SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vodiči SUV nie sú nebezpeční, ich autá áno (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

NEMECKÉ poisťovne zistili: " nemožno preukázať zvýšené chybné správanie sa vodičov SUV " Neviem čo zistili (zrejme nezisťovali) slovenské poisťovne, ale ja tvrdím, že SUV ťažko poškodzujú mozog ich slovenským majiteľom. Väčšina z nich (česť výnimkám) jazdia ako arogantné prasce...
wobbler
<< < 1 2 3 4 5 > >>

 

Mozno to bude tym ze vacsina slovenskych vodicov bez ohladui na typ auta jazdi ako arogantne prasce... :)
 
Hodnoť

 

kazdy kto si kupi malicke 800kg auticko s 15cm deformacnymi zonami je bud totalny id1ot alebo si vobec nevazi zivota. radsej budem chodit busom, nez kupovat auto. na druhu stranu, cim bude jazdit malych aut, tym budu inteligentnejsi ludia na cestach v bezpeci. nadpriemerna bezpecnost suv funguje iba kym narazite do mensieho
 

Davaj si ale pozor ...

... na Fabie :-))
http://automix.atlas.sk/na-ces...
P.S: Mam male auto lebo velke jednoducho nepotrebujem (aj ked peniaze na neho mam) a s mensim sa lahsie parkuje.
 

Nevravím, že si id1ot

ale práve si napísal reakciu ako id1ot. Lebo keď niekomu raz stačí malé auto s malými deformačnými zónami alebo na väčšie nemá, tak podľa teba je idiot.

na druhu stranu, cim bude jazdit malych aut, tym budu inteligentnejsi ludia na cestach v bezpeci.

A táto tvoja druhá perla...no nemám čo dodať. Ubezepčujem ťa, že je mnoho oveľa inteligentnejších ľudí od teba, čo jazdia na malom aute!...Aj také auto ako Pagani Zonda má len 1100kg a nijaké def. zóny, podľa teba to môže byť len idiot.
 
Hodnoť

 

Ak čítam medzi riadkami je tam vlastne napísané : Vodiči SUV nie sú horšie ako ostatní, len menej dodržiavajú sa predpisy. To je logika.
 
Hodnoť

 

zistil som empirickým pozorovaním že pri zrážke osobného auta s kamiónom utrpí posádka osobného auta podstatne ťažie zranenia oproti posádke kamióna. navrhujem znížiť maximálnu celkovú hmotnosť kamiónov na 2 tony, zvýšiť deformačné zóny kamiónov a znížiť ich maximálnu povolenú rýchlosť na 40 km/h...
nakoľko pri zrážke osobného auta s vlakom...........
 

Profesionál

Na kamiónoch väčšinou jazdia profesionáli. Na ťažkých osobných autách väčšinou arogantný idioti.
 

 

ak sa niekto niečím živí (je profesionál) neznamená že nie je arogantný idiot.... viď článočky o opitých vodičoch autobusov... alebo keď profesionáli zabili na D1 celú posádku osobného auta nedodržaním pravidiel bezpečnej jazdy... ukrainský kamionista zabil neprimeranou jazdou 6 ľudí v autobuse pri RS... stačí...?
nezovšeobecňujme, arogantné prasce sa nájdu všade
 

 

aj profesional moze byt arogantnym idiotom... navyse castokrat mam pocit, ze kamionisti nikdy nesedeli v osobnych autach a nevie sa vcitit ako je to jazdit v osobaku trebars za kamionom - zboznujem, ked idu nalepeni na seba a nenechaju priestor medzi sebou na zaradenie sa v pripade obiehania (obiehat viac kamionov naraz nie je pre niekoho sranda) alebo ked je pomerne siroka cesta, ale oni musia jazdit takmer po stredovej ciare, alebo mimo obce im ujdes ale v obci ta dobehnu a tlacia sa na zadok, lebo nevedia dodrziavat rychlost v obci
 

 

cakal som ze niekto vytiahne na slnko sveta kamiony, lenze ty to nechapes a tvoje empiricke pozorovanie bolo na nic, kamion nie je nejaky prepich, je to nevynutnost v logistike, kamion je ovela vacsi tympadom by mal dodrziavat ovela vacsi odstup (ak nie tak je to ***** a znizenu rychlost, co na dialnici aj dodrziava, no ten najpodstatnejsi fakt je ze tym ze je taky velky, pomer vykon hmotnost nie je taky ako pri SUV, s SUV sa rozbehnes ako nic a predbiehas este lahsie a presne o to ide, tam sa najviac prejavuje arogantnost vodicov, navyse pre SUV nie su stanovene ziadne obmedzenia, bezpecny odstup im nic nehovori a kludne si pridaj na kapotu kovovy ram, nech to ten zrazeny chodec lepsie citi a nabuduce si dvakrat rozmysli ci ti zablokuje cestu a teba tym tak nehorazne zdrzi ... asi pocit velkeho auta dava pocit velkosti, lebo casto tam vidim blondinecky (nic proti nim) a take tahy autom, ze obcas len ostavam neveriacky kukat, lebo je jej zatazko ist 50m na kruhovy objazd kde by sa otocila, ona to zobere cez obrubniky, blokady ako keby sa nechumelilo a dalsi plusovi bod pre SUV, s mensim (podotykam mensim nie malym) autom by si si to nemohol dovolit, lebo by si mal podvozok v prdeli
 
Hodnoť

To je snad logicke, nie ?

Co je na tom nepochopitelne ? Neovlada niekto fyziku ? Hybnost je nasobok rychlosti a hmotnosti. Malicke auticko narobi najmensiu skodu, velke auto vacsiu skodu, nakladne auto este vacsiu skodu a obrovsky kamion uplne najvacsiu. Je to logicke a len id iot to moze rozmazavat ako cosi specialne a podsuvat ze vodici SUV su nebezpecnejsiu a vodici kamionov najnebezpecnesji.

Podla takejto chorej "logiky" stanovime ze kady musi mat povinne male krpate auto, aby niektori zakoplexovani jedinci ktori nemaju na vacsie nemuseli trpiet zavistou.
 

Prečítaj si článok ešte raz,

ale už - prosím - bez príspevku k tejto téme.
 

Nakladne auta maju ...

... z tohto dovodu (potencial vyssej skody) obmedzenu maximalnu rychlost (vacsinou obmedzovacom), je na ne vyzadovana specialna trieda vodicaku a maju zakazany vjazd na niektore miesta .
Teda je logicke ze podobne obmedzenia by mohli platit aj na osobne auta, kde hrozi potencial vyssej skody (nizsia povolena maximalne rychlost, obmedzovac, specialna trieda vodicaku, zakaz vjazdu na niektore miesta...)
 

Tak toto si si vymyslel.

Maximálku majú obmedzenú z dôvodu možnej straty stability a neúmerne dlhej brzdovej dráhy, C, D, E vodičáky sú na ne vyžadované z dôvodov, že sa na nich inak jazdí, majú iné rozmery, iné brzdy, platia tam iné bezpečnostné pravidlá a zákazy vjazdu platia prevažne kvôli možnosti poškodenia cestných objektov (mosty, nadjazdy), ale aj telesa vozovky a rovnako z dôvodov tých, že na niektorých miestach sa s nimi jednoducho nedá manévrovať, prípadne by rušili občanov v obytných častiach. Teda tvoj logický záver je nesprávny z dôvodu nesprávnych predpokladov.
 
Hodnoť

Výskum

je dobrý iba vtedy ak sa zohľadní aj lokálna "národná" mentalita. Nemecko je krajina. kde nikdy nebola núdza o silné a a výkonné vozidlá. Inak je to napríklad u nás. Tu dlhé roky bol sortiment obmedzeny a zrazu sa objavila možnosť mať silné vozidlá ako kdekoľvek vo svete. A tu je "ten pes zakopaný". Mnohým to dodalio pocit nadradeniosi a ak k tomu pridáme aj kúsok frajeriny, tak výsledok nebude povzbudivý. Pocity typu "ty na tom prdítku zmizni" sú preto častejšie ako tam, kde je už vodič takpovediac generačne vychovaný na tento typ vozidiel a špecifiká prevádzky.
Som si takmer istý, že na Slovensku by prieskum nehôd dopadol kúsok inak
 
Hodnoť

Veru tak.

Mohli by v NCAP pridať ďalšie kritériá hodnotenia bezpečnosti. Keď sa hodnotí vplyv na chodcov, mohli by hodnotiť aj to, ako veľmi to ktoré auto dokáže poškodiť iné auto pri zrážke.
Čistá bujačina dať si do bežnej premávky dopredu tučný chrómový rám a zrušiť tak všetko, na čo pri kreslení myslel projektant.
 
Hodnoť

 

aj vodiči sú nebezpeční...
.
a čo je smutné je, že v reklamách je imidž týchto áut robený tak, že auto má byť určené pre slušného, zdvorilého, moderného a vzdelaného človeka. Pozriem sa k nám na cesty a čo SUV, to vypasené prasa, alebo namyslený podnikateľ, ktorý sa
a) predbieha, ale sám nikdy nikoho nepustí
b) nikdy nedá prednosť chodcom
c) ukazuje škaredé gestá
d) v zásade strieka mláky na chodcov
e) jazdí nebezpečne rýchlo
f) parkuje ako .....
 

 

to nie je len o autach. Lahko prisiel k majetku, tak sa tak sprava (povysenecky, namesleno, bohorovne). Potom to konci tak, ze v novinach pisu o 20-30 rocnych mladikoch, co niekde zarvali na Bentley alebo BMW X6 (lebo isli po ceste 3.triedy 180 km/h a nejaky strom/stlp sa im nevyhol), alebo este horsie, niekoho skantrili a potom sa tvaria, ze im prislo zle a omdleli. Na druhej strane, kto na take auto a zivot poctivo maka (nech aj zaraba vela), tak sa sprava trochu zodpovedne, nielen k svojmu majetku ale aj k inym. Plus pomaha pobyt v nejakej civilizovanej krajine.
 

 

takto? http://www.youtube.com/watch?v...
:D:D:D:D

ale inak súhlasím. osrpavedlňujem sa všetkým slušným SUV-károm... určite sú aj takí, žial je ich menšina...
 

 

Nie je ich mensina. Akurat tych co sa odlisuju si clovek vsimne skor a potom to tak vyzera, ze ich je viac. Pocet tych naozaj nebezpecnych na celkovy pocet aut ktore su kazdy den na cestach je minimalny. Ked sa prihliadne na level represie ktoru tu zavadzame kvoli tymto par ludom tak to vyznieva celkom smiesne.
Na ten zvysok by stacila technika s pred piatich rokov a dlhodoba priprava a vzdelavanie v tejto oblasti. Zase sme pri peniazoch, zisk vs strata na konkretnych uctoch.
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Auto