SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Poľský kamión bez vodiča zastavila po polkilometrovej jazde až colnica (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

pekne, co mu neisla rucna brzda ked sa mu to rozbehlo? este ze bez zraneni
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

 

mozno prave to bol problem, ze mal rucnu aj rychlost zaradenu, akurat zabudol ze mu bezi motor :D
 

 

:))) A potom rovno zavolas odtahovku? Uz si niekedy soferoval nakladak?

Ocikavat nemusis, staci autom poriadne zatriast a rucna sa vacsinou uvolni...
 

 

Kladivo,doska,buch,buch a ides
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

ja by som povedal, že len idiot môže napísať to čo ty!!!
 

 

*** (Všetky príspevky boli zmazané na vlastnú žiadosť autora.)
 

 

Kamion sa nechava IBA a LEN na rucnej.
Na rychlosti nie, lebo ak ti v noci spadne zo vzduchojemov vzduch kvoli uniku napriklad vo vzduchovom pruzeni sedacky, rano uz kvalt nevyhodis. Ani nenastartujes, lebo so zaradenou rychlostou Ti to zdochne a kedze vlastne motor nebude bezat, tak kompresor nebude moct natlacit vzduch do vzduchojemov a Ty tu zaradenu rychlost nevyhodis ;)

Rucna brzda pri nakladnych autach funguje na inom principe ako u osobnych. Ak ju zatiahnes, tak kolesa sa zablokuju a aj ked Ti sfuci vzduch je to jedno, pretoze kolesa su mechanicky zablokovane.
Preto so sebou v povinnej vybave nosia zakladacie kliny.
http://www.unikol.sk/shop/shop...
20 Eurova zalezitost.

Mohlo sa ale stat, ze mu rucna brzda proste nebrzdila dostatocne silno, ale to je uz pri zodpovednom vodicovi a zodpovednom vedeni firmy stav, ktory okamzite riesia odstranenim zavady v autoservise. Nielen kvoli mobilnej STK, kde by urcite nepresiel a vyfasoval pokutu, ale hlavne kvoli tomu aby neohrozil druhych ludi, ani seba, ani neposkodil naklad alebo vozidlo samotne. Ale to uz je ina tema...
 

 

Jaczek volá šéfovi,
"šéfe, odišiel mi kamión"
"jak odišiel, čo na ňom odišlo?"
" noooo, najprv predná náprava a potom ju nasledovali aj ostatné "
 
Hodnoť

nerozumiete tomu...

ak by ste trochu rozumeli problematike, vedeli by ste, že kamión sa brzdí len a len ručnou brzdou. Je neprijateľné nechať zaradenú rýchlosť pri odstavení kamióna!!!
 

preco?

.
 

 

lebo pri poklese tlaku vzduchu uz potom rychlost nevyradis a nemozes ani nastartovat.
 

 

resp. bez vzduchu nestlacis spojku aby si mohol rychlost vyradit, ale na tu chvilu kym by dal pod kolesa zaistovacie kliny to mohol urobit, tlak vzduchu mu neklesne hned za minutu.
 

 

a este jeden dovod - starsie diesle (ak su v dobrom technickom stave a nemaju uzavrety privod paliva) staci pretocit o otacku na to aby motor "naskocil"
 
Hodnoť

 

a nebol to to google kamion?
 
Hodnoť

 

Neviem, ale mam taky pocit, ze tento vodic nespravil jednu velmi zasadnu a dolezitu vec. Neotocil volantom nadoraz na pravu stranu, presne pre ten pripad, keby sa kamion samovolne rozbehol, aspon by ho pribrzdila zavora, alebo travnata plocha a nestalo by sa to, co sa stalo.
 

Hej,

v Alberte, verim ze aj inde, za to hrozi vyhazov z road testu pri osobnych autach.
Este by som poprosil robka999 aby vysvetlil, preco je to neprijatelne.
 

 

už to bolo spomenuté... pri poklese tlaku vzduchu nieje možné vyradiť rýchlosť a teda naštartovať. A netreba zabúdať, že napr. Mercedes má trv. Povershift (elektronicky riadená prevodovka) a tam už vôbec nieje možné nechať rýchlosť pri vypnutom motore! A netreba zabúdať na automatické prevodovky. Tak preto...
 

Robert,

zabudol si na maličkosť, práve, že keď klesne tlak, tak sa auto zabrzdí.
Ja by som skôr povedal, že brzdy boli zodraté na kosť a nemalo čo brzdiť.
Tie kvalitné brzdy, najlepšie vidieť na " Donovaloch", keď brzdí až jedno koleso.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto