SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vodiči súťažia s navigáciou GPS, snažia sa ju predbehnúť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

 

Bulvar?
 

Hmm ...

A naviac aj pekna blbost ... Cas dojazdu je dynamicky udaj, ktory sa meni podla priemernej rychlosti auta ... S priblizujucim sa cielom cesty sa spresnuje a tak v cieli je na navigacii zobrazeny aktualny cas ...
 

 

Jasne, ze to vzdy preratava, okrem toho clovek nejde vzdy uplne presne po navrhnutej trase atd., ale zapamatat si pociatocny cas zas nie je taky problem... No mna osobne teda nikdy nenapadla pretekat, bud totiz mam gpsko v meste, kde to zavisi od semaforov, alebo potom na dlhsiu vzdialenost co znamena, ze si dam nejaku pauzu atd., ved pretekat s tym casom je uplna hlupost :D, neverim, ze to robi tolko ludi...
 

 

.
.
niekto robil prieskum medzi sedem cela dva milionmi britskych vodicov? sedem cela dva milionmi? to jest 7 200 000??? to fakt nikomu v sme alebo na natankuj.sk nereze oci?
.
keby si dal niekto tu namahu zistil by ze bolo dotazovanych 2005 vodicov. ale samozrejme je lahsie prepisovat tlacove spravy nez zapnut mozog. ti chytri zrejme vsetci isli pracovat do piana.
.
Notes to Editors:
(1) ICM interviewed a nationally representative sample of 2005 adults aged 18+ via online between 10th and 12th June 2011. Surveys were conducted across the country and the results have been weighted (grossed-up) to the profile of all adults (over 18s).
.
http://www.sainsburysbank.co.u...
 

 

2005 respondentov, ktori splnaju kriterium toho, ze dobre reprezentuju rozne skupiny podla veku, pohlavia, vzdelania atd. je uplne dostatocne. Ak je populacia 100mil. vodicov, tak reprezentativna vzorka 2005 respondentov ti ta margin of error 2% pri 95% confidence leveli.
 

fuha, nejaky prieskumny statista

.
.
.
potom je tam este jeden faktor: co chce objenavatel statistickemu prieskumu zistit, a kolko je ochotny zaplatit, aby jeho vysledky prieskumu boli totozne s jeho ocakavaniami.
.
no a v neposlednom rade, takym tym najslabsim zelezkom je ten anketar ktory si odpovede povymysla, a nieje jezisa v tomto svete ktory by mu to dokazal.
.
.
statisticke prieskumy su jeden z navacsich odbrbov ake existuju. odovodnenie maju pre tych, ktori si zaplatia ich vopred stanoveny vysledok, ktorym chcu nieco niekomu dokazat. ale ak niekto ma uprimne ocakavania nejakych skutocnych a pravdu odrazajucich zisteni, tak to musi byt mozgovo naruseny clovek.
 

 

Ak si pozries moj prispevok este raz, nevyjadrujem sa o integrite toho, kto robi vyskum. Reagoval som na tvoje spochybnenie velkosti vzorky tym, ze nemas pravdu, ze vzorka je dostatocna. Nic viac, nic menej.
 

 

Ja to robim, napriklad minule mi GPS ukazovala BA-NR za hodinu a bol som tam za 40 minut :D
 

A potom si sa vyťešoval,

že nedodržiavaš zákony a ohrozuješ slušných a bezbranných ľudí. Sú aj takí, čo sa GPS nahlas hádajú. Určite patríš medzi nich.
 

 

podľa mňa ani veľmi nemusel porušiť žiadny predpis.
keď išiel od tabule po tabuľu, tak to má za 40 min 50 sekúnd ;)
 

 

Podľa mňa tí čo jazdia pomaly, bez svetiel a po strede sú oveľa oveľa nebezpečnejší ako pán čo to dal za 40 minút. Ja som to dal aj za 35 a nešiel som bezhlavo. 130km/h je rýchlosť stanovená ešte pre škodovky a žiguláky. Ty jazdíš na nejakom šrote že?
 

hmmm,

pán je pilot na ferrari alebo maserati? iste pilot z Top Gun(v sne)alebo sa tu len vyťahuje a pritom sedí vzadu v detskej sedačke???
 

 

A ja som bol za 11min z ba pri Trnave a neohrozí som nikoho lebo bola skoro prázdna diaľnica ale podľa väčšiny ľudí na fóre som pomaly vrah
 

ked

ratas "pri Trnave" aj Senec, tak to stiham aj ja :o)))
A aby si spravil 40-50km za 11 minut, by si musel ist nonstop 220-240km/h. Bud si policajt alebo *****
 

 

Ved v clanku sa pise len, ze navigaciu sa snazia predbehnut a nie, ze sa im to aj podarilo..
 

 

nie, to anglickí vedci zistili... :P
 
Hodnoť

ako riešenie

navrhujem zakázať GPS navigáciu v autách, podobne ako antiradary.
 

No vidis,

a ja by som namiesto toho radsej zaviedol povinne hands free sadu do kazdeho auta. To, co sposobuje v aute navigacia je uplne neskodne oproti tomu, co vystrajaju "vodici" s mobilom na uchu. Okrem toho je aj rozdiel, o aku navigaciu sa jedna. Niektore vypocitavaju cas podla predpisov a niektore sa same prisposobuju stylu a rychlosti jazdy. Tam sa ten dojazdovy cas prekonava stale tazsie.
 

 

Ja by som zase upravil volania z mobilov, aby z nich nebolo mozne volat pocas soferovania vobec - uz som parkrat zazil, ked niekto telefonoval na "tazku" temu pocas soferovania, tak prehliadal rizikove situacie v doprave - jednoducho mozog sa viac sustredil na rozhovor ako na soferovanie. Nehovoriac o tom, ked sa vodic pocas hands free telefonatu rozculi nad nejakou negativnou informaciou, ktoru sa dozvie - vtedy emocie uplne prevladnu sustredenost na jazdu.
 

 

no hej, ale spolujazdec snad volat moze nie? alebo cestujuci v autobuse.
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME Auto