SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Falšuje polícia štatistiky nehodovosti? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

polícia falšuje všetko

čísla musia byť pekné, aj pre vedenie, aj pre ministra, aj pre verejnosť, aj pre neviem koho, vždy sa čísla upravujú, ved to sa normálne v štátnych firmách, úradoch,... robí.

Stačí si pozrieť čísla polície a čísla poisťovní, čísla poisťovní sú 2 násobné
 

ale netaraj...

...ak si cital ten clanok tak sa postupuje v sulade so zakonom, a ak sa robi nejake europske porovnanie, tak v prvom rade treba upravy zakony aby mali rovnake posudzovanie, a nie v jednom state ak zomrie do 24 hodin a inom do 30 dni...toto je podstatne a iba politicky zafarbenec nevidi, ze realne nehovodost kazdy rokom klesa, a v tomto roku aj vdaka zmenam klesa este vyraznejsie
 

 

Od jednej osoby blizkej viem, ze sa upravuju aj statisticke udaje. Napr. sa "zabudne" opravit statistika, ak zraneny zomrie az v nemocnici, alebo sa z tazkeho zranenie spravi lahke a pod.
 
Hodnoť

Keby

pan. Milan Hamar nebol takym zastancom autistu Spisiaka, tak tento clanok by vyzeral uplne inak, sam dobre vie co sa robi pri dopravnych nehodach a ako musi nehodovkar postupovat, aby bol na konci mesiaca VYHOVUJUCI - je to smiesne!!!!!!!!!
 
Hodnoť

Pravdaže falšujú!

Keď takú dopravnú nehodu ako bola na jar, keď mladý pri automobilovej nehode spadli do priehrady a zomreli, polícia prekvalifikovala dve obete - medzi utopených. Neboli v štatistike dopravných nehôd. Tie sa "znižujú" ako pán Spišiak kázali.
Môžete im veriť, že iné menej zrejmé nehody, neprekvalifikovávaj?
 
Hodnoť

Nehoda v zahraničí

Skúsenosť zo zahraničia mám takú, že ak sa vám stane nehoda a prídu policajti, prvé čo ich zaujíma, či je niekto zranený. Ak nie, tak odporučia aby si každý zavolal svoju poisťovňu, pripadne zdokumentujú udalosť pre poisťovňu ako ekvivalent našej škodovej udalosti.
.
Podľa nich: ak nejde o život / zdravie, tak sa nič nestalo. Ak chce Slovensko mať navzájom porovnateľné štatistiky tak sa musí prispôsobiť.
 

 

lenze to je totalna sprostost, lebo ked niekto neda prednost/prejde do protismeru lebo ide rychlo/... a nastane buracka tak to nehoda je a je uplne jedno ci je tam zraneny alebo aka velka je materialna skoda
mysliet si ze nehoda je len vtedy ked je niekto zraneny je uplne scestne, ako potom mozu riesit dopravnu situaciu ked maju takto skreslene statistiky?

dnes tych zranenych je menej lebo su kvalitnejsie auta ale to neznamena ze ludia jazdia zodpovednejsie aj ked podla tych skreslenych statistik to tak moze vyzerat a potom sa kazdy politik a policajny funkcionar potlapkava po pleci aku velku robotu spravili lebo statisticky sa bezpecnost na cestach zlepsuje

ako je to s nehodami lepsie ukazu statistiky poistovni a podla tych to az tak ruzovo ako sa nam to snazia politici nahovorit nevizera
 

 

Myslím si, že štatistiku nehodovosti treba celosvetovo zjednotiť (aspoň pre štáty Ženevského a Viedenského dohovoru). Keď dopravná nehoda je len vtedy keď je zranenie, respektíve únik chemikálii a podobne, tak treba zaviesť aj novu kategóriu v štatistike - škodové udalosti.
.
Ak si vozidla na parkovisku odrazili navzájom spätné zrkadlá, tak to bolo doteraz v štatistike s rovnakou váhou ako vami spomenutá čelná zrážka.
 

 

boris_a ma pravdu v tom, ze ak nastane iba skodova udalost, lebo niekto nedal prednost v jazde, tak by mali prist policajti, a obuskami vyklepat z vinnika vodicak aspon na pol roka.

lebo je nonsens, ze niekto za rok sposobi tri skodove udalosti, a jediny trest je zvysenie PZP o 5 eur, a ja, co idem po prazdnej dialnici 171, pridem o vodicak a 650 eur.
 

 

presne toto ma napadlo hned ako som si precital clanok.Mala by sa zaviest do statistik aj kolonka skodove udalosti.
 

mozno by na zaciatok

stacilo zjednotit dopravne predpisy, znacky, poziadavky na povinnu vybavu vozidiel, alebo sa aspon dohodnut po ktorej strane cesty sa bude v EU jazdit a potom sa hrat so statistikou.... :)
 

 

Takze na jednej strane ma poebu a skasnu, ked idem 160 po dialnici, hoci sa nic nestalo. Spravim to viac krat, pridem o vodicak. Na druhej strane, niekomu nedam prednost, ale vyviaznem bez trestu, lebo sa v podstate "nic nestalo." Spravim to viackrat, nedeje sa nic, lebo policajtov to nezaujima.
Takze v reale policajtom vadia ludia, co sice prekracuju rychlost a vyvolavaju nejake hypoteticke nebezpecenstvo (lebo nic ine nekontroluju, pardon este svetla pocas slnecneho dna a lekarnicky), ale ludia co sposobuju REALNE skody a nebezpecenstvo nie su postihovani.
Pride ti to ako spravny pristup?
 

 

no ak nedas prednost, tak ta policajti skasnu za nedanie prednosti v jazde. ale nehodu/skodovu udalost nemusia riesit.
to su dve rozne veci.
 

 

neskasnu ta, lebo ich nikto nezavola, a ak zavola, tak sa budu tvarit ze nic, ze skodova udalost, aby si nepokazili statistiku.

kolegovi takto naburala auto nejaka heerecka, na cervenu, odbocovala vlavo, telefonovala, a privolani policajti jej ani len fukat nedali, aby nebol jediny zaznam o tom, ze nieco niekde riesili.
 
Hodnoť

Keď tak rozmýšlam v

Tusim v roku 2005 sa stalo, že spadlo auto do ružínskej priehrady a 5 (slovom päť) ľudí sa utopilo.
Valstne dnes by to bola škodová udalosť. Veď sa utopili!!!!!
Škoda na aute - samozrejme, že bolo úplne zatopené, ale inak bez poškodenia, dostali šmyk a vraj plynulo vošli do vody. No a hneď je štatistisika z roku 2005 lepšia.

Logika zdravého rozumu - nie zrejme nie policajného - hovorí, že keď keď niekto spadne do vody (alebo z útesu) v dôsledku dopravnej nehody, a následne zomrie-(utopí sa, uhorí, zadusí) tak by to mala byť obeť doprvenj nehody.
To asi ale spišiak a polúcia nepochopí
 
Hodnoť

policia je bordel

Je niekto v tejto republike, kto pochybuje o tom, ze policajti falsuju statistiky?
.
Uz len cakam kedy prijde rok a policia vykaze 0 dopravnych nehod a fantomas Spisiak sa bude hrdit aky je perfektny.
.
Ved uz teraz su vylucene "skodove udalosti". Co bude dalsie? Zadefinuje sa, ze dopravnou nehodou bude len to ked pricinou bolo zlihanie techniky? Ved v sucasnosti pravdepodobnost zlyhania techniky sa blizi 0 a prakticky vsetky nehody su dosledkom chyby vodica.
.
Ved Slovensko sa stava absurdistanom!!!
.
Vypalnici by mali prestat pokutovat vodicov a mali by sa zamerat na prevenciu a detekciu kritickych miest a casov a podla toho konat. Ono pre zeleneho vypatlanca je jednoduchsie pokutovat a sikanovat ako pouzivat vyrazku, ktoru maju na krku. Pre zelenych vypatlancov je jednoduchsie sikanovat beznych ludi ako chytat kriminalnikov a riesit cigansky problem. Ja sa im necudujem, ze idu tou lahsou cestov obzvlast ked maju na cele takeho krala deb*lov ako je Spisiak.
.
Vie niekto o pripade ked policia dala pokutu spravcovi cesty za zly stav vozovky? Ja nie. Zato pri nehodach sa bezne uvadza neprisposobenie jazdy stavu a povahe vozovky. Keby ty zeleni vypatlanci zacali pokutovat spravcov za vytlky v cestach to by bol zivot.
.
Dokedy budeme jazdit na cestach, ktore su ako tankodrom? Dokedy budeme jazdit v meste v permanentnych zapchach? Kedy sa zacne riesit problem s infrastrukturou? Kedy sa zacne riesit vystavba parkovisk (parkovacich domov) namiesto pokutovania vodicov, ktori na sidliskach a pred pracou nemaju kde zaparkovat? Kedy sa zacne riesit rozvoj mestskej dopravy? Ved kazdorocne sa redukuju linky a predlzuju intervaly? Ja budem prvy kto radsej pojde MHD ako autom do roboty.
 

 

Nulová nehodovosť je plánovaná na rok 2012. Opuchnutý Dano v spolupráci s tým druhým tragédom už pripravil dvojbodový akčný plán:
1.zvýši sa limit na 15k €
2.v povinnej výbave pribudne vrece na mŕtvoly, krompáč, lopata a kýbel vápna.
 
Hodnoť

Čo sa stalo v tom roku 2009?

To feši dobre riadil to ministerstvo, keď znížil nehodovosť medziročne o 56%...
 
Hodnoť

Falsujeme o 106

keby tie statistiky odpovedali realite klesal by (napr.) pocet smrtelnych urazov postupne (od roku 1994 do 2011) kvoli zlepsujucej sa bezpecnosti aut (napriklad). Ale kedze to klesa skokovo (od roku 2009) je skoro iste ze sa zmenila len metodika ale realita ostala (skoro) rovnaka.
Z toho vyplyva ze ten kto policajti (hlavne vedenie) su znacne hlupi a omedzeni kedze ignoruju realitu a nahradzaju ju podvodom.
 

 

hm, o zmene metodiky pocitania mrtvych pri nehodach neviem. len o zmene, ci je to nehoda alebo skodova udalost.
v 2009 prisiel vyrazne zmeneny zakon o cestnej premavke, ci ako sa vola a bolo okolo toho velke halo, sprisnovali sa tresty atd. takze je logicke, ze sa stalo menej smrtelnych nehod.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto