SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako cestovať autom s deťmi na dovolenku? V noci alebo cez deň? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Aj toto leto sa nájdu ľudia, ktorí pôjdu na dovolenku autom.

tak toto je prevratna myslienka, hodna 2.50 mesacne pre pijana :D
 

 

2,90 € aby sme boli presni... :D
 
Hodnoť

s detmi ...

... chodime velmi casto na dlhe vylety (okolo 1000 km) a vzdy to rozdelujeme na dva dni ..... zakladom je kazde zhruba 2 hodinky zastat, nechat deti vyblbnut na detskych ihriskach ... to sa osvedcilo vzdy ... a samozrejme sa chcem podakovat tomu, kto vymyslel prenosne dvd ... :)
 
Hodnoť

 

Ja nechapem, furt sa tu riesi dilema s detmi a bla bla bla.
Ked sme boli mali, otec zavelil, poslusne sme si sadli a ziadne vyvadzanie v aute sa nekonalo. A kludne sme cestovali aj 6hodin s jednou 20 minutovou "sik + jedlo" prestavkou.
Stale je to o tom, ako si kto vychova, tak ma.
 

taka mala otazka ...

... kolko ste mali rokov, ked otec zavelil? ....
mam takmer 4 rocneho syna a 2 rocnu dceru, udrzat ich relativne kludnych v aute viac ako 3 hodiny je umenie ... ako som uviedol vyssie, treba castejsie zastavovat a vymyslat im program .. .tot vsjo ... a 20 minutova prestavka je taktiez v nasom pripade utopia .... musia sa vybehat, vyblaznit a unavit .... az vtedy sa ide naspat do auta ....
 

 

Otec zavelil odjakziva co si pamatam :)
Kludne som mohol mat 4-5 rokov, brat bol o 4 roky starsi.
Ja som sedel za otcom, vzal si lietajuci tanier a "soferoval" spolu s nim. Co robil brat si nepamatam :) Ale viem, ze keby sme vyvadzali v aute, bolo by zle.
 

tak klobuk dole pred takym respektom :o)

u nas to zatial funguje iba na zaklade odputania pozornosti alebo prislubu dobreho ihriska :) dietka nie su nevychovane (to ziadny rodic neprispusti, aj keby boli )), ale jednoducho sa potrebuju castejsie vyblbnut ..... a konieckoncov aj mne dobre padne sa po 2-3 hodinach v aute trochu poprechadzat ... minule sme zastavili na nemeckej Raststation, kde sa dal zahrat basketbal, trosku som si zahadzal .. clovek by neveril, ako to pomoze :)
 

 

Tiež pridám svojich 5 centov...
Ono mňa ako vodiča môže cesta baviť 6 hodín, ale už i ako spolujazdca ma po 2 hodinách prestáva baviť, a čo potom deti, ktoré z toho nemajú skoro nič, v sedačke sa takmer nemôžu pohnúť, zadok im musí tŕpnuť rovnako ako mňa (holt chudoba nemá na masážne funkcie sedadiel), a okrem toho, decka z princípu majú intervaly, kým ich niečo baví podstatne menšie ako dospelí.

Takže by som to vôbec nevidel na vychovanosť/nevychovanosť. Proste je to pre deti úplne niečo iné ako pre dospelého. Nevraviac o tom, že decko si až tak nevie povedať - musím vydržať, a potom bude týždeň hrania sa na slnku pri vode. Decko vidí len svoje "kedy tam budeme" a je mu v podstate jedno, či to "tam" bude opäť doma, alebo niekde na opačnom konci Európy pri mori.

Skúsenosť s mojimi deťmi... 3 a takmer 5 rokov.
 

uplne suhlasim ...

.... skratka najviac clovek autom prejde vtedy, ked dietka vzadu pospia (myslim teraz cez den) ... vtedy je to priam idealne ... ked sa zobudia, hladame vhodny motorest, kde maju aj detske ihrisko alebo aspon nieco podobne ... pripadne sa vytiahne z auta deka, kosik s jedlom a nejaka lopta ... a piknik je na svete :)
 

hm

ved preto najlepsie vyrazit rano povedzme 4:00 vyspaty oddychnuti, deti este spia zopar hodin to po dialnici daleko zajdes ked je klud v aute
 

 

Skratka najlepsie sa soferuje bez deciek (a nielen soferuje) ;o)
 

 

teoreticky aj to moze byt problem - autosedacka - ked som bol maly, tiez si pamatam ze som s rodicmy absolvoval cestu de facto v kuse (okrem stania na hraniciach) do byvalej juhoslavie a nepamatam si zeby som robil nejaku neplechu v aute, na druhej strane som sa ale vzadu vedel aspon trochu pohnut, opriet sa o batozinu (vozilo sa vtedy vsetko so sebou, vcetne zasob jedla :-) ) a nebol som niekde pevne uviazany v nejakej autosedacke, z toho by ma ako maleho asi slak trafil :-)
 

 

`vymozenosti` dnesnej doby...

spominam si tiez na cestu do `juhosky` (az dole do dnesnej ciernej hory)
a bolo to velmi podobne...

pristup kedysi - pohodicka kym sa nevyburam
pristup dnes - doslovne tyrat sofera vsemoznym (nielen nervoznymi detmi), ale ked sa vybura (co je ovela pravdepodobnejsie) tak nie je tolko zraneni
 

vypadky pamate + idealizacia minulosti

sa vola Oldies Goldies
 
Hodnoť

 

Ešte by som dodal, že cestu v noci by som volil len vtedy, ak trasu ako-tak poznám. Ísť niečo prvýkrát a v tme, to by som ozaj nemal chuť.
S deťmi cestujeme cez deň, samotná cesta sa musí urobiť zaujímavou. Treba si naplánovať a pohľadať zaujímavé miesta, kde sa dá zastať a čosi uvidieť. Netreba sa hnať, už keď raz idem zaujímavou krajinou, tak si to vychutnám.
 
Hodnoť

Noc vs. deň

Skúsim tu v skratke lepšie popísať pre a proti z pohľadu vodiča. Mám 21 rokov a jazdenie je moje hobby (vodič MKD, vodič taxi atď). Jazdil som aj v lete, veľkou nevýhodou sú kolóny, či som už šiel španielskom, francúzskom, alebo nemeckom, celú sobotu deň kolóny ako nikde. Tu sa pripravte na to, že tá cesta bude aj pre deti katastrofou. Odporúčal by som (skúsim brať deň všeobecne) naplánovať trasu a odjazd tak, aby sme sa vyhli v čase špičky mestám. Kľudne môže byť pri dlhšej trase odjazd okolo 15-tej poobede, ale tak, aby ste najbližšie dve tri hodiny nejaké väčšie mesto na ceste nemali. S tou jazdou v noci, je to vec vodiča, ale myslím, že pri bežnom psychicky a kondičnom stave sa do tej polnoci až druhej dá v pohode potiahnuť. Neuškodí keď sa pár dní pred dovolenkou (dva tri) trošku pováľate v posteli dlhšie a následnej pôjdete aj neskôr spať. Veci ako káva a pod. moc neodporúčam, pretože na hodinku dve je človek ok, lenže ak si to neustriehne tak príde behom pár minút mikrospánok a ak to človek nepozná, tak zvodidlám bude ďakovať.
 

 

Myslim ze jazda v noci sa zbytocne demonizuje. Ono je sice tma a cloveka trocha taha na spanie, ale aut je na cestach predsa len menej. Menej interakcii s ostatnymi vozidlami znamena mensiu unavu... Osobne ju preferujem oproti dnu. Uz sice nejazdim kvoli praci ako v minulosti a teda stal sa zo mna sviatocny sofer, ale obluba jazdy v noci mi zostala. Pri poslednej dlhsej ceste autom (2500 km jednym smerom) som si v pohode zobral obe "nocne smeny". Sadol som si za volant o 23:00 a vyliezol som spoza neho az ked bolo treba znova natankovat (okolo 05:30).
 

Tiež nemám

problém jazdiť v noci, aj keď vekom sa to trochu predsa len trošku zhoršuje, hlavne únava očí (ale zase sa zlepšujú autá a cesty-predsa len s feldou bez posilovača bola cesta cez Plitvice iný zážitok ako dnes pohodlná diaľnica v aute s posilovačom, klimatizáciou a celkove pohodlnejším). Aj keď mám pocit, že to celkom závisí od okamžitého stavu a pohody-niekedy je to v noci super a niekedy trápenie.
Ale cesta cez deň ponúka zážitky z pohľadov na krajinu, možnosť zastaviť sa pri nejakom hrade alebo jazere ...
Predtým sme jazdievali zásadne v noci, ale v poslednej dobe jazdievame cez deň, na veče niekde zastavíme a prespíme (najlepšie niekde, kde sa dá niečo vidieť) a potom pokračujeme ráno. Okrem zážitkov nám to umožňuje vyhnúť sa vlnám typu "v piatok na noc vyráža X Čechov, Y Slovákov a Z Poliakov po tých istých cestách do HR).
 

 

je len jedna vec unavnejsia ako jazda po dialnici -> vliect sa v zapchach cez nekonecne dediny v zaludnenych oblastiach....

v takych serpentinach v Bosne veru zaspat nehrozi, dediny takmer ziadne, aut malo...MNAM
 

 

ja ked som mal 21rokov, tak som prvy krat siel dlhu trasu.

Kosice-Maranello, cez 1350km

Jednoznacne som chcel odist z Kosic k veceru. Cize odchod bol o 19:00, prve zastavenie hned v Madarsku pre dialnicnu, ale potom som bezproblemov potiahol az po Hranice s Rakuskom, cize cca 500km napriec celym Madarskom. Jedine miesto kde ma tahalo zastavit bolo po Budapesti lebo tam este nebol obchvat a zastavit, rozbehnut sa atd dalo zabrat po 300km ceste bez zastavenia. Ale moja unava po 500km bola minimalna, aj ked bola uz asi 1 hodina rano. Siel som tu trasu aj skoro rano odjazd - sice len do BA, ale uz pred BA som bol velmi unaveny.

Tazko to sudit ale, lebo ked som siel do BA, tak som vedel ze som uz pred cielom, zato po Viedni ma cakalo dalsich 800km. Cize mozno som si namyslal ze unaveny nie som.
No ale co chcem povedat, to s tym casom 3-4hodiny nadranom je trochu pravda, na mna ale taky blok ze uz dalej v tej tme nevladzem prisiel tesne pred tym, nez vyslo slnko, cize som stal asi polhodinu o 4tej na benzinke.

Ale tak ako pisal hore MajoNR, v Taliansku zacali obrovske zapchy a to nebola Sobota. Proste idem si 130, a zrazu musim na 5minut zastavit uplne. A to sa mi na useku pred Benatkami po Bolognu stalo asi 10x na 5-10minut. GPS ukazala cas prichodu 09:00, realny cas prichodu bol 14:30 a to som vzdy dokazal cas prichodu GPS stiahnut o 10-15% bez prekracovania rychlosti, no ale poslednych 100km bolo kritickych, to som uz nic nevnimal a podobne, ale nechcel som uz stat. No ale pre tych co to citaju odporucam, ked ste unaveny par km pred cielom, radsej zastavte. Ja by som uz zastavil :) Nic sa sice nestalo ale mohlo. Potom po dojdeni na hotel som spal asi najdlhsie v zivote od 16stej do rana do 8 :)) Cize myslim si, ze tych 1300km bez nejakeho seriozneho spanku (nie na pumpe a posunutej sedacke) sa da zvladnut, viac ale urcite nie. Nervy robia najma tie zapchy, lebo clovek miesto toho aby siel 130 blizsie k cielu stoji nehybne, alebo caka na zapchy pri mytnych branach. Toto ma najviac zdrzovalo.. A cesta naspat neviem, ale bola ina ako cesta tam, uz som sa "neponahlal", sice ani tam som sa neponahlal ale cestou naspat som uz siel inak, kludne a bez stresu. Pridem kedy pridem. Zbehla mi podla mna 3* rychlejsie ako cesta tam. Aj ked realne trvala dlhsie. No siel som s jednym spolujazdcom, ktory ale nesoferuje a bez deti....A naspat som siel rano o 06hod. Ono aj kvoli ubytovaniu, nevyhovuje mi odist RANO, pretoze pridem do destinacie niekedy vecer, alebo kvoli zapcham az v noci a potom je to dost blbe na privat sa pytat o jednej rano :) A zasa cestou naspat, ak chcem ist na noc, tiez sa neda, pretoze izby treba opustit vacsinou do 11stej hodiny, a co budem robit do 19hod? Cize najidealnejsie je nastavit cestu tak, ze pridem na dovolenku poobede, a odidem skoro rano.

Ja ale u seba som presvedceny, ze ak sa niekam ide, tak na NOC... Sice tu sa bije to, ze ak idem TAM, idem na noc a ak naspat cez den, no povazujem to za dobru psych. zmenu. Raz idem v noci, raz za svetla. :) A v noci je sice malo aut, ale pozornost treba mat mozno vacsiu ako cez den, pretoze v 130tke idem po ceste ktoru nepoznam, neviem ako a kde sa "zataca". Ano su znacky, ale v hustom lese v Rakusku som si v tej tme niekedy veril menej ako v inych narocnych situaciach na ceste cez den. Pomahaa mi len GPS a to, ze som videl ci ide dialnica dolava alebo doprava. Cize, nedavam pozor na vela aut - len obehnem zopar kamionov, no na cestu musim davat o dost vacsi pozor...
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto