhac prazdny, ani nespomalujem, lebo ten pravy pruh ani nie je sucastou kruhaca. Ked vidim, ze do kruhaca vchadza ine auto, radsej dupnem na plyn, aby sme sa nestretli v tom mieste, kde mu mam davat prednost a on o tom nevie, a ked uz je neskoro, tak zastavim a cakam, kym sa ten z kruhaca rozbehne, lebo aj on mne daval prednost. Na nasich cestach uplnys tandard ako vyssie pise kejn.