Myslím, že bola vymyslená z jediného dôvodu. Aby kúpa nebola "lacnejšia" o DPH, ale len o rozdiel DPH - náklady na prestavbu. V konečnom dôsledku prestavbu na N1 vybavovali dovozcovia a tí si vybavili bonus vo forme prestavby. A podľa snahy dovozcov boli niektoré modely v N1 /málo podmázli úradníka/ a preto sú niektoré 4-miestne a niektoré bez zmeny počtu sedadiel. I keď ja som sa stretol len s 4-miestnymi. A keď mi bolo vysvetlené v niektorých prípadoch, koľko mám zaplatiť za "prestavbu" - zhovadenie auta, tak som radšej oželel DPH.
ja som sa prave dozvedel ze znizovanie poctu sedadiel sa riadi presnymi pravidlami..."hmotnostny vzorec - uzitocna hmotnost pre naklad musi byt vyssia ako pre posadku"...a co sa tyka ceny...tak neviem kolko stoja najdrahsie mreze ale co ja mam skusenost tak 700 eur a to teda pri DPH na autach je dost nizka suma...takze najskor to bol lobing vyrobcov aut...
Pri cene 20000.-€ bola DPH 3193.-€. Keď ma mala stáť mreža cca 500.-€ tak som sa na to vykakal, lebo pri predaji auta je potrebné zasa nejakú DPH odviesť. Viem že by to bolo relatívne málo, ale aj tak. Plus,že tá mreža to auto dioslova zhovadila a niekedy aj zavadzala. Bol to jasný lobbing dovozcov, lebo takto si elegantne prihrali prácu pre vlastné servisy a pekne na tom zarobili. V normálnom svete sa to rieši ináč. Mám priateľa nemca, zubára. On ako súkromný zubár nemá nárok na auto, ktoré by mohol dať do účtovníctva. Tak hovoria ich daňové zákony. U nás si tlmočník, máš živnosť, si platca DPH, lebo tlmočíš pre firmy a tým pádom máš nárok na odpočet. Že v tom aute nebude nikdy náklad, to nikoho nezaujíma.
no tak vidis...je to relativne...podla mna to za 2000 eur stoji (stalo)...az take zhovadenie som v tom nikdy nevidel...jedine mi vadilo vrzganie (ktore sa lahko dalo odstranit) a 2x do roka mi mreze zavadzala...tot vsjo by mi za 2000 eur stalo...a to hovorime o aute za 20 000...ked sa bavime o luxusnych SUV alebo kombikoch tak sme niekde uplne inde...
je úplne zbytočné to rozoberať a nešťastný každý štát, ktorý zákon (aj zlý) povýšil nad zdravý rozum. Mimochodom, fascinujú ma tie názory, že platca DPH má auto lacnejšie. Nemá ho lacnejšie-on si jednoducho odčíta daň na vstupe. Naopak svoje výstupy( kde je aj doprava) DPH-čkou zaťaží. Daň na výstupe teda môže byť niekoľkokrát vyššia, ako za auto na vstupe odčítaná. Taký je proste postup platcu DPH vyplývajúci zo zákona. Lacnejšie auto s tým nemá nič spoločné, lebo DPH si odčítam aj za tehly a nikto nepolemizuje, že mám lacnejšie tehly a tým aj lacnejší dom :-)
Ak auto pouziva na kazdodennu cestu do prace a na vikednove vylety s rodinou, ziadna dan na vystupe neexistuje a auto kupil o 19% lacnejsie. A take auto ma kazdy podnikatel, neverim ze si niekto z nich kupil zvlastne auto pre sukromne pouzivanie a zaplatil aj DPH.
Ziadna dan na vystupe neexistuje? Vysvetli mi, ako si mozem uplatnit odpocet DPH, ked na tom vystupe mam nulu?
To, ze niekto pouziva auto na sukromne ucely nie je problem platenia/neplatenia DPH, ale danovych kontrol. Preco firma, ktora ma v terene obchodnikov na osobnych autach a je platcom DPH, nemoze uplatnit odpocet pri nakupe aut?
to bol VELMIUSPESNY tah ministerky smognerovej, socialnej demokratky z SDL, ktoru netrapilo nic ine len ako vyhodit auta z nakladov podnikatelov, takze vymyslali vsetko mozne aj nemozne (aj s benzinom a naftou) aby to ludom znechutili a znemoznili. To ze sa s tym doteraz nic neurobilo je len dalsia ubohost nasich byrokratov, pre ktorych nie je dolezite ulahcit ludom zivot ale prifarat si do svojej kapitoly co najviac penazi z tazkosti, ktore ludia maju a denne absolvuju. To ze sa mreza zrusila je len zasluha EU, tu by to ziadneho uradnika nenapadlo ani vo sne.
Mriezka je problem lebo v prvom rade prezradza ze majitel draheho auta na neho nemal a tak sa rozhodol "podnikat" na co ja viem VW Tuareg, aby si ho mohol dovolit kupit na sukromne ucely. V druhom rade posoby ako past na oko => Je ju vidiet+Je skareda(v top vybave interieru). [Samozrejme cest vynimkam! O tychto tento prispevok nieje.] ________ Tot vse.
Aby si si uplatnil odpocet DPH, tak najprv musis mat nejaky prijem z podnikania (zisk samozrejme zatazit danou z prijmu), musis statu zaplatit DPH a z toho si mozes uplatnit odpocet. Ci ty si myslis, ze vykazem prijem 5 EUR, zaplatim statu DPH 1 EUR a uplatnim si odpocet DPH 10.000 EUR???
Ty snáď máš predstavu, že začneš podnikať a budeš si prenajímať priestory, nakupovať zariadenie, počítače a autá až podľa toho, či niečo (bez vybavenia a na ulici) zarobíš? Práve naopak. Zariadiť sa treba hneď na začiatku, aby si mal nadmerný odpočet, ani ti hneď pošlú kontrolu a tá bude rada, lebo nebude mať veľa roboty, nakoľko budeš mať pomerne málo dokladov.
Bordel-land opat v celej svojej "krase". Nazyvat odmontovanie mriezky "prestavbou" a pozadovat pri tom stanoviska od vyrobcu,ktory rovnake auto vyraba v podstate bez zmeny... silna kava. Vzdy sa hladaju cesty,preco sa to neda,ako sa to neda,ako to urobit tak,aby sa to nedalo....
Je to podobné ako s meraním rýchlosti v obci desať metrov za tabuľou obce.Inkasovať pokuty a šikanovať ľudí to je zmyslom prijímaných zákonov na Slovensku.Máme toľko chytráckych doplňujúcih pripomienok k návrhu zákona,že nikto nevie čo schválil a tobôž tomu nikto ani nerozumie.Traja právnici päť názorov ako v prípade mriežky v aute. Buď je možné ju odmontovať alebo tam musí zostať. Magorizmus prvého stupňa . Je to lepšie pretože polícia môže ale aj nemusí pokutovať...komu farár komu farárovadcéra. Buď v predklone a pekne čakaj kto ťa kopne do..... môže ale aj nemusí.