SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ani SOVA nechce čestné prehlásenie o likvidácii vozidla (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Nechapem

Preco sa radsej nesnazia vylepsit trh s nahradnymi dielmi z ojazdenych aut. Napr. supisom, co sa moze a nemoze pouzit ako nahradny diel a zaviest nejaku evidenciu. Mam priklad - rozbilo sa mi zrkadielko v clone a zrkadielko samotne sa neda kupit, iba cela clona a to stoji mrte penazi, tak preco si to nemozem kupit z ojazdeneho? Ake nebezpecenstvo mi pri tom hrozi, ze to bude z ojazdeneho auta???
Podla mna to zavana nejakou nekalou spolupracou SOVA s dodavatelmi nahradnych dielov...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

najkrajsie na tom je, ze ked ti ten isty diel predaju na vrakovisku, kde tie auta "ekologicky" likviduju, tak proti tomu SOVA nema nic, vadi jej len pripad, ked majitel nepreda auto vrakovisku, ale rozpredava ho sam :)
 
Hodnoť

 

Trh s ojazdenymi suciastkami tu a na celom svete funguje uz davno. Kto chce tak si kupi ojazdenu vec a kto nie tak si kupi novu. Samozrejme nikto si nebude kupovat capy ci rozvody zo stareho auta. To co drista SOVA je nepochopitelne, to akoby odrazu kazdy zacal predavat vraky na diely a kazdy bez rozmyslania kupoval z nich suciastky.
 
Hodnoť

celkom nechápem

Nechápem celkom tento cirkus okolo vyraďovaných áut. Veď aj teraz je trh rovnako zaplnený použitými dielmi z áut. Niekto dá auto zošrotovať legálne na šrotovisku, dostane o tom papier, ale predtým ešte povyberal nejaké náhradné diely, ktoré neskôr predá. Rovnako je to v prípade auta, ktoré majiteľ odhlási na čestné prehlásenie. Žiadny rozdiel. Niektoré veci na auto človek naozaj nikde inde nekúpi, iba z rovnakého typu auta, ktoré je už nepojazdné.
A čo sa týka toho nového zákona, tiež nevidím opodstatnenie v obavách, že naše ulice sa stanú vrakoviskami. Veď s odhlásením treba odovzdať aj tabuľky s EČ. Neviem, kto by riskol odhlásenie na čestné prehlásenie o zošrotovaní a auto nechá bez značiek pustnúť na parkovisku pred panelákom, prípadne ho tam bude aj rozoberať. V takom prípade stačí overiť VIN číslo a majiteľa postihnúť za krivé čestné prehlásenie a auto zlikvidovať na náklady majiteľa. Lenže lobby ...
 

 

Lenze Win sa da odstranit.A nikto uz nezisti komu ten vrak patril.Hmmm.
 

VIN

Vozidlo bez VIN (ak nemá výnimku) je nespôsobilé na prevádzku, resp. ak nemá ani EČ a zavadzia na verejnom priestranstve ako nepojazdný vrak, tak okamžite odtiahnuť a zošrotovať. Ak nám dáva štát povinnosť auto pri odhlásení z evidencie zošrotovať nevidím v tom žiadny problém.
 

 

Ved presne o tom som pisal.Ze odstranim WIN a zbavim sa nakladov na odstranenie alebo zosrotovanie.A neriskujem nic.Chapes co som tym chcel povedat?
 
Hodnoť

PR

Nerozcčulujte sa. Je to len neodborný PR článok, ako aj celý jednočlenný "spolok" SOVA. Asi ani netuší, čo sa začína diať na trhu s dielmi expanziou nehomologizovaných dielov hlavne z Číny. Ale, aj špatná reklama ja reklama...
 

Teraz si trafil

robim v oblasti ND a riesim tieto hadky o ceny kazdy den nakolko montujeme len diely od vyrobocv nie balicov. A skusenosti su tragicke. Mohol by som o tom pisat dennik.
Len na rychlo octavia 1,9tdi - rozvod, vodna pumpa 30km KO, na dieloch z ciny usetril 15€
Predna naprava Passat - 12 000km KO, na dieloch z ciny usetril 50€
Moznosti reklamacie 0.
 

 

jj. najlepsi su taki, ktori ta nechaju dve hodiny patrat po vsetkych katalogoch aby si im nasiel nejaku suciastku na ten jeho crep, a ked mu povies ze je to toto a tolko stoji, tak ti o pol hodinu posle mail, ze to nasiel na ebay o dve koruny lacnejsie a kupi to stadial.
 
Hodnoť

Sova

a podobne organizacie sa snazia cez lobby podojit danovych poplatnikov.
Navyse auto je sukromny majetok a taketo zakony mi pripadaju ako obmedzujuce, malo platit ze na mojom pozemku mi moze stat moje odhlasene auto a je len na mne co s nim urobim.
To ze sa pouziju niektore diely opat je predsa len ekologicke a setri to mnoho penazi (napriklad motor ic prevodovka). Prave mam cerstvo v pamati zakaznika kde sa na jeho rozvozovom aute rozpadla prevodovka a praskla hlava avsak relativne nie stare auto (2003), karoseria v poriadku a nedavno komplet novy podvozok. Auto zrele v zasade do srotu nakolko cena opravy s novymi dielmy by nemala zmysel. Ale prave zakaznik vyuzil moznost kupil oba tieto diely z naburaneho auta ktore bolo takmer nove. Investicia 370€+praca, za dva dni auto poskladane. Moze mu teraz sluzit dalsie dva roky alebo aj viac.
Nejake vyroky o tom ze je to nebezpecne atd. su len akymsi vykrikom do tmy ci sirenim poplasnych sprav. Nicim nepodlozene bludy.
 


Najčítanejšie na SME Auto