SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ponáhľal sa na šmykľavej diaľnici a skončil v jarku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Mňa by tiež zaujímalo, či údaj z tachometra má vypovedaciu hodnotu, pýtal som sa na to aj súdneho znalca a ten mi tvrdil, že na to sa nedá spoliehať a navyše že ručička sa aj tak vracia na 0 km/h (čo ma trocha zarazilo, lebo väčšina fotiek z nehôd dokumentuje zaseknutú ručičku pri určitej rýchlosti). Hodnoverný údaj je tak z tachografu.

Alebo závisí aj od konkrétneho vozidla?
 

nie

ale asi vytlacil spojku ked ma take nizke otacky... uz vidim stovky prispevkov o tom aka to bola neskutocna rychlost to co tam ukazuje. Ale kolegovia z auto sme by mohli spravit na tuto temu nejaky test, to by som si pozrel.
 

vyriesil som to

Podla mna je tam ta rychlost z toho ako letel vzduchom, noha na plyne, kolesa v lufte...
 

To, že to má nulovú výpovednú hodnotu

vidíš predsa aj sám, lebo to by muselo byť Ferrari aby mu pri 145m/h stačili otáčky 2400 m-1 a teplota motora 80°C (bolo len mierne pod nulou).
 

mnoo

ked je to hdi, a mal danu 6tku, tie otacky by aj sedeli, no ked je to benzin tak asi ani moc nie, skoda ze nevidno lepsie tu fotku so zadkom peugeota
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Keby to bol benzin, vyzeralo by to takto: http://www.autobazar.eu/sk/pic...
 

hmm

hej, tiez my mohlo trtknut ze diesel ma nizsie otacky :))
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

 

Toto mi je jasné, mňa skôr zaujíma, či sa ručička pri náraze zafixuje na určitej hodnote alebo sa vráti do polohy 0 km/h - o čom ma ako som písal vyššie, presviedčal súdny znalec ale ako vidieť, je to v rozpore. Ak sa ale zafixuje (teraz ma nezaujíma, či to vozidlo išlo reálne takou rýchlosťou alebo malo kolesá v preklze), vypovedá to jednoznačne aspoň o tom, aká bola reálna obvodová rýchlosť kolies vozidla? A hlavne, čo je impulzom pre zafixovanie ručičky?
 

Však vidíš z tých fotiek, že mu vtlačilo

motor až do makovice. Takže sa premačklo dno združeného prístroja a zablokovalo návrat ručičiek - iank by sa samozrejme vrátili na nulu, lebo tam sú vratné strunky (bez ohľadu na to, či to je klasický ferrarisov tachometer, alebo moderný elektronický (t.j. voltmeter) . Lenže pri tom premačknutí náraz samozrejme mohol posunúť tie ručičky oboma smermi. Aj keď je faktom, že nemusel.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Presne, tiez som uz "isiel" 120 na parkovisku isteho nakupneho centra. Na suchu je to pre kratkost parkoviska samozrejme nemozne.
 
Hodnoť

 

inak hento je nejaka specialna feature, ze sa rychlomer pri havarii zasekne, alebo to je nahoda?
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Kua, to je nieco co pocujem prvy raz. Rad by som vedel ako je to zabezpecene, pretoze kazdy bezny elektricky meraci pristroj sa po odpojeni pekne-krasne vrati na nulu.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

U modernych aut myslim dostavaju tieto „budiky” cez zbernicu instrukcie, na aku hodnotu sa maju nastavit. A pokial nedostanu informaciu inu, tak zostavaju na poslednej pozicii.
 

 

je tam krokovy motorcek.
polohu riadia pocitac. vsak sa do tej pristrojovky niekedy programuje aj velkost namontovanych kolies
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto