SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na ceste do Bratislavy sa zdržíte aj hodinu a pol (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

investorov nie je tolko, aby sposobili zapchy. Musi tam aj niekto byvat. :) Investori do domov nebudu davat dobrovolne peniaze na cesty, na to su tu ini. Ale Bratislava sa neda nafukovat, pristupove cesty nepomozu v centre a uz vobec nie s parkovanim. Riesenim je lepsie verejna doprava alebo bicykel.
mahy
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

Ani vo sne mi nenapadlo,

že niekto to môže chápať tak, že na ceste stoja investori a vlastnými telami blokujú dopravu.
 
Hodnoť

To nema nic s pocasim !!!!

Tie zapchy nemaju nic s pocasim, lebo prsalo aj vcera. Cele s cim to ma do cinenia je totalne nemozna a nefunkcna MHD. Preto kazdy radsej sadne do auta... Preco sa toto nedeje v Prahe napr? lebo elektricky chodia kazde 2 minuty... Mne z Ruzinova chodi autobus kazdych 20 minut... a obvykle meska alebo vyncha, tak logicky kaslem na MHD a sadnem do auta, lebo si nemozem dovolit cakat 40 minut na MHD a tak rozmyslaju vsetci a preto su zapchy. Jedinym riesenim je rapidna zmena MHD...
 

A odkedy pršalo včera?

Od piatej popoludní, takže porovnávať s tým dnešné ráno je nezmysel. Pozerám z okna na jednu kľúčovú križovatku, takže naozaj viem, čo hovorím. Jednoznačne to súvisí s počasím.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

uplna pravda z MHD v BA. som z BA. musim povedat, ze s MHD sa tu neda chodit. meska, chodi pomali, a je strasne preplnena. rano sa ludia a hlavne studenti doslova tlacia do autobusovako zvery! mesto vie iba zvysovat poplatky a nic ine, nevie posilnit spoje. rusia parkovanie v BA a vyzivaju aby ludia vyuzivali MHD!!! keby polovica a aj menej co sa teraz vozia autami presli na MHD tak tie autobusy roztrha vo svikoch. ten deges andrasi s tym druhym komousom nevedia o com trepu, akorat beru platy a ine.
 

Ak je doprava preplnená,

tak je to jasný dôkaz, že chodiť sa s ňou dá.
 

 

Alebo je to dokaz, ze ti ludia nemaju inu moznost a je to dokaz, ze je MHD zle nastavena a teda s nizkou urovnou.
 
Hodnoť

suhlasim

suhlasim, ze je to aj tym, ze ked pris, je viac aut, ktoré idu este o to pomalsie a dalsich moze aj trafit slak.

Ale nielen tym. napriklad, ak je rano pekne, MHDckari idu MHDckou, ale ak prsi popoludni, emsto je aj tak ***** To je len tym, ze dve kvapky na skle a vsetci hend znizia rychlost, nahromadi sa to pri ,,prvom" semafore a sme vybaevni so zapchou az do vecera.

Dnes som siel z TT k odborcke na Vajnory 20 minut a odtial do centra za 50 minut. Pocitam, ze poobede to bude zase rovnake.
 

podobne

išiel som s TT a prakticky až do vjazdu do BA v pohode. Potom utrum. Kolona od zlatých pieskov až ktovie kam. A tom som bol na tom ešte dobre, lebo po zhruba desiatich minútach hlásili kolónu už od Triblaviny.

Včera to bolo tiež zaujímavé, ale to sa dá chápať - veľa ľudí prichádza do Ba na "týždňovku".

Som zvedavy čo bude ked napadne sneh.
 

sodoma gomora

ked napadne sneh, zacne dalsi rocnik rallye letne gumy...
a cestari budu opat zaskoceni
a my si postojime v kolone.
 

 

Konkretne Trnavcania su na tom este dobre, vlak ich dostane do centra BA za rekordny cas. Keby vas z TT viac pouzilo vlak, urobili by ste sluzbu sebe aj ostatnym. Tie rychlikove vozne su dnes na 90% pohodlne a klimatizovane.
 

este skus tak napriklad

zosynchronizovat odvoz deti do skoly s vlakom do prace popripade naspat :)
 

 

Ja som chodieval sam do skoly autobusom. Ale chapem, niekto ma pohodlne deticky a musi ich do a zo skoly odvazat. Nuz dalsia zvlastna vec je, nechat decko chodit do skoly do ineho mesta 20-30 kilometrov :-)
 

ja nemám

problém dostať sa vlakom z TT do BA, je to rýchle, pohodlné a lacné, v porovnaní s autom.
Čo ma ale predsa len každé ráno usádza za volant je Bratislavská MHD. Nespolahlivá, vrzgajúca, často smardlavá a naviac - jazdiaca ako sa jej chce a kedy sa jej chce.

V zime sa jej ale zrejme nevyhnem. Po skúsenostiach z posledných rokov, radšej pretrpím pol hodku v MHD ako hodinu a pol, ak nie viac, v zápache na dialinici, pretože ZASE, ako takmer každý deň v tom čase, dakdo nedá pozor a nazrie do kufra tomu pred ním.
 
Hodnoť

 

hej a preco je na kazdej krizovatke nehoda hned, ako zacne prsat? keby ste, ludia, resp velmi vela z vas, soferovali normalne, slusne, bezpecne, a nie agresivne, arogantne, nervozne, aj to by dost pomohlo...
 
Hodnoť

Ako funguje doprava v BA.

Od 70 a 80-tych rokov minulého storočia sa v BA postavilo minimum nových komunikácií, keď si odmyslíme prepojenie diaľnic D1 a D2, tak to je Most Apollo a zopár rozšírení jestvujúcich ulíc ako Galvaniho a Ivanská. Takže rozvoj komunikačného systému BA okrem pár výnimiek ustrnul pred 25 rokmi v status quo. Rozvoj MHD v BA za posledných 25 rokov? Predĺženie električky po Zlaté piesky, zopár nových autobusových liniek na jestvujúcich uliciach, nič viac. Všetko ostatné (počet áut, pracovných príležitostí, počet obyvateľov, bytov) podstatne narástlo, len doprava nie. Na tú každý kašlal a zvysoka. V 70-tych rokoch fungoval Útvar dopravného inžinierstva so 40 ľuďmi, ktorí sa starali o dopravu v BA, potom múdri mestskí poslanci v roku 1995 zistili, že narastajúca doprava v BA niečo také nepotrebuje, tak ho zrušili a doteraz nikto neprišiel na to, že o dopravu v BA by sa mal niekto systematicky starať. Tých pár úradníkov na magistráte samozrejme všetko nestíha, peniaze na nové cesty nie sú, tak to vyzerá tak, ako to vyzerá.
Napr. taká Ulica svornosti od Šamorína, v 70-tych rokoch tam bolo nejakých 500 áut/hod a v pohode stačila, lenže už vyše 40 rokov sa na nej nič nezmenilo a doprava narástla na 6-násobok. Premúdrelí bratislavčania sa začali sťahovať do Rovinky a D. Lužnej, čo dom, to min 2 autá ráno do mesta. Naťahali si k domom nadimenzované potrubia vody, plynu, el. káble a mysleli si, že je to v pohode, nad dopravou nikto nešpekuloval. Mali ich všetkých napojiť na jednu polcólku vody a plynu, jednu elektrickú predlžovačku a potom by rozmýšľali čo urobiť, aby sa v ich domoch dalo bývať. Tá Ul. svornosti je ako jedna polcólka vody pre celú dedinu. Keby si tí chudáci museli nosiť vodu z Dunaja v kýbloch nasťahovali by sa tam? Asi nie. Keby vedeli, že každé ráno budú hodinu čakať v kolóne nasťahovali by sa tam? Toť otázka za milión.
A ako riešiť dopravu v BA? Je viac možností.
1. - vyhlásiť BA za mestský skanzen, nič nebudovať, úrady zrušiť, továrne presťahovať napr. do Humenného, hlavné mesto presunúť napr. do Žiliny a doprava by bola v pohode.
2. - vyhlásiť BA za skutočné hlavné mesto Slovenska a nie len hlavné mesto bratislavčanov a podľa toho sa aj k nemu správať - tak aby sa stalo výkladnou skriňou Slovenska.
 

 

vacsina ludi vvie alebo tusi, ako to budu mat s dopravou a aj tak sa prestahuju do problemoveho miesta. a potom aj tak sem tam somru.
 

 

S tým napojením na inž. siete máš pravdu. Do každej z tých satelitných dedín okolo BA je už dávno natiahnutý internet po optických kábloch. Ale dopravné spojenie nula bodov. Ale prečo je to tak?? Lebo káble sa ťahajú za súkromné peniaze, kým štát a samospráva sú v hlbokom socializme, a lepšie je im peniaze pokradnúť ako zainvestovať pre ľudí.
 
Hodnoť

A čo takto...

polícia? Nemal by orgán, ktorý si práve pre takéto prípady platíme, robiť aj niečo iné, krem vyberania pokút, kua??
Okrem toho naozaj nosný systém dopravy pre hlavné mesto - to by bol liek. Príklad s Prahou je presný. Ak idem do Prahy, zásadne už len vlakom a v Prahe MHD - jednoducho preto, že je to pohodlnejšie, než autom. U nás je to naopak.
Len pár ďalších nápadov:
- firemné autá pre zamestnancov (nie majiteľov) firiem by boli zaťažené nejakou formou poplatku. Lebo dnes už musí mať pomaly aj "cleaning manager" (rozumej upratovačka) firemné auto. A firemné auto je v podstate vždy terénne auto - ľudia majú pocit, že ním môžu jazdiť ako prasce. A nezriedka sedí za volantom Východniar:), ale nielen.
- V prípade zápchy odvolať chalanov, ktorí merajú 40ku pri odbočke z diaľnice, a poslať ich do terénu
- Posilniť železničné spojenie so satelitmi a urobiť ho pohodlným - nie koženkové sedadlá v smradľavých vagónoch ( v Prahe majú City Elephant)

-
 

Bude aj horsie

Pozor, treba sa zastat policajtov. Napriklad na krizovatke Vrakunska-Komarovska stoja kazde rano. Je sice pravda, ze ked neriadia krizovatku, tak cesta zo zastavky Dudvazska po zastavku Priekopnicka trva asi 40 minut a ked ju riadia, tak trva 39 minut, ale aj to je uspora.
No ale je pravda, ze ranna a popoludnajsia doprava v BA je naozaj na dve veci (ci autom, alebo MHD). Cesta, ktora mi do prace trva "mimo spicky" 35 minut, zaberie rano a popoludni asi 90 minut.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > >>

Najčítanejšie na SME Auto