SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V dopravnom lieviku vám tlačenie sa na hlavnú nepomôže (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Tomas, tvoj vyklad vobec nesuhlasi s popisom situacie a uz vobec nie s tou fotkou co je v clanku. Chybu mas hned na zaciatku, tou vysrafovanou castou vobec auto nemusi prejst (cize ziadne "zakonite"). Dalej som to iba tak preletel. Dnes to ale zoberiem s piankom, je predsa sviatok.
 
Hodnoť

 

"Sú však aj takí, ako píše Beata, že sa snažia svojim autom akoby zablokovať vjazd z vedľajšej cesty na hlavnú. Aj keď je to pochopiteľné, nie je to ospravedlnením porušovania dopravných pravidiel. Okrem toho, že sa to inak ako prejazdom cez vyšrafovanú časť vozovky nedá, porušujú predpisy aj inak. Svojou jazdou ohrozujú iných účastníkov cestnej premávky a prispievajú k obmedzeniu plynulosti premávky."

Tak tomuto nerozumiem.Vyzerá to tak, ako keby vodiči idúci podla pravidiel boli vinní, a tí, ktorí ich predbiehajú po vyšrafovanom boli zbožní anielici.Ak sa cestou dole tým kopčekom zaradím tak, aby lavé kolesá boli tesne pri bielej čiare, tak neporuším žiadny predpis, neblokujem premávku, neohrozujem žiadnych vodičov a ani neobmedzujem plynulosť premávky.Akurát sa zaradím na hlavnú cestu v poradí v akom som do lievika dorazil, a nie ako1456-ty, aj keď som tretí v poradí. Z Vaším výkladom by som súhlasil, ak by vyšrafovaný pruh bolo miesto na ceste, po ktorom sa dá legálne jazdiť....a to sa nesmie.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

heh, az z tvojho prispevku som pochopil ako to tam vlastne funguje ...
teda vlastne z 2+1 pruhov sa na konci stava 1 pruh ... :-D
myslim ze idealne riesenie by bolo aby pripojka z mostnej pokracovala dalej ako pripajaci pruh (povodny pravy hlavnej) a z 2-pruhovej hlavnej od pripojky Mostnej spravit jeden pruh (povodny lavy)
 

 

V podsat ano. Z 3pruhov sa zrazu stava jeden, pretoze tam nejako inteligenta napadlo kvoli lidlu spravit kruac. Takze na 500m useku su asi 3 kruhace a z povodnej 4 prudovky je teraz prepcahta dvojprudovka.

To tvoje riesenie by malo len jeden problem, a to ze v pravom su troleje, takze trolejbusy musia chodit z dola z centra v pravom pruhu a zaraduju sa az na konci.
 

Tak by sa tam mohol urobiť

po vyústenie Mostovej BUS pruh a nezavadzal by im tam nikto okrem trolejbusov, čo by bolo znesiteľné. V BA kvôli tomu prerobili nájazd na Apollo od Petržalky. Jednoducho jeden pruh uzavreli pred vyústením uzavreli, nastrkali tam tabule a od Einsteinovej sa tam už dostaneš v pohodke.
 

 

Vďaka za vysvetlenie. Prečítal som to niekoľkokrát, pozeral na fotky a stále nechápal. Je to napísané úplne zle, akoby autor sám nepochopil ten Beátin mail. Ty si to vysvetlil úplne jednoducho a na pár riadkoch.
 

 

Presne tak. Ul. Vysokoškolákov má dva pruhy, ktoré sa pred kruhovým objazdom zbiehajú do ľavého, resp. pravý do ľavého. Preto filigrantsky všetci už v predstihu sú natlačení do ľavého. Zjazd z Mostnej ústi do pravého pruhu, ktorý však tým pádom je stále voľný. Takže tam nie je problém dať prednosť a zaradiť sa do pravého. Na konci už platí klasické zbiehanie pruhov, takže asi by tam mal platiť zipsovací systém. Keďže na konci však málokto v ľavom pruhu pustí pred seba niekoho z pravého pruhu, prax je taká, že vo vyústení zjazdu z Mostnej sa snažia vodiči zaraďovať už rovno do ľavého pruhu, čím de facto zapchávajú aj pravý pruh a preto na zjazde sa už tvorí kolóna.
 

Málokto?

Jazdím tade často, práve z Mostnej, a vždy idem až na koniec a tam sa zaraďujem. Ešte sa mi nestalo, že by ma max. 3. vodič pred seba nepustil. Chce to len trochu zdravej asertivity (pozor, nemýliť si s aroganciou). Vyzerá to asi takto: približne 20 metrov pred koncom pruhu vyrovnám rýchlosť s priebežným pruhom (čo je takmer krokom), zapnem ľavú smerovku a sledujem správanie vodičov v priebežnom. Obyčajne ten na mojej úrovni pred sebou vytvorí väčšiu medzeru a nechá ma zaradiť sa. Ak nie, urobí to druhý za ním, prípadne tretí. Netreba sa báť, funguje to. Samozrejme po zaradení sa poďakujem všetkými smerovkami.

V dnešnej situácii, keď sa takmer všetci zaraďujú do ľavého už od Shellky, tak tým v špičke zbytočne blokujú výjazd z Vysokoškolákov doľava na Nemocničnú (smer hyperTesco) a niekedy je zbytočne kolóna až po Shellku.

Trolejbusy (aj autobusy) MHD jazdia v pravom pruhu nie preto, lebo nad ním sú troleje, zberače by v pohode dočiahli aj keby išli v ľavom, ale preto, lebo sú to profíci a nebudú blokovať ľavý pruh len preto, že to robia takmer všetci ostatní.
 
Hodnoť

V BA je podobné miesto

Pri výjazde z Einsteinovej na most Apollo sa niektorí vodiči snažili jazdiť ako Safety Car, t.j. v strede vozovky s prerušovanou čiarou pod sebou. Teda so zámerom aby sa nik nedostal pred nich. Nie tak dávno tam osadili značku pre povinný zips z ľavej strany, čo však málokto v pravom prudu dodržiava a zvačša na "prebiehača" mrzko zazerá, prípadne vytrubuje a blokuje zaradenie sa. Videl som aj nehodu osobného auta a autobusu, kedy bol autobus vľavo a mal teda prednosť pri spájaní sa jazdných pruhov. Vodič osobného auta mu ju nedal, tak ho autobus pritisol. Policajti poslali vodiča osobného auta presvedčiť sa osobne, že tam tá značka je a teda nemá pravdu.

Výsledok: vodiči, jazdite tak, aby ste dodržiavali predpisy predovšetkým vy sami. Nevychovávajte iných vodičov, nie ste tu od toho. Takisto si všímajte zmeny v značení a nespoliehajte sa na pamäť. Jednak nebudete mať pravdu v prípade nehody, jednak si to aj sami zaplatíte. A nečudujte sa, keď vaše porušenie pravidiel vynúti porušenie pravidiel inými vodičmi, ktorý zväčša riešia nebezpečnú situáciu pre nich najjednoduchším spôsobom.
 
Hodnoť

Nechcem vyvolávať BA - mimo BA flame,

ale je bohužiaľ faktom, že väčšina slovenských vodičov má veľké problémy s jazdením "zipsu" v miestach, kde sa spájajú pruhy. Častokrát sme svedkami, ako sa z pruhu, ktorý končí, snažia zaraďovať zbytočne skoro (neraz aj 100-200m pred koncom) alebo naopak, ak idú v pruhu ktorý pokračuje, tak jazdia štýlom "nepustím ani za boha".

Jediné miesto na Slovensku, kde toto už ako-tak normálne funguje, je BA diaľničný obchvat, predovšetkým nájazdy na Prístavný most či most Lafranconi. Asi treba počkať, kým aj v iných mestách budú také dopravné zápchy ako v BA, potom snáď miestni vodiči pochopia, že takýmto jazdením priepustnosť komunikácie iba znižujú a v konečnom dôsledku tak poškodzujú najmä samých seba ...
 

hlavna cast problemu je vo

vseobecnom povedomi vodicov, ktore nie je "kolektivne". Vodici malo chapu, ako sa maju chovat v premavke, cize maju slabo vyvinute kolektivne vedomie a empatiu. Su v prvom rade egoisticki, ich arogancia je az dosledkom, pricom vodici su o nej presvedceni ako o odovodnenej a opravnenej. Kolektivne vedomie vodicov je na ovela vyssej urovni napr. v Rakusku a Nemecku. Tam vodici vedia, ze v podstate nic nestratia, ked niekoho pustie pred seba pri vjazde alebo na krizovatke. Samozrejme, funguje to tak preto, lebo velka cast vodicov je tolerantna.
Myslim si, ze slovenska dopravna policia nevyuziva moznosti, resp. nerobi dost. Teraz nemam na mysli iba pokuty a hliadky, ale cudujem sa, ze policia napr. nema v TV svoji vychovnu relaciu, kde by vodicom/divakom na prikladoch dopravnych situacii objasnovala psychologiu dopravy, sposobov jej riadenia apod. Policia by v kazdej relacii mohla napr. analyzovat miesta, ked dochadza k castym dopravnym nehodam, aby vodici pochopili, co k nehode, aka suhra aj beznych okolnosti, moze viest. Takuto relaciu by mohla dopravna policia vyuzit aj na zlepsenie svojho image.
Potom by som v relacii uvadzal aj rozhovory s ucastnikmi dopravnych nehod (anonymne hlasy, ak suhlasia), kde by mohli rozpravat o svojich pocitoch: ini vodici by pochopili, ze prerod zo situacie pred nehodou ("mne sa cosi take predsa nemoze stat") k situacii po nehode ("nikdy by som nepovedal, ze sa nieco take moze prihodit prave mne") je pri urcitych "navykoch" velmi pravdepodobny. Mozno by sa niektori nechali aj poucit na chybach inych, nielen svojich. Viem, spravy o nehodach su v novinach aj v TV, ale to nie je ta dostatocna forma, pretoze neposobia edukacne.
Dalej by policia mohla v relacii rozoberat niektore detaily dopravnych predpisov, ktore nemusia byt vodicmi spravne pochopene, a to najma na prikladoch. Jedna vec je vysvetlujuci clanok v novinach (navyse bez garancie certifikovaneho dopr. experta), druha je animovane znazornenie situacie s vysvetlenim policajneho dopr. experta. Suma sumarum, nasa policia sa vo vztahu k vodicom stale sprava po feudalisticky (vybercovia pokut) a nevyuziva potencialne moznosti.
 

 

do TV pustit taku relaciu? a cosi sa zblaznil? radsej repete Seherezady 2x do dna, nech su tu ludia este viac vymyti
 

 

Podobny problem so zipsovanim-nezepsovanim zazivam denne na krizovatke Lamacska a dialnicny privadzac. Smerom na Lamac sa tam hned za krizovatkou konci pravy pruh. Kazdy den v poobednajsej spicke sa tam tvoria zapchy a to len preto, ze vacsina vodicou sa uz pred krizovatkou radi do laveho pruhu a potom nervozne vyckava v rade a nadava na vodicou, ktori krizovatkou takmer plynule prejdu v pravom pruhu. Problem ale nastane, ked sa maju pripojit za krizovatkou do laveho, tam ich vacsinou nema kto pustit, hoci maju prednost. Uplne osobitnou kategoriu su vodici autobusov(oboch, MHD aj SAD), ktori, ked sa pripajaju do laveho pruhu "na drzovku", takmer bez pribrdenia aje im jedno, ci niekto je na ich urovni alebo nie, vytlacia ho trebars aj do protismeru a naopak, ked su uz v lavom pruhu, nie je mozne, aby sa niekto dostale pred nich, kedze jazdia tak par centimetrov za autom pred nimi. Tymto ich pozdravujem, kazdy den sa na nich schuti zasmejem.
 

Ale na Lamačskej

je to problém tých, čo sa snažia obehnúť 20 áut slušne čakajúcich v kolóne na semafor. Všetci (áno, aj tí v pravom pruhu) vedia, že za semaforom to je natrepané a že keď pred seba pustia mudráka z pravého pruhu, oberú o možnosť prejsť križovatkou ešte na zelenú toho vodiča za sebou. Takisto aj tých, čo prichádzajú na semafore zľava od diaľnice. Tam jednoducho za križovatkou nie je miesto na nejaké ustupovanie. Ten pravý pruh by mal pokračovať ako BUS až po jeho koniec.
 

 

takže ten pravý jazdný pruh na Lamačskej môžu rovno zamaľovať, alebo načo tam je? Keď regulérne jazdiaci vodič v ňom je podľa teba "neslušný". Pre mňa je neslušný starý frco s MA značkou na starej felícii, ktorý ma nepustí keď sa zipsujeme. Slušný vodič naopak pustí toho, koho má + aj tých, čo prípadný zakomplexovaný b1b pred ním nepustil a pustený slušný vodič poďakuje bliknutím.
 

Toto si pekne napísal.

Súhlasím. Len dodávam, že ako BA má svojich v SUV, tak Žilina má svojich, ktorí majú značky ZA :-) Skrátka, treba si na nich dávať pozor.
Skutočne sa mi ešte nestalo, že keď vychádzam z Bajkalskej na Prístavný a nechcem zostať stáť uprostred neprehľadnej zákruty na nájazd a vezmem to ľavým pruhom, že by ma maximálne 3. auto v pravom pruhu (samozrejme, keď prídem pri zbiehaní na rad a vyhodím smerovku) v pohodke nepustilo.

BTW: Keď sú niekde takéto problémové miesta a u vodičov nie je vôľa to zmeniť, je problémom osadiť tam značku C30 a postrčiť ich tak k riešeniu?
 
Hodnoť

Je to inak

To čo popisuje Beáta nezodpovedá celkom situácii na danom mieste.Spravidla vodiči ktorí schádzajú z Mostnej nemajú problém s dávaním prednosti na hlavnej,lebo pravý jazdný pruh na hlavnej ceste je spravidla voľný.
Vodiči ktorí idú po hlavnej sa v tejto križovatke už skôr radia do ľavého pruhu a tým väčšinou umožňujú vodičom
z vedľajšej vôjsť bez problémov na hlavnú cestu.Za križovatkou je potom úsek pred kruhovým objazdom kde sa všetci potrebujú dostať pred vjazdom do kruhového objazdu do ľavého pruhu.Tam potom záleží na ohľaduplnosti vodičov a dodržaní pravidiel o prechádzaní z jedného jazdného pruhu do druhého.Pre väčšinu vodičov to nie je problém.No vždy a všade sa nájde nejaký povedzme tiež vodič.Potom sa už môže stať hocičo,ako nakoniec hocikde inde.Nemyslím,že by
tam bolo treba dopravnú situáciu nejako inač riešiť.
 
Hodnoť

 

je to tak ako v clanku ...
siel som od shellky bolo to pred zavedenim eura medzi vianocami ... pekne som si pomaiy siel pustil z hora dodavku pred seba v ramci slusnosti a ako sa blizim uz ku kruhacu tak pan z kysuce obehol samozrejme cely rad a natlacil sa predomna ja som nedobrzdil a panko mal vybavene dvere a ja na aute nic ,., Zacal byt agresivny tak som zavolal policajtov, ktory mu hned vysvetlili ze takto nie .... boli aj svedkovia ze sa spraval arogantne ...
dopadlo to tak ze policajti nemali este eurove bloky a SK nemohli uz davat tak mal spravne konanie, rozbity bok a zniceny den ... ja na aute nic a s usmevom na tvari som pokracoval v jazde ... ked je niekto trol tak je trol .. :)
Ludia budte na cestach usmiaty :) radsej o 10 minut neskor ako nikdy :)
 
Hodnoť

Odpoved

Odpoved je takato z mostnej sa v klude mozu auta pripajat az na konci lieviku(a nie tam kde sa pripajaju teraz hned pri vjazde na hlavnu) tak isto aj trolebus a tak isto aj auto ktore ide po dvojprudovke v pravo ide az nakoniec a ZIPSOVITO sa zaradi.Problem je vto mze toto neovlada kazdy a potom vznika chaos :).
A ked by sa mi niekto postavil dostredu dvojprudovky ta kvzstupim a ...rucne strucne mu to vysvetlim.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto