Pozor, treba sa zastat policajtov. Napriklad na krizovatke Vrakunska-Komarovska stoja kazde rano. Je sice pravda, ze ked neriadia krizovatku, tak cesta zo zastavky Dudvazska po zastavku Priekopnicka trva asi 40 minut a ked ju riadia, tak trva 39 minut, ale aj to je uspora.
No ale je pravda, ze ranna a popoludnajsia doprava v BA je naozaj na dve veci (ci autom, alebo MHD). Cesta, ktora mi do prace trva "mimo spicky" 35 minut, zaberie rano a popoludni asi 90 minut.
no z mojich skusenosti vyplyva opak - ak tam nie su, je to zapcha na 10 minut, ak tam su, je to na 20 minut... zda sa, ze pustaju prilis vela z inych ako hlavneho smeru a ten sa potom prilis plni.
som to absolvoval. Počul som Páleša v rádiu, a čítal som teraz jeho vyjadrenie v článku. Dosť ma dožral - robí svoju robotu zle. V rádiu povedal, že je zácpa - v podstate ako vždy - len zabudol povedať, že tam pred križovatkou obmedzili jazdný pruh, čo zásadne mení situáciu. Mohol som ísť inakade, keby tu niekto, čo už keď niečo robí to robil aj poriadne.
to je tak, ked sa sem denne tlaci podla odhadov (na bratislava.sk) cez 200tis. CPckarkov - sedlakov. Fakt je ten, ze cest.siet BA na to nie je stavana, ani pre vlastnych obyvatelov z jednotlivych mestskych casti..jasne, nemusi kazdy chodit autom , ale na druhej strane, ked chce clovek vecer po praci nieco vybavit, co nemusi nutne znamenat len auparky, aviony ale aj inu pracu alebo sport/kulturu, tak s mhd zabudni..ta je dobra tak na rano do prace, po praci domov ale nic viac..zacarovany kruh...neviem kedy ktore vedenie mesta to rozotne, aspon ze s tym juznym tahom zacali, (uplne na , ze v septembri, diletanti...)...u inych tahoch (racianska, nabrezie, mosty, vajn, rozn. atd) by sa mali zamerat na lieviky, rozne krizovatky a semafory, proste vsetko, co spomaluje dopravu a zvysit priepustnost, da sa to, len treba snahu....ale posledne vedenia mesta to maju na haku :/
Nemohol by byt ten druhy pruh smerom do BA, ktory nedavno pridali na ceste smerom z Rovinky vyhradeny len pre autobusy? A tiez pre osobne auta ale len tie, ktore prepravuju minimalne tri a viac osob? Pocet osob v aute by mohli kontrolovat policajti ved aj tak tam pri tej odbocke na Podunajske Biskupice kazdy bozi den stoja a vyberaju pokuty. Takto by robili aspon nieco uzitocne. A hned by bolo po zapchach zo smeru od Smorina. A pritom je to take jednoduche riesenie.
to by ten pruh museli vyhradit 3metrovou betonovou stenou inac to nema zmysel stejne tadia budu jazdit auta nasledovnych znaciek: BMW,Porche "Kajen", MB, Audi, "random znacka" s mriezkou vzadu resp. "random znacka" s SPZ BL (rozumej sluzobne auto zakupene po zruseni mriezky). Na slovensku nema zmysel nieco vyhradovat, lebo ked tam napises vyhradene ludia to precitaju ako "Tutaj pod toto je pľac pre teba"
tak tam treba postavit policajtov a nech vyberaju... bode to 1000x uzitocnejsie ako ked prudia za dodrziavanie MPR... (rovnako by sa to zislo namatkovo ale casto kontrolovat aj vo vyhradenych bus pruhochc na uzemi mesta a nielen jazdu ale aj parkovanie a stanie inych vozidiel v nich )
Ja som aj dnes cestoval 12 km do práce na bicykli. Za predpokladu správnej nepremokavej výbavy je to pohodlne uskutočniteľné. Uznávam, že to nie je pre každého (zlé cesty, nemožnosť prezliecť sa v práci, cesta s deťmi), ale keby bol zavedený slušný poplatok za vstup do (širšieho) centra mesta, našlo by sa takých ľudí viac. V Holandsku sa to dá, a tam je oveľa viac daždivých dní, tak prečo nie u nás? U nás sa nanajvýš rozširujú cesty pre autá, cyklochodníky žiadne, električkových tratí je len polovica oproti Brnu (ktoré je dokonca menšie), 9 z 10 áut v zápche vezie jedine šoféra a čudujeme sa, že sa to nejako serie.
Včera večer som musel nechať bicykel v práci a na dopravu domov použiť MHD. Dnes sa do nočnej radšej presuniem peši, za tú necelú hodinku a pol to zvládnem. Zajtra ráno už podľa uja Aladina zo SHMÚ pršať nebude, tak domov pofičím na biku. Vlastním aj automobil, ale jazdiť s ním po meste je pre mňa veľmi depresívne.
Zacala v septembri a potrva celu zimu, pretoze v zime nie su zrovna dobre podmienky na prace pod holym nebom. Tak to chodi na Slovensku. Skutocne je tam radost zit....
Na Slovensku je ešte leto. Potom jeseň, až potom zima. A výluka potrvá naozaj aj zimu, aj jar. Keďže ide o rozsiahlu rekonštrukciu. Tam kde gastabaitruješ to robia inak? Poroučejí větru dešti? Dobrovoľne demonštruješ svoju nevedomosť, ale hlavne že si si kopol, vykorenený :-)
skoda prispevku, ale co sa ti nepaci na pristavnom moste? V case, ked bol postaveny, tak jeho umiestnenie malo koncepciu - vid nedokoncene mostne useky, na ktore sa iba v poslednych rokoch napojili dalsie cesty, uplne bez problemov. Nevidim na nom problem.
Preco po nom chodi tolko aut? Lebo je to dobre spojenie. Ked ides z Ruzinova do centra, tak sa Ti oplati prejst cez Pristavny most do Petrzalky a naspat cez Novy most a je to rychlejsie ako ist cez vsetky krizovatky medzi Ruzinovom a centrom. Problem teda nie je v moste. Keby bol zly, nechodilo by po nom tolko aut.
Lebo zase zlacnie benzín a poďme všade autom! Od prvých Klausových reforiem v 1990-92 stále počúvam, ako národ padá na hubu. Pritom okrem obyvateľov Luníka IX a pod. už všetci zabudli chodiť pešo. V nedeľu, keď je omša, je pred každým kostolom na každej dedine kopec áut, ktoré sa musia "vyvenčiť". Na bratislavskom obchvate v sobotu - nedeľu sú tisíce áut z vidieka, ktoré smerujú do nákupných centier Avion, Aupark. Dajú si mäsové guľky v Ikee a poďho domov, do KN, DS, NZ, TT, TN, až PO. V opačnom smere zase idú všetci obyvatelia BA, ktorí majú príbuzných na vidieku (a to je drvivá väčšina), plus chatári a chalupári vracajúci sa do BA. Pekný víkend je za nami. Pritom v sobotu večer (nie v nedeľu!) keď prídem pred náš panelák, nemám kde zaparkovať a to je polovica obyvateľov za mestom! V pondelok ráno všetci z okolia BA idú do práce, samozrejme do centra, Záhoráci za prácou do Vajnor, do Rače, teda na východ, Vajnoráci, Račania a celý žitný ostrov do Lamača, Devínskej Novej Vsi, Dúbravky, teda na západ. Medzitým treba povoziť deti do školy a škôlky, Záhoráci, Lamačania, Stupavčania, samozrejme na východ, Ružinov, Ostredky, Vrakuňa, lebo tam sú lepšie školy, z východu zase na západ, lebo podľa nich sú zase lepšie školy tam. A tak premávame... Keby sme sa ešte naučil jazdiť slušne, ohľaduplne, dodržiavať predpisy, možno by sa to dalo aj vydržať. Ale čo, keď je každý druhý z nás cholerik, agresívny sociopat, frustrovaný nezamestnaný, stresovaný podnikateľ, slobodná mamička, prenasledovaný drogový díler, "nedotknuteľný" komunálny politik, ukrutne dôležitý úradník na ministerstve, či väčšom úrade... K tomu väčšie imidžové auto, ktorému treba vždy a všade uhnúť, hoci nevieš kam ide, lebo zásadne nepoužíva blinkre a problémy sa hrnú jeden za druhým. Fajnový život máme v tej Bratislave...
Minuly tyzden vo stvrtok, ked bol sviatok, bratislavcania sposobili zapchu v Parndorfe. Nahodou sme isli v protismere a len sme pozerali, aku kilometrovu kolonu na odbocke do nakupneho cetra vytvorili slovenske, hlavne bratislavske znacky.
Nádherne si to vystihol. Hlavne to nepoužívanie blinkrov na drahších autách je fenomén. Pomaly mám pocit, že do BMW, Audi a Mercedesov prestali montovať blinkre, prípadne sú nejako mimoriadne kazivé :D Ale skôr to bude asi pocit neskutočnej bohorovnosti primitívov, čo si sadnú do auta a myslia si, že sú pánmi ciest. Nikdy nepochopím, prečo je taký problém ťuknúť prstom do tej páčky a vyhodiť blinker.
keby byty v BA neboli predrazene kvoli prenajmom studentom, ktori dlhodobo nemaju internaty (kolko studentov v BA byvalo pred 20 rokmi na privatoch a kolko je to teraz?), vychodniarom prichadzajucim za pracou, tak by mlade rodiny z BA neboli vytlacane do predmesti. Urcite kazdy, kto sa prestahuje do tychto oblasti, kde su problemy s dopravou, o tom vie. Ale ak by sa nemusel rozhodovat medzi predrazenymi bytmi a byvanim na urovni za rovnaku cenu, tak by toko ludi na predmesti urcite nebyvalo.
Inak byvanie v BA tiez nie je terno - ja mozno cestujem v zapche o 20 minut dlhsie ako by som isiel prazdnou cestou, ale doma nemusim hladat dalsich x minut volne parkovacie miesto a tiez sa nemusim bat, ze rano budem mat auto vyhorene alebo ukradnute.
je vypratat firmy a tiez vyrobne zavody za hranice miest. V meste by zostali len obchody, kultura a sport. Prostredie by bolo cistejsie, vzduch ani nehovorim. Ale to je tak zlozity dlhodoby proces, ze to slovaci nikdy nezvladnu.
byvam vo vrakuni a do blizkeho ruzinova, kde pracujem, sa autom dostanem bez zapchy za 5 min, v beznej rannej zapche to trva 10 min. no a dnes to bolo 15 min, to uz som hned videl, ze sa nieco deje... o mhd skoda reci: vynechavanie spojov, aj 20 minutove intervaly, v zapche som aj tak. s mhd mi to trva 30-40 min. to sa neda s autom porovnat...