Na úvod, chcem poprosiť o trošku kľudu pri písaní príspevkov. Mohlo by to pomôcť k zvýšeniu úrovne diskusie, čo by nezaškodilo... pozrite sa na diskusie v zahraničných spravodajských portáloch a uvidíte ten rozdiel a dozviete sa aj to o čom naši novinári vôbec nepíšu a čo je mnohokrát veľmi zaujímavé a podnetné – odporúčam! Osobne nejazdím SUV a to, čo je v článku napísané je podľa mňa veľmi blízko realite a zároveň žiadne nóvum (veľkosť kinetickej energie závisí na hmotnosti a rýchlosti telesa), akurát to robili ako "výskum" a navrhli nejaké riešenia na elimináciu následkov nehody pre druhú stranu a to najmä: • v budúcnosti by mali byť autá typu SUV vybavené automatickými núdzovými brzdnými systémami, • je potrebné zlepšiť prispôsobenie karosérie SUV pre náraz (najmä výšky a žiadne ochranné rámy vpredu). Zaujímavé sú tvrdenia „menej dodržiavajú predpisy“ a „ako skupina nie sú vodiči SUV horší než ostatní“, čím sa snažia navodiť dojem, že na strane vodičov SUV je všetko v poriadku. Lenže to, že menej dodržiavajú predpisy znamená, že viac riskujú a teda je vyššie riziko že niečo/niekoho zrazia. Tu môže pocit ich vlastného bezpečia hrať významnú rolu. V menšom osobnom aute by asi predpisy dodržiavali viac. A keďže viac riskujú a sú to priemerní vodiči tak výsledok je zvyšujúci sa podiel SUV na dopravných nehodách...
The large size of SUVs can be reasonably attributed to deaths from accidents in which they were involved. Sport utility vehicles in their massiveness can cause serious damage to smaller vehicles. According to Hampton C. Gabler and William T. Hollowell of the National Highway Traffic Safety Association (NHTSA), crashes between large vehicles and cars accounted for 5,259 of the 10,497 total fatalities in 1996 while there were 4,013 deaths from crashes between two cars and 1,225 between two light trucks or vans (3). 81 percent of the 5,259 fatalities between light trucks or vans (LTVs) and cars were of those who were in the car. Frontal impact collisions involving LTVs made for 59.7 percent of fatalities in the frontal crashes. LTVs caused nearly 56.9 percent of all deaths in side-impact crashes when they were the striking vehicles, and car occupants are 27 times more likely to be killed than those in SUVs. All of this is in spite of the fact that SUVs accounted for only a third of all registered vehicles in that year (Hampton and Gabler 3).
Safety issues between SUVs and smaller vehicles are not limited to accidents and collisions alone. For instance, the height of an SUV presents a safety issue in that its headlights are placed higher than on a car. Many SUVs have their headlights mounted 36 to 39 inches above the ground, which is at the level of a small car's side mirror. The headlights of an SUV can reflect back from the car mirror into the driver's eyes and can create a safety hazard. And according to a study by the Society of Automotive Engineers, a membership society dedicated to advancing mobility engineering, the glare from headlights when they are at eye-level can be 10 to 20 times worse than recommended amounts ("SUVs: Escalating Risks On The Highway").
The sizes of SUVs also make them dangerous to pedestrians, bicycles, and motorcycles. Data compiled from 1995 to 2001 showed that if an SUV instead of a car hit a pedestrian or bicyclist, fatalities are 82 percent more likely and the probability of serious injury rises 12 percent.
Bez ohladu na vodica, vyska vozidla moze byt zavazny faktor napr. pri zrazke s chodcom. Fabia pri prvom naraze dolame nohy a clovek sa prevali cez auto. Kamion ci SUV sepali rovno cele telo aj s dolezitymi organmi. Viem si predstavit, ze to moze byt dost podstatny faktor pri takejto havarii.
"nemožno preukázať zvýšené chybné správanie sa vodičov SUV" a "svoj štýl jazdy hodnotia ako uvoľnený, ale aj menej dodržiavajú predpisy" ? Neda mi nespomenut jeden demagogicky priklad: Pristup k pistoli na poplasnaky a k samopalu moze byt medzi ludmi, ktori vlastnia zbrane, rovnaky, ale v tom prave tkvie problem. Pristup majitela samopalu k svojej zbrani by mal byt ovela zodpovednejsi. Takze vyskum vlastne ukazal, ze majitelia SUV si neuvedomuju alebo nechcu uvedomit, ze maju samopal, a nie pistol na poplasnaky.
Je tu ešte jedna špecialita a odlišnosť napr. od Nemecka a ostatnej západnej Európy. Na Slovensku sú v SUV uložené peniaze, ktoré mali byť na cesty, zdravotníctvo etc.. Drvivá väčšina je z peňazí a lá Osrblie alebo vlastnia tzv. podnikatelia, ktorý sú už roky v strate... Taký zákon o preukazovaní financií na nákup áut, to by bolo prekvapení.
Keď sa zrazia 2 SUV-čka s hmotnosťou 2-ton tak to už veľmi neplatí. Materiály sú podobné ako v modernom normálnom aute ale energia pri zrážke oveľa vyššia.
niečo na tom bude pravdy, obyčajný , z priemernej mzdy žijúci Slovák si nemôže dovoliť kúpiť, drahé, veľké terénne auto.....ako povedal ten Fínsky hokejový tréner ,čo u nás trénuje, toľko drahých a veľkých aut doma vo Fínsku nevidí a to sú na tom trocha lepšie ako my , čo sa týka platov .....
majitelia SUV na Slovensku sú častejšie vyholení ,,podnykatelia,, s hrubými krkmi, hrubými reťazami alebo ich ,,vedúci pracovníci,, s tenkými krkmi a bielymi golierikmi a najazdia ročne viac než priemerný vodič, lebo predmet ich podnikania sa vykonáva na odľahlých parkoviskách výmenou kufríkov, alebo len tak s pipenkámi sa popreháňajú po slovensku, šup do dákeho hotelíka v tatrách podporiť rozvoj cestovného ruchu, popozerať po majetkoch :-(( česť všetkým poctivým, slušným a neskorumpovaným majiteľom SUV, ktorí si na svoj majetok zarobili poctivou prácou :-)
Nemá niekto link na video z tých crashtestov SUV x osobák? Ja si pamätám iba staršie veci ako XC90 a Touareg s Golfom, ktoré robil ADAC http://www.youtube.com/watch?v...
hmm