SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Audi ukazuje, ako môže vyzerať sériový elektromobil (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

nie nie...

Podobne auta povazujem za nazmysel. To aby bolo v rodine jedno elektricke auto a jedno normalne na cesty mimo mesta...A toto ma byt ekologicke?
 

 

Na zapade je bezne ze rodina ma 2 auta - jedno male a jedno normalnej(pripadne rodinnej) velkosti.

Elektromobil zatial dokaze nahradit to male auto... a v tom to zmysel ma (to mensie auto je viac pouzivane na behanie na kratke trate po meste)

Samotna ekologickost je otazna uz len pre (ne)cisty zdroj energie a problem s bateriami (tazba potrebnych prvkov, recyklovanie, naklady, zivotnost etc)
 

Zopar postrehov :)

1. Suhlasim, na zapade je to bezne. Vo vacsich mestach uz aj na Slovensku (IMHO).
2. Podla mna to zatial nedokaze. Ten dojazd elektromobilov je len orientacny. Pretoze vsetko zavisi od stylu jazdy. A ked si vezmes, ze nabit to mozes len doma, musis si davat velky pozor.
3. Ta ekologickost je otazna aj u konvencnych aut. Klasicky motor (jedno aky typ) tiez nie je kto vie ako ekologicky a v aute mas tiez aj klasicku baterku. A aj pre nu platia tie Tebou vymenovane veci ;)
 

 

najekologickejsie aj tak asi bude nechat si staru feldu a nezatazovat prirodu vsetkym co suvisi s vyrobou noveho auta ale obavam sa ze toto nikto pocut nechce.
co sa tyka baterii tak je trosku rozdiel vyrobit a recyklovat jeden maly oloveny a desiatky kg litiovych aku.
takze osobne stale zostavam u atmosferickych benzinov a cakam na iny zmysluplny pohon do osobnych automobilov.
 

 

Pri kvalite starych Felicii si tym nie som uplne isty :) Na druhu stranu, je to nepochybne auto, co ma rado prirodu. Je jedno z mala, co kvitne a celorocne :D
To je pravda, ze je rozdiel medzi nimi, ale musis si uvedomit, ze aj zivotnost tych baterii je ina...
To znie fajn, tiez zostavam na atmosfere :)))
 

 

ad 2 - u nas druhe auto chodi kazdy den 2km do roboty, 2km z roboty a obcas na nakup ci pracovne povinnost do 10km... rocny najazd do 4000km - teda ak by bol samotny automobil cenovo zrovnatelny s normalnym autom, dojazd bude pre nas ok.

3- je jasne ze klasicke auta maju svoje eko problemy, no elektromobil sa prezentuje ako "ciste" riesenie... a to zatial vobec nieje take jasne.
 

 

Nuz ano, to je jeden pripad. Na take kratke jazdy je to ideal. Ale ak mas dom za mestom, nabehas toho ovela viac (co do kilometrov) a tam to uz take jednoznacne nemusi byt.

Elektromobily svoj zivot len zacinaju, uvidi sa az neskor, kam sa dostanu. Zatial maju furu chyb a nedostatkov. Schvalne sa pozri na Nissan Leaf - aktualne ma problemy so startovanim a mnoho ludi sa stazuje, ze ukazovatel stavu baterii je dost mimo reality. Mnoho ludi zostalo visiet na ceste, pretoze dosla stava. A pri tom mali podla prepoctov dorazit v klude domov...
 

 

elektricke auta nezacinaju, boli tu pred viac ako 100 rokmi. raz som videl nejaky dokument kde hovorili ze zaciatkom 20 storocia bol priblizne rovnaky pocet elektrickych aut ako aut na benzin, bohuzial vyvoj sa vybral cestou ropy.

http://en.wikipedia.org/wiki/H...
 

 

dolezita je veta :
"The high cost, low top speed and short range of electric vehicles, compared to later internal combustion vehicles, led to a worldwide decline in their use."

Proste vyvoj napredoval u spalovacich motorov/aut rychlejsie a mal lepsie vysledky.
 

 

sak hej a co som ja napisal? urcite ziskas energiu lahsie, rychlejsie a lacnejsie spalovanim fosilneho paliva ako z elektriny. to je jasne, len je skoda ze sa tie elektricke auta zastavili pred 100 rokmi. ked sa pozries na tu tabulku dole, Detroit Electric mal dojazd 130km to bolo pred 100 rokmi. keby sa pokracovalo vo vyvoji, myslim ze dnes by s tym uz nebol problem.
 

Nemyslel som to samozrejme doslova, ze

zacinaju. Urcite nejaka snaha bola uz davno. Vyhrala vsak ina technologia. Skusenosti z minulosti pomozu, no vykon, vaha, rychlost a dojazd sa musi prisposobit aktualnym podmienkam. Takze preto "zacinaju od znovu".
 

 

2km do roboty autom? a o prispevok vissie rospravas o ekologii... sa nehanbis? :-) ja chodim taku vzdialenost pesi
 

 

Ja sa nehambim, jazdi moja polovicka a nechce sa dat presvedcit :)

Problem ale je ze svoje auto pouziva aj na firemne ucely (ide na miesto povedzme "zasahu" ak maju nejaky vazny problem - v tom ju chapem ze je to rychlesie a moze mat stale v kufri obuv/oblecenie vhodne na "zasah" deje sa tak cca 1x do tyzdna a neda sa predpokladat den ani hodina )
 
Hodnoť

 

Tak tých 120 km je oničom. Denne najazdím v priemere 100 km. Toto auto by som mal len na dva roky. Keď začne klesať kapcita batérií, tak by som mohol mať bobky, či vôbec dôjdem a radšej by som to predal. Viac sa mi pozdávajú systémy, kde je spaľovací motor aj generátor. Ešte dlho totiž nebudú dobíjacie stanice na každom kroku. Tiež sa mi páčil nový prius. Mal dobrú dynamiku pri výbornej spotrebe. Táto audina nie je ani ryba ani rak. Do mesta dojazd stačí, ale tu býva väčšina ľudí v panelákoch a parkujú pod holým nebom. Na dochádzanie z mimo mesta zase nemá dostatok šťavy. Takže je to pre meštiakov s rodinnými domami alebo s vlastnou garážou a tých je ako šafránu v porovnaní s bežnými obyvateľmi z panelákov.
 

 

Maximálne súhlasím. Keď už má človek aké-také ekologické zmýšlanie, najvhodnejším autom v súčasnosti je preňho vozidlo skombinovaný s benzínovým a elektrickým pohonom. Jeden známy má Priusa prvej generácie a už má cez 400.000km. Batérie sú stále PôVODNÉ !
 

 

A klesla kapacita baterii vyrazne ? ... alebo su to take JPP, ze po 100.000km budu mat polovicnu kapacitu a bude treba dat brutalne prachy za nove ?
 

 

To som sa nepýtal, no za tie km nemal absolútne žiadne problémy s autom a do servisu chodil len na stanovené prehliadky. Ak sa nemýlim, Toyota má záruku na batérie 160.000km.
 

mna

by zaujimalo ako sa da v Priuse I zistit v akom stave su baterie.
Je to hybrid a nie elektromobil.
Ja mam 10 rocny notebook s povodnou baterkou a tiez este stael ide - ked je v zasuvke.
 

 

Znamy v Kanade ma tiez Priusa prvej generacie, okolo 300 000km, stale povodne baterie a hovoril ze no problem.
Ale baterii je vela roznych typov, takze na druhej strane zovseobecnovat to na vsetky baterie by bolo odvazne. Napr. tie baterie v Priusoch su NiMH a nove budu lithium-daco, tie maju ine vlastnosti.
 

Ak viem dobre, tak

posledna generacia je Lithium-Ion. Vyhoda je, ze mas viac energie a v mensom baleni. Na druhu stranu su vsak drahsie.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto