SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aj ilegálne auto môže byť na Slovensku legálne (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

vivat Slovakia
Je to celé na hlavu postavené a kontrola originality je len smiešna byrokratická fraška! Kradnuté autá a vozidlá s pozmenenými identifikátormi bez problémov jazdia po našich cestách. Na druhej strane neprejde kontrolou 20 ročné auto, ktoré rovnakú dobu jazdí normálne po Slovensku a to len kvôli prepisu na iného vlastníka. Auto mi neprešlo KO, zadržala ho polícia a išlo na expertízu, ktorá zistila, že identifikátory sú v poriadku. Takže znova na KO, ďalší poplatok a následne ešte jeden za prepis. Celkové náklady sa vyrovnali polovici hodnoty auta, navyše ho 3 mesiace zadržiavali + čas, ktorý som tomu venoval. Ale podvodníci toto vedia dobre obísť, doplatia na to vždy len nič netušiaci kupujúci. Podobne ako v prípade, ktorý opisovala jedna komerčná TV. Jeden pán si zo Slovenska priviezol do ČR vozidlo, ktoré u nás prešlo kontrolou originality rovno dva krát. V ČR pri bežnej kontrole v servise zistili, že auto je kradnuté a tak tento pán o neho prišiel. Proste bordel.
Borislav
statistika
to ze 4/5 kradnutych aut je skodovka, je asi prehnana. taktiez statistiky o kradeze su blbo sformulovane, pokial nevies ako k danemu cislu dostanu, tak z toho nemas ziadnu informaciu. jednoduchy priklad. predpokladajme ze v SR je 200 aut typu skoda a 100 bmw. za iste obdobie sa ukradne 4 skodoviek a 2 bmwcok. statistika a) kradne sa 2x viac skodoviek statistika b) 4/200 = 2/100 = kradne sa rovnaky pocet skodoviek ako bmw statistika c) spravne vyjadrenie: 4/200 = 2/100 = skodovka a bmw sa kradne rovnakou pravdepodobnostou !!! ako vidis cisla su len nastrojom na ovplyvnovanie ludi. a podobne sa pouzivaju i slova a vety, treba davat velky pozor...
ajoka
fakwagen gruppe
stačí pozrieť sem a žiadny normálny človek si VW grup nekúpi... http://secar.elet.sk/swift_dat... Z vlastnej skúsenosti už škodu nechcem lebo je to len škoda...teraz mám pugota a nemusím furt kukať z okna... škoda 1000 pokoko pugot 100 :-) Takže alidederči šit grup...
godo1
messiash
mozes mat taky pocit, to nepopieram, kedze je to o 3 roky novsi model, ale ked pride na to ostatne, okrem dizajnu, Superb zakope 508 pod zem: http://www.autoexpress.co.uk/c...
ppt
<< < 1 2 3 4 > >>

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Tak trebárs kamošov francúz potreboval odporový káblik do svetlometu - 60 € !!!! WV to isté 5 €, tak nech sa ti nehnusí :))
 

ja sa nikdy nedozviem

kolko stoji nejaky odporovy kablik do môjho auta.Viem, kolko stoji brzdove obloženie , olej a benzin .Hádaj ,čo mám.(a bolo to lacné, nijaké predražené plastové želiezko na kapote a volante nevozím.)
 

 

a presne to som povedal. nie je tam celkovy pocet aut, len ukradnutych, tekze nevies percentualne vyjadrit pomer kradeze na konkretny typ vozidla. takto len mozes zhruba tusit co sa kradne viac. je sice zrejme ze skoda, vw a bmw vedu, ale nic viac. ostatne hodnoty su neporovnavatelne, nepouzitelne. a to ze z tejto tabulky nieco zmysloplne vobec dokazes vycitat je len pretoo, lebo su velke vykyvy pre tieto modely. inak by cela tabulka bolo nanic. takze ako som povedal, statistiku treba vediet spravi i vysledok vyhodnotit...a ja to hodnotim tak: absolutne cisla...

inak super tabulka, dik.
 

 

nemyslel som statistiky ale skor azet a tiel len moj vlastny dojem ked tam obcas kuknem .:)http://www.aktuality.sk/clanok...
 

Tiež by ma zaujímalo, ...

načo je povinná kontrola originality, keď firma, ktorá ju vykonáva nenesie právnu zodpovednosť za jej výsledky? Ak by ale platilo, že keď kontrolou originality prejde "nelegálne vozidlo", firma, ktorá kontrolu originality vykonala, by musela zaplatiť aj škodu, vzniknutú neoprávneným používaním motorového vozidla, potom by to bola už "iná pesnička".
 

 

a) pravna zodpovednost? aka, ked je to vo vyske zakladneho imania?
b) keby to nebolo do vysky ZI, ktora firma by chcela robit KO? asi ziadna, resp. cenu by zaplatili obcania
c) od THG mam tiez taky ceritfikat, kde pisu ze zarucia za pravnost udajov vo vyske kupnej ceny vozidla, avsak vid komentare a) a b)
d) mimochodom KO nedavno vykonalo viacero firiem, az po zmene zakona mal dostat AISKO MONOPOL!!! od statu... neviem ako to je sucasne, ale to smrdi.
 

otázka

Na čo je potom dobrá kontrola originality, ak sa firma, ktorá ju vykonáva nezaručuje vôbec ničím za jej správnosť? Podľa logiky by sa mali tí, čo ju vykonávajú zaručiť práve hodnotou vozidla. To znamená, ak sa preukáže, že auto, ktoré prešlo KO bolo kradnuté, alebo boli na ňom nejaké neoprávnené zásahy do identifikátorov, mala by firma zodpovedná za danú kontrolu zaplatiť majiteľovi plnú cenu vozidla. Ak to pracovisko KO nevie, alebo nechce garantovať, nemá sa púšťať do takého biznisu. Ja takisto ručím za svoju prácu.
Ďalšou anomáliou je, že aj stará škodovka, ktorú si chce pôvodný majiteľ prestriekať na inú farbu musí absolvovať KO, čo je byrokracia, aká tu nebola ani za socializmu. Len tak ďalej ...
 
Hodnoť

....

Slovenský právny systém - REŠPEKT!
 
Hodnoť

hmmmmmm

v jednej malej postkomunistickej krajine vymyslaju vsakovake lajstra, velke a male technicaky, kontroly originality, STK, buzeruju pri kazdom ukone s autom a zatial nevyriesili ani prd

v jednej velkej krajine, kde je aut asi viac ako obyvatelov (prehanam) maju s autom iba jedno lajstro "title" (akysi certifikat), ktore ide s autom od jeho narodenia po zosrotovanie, od majitela k majitelovi, kazda jeho strata/duplikat je registrovana. bez neho s autom neurobis nic. Zlodej moze ukradnute auto iba vyviezt, rozkrajat na diely, alebo sa v nom nechat prichytit. Ak kupujes auto bez title, MUSIS vediet, ze je kradnute a ak ta chytia, celis obvineniu zo spolupachatelstva.

Niekedy jednoduchy system rokmi overeny pracuje spolahlivejsie ako zlozity, vymysleny iba na buzeraciu, a neriesiaci problem.
 

VW--:o)

v tej 'velkej krajine' je to obratene na hlavu a jazdi tam nekonecne mnozstvo ukradnutych aut. Staci na vrakovisku spojenom s poistovnou, kde su tych 'salvaged' aut tisice na predaj za par supov kupit vrak odpisany sice zo 'salvage certifikatom', co sa deje bezne aj na opravy klampiarskymi dielnami ked maju nedostatok prace a nasledovny predaj za lacnejsi peniaz alebo len na papiere a podvody. Prehodit VIN stitky pod oknom a na dverach, platne tabulky co je velmi lahka vec a ani na DMV netreba ist. Ukradnut podobne novsie auto akurat rovnakej znacky a spokojne registrovat, ak je to potrebne, kedze ukradnute auto je v databazach aj z SPZ. Staci manik v servise, co pocas opravy necha spravit kopiu kluca cez lunch a auto je za par dni fuc. Problem sice prezentuju nove elektronicke kluce a start knofli, ale aj to sa da obist machrom. Ak uz, tak jedine co si pozru na DMV je VIN # pod oknom, nic ine nekontroluju, ak to cislo pasuje, auto je prihlasene, dostane nove papiere a nik sa viac nim nezaobera. Tiez pri smog check pozru a daju do pocitaca VIN# s pod okna, nic viac neskumaju. Je to samozrejme 'poistovnou odpisane' auto casto skoro nove s patricnym 'salvaged' stemplom na title, co nijak v pouzivani nevadi. Ocista aj toho sa riesila donedavna registrovanim vo vedlajsom state a nasledovnym registrovanim spet v original state a aj ten stempel zmizne. Mam pocit, ze dnes to uz tak nefunguje, teda pri predaji 'salvaged' auta je samozrejme predajca v nevyhode, ale na denne pouzivanie ziadny problem. Sanca odhalenia je minimalna, obcas sa moze nastat problem u dealera, kde sa objednavaju suciastky podla VIN, ale pokial sa im vyhnes, nie je mozne ta odhalit. Vela ludi si kupi nove auto, ale nechaju si stare SPZ, teda vek auta ci model a SPZ nemusia nutne korespondovat. Stat a policiu zaujima kolektovanie co najviac penazi na pokutach hlavne za speeding, identita auta ci ine veci su je uplne na konci ich zaujmu, pokial SPZ nefiguruje v databaze ukradnutych aut, na com jazdit je samozrejme hlupost. Kludne si dovolim tvrdit, ze staci len prehodit platne tabulky zo stareho napriklad medaka na kradnuty uplne novy medak a sanca na odhalenie je skoro nulova, ani VIN menit netreba, pokial tabulka koresponduje s typom auta. Sanca, ze policajt pri kontrole sa bude tym zapodievat je nulova, vypise pokutu, popraje pekny den a fajka zhasla.
Po USA jazdi neuveritelne mnozstvo kradnutych aut, ziadny policajt VIN nekontroluje, pokial nema specificky dovod trebars niekym nahlaseny co je sanca 1 : 1 000 000 alebo SPZ zjavne patri k inemu typu auta, ci je nahlasena ako kradnuta. Teda je to uplne bezpecne a system ma daleko od dokonalosti, skor naopak. Je rajom zlodejov.

