SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Chystáme ďalšie auto.sme.LIVE. Už v sobotu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Urcite pridem :o)
 
Hodnoť

Renault je sponzor? :-)))

mohli tam supnut aj Megane RS :-)
 
Hodnoť

 

prvykrat som ani nevedel, ked ste boli na Liptove, teraz som prezmenu mimo ja. Tak snad sa aj do tretice vratite (o:
 
Hodnoť

Potrebnost ESP a male auta

Teraz sa tu objavia nazory "expertov", ze ESP nie je potrebne v malych autach lebo vsak kazde male auto je vlastne motokara a jeho vodic ma nadludske schopnosti ovladania auta (ako to robi napr. ESP).
 

 

Jasne, esp je najdolezitejsia vec na svete a bez nej sa neda ani jazdit. Vsetky auta bez esp zakazat...
 

 

cize ty si tak dobry vodic ze dokazes zastupit ESP tvojimi vodicskymi schopnostami ?
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

From Torial

to co pises nie je pravda. Losi test sa robi v istej rychlosti a za istych podmienok (sucha vozovka, vzdialenost kuzelov...).
Cize v realnej premavke nikdy nevies dopredu ze zvladnes ci ten nahly vyhybaci manever zvladnes.
A "vzdavat" sa ESP s odovodnenim ze krirova situacia sa nestava kazdy den nie je argument. To by si mohol povedat aj o ABS, bezp. pasoch, ci airbagoch.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Cize ABS tiez vies simulovat ? A inak je dost neprezierave vzdat sa vybavy ktora zachranuje zivot.
 

 

nepotrebujm vediet simulovat abs, esp a pod., potrebujem vediet jazdit tak, aby som ich nepotreboval ...
abs, airbagy, esp rozhodne nezachranuju zivoty, skor naopak ...
bez vsetkych tych systemov pre debilov by bola premavka ovela bezpecnejsia, lebo 90% vodicov by nejazdilo ako ma gori ...
 

esp je najdolezitejsia vec na svete

Určite to nie je najdôležitejšia vec na svete, ale ja osobne by som už asi nežil. Pred troma rokmi v juni som sa vracal z Prahy v prudkom lejaku. Stierače aj pneumatiky v pohode zvládali stodvadsať až tridsať, šiel som však preventívne sto. Dobehol som autobus idúci cca 80-tkou a začal som ho v tiahlej pravotočivej zákrute pomaly obiehať. Keď som bol na úrovni jeho zadných kolies vletel som do "potoka" čo sa lial z kopca priečne cez dialnicu a nemal som priestor ho včas spozorovať. Na zlomok sekundy mi začalo krútiť auto, zareagovalo ESP, možno aj niektorý z ďalších piatich el. systémov čo má moje auto na brzdách a podvozku. Okamžite bolo auto zrovnané a jeho pohyb stabilizovaný, skôr ako som stihol zareagovať. Bolo to moje prvé "stretnutie s ESP v akcii, ak nerátam protiprešmykové reakcie v zime pri prudšom stlačení plynu. Bol som veľmi milo prekvapený a ak by to malo byť na mojich vodičských schopnostiach, tak v úzkom pruhu pri aquaplaningu v stovke by som teda veľa šancí nemal. A to mám najazdených viac ako milion km a spomínam ako za mladi som s obľubou jazdil na S 120 "snežnú ralye" kde to šlo, najradšej na trase Bytča - Valmez.
 

noo

ta bytca-valme je zaujimavy usek, len co mi vadi je kvalita cesty (teraz) na slovenskej strane, kolaje, skoro ziadne ciary, rozbite zvodidla, ceska strana, pohodka, novy asfalt, nove zvodidla, isiel som tade pred tyzdnom do Hradca...

PS.: PIJANO a SK cesty sucks...
 

 

v prudkom lejaku rubať 100-kou ... asi nie si normalny ... a nabuduce budes jazdit este agresivnejsie, vsak esp ... ale fyziku neoklames a zmeties zo sebou nevinnych ...
prave kvoli takym ako ty su vsetky akoze pomahajuce systemy nebezpecne
 

 

Vševedko, ty si taký múdry, že ešte aj chrobák truhlík s rádiom Jerevan ti môžu závidieť.
 
Hodnoť

:)

celkom dobra akcia, sme si vyskusali krizove situacie ;)
 


Najčítanejšie na SME Auto