SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pozrite si, ako vyzerá čelná zrážka z miesta vodiča (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

Re:

dufam, ze mi za nazor nebudete nadavat, ale preco sa preboha ten policajt uhybal do protismeru?! Za toto by ho mali pekne dodzubat. On ma vpravo vedla seba este cely pruh a vyhne sa do protismeru.
To by som od niekoho, kto ma pravo pouzivat sirenu necakal.
 

 

Veru dosť nepochopiteľná reakcia toho vodiča. Čakal by som (a asi aj sám robil), že to strhne vpravo.
Síce v krízovej situácií človek jedná skratovo.
 

 

moj nazor je praveze opacny, pretoze v takej situacii chranis najprv seba, az potom myslis na ostatnych..ak by to strhol doprava, tak to auto napali priamo do lavej prednej casti vozidla, prip. lavych prednych dveri, cize zona kde sedis TY. ak by sa uhol dolava, ma vacsiu sancu na prezitie, pretoze bude sediet v opacnej strane auta..
 

 

logiku to má, len si myslím že snaha je vyhnúť sa a natlčené v hlave mám, že uhýňa sa vpravo.
Fakt neviem ako by som reagoval a skúsiť si to na vlastnej koži nechcem.
 

...

páni niekde som čítal štúdiu o tom, že pravák reflexívne svojou dominantnou rukou točí volantom vlavo, pričom laváci vpravo. Ináč pietrov názor tiež nemá ďaleko od pravdy.
 

 

Tak na rozdiel pravákov a ľavákov som ani nepomyslel :-)
Nespochybňujem Pietra, len sa mi viac páči pravá strana, asi preto, že som pravák ;-)
 

 

ked som to video pozeral prvykrat, tiez ma napadlo ze dolavaaaa!! (hm, pravak) :-)
 

presne tak,

ta studia dokazuje, ze reflexivne zatiahnes volantom dolava, a stavana bola na tom, co je vyhodnejsie, ci jazdit vpravo, ako je to zvykom skoro po celom svete, alebo vlavo, ako v UK, AU... a vsade jednoznacne vyhravala lava varianta, aj co sa tykalo bezpecnosti ale boli tam aj ine kriteria
 

 

akurat, ak by slo v tom protismere (vo svojom pruhu regulerne) dalsie auto, tak schytas aj druhy hit.
 

vsak samozrejme,

ale ked by sa jazdilo vlavo, tak ked reflexivne strhnes volant dolava, tak skoncis akurat tak na chodniku alebo mimo cesty, aj tam bolo presne nieco v tomto style pisane, ze sa tym eliminuje pocet celnych narazov o dost vysoke percento
 

 

to nie je pravda, zazil som to v skutocnosti. z tiahlej a prehladnej zakruty zacal v protismere vybocovat favorit - teda skor isiel rovno a nezatacal, cim prechadzal do protismeru. mozno ladil radio, alebo nieco hladal po podlahe, neviem. vedome som sa mu vyhybal vlavo, nie preto, ze som pravak, ale preto, lebo to tam bolo volne. minuli sme sa bez skrabnutia, ani som nezastavil, v zrkadle som videl, ze sa vratil na svoju stranu.
je to len zalezitost stastia a nahody, keby sa spamatal o sekundu skor a vratil naspat, zrazime sa na jeho strane a neviem, ako by som to vysvetloval.
 

tak taketo videa (sice bez zrazky),

keby som mal kameru, by som natocil predvcerom na mojom 130km vylete na bicykli tolko, ze by mi na ich spocitanie asi nestacili prsty na oboch rukach - tolko bolo tych vodicov, co mi vybehli do mojho jazdneho pruhu, ked obiehali auto pred nimi - niektori experti takto dokazu obehnut aj kolonu viac ako 5 aut pred nimi (ako aj vodicka minule [ktora ma tiez ohrozila], ked na cele kolony boli policajti - dufam, ze jej naparili poriadne mastnu pokutu). Vcera bol este specialista na Avii, ktory mi takto vysiel do protismeru za autobusom, ktory sa este stihol zaradit pred predbiehaneho, ale ten na Avii nebol v poriadku. Nic nemohol kvoli busu pred nim vidiet a keby takto jazdili, cize obiehali vsetci, kludne za nim mohla byt este kolona 10 aut v protismere naraz predbiehajucich pomalsieho. Ja si vzdy takto, ked ma niekto na bicykli ohrozi, poviem, ze nabuduce to bude nakladiak/kamion a nie cyklista...

K clanku: autor raz pise Peugeot s velkym P, potom zase s malym p, rovnako aj s tou Feliciou...
K tej nehode v KE: vcera bola v tom case burka, cize klasika: mokra cesta -> zakruta -> neprimerana rychlost. Ta druha nehoda: jazda v protismere, pravdepodobne obiehala auto pred nou. Co uz, o dvoch hazarderov na ceste menej, vdakabohu, ze tentoraz na to doplatili zivotom ti, co nehody sposobili a nie ostatni, ktori sa v tom ocitli nevinne.
 

 

dam ti dobru radu: netrep sa na bicykli na frekventovanu cestu. Fakt, pomoze to vsetkym.
 

auta vs cyklisti

..ako, vodici na Slovensku si myslia ze cesta je LEN pre AUTA, nie je to pravda, prestudujte si znovu vyhlasku, a musim povedat ze taku bezohladnost k chodcom a cyklistom ako na Slovensku najdete malokde v EU, mozno v Bulharsku a Rumunsku...
... akoze clovek v aute je nadclovek a vsetci ostatni musia davat pozor... Preco nie naopak???
 

no len pomalsie...

lebo ma pravdu.
v prvom rade - od roku 96 to nie je ziadna vyhlaska, ale zakon. vyhlaska to bola naposledy 100/ 75.
no a k veci. ja sa pamatam, ako sa spustali prve dialnice, uplne prvy bol usek praha-mirosovice. a od sameho zaciatku bola na dialnici maximalka 110 a zakaz vstupu chodcom a cyklistom. to bolo v sedemdesiatych rokoch, ked jazdili po cestach este spartaky, stw ci 100 mb a tudory. rychlost 110 z nich nedosiahlo asi ziadne, teda trvalu, by sa to rozpadlo (ked vtedy o auto stovkou, rudo moric o tom napisal knihu "oktavia ide stovkou :-) :-) :-) http://www.mestskakniznicabojn...
odvtedy isiel vyvoj aut nasobne vpred a dnes sa takouto rychlostou jazdi po beznych cestach (isteze nezakonne, ale bezne...). ale co je dolezite - frekvencia premavky sa dnes neda ani porovnat s tou vtedy na prazdnych dialniciach. vazne je cas zacat hovorit o zakaze pohybu bicyklov (ale napr. aj koni ci traktorov), aspon na cestach I. triedy. a vyhradit ich skutocne LEN PRE AUTA.
naozaj nikomu nepomoze, ak sa na beznych cestach trepu bicykle ci kone, traktory, pomedzi stovky kamionov a inych aut. argument: staci si porovnat argumenty pre ich zakaz pohybu na dialniciach v sedemdesiatych rokoch a na beznych cestach dnes - je to naozaj neporovnatelne. a nikto vtedy nevrieskal, ze na prazdnej dialnici je to diskriminacne. cize dnes na preplnenej ceste plati nieco ine? a preco?
 

 

Vodici sa k cyklistom spravaju bezohladne, to je pravda. Lenze ta pravda ma aj druhu cast - cyklisti sa spravaju rovnako bezohladne a povacsine ignoruju nejake dopravne predpisy, cervenu na semafore a pod.
 

 

glen_nervozny: ja ti dam este lepsiu radu... ty sa netrep autom, bicyklom a ani pesi (ani len cez prechod) na cestu a v tvojom pripade je jedno, ci je frekventovana alebo prazdna... rozumej: svoje skvele rady si mozes strcit vies kam.

sonicyouth: ja jazdim na bicykli po cestach uz dlhe roky a urcite zlepsenie v spravani (ohladuplnosti) vodicov pozorujem - teda aspon u velkej vacsiny vodicov. to len tych 10% dementov za volantom to kazi.

pako: tvoj nick hovori za vsetko. mas totiz hlupe nazory. co tak zacat hovorit o zakaze pohybu osobnych aut, aspon na cestach I. triedy a tieto vyhradit len pre kamiony? este dodam, ze odvtedy aj vyvoj traktorov a bicyklov isiel nasobne vpred.

co takto radsej nechat auto doma a vybrat sa na bicykli? v chudobnejsich regionoch, kde v mestach ako Michalovce alebo Dunajska Streda nemaju mestsku hromadnu dopravu (jazdia tam len spoje z mesta do okolitych dedin), nie je problem na kazdom kroku vidiet ludi na bicykloch, prevazne dochodcov, ktori na auto nemaju. ja ich obdivujem a fandim im, zaroven im to v ich veku zlepsuje kondicku. to len vo velkych mestach su ludia rozmaznani (aj dochodcovia, ktori chodia mhd-ckou) a preto tam kolabuje doprava. zamyslite sa nad tym.
 

 

no ale okrem prekadrovania autora, si k veci nic nepovedal, ziadny argument, preco by sa dnes mali po pretazenych cestach motat senilni dedkovia a babky na svojich ukrajinach pomedzi kamiony. vyrozumel som z toho len tolko, ze si pod kolesami niektoreho z nich vylepsia kondicku.
skvely myslienkovy pochod.
 

ale povedal

a este dodal, aby si sa nad tym zamyslel (ze preco kolabuje doprava). a skusil pouvazovat aj o tom bicykli v zaujme riesenia sucasneho stavu. ale co uz, ked ti to nedoslo.
a ake argumenty si dal ty? to ze dnes maju ludia vykonnejsie auta a teda mozu porusovat predpisy (max povolenu rychlost), to vie kazdy a neznamena to, ze raz na to nedoplatia. tie predpisy nie su na srandu. ja som vcera bol zase na dlhom vylete na biku a pri ceste som videl skupinu ludi, ktori tam prave osadzovali novy krizik, kelnou jeden z nich este vyhladzoval betonovy zaklad. nepredpokladam, ze islo o babku alebo dedka, totizto po krajoch ciest je krizikov uz vela a aspon z toho, co som stihol postrehnut tie osoby podla datumu narodenia na kriziku neboli v dochodkovom veku. ale ty tie kriziky z auta nevidis, ked sa zenies vysokou rychlostou na aute a iba tu trepes nicim nepodlozene tvrdenia. neviem, preco si vela ludi mysli, ze ohrozeni su len chodci a cyklisti a vam v autach sa nic nemoze stat. to si vazne myslite, ze ta kopa plechu vas ochrani? staci si precitat statistiky... navyse z tej kabiny nemate ani zdaleka taky prehlad na ceste ako ja z bicykla (skor zachytim, co sa deje okolo mna aj usami a ocami vidim viac, kedze mam hlavu vyssie ako vodici osobnych aut). a pri pedalovani a ovievani prudom vzduchu mi nehrozi mikrospanok. dodam, ze vcera jeden predbiehal v obci, isiel oproti mne, len o velmi malo rychlejsie ako predbiehany vodic, navyse uplne pri lavom okraji cesty z jeho pohladu. cize ja by som musel z cesty vyhnut a aj som na neho pozeral, ci nie je ***** a on chudak, bol prispaty, vyzeral ako nepritomny a az po chvili zareagoval, uhol viac doprava a mohol som prejst. vodici, ktori nie su vyspati, za volant nepatria, ani ti, ktori maju problemy v horucavach - nepozornostou potom sposobia nehodu. a takisto ani hazarderi, ktori si myslia, ze su majstri sveta. takze vodici - zamyslite sa nad tymto a tiez ako casto porusujete predpisy (co uz len o 10 km/h max povolenu rychlost - to robite skoro vsetci).
 

ono mi to

vyhviezdickovalo aj slovo dr.nuty, co som si myslel, ze je normalne slovo.
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Auto