Ak pametas, Bielousovovej rusky manzel mal myslim 3 v US kradnute auta dovezene do SR bez najmensieho problemu a nik s tym nedokazal nic urobit, aj ked na to akosi prisli. Zrejme odfusovanou vymenou VIN#.
1/3
 

ok

fajn,vynechal si ale jednu vec:co sa bude odohravat ak budes mat buracku
 

hmmmmmm

napisal si vela a nepresne a navyse si niektore detaily vynechal ci ucelovo zlahcil.

Po prve, ziadny priemerny american, ci slusne zarabajuci legalny pristahovalec nebude kupovat kradnute auto, aby si potom zhanal rovnaky havarovany model na srotovisku, aby sa potom vystahoval do ineho stat a potom spet a nebude prevarovat VIN stitok. Taketo auto ani nekupis v normalnom a ani v tom gadzovskejsom dealershipe. Na registraciu auta potrebujes byt zaroven prihlaseny obcan daneho statu a prehlasovat sa 2x kvoli kazdemu kradnutemu autu je somarina.

Ak si ta policajt na krizovatke na cervenej prebehne v computeri a ma na tvojej SPZ zahlasene ine auto, mas 100% istotu, ze ta zastavi. Ak ta zastavi prve co bude, je overovanie VIN a overovanie databazy nahlasenych ukradnutych vozidiel, zakial ty budes z rukami za chrbtom sediet na obrubniku.

navyse top 5 v rebricku kradnutych aut je honda civic (1995), honda accord (1996), stare pick-upy od forda, chevy a dodge. To ti hovori, ktora klientela kupuje kradnute auta, ano ilegalni imigranti.

Ak si pozorne prejdes moj prispevok, tak uvadzam, ze ukradnute auta maju vyznam jedine na suciastky, ci vyviezt do inych krajin, ruska/ukrajiny, mexika, ciny.

Zaver: Normalny clovek, za svojho zivota nema sancu z dealershipu kupit kradnute auto. Ked kupujes od sukromneho majitela, tak si title mozes overit a dostanes komplet vypis historie aj kedy bol duplikovany, ci zmeneny zo salvage na normalny, prehlaseny do ineho statu meno majitela, kolko mil najazdil. Ak pouzival riadny servis, este aj vsetky opravy mozes vysledovat. Aj podpriemerny jedinec vie odhalit ak mu nejaky sukromnik cez inzerat ponuka ukradnute precislovane auto s title s neuplnou ci divnou historiou

Kradnute auta su povecsine medzi ilegalmi, fetakmi a gangami co ich vyvazaju von z USA.
 

Veď

on s tebou o tomto nepolemizoval. Iba ti dokázal, že ten systém v USA je na dve veci, na nič a na xxxxx. Preto báchorku o jednej malej poskomunistickej krajine si môžeš strčiť, veď vieš kam.
 

(-Y-)

Jasne beriem. Ja som len chcel skratka vysvetlit, ako to v US az prijednoducho funguje, nie ze to bezni ludia kupuju a vobec uz nie u dealera. Tam sa to len moze nahodou odhalit, len k nemu nik nejde s takym autom, aj ked zase VIN obycajne sedi. Aj overit sa vsetko da, len kolki to robia? Ze vecsinu vyvezu, to je predsa znamy fakt. Moja pointa bola, ze je to jednoduche a lahke, ziadny vymakany system. Ja pisem o inom. Tych aut je tolko, ze sa to ustrazit neda, aj ked iste snahy minimalne su.
Zalezi aj na kvalite prace, co s nim corosi daju. V Mexicu ma este aj Policia bezne ukradnute auta z US hlavne z pozicovni z Texasu, Arizony a podobne, preto do nich davaju teraz GPS chipy kde kade alebo najnovsie priamo zakaz ist s nim do Mexica a aj tak im tam miznu. Je to velky problem, som nedavno cital.
To preregistrovanie titlu uz myslim zatrhli a stahovat do druheho statu sa netreba, len tam niekoho mat s bydliskom a on to na seba napise na tyzden, dva. Inac to funguje presne tak, doslova a potom su corky, co rovno idu na lod a do Ruska aj inde.
V US podla statistik zmizne asi 1,5 milion aut rocne, mimochodom a nik sa tomu nejak mimoriadne nevenuje. V SR a EU je aspon aka taka snaha, skumali to casto aj na hraniciach, ked este boli, aj ked vecsina ludi okolo toho su skorumpovani.
Je to velky business v US hlavne Rusov uz dnes. :o)

'vincent'
Co ked bura? Vcelku nic. Tie auta su legalizovane a odpisu sa, ak to dotycny ma vobec plne poistene, co je nepravdepodobne, teda nik ani nevie ze je uz srotom. Ak nie je poistene nikoho identita auta nezaujima.
 

hmmmmmm

no mas system co buzeruje soferov na kazdom kroku a neriesi nic, a mas system, ktory je jednoduchsi bez vyznamnej buzeracie priblizne rovnako ucinny. Avsak neviem neviem, ak by som mal zo slovenskeho bazaru kupovat nejake VW, BMW ci Audi asi by som si to tisickrat rozmyslel. Jednak je 70% sanca, ze je to vyskladane z 3-4 buraciek a 29,999999% sanca, ze je ukradnute, zvysok ostava na moznost, ze je to ciste ojazdene auto bez problemov.

Kdezto v tej velkej krajine za mlakou mas predsa len vecsiu sancu vypatrat historiu auta.

To ako si ziju ilegali a kriminali ma nezaujima ani netrapi. Ja som sa sustredil na to ako system osetruje bezneho obcana na slovensku v porovnani so systemom v USA. Kedze som bol aktivny sofer na oboch trhoch, viem porovnat.
 
Hodnoť

No toto!!!!!!

Dávno tu nebol odo mňa príspevok. Ale šok je, čo mi píšu, že keď zaplatím môžem písať neobmedzene. A takto mne platiť, že vôbec reagujem! Ani písať sa mi už nechce.

Len toľko, zažili sme /bol to horor/, že mnou odregistrované auto na Slovensku, veselo behalo a možno stále behá, čuduj sa svete opäť na Slovensku. /Jednoducho vystavili technický preukaz pre iné auto s údajmi môjho stále existujúceho auta./ Lebo vyrozumenie, ako celý prípad vyriešili, sme do dnešného dňa neobdržali.

Ale náš príbeh je písanie na celý článok a za to sa platí. Či nie?
 
Hodnoť

prečo asi?

vlastnou hlavou si smer vie zohnať čierné peniaze!!
 
Hodnoť

 

polovica zakonov je len na to aby buzerovala slusneho obcana, a vsade su take diery, ze gauneri si robia beztrestne co sa im chce. Ak vam napriklad vas stryko z ciech chce podarovat svoje auto ktoreho je prvym majitelom, bude vas to stat tolko nervov, casu a behania, ze este budete svojho stryka preklinat aku budu to na vas usil. A gauneri za ten cas zlegalizuju desiatky aut a na vsimnych uplatkoch ich to bude stat polovicu toho co vy zaplatite za uplne legalny prepis.
 

 

no, zakony. ked nemas nic a dostanes sa do basy, mas strechu nad hlavou i jedlo. takze v podstate je jedno co robis, nic nemozes stratit.

zas ked si na zivotej minime, penazni trest resp. majetkovu zodpovednost od teba nikto nevymaha...

ked si politik, nemas coho sa bat, ked si bohac, detto...

a o nasich zakonoch nic nehovorme. po novom SZCO nemusi mat firemny ucet, svoj "plat" moze prefakturovat hocikam, t.j. ak si od neho chces skodu vymahat, tak musis fakt makat...a to zmenili pred 2mi rokmi...takze hajra SR, len tak dalej...este par takych super zakonov...
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto