SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Keď uviaznete na železničnom priecestí, závory prerazte (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Prosím, nepanikárte!

Ak uviaznete, bežte najskôr zastaviť vlak s rýchlosťou 140 km/h. Netuším, akú má brzdnú dráhu, ale tak ďaleko by som asi nedobehol... Ďalšia možnosť je hodiť sa pod vlak, vlastným telom ho zaklinovať a tak zastaví skôr. Pokiaľ ste panikár, pokúste sa zaradiť rýchlosť a polovičnú závoru (drvivá väčšina) obísť. Ale to fakt len v prípade, že si inak neviete rady.
 

 

super :)
 

 

...mám taký pocit, že ty si spanikáril pri písani tvojho brainstormingového príspevku...
 

 

a ja mam pocit, ze si nepochopil ironiu
 
Hodnoť

ooooo

aký to prémiový článok vyšiel :)
a to som si ani nezaplatil piano
 

 

neviem ako velmi je premiovy, ale 11.7 vysiel v CR clanok http://auto.idnes.cz/kdyz-uvaz...
 
Hodnoť

 

spolujazdec č.1 sa rozbehne doľava zastaviť vlak,
spolujazdec č.2 sa rozbehne doprava zastaviť vlak,
spolujazdec č.3 vytočí 112
spolujazdec č.4 sa pokúsi nadvihnúť mi závoru
a ja si zatial objednám pizzu asi
 

 

pokial ti odpadne koleso, tak ti zbytocne tu zavoru bude dvihat. Kazda sekunda o ktoru vlak zacne skorej brzdit sa pocita k dobru.
 

Už niekedy niekomu

na železničnom priecestí odpadlo koleso?

Ak ano, tak má viac šťastia, ako sto prvých cien v športke:-)
 

 

nahoda je blbec ako sa vravi :) hocico sa moze stat . . . aj motor ti moze vypadnut na priecesti :D :D :D
 

a spolujazdec c.5

a spolujazdec c.5 oznami prichadzajucim policajtom, ze v aute je 6 svedkov, ktori dosvedcia, ze v inkriminovanom case boli v aute len 3 spolujadzci
 
Hodnoť

 

Tiež zíram, aký to skvelý návod proti panike. Ešte zopár absurdných možností by sa zišlo.
vidím len dve možnosti - ak mám spolujazdca alebo je niekto nablízku, požiadam nadvihnúť závoru. Ak nie je, idem cez závoru. Osobne však nechápem, prečo tá octavia vo videu musela ísť tak rýchlo. Zlý príklad, najmä pre šoféra panikára. Keby išiel pomalšie, fakt pekne jemne ba priam až PIANO, závora by sa nadvihla tiež a sklo s plechmi by utŕžili oveľa menej.
 

 

"Osobne však nechápem, prečo tá octavia vo videu musela ísť tak rýchlo. Keby išiel pomalšie, fakt pekne jemne ba priam až PIANO, závora by sa nadvihla tiež a sklo s plechmi by utŕžili oveľa menej. "

Lenze takto sa zavora suchla iba po skle, ktore je pomerne odolne na poskrabanie. Keby si siel pomaly, cely cas bude drhnut o okraj stechy a asi poskriabe lak...
 

 

Tie závory by mali byť zospodu obložené niečím mäkkým.
 
Hodnoť

 

Super clanok! A nabuduce si v natankuj.sme.sk povieme, co robit, ked nase auto zacne horiet.
 

 

"ako sa vymocit do flasky pocas soferovania " uz bolo? aj ked to by musel zobrat pod patronat babkoherec...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

Všetko fajn, len sa

zaujímam o jednu vec. Ako dlho pred tým, ako závory padnú bliká červená? A technické problémy znamenajú, že závory padnú bez červenej? Teda asi vlak nejde tak kde budem bežať? Každá sekunda pri brzdnej dráhe niekoľko 100 metrov sa počíita, ale je mi to platné ako mŕtvemu kabát, podobne zisťovať číslo na výpravcu, ktorý môže v krajnom prípade záovry zdvihnúť (ako keď mau technický problém?). Radšej volím verziu za každú cenu preč! Zdvihnutie závory a ak nie, prerazenie (pomalé) - veď sú z dreva. Môže mi niekto vysvetliť to konštatovanie, že závory sa dajú pridvihnúť pri tratiach do 140km/h? Máme na SK aj iné, kde sú závory? A tam sú aké? S oceľovými bodcami? :-)
 

 

No logicky sa dá odvodiť, že na tratiach rekonštruovaných na 160, sa závory dvihnúť nedajú a sú v spustenej polohe zaistené.
 

 

trate rekonstruovane na tratovu rychlost 160 kmh nemaju urovnove krizovania s cestami, tie ktore tam boli boli prestavane na mimourovnove...

PS: ked sa tu uz spomina to aby niekto siel popri trati a skusil zastavit vlak, nebolo by mozno od veci aj napisat/nakreslit ako sa na zeleznici dava prislusna navest ("stoj, zastav vsetkymi prostriedkami") :-)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto