SME
Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ruský AvtoVaz predstavil elektromobil ELLada (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

tu je krasne vidiet

ze takzvany elektromobil je schopny poskladat uplne hocikto a nie je to ziadny technologicky zazrak ani novinka ale obycajne auto s elektromotorom a mrte vela drahymi baterkami...
 

AvtoVAZ nie je hocikto

je to zavod, ktory vyraba 800 tisic az milion aut rocne. Pokryva 27 % domaceho trhu a na rozdiel od zapadnych automobiliek si uplne vystaci s domacim trhom.
Pri AutoVAZe je potrebne rozlisovat medzi oddelenim vyvoja a vyroby. Vyvoj prisiel s neskutocnymi navrhmi, ktore sa zial nedostali nikdy do vyroby. Uz pred 15 rokmi mali vypracovane studie na auta, ktore by vykonovo a priestorov mohli uplne v pohode konkurovat napr. Oktavii, avsak nemali dostatok financii na pripravu vyrobnych liniek. Je preto otazne, ci vobec a ako rychlo sa takato Kalina dostane do vyroby.
Na druhej strane v AutoVAZe je kapital Renaultu, ktory teraz ma 25% a chce kupit dalsich 25%. Renault ma tiez technologie Nissanu. Preto je velmi pravdepodobne, ze sa z vyrobnych hal AutoVAZ budeme stretavat s coraz zaujimavejsimi autami. Samozrejme, v nizsej strednej triede. Ukazuje sa pri tejto Kaline aj typicky rusky pristup k veci - naco vyvijat novu platformu, vyuzime to, co uz mame. To iste plati o Grante - 85% suciastok a karoserie je z Kaliny. Tym sa setri na nakladoch.
A nakoniec - Rusi vynasli novy hybridny motor - je to nieco podobne ako Wankelov motor, ale s lepsimi emisiami, a pohana generator. Je preto mozne, ze onedlho takyto motor sa dokaze dostat aj pod kapoty osobnych aut - a tak by auta mohli mat podstatne vacsi dojazd ako tych 140 km a spotrebu benzinu tak 1-1,5 litra /100 km.
 

RE: Rusi vynasli novy hybridny motor ...

Dobry den. Zujimava reakcia, len by som Vas rad poprosil o detaily noveho ruskeho hybridneho motora, ak to je mozne. Nemate len tak nahodou na mysli motor, ktory odkopirovali od znameho Raphiala Morgadu, ktory pre svoj vynalez v europe neziskal financnu podporu? MYT engine svet,ktoreho zaujimaju alternativne technologie, pozna uz velmi dlho.Len rusi ho zatial dokazali bezplatne (podla stranky konstruktera-vynalezcu) ukradnut a zaregistrovat ho ako svoj patent.
http://pesn.com/2011/04/23/950...
 

preco siris tieto bludy?

motor MYT je odvedeny takisto ako ten rusky od principu, na ktory neexistuje patent a ani sa neda patentovat. Rusi maju patenty len na prisluchajuce technologie. A tie su ine, nez ma motor MYT. Problem je, ze MYT nefunguje dobre, preto nema financnu podporu. A prestan Rusov z tohoto dovodu nazyvat zlodejmi. To je akoby si ich oznacil ze zlodejov, pretoze ukradli napad designu vrtule a lodnej skrutky.
 

Vazeny pan citatel : mrbaron02, wolfhunt

Pripojil som k textu link, z ktoreho som citoval,aby ma niekto neobvinoval - co sa prave aj stalo. (preto je v zatvorke uvedene - podla stranky konstruktera-vynalezcu ). Ja to pani diskuteri rusom len prajem. Nech uz konecne urovia nieco, po com budem aj ja tuzit. Prijemny den
 

A dokazal

ten konstrukter-vynalezca svoje tvrdenie? Ak nie, nie je namieste pouzivat slovo "ukradnut". Rovanko totiz mohol ten konstrukter-vynalezca ukradnut koncept rusom. To nech ukaze dokazovanie.
Vo svojej podstate kazdy automobilovy vyrobca kradne z modelu T od Fordu.
 

 

Pokial viem, tak za vyrobcu prvych automobilov sa povazuje Benz. Ford akurat ako prvy zacal s pasovou vyrobou.
 

???

Pri produkcii 1000000 áut ročne by snáď nemal byť problém postaviť pár výrobných liniek, či?
 

Zamysli sa

mozu produkovat milion aut rocne, ale predavaju ich za urcitu cenu. Za cenu jedneho Pazouta si Rus kupi 3-5 aut znacky Lada. A zriadit vyrobnu linku - to chce peniaze na investicie, na nakup drahych strojov. Len v poslednych rokoch AutoVAZ si mohol dovolit kupit kvalitne nemecke a francuzske stroje, takze v kvalite postupili, no este maju svoju cestu pred sebou. Ale v dnesnom globalnom svete nevidim dovod, preco nekupit auto LADA. Motor je kvalitny a najma poskladany z 80% zo zapadnych komponentov (napr. vstrekovanie BOSCH...). LADY su rovnake skladacky, ako Renaulty, Peugeoty ci Skodovky. Len v inej kasni, s lacnymi plastmi vo vnutri a pod. No za smiesnu cenu ponuka vykon, priestor a pevny podvozok. A lacnu udrzbu. Ideal pre nenarocneho vodica, ktory potrebuje dostat sa z A do B.
 

neoplati

Dovolim si namietať. Kupiť auto ako napriklad Dacia alebo činske, ruské sa neoplatí. AK niekto pozera iba na naklady spojene s nakupom auta tak možno. Prve roky možno bude dobre ale všetci si vieme predstaviť aku cenu bude mať po 5 rokoch, aky bude zaujem o dacia a podobné auta.
Ak mam na nove tak si kupim značkove ak nemam tak si kupim značkove použivane, kde tie komponenty niečo vydržia a nie su stavane len na dobu kym trva zaruka. Aj ked to nerad priznavam ale najlepšie vychadza Škoda. Lacny nakup drahy predaj a dokonca nova fabia vyhrala test kopaktov
 

taranina

toto moze napisat len clovek, ktory sa nikdy neodtrhol od znacky. Mam auto od Hyundai....po zaruke uz dost dlho. Rocny servis s vymenou oleja a filtrov ma vyjde na 130 Eur a jedina vec ktoru som na aute musel robit bola vymena oleja. Si neskutocni siritel ludksej marnotratnosti. Tolko rokov sirene nezmysly o cudzich zanckach a minuly rok Hyunadi obsadil 1. priecku v kvalite v Nemecku. Kde sa na tieto auta taha VW alebo ina podobna znacka. Vobec ma nezaujima pokles ceny, skor naopak. Ludia, co za ojetu sunku po zaruke daju este 1/2 nakupnej ceny noveho auta, to su v mojich ociach ludia, ktory su odrbatelny uz kdejakym poistovakom. By ma zaujimalo, kolko zbytocnych penazi vyhadzujes von oknom okrem nakupu auta. Tvoj prispevok patri do diskusneho fora z roku 1995. Sa uz konecne preber.
 

hyundai

Hyundai Kia Suzuki do tej kategorie určite nepatrí. Južná korea, Japonsko partia určite medzi top výrobcov na svete. mal som na mysli take ako fiat a automobily priamo z číny ale tie sa asi ani nedaju kupiť na Slovensku.
Aj ked je pravda že na elektromobiloch toho nie je veľa čo pokaziť.
 

senky ty bl

bečku, škodofka nesiaha fiatu ani po členky, teda po nárazník. škodofka je zaprdená predajná česká defka. Fiat je po motorickej a dizajnerskej stránke o generáciu pred škodnou. škoda však márniť čas so škodovkárom, škodovkár nevie čo je to poriadne auto, pozná len kraksňe ako 120, favorit , fabia. Ked česi ešte nevedeli čo je to predný pohon tak fiat v r. 1984 montoval motory pre UNO v plne robotizovanej tovarni na motory v europe. Ked všetky renomované automobilky na zač. 90 r. už mali vstrekovanie a katalizátčesi veselo montovali karburátor ešte aj do prvých felicií. A dnes? škoda dava downsizing 1.2 do ochcávky 12 rokov po fiate, fiat do bravy - auta nižšej strednej triedy to dával už v. r. 1999. A bez nemcov by česi boli v ***** No ***** ečkovia ako ty na čele s policajtami a inými zadubencami stale kupuju šmejd zvany škoda.
 

Si to pokakal.

Mal som FIAT Punto a to, vo veku Felicii a Felda sa moze skryť. Už vtedy mal Punto na Fabiu o verziu vyššie.
 

 

Bol by si prekvapeny, kolko by si platil v jednom roku za servis za 6 rocne BMW X5 a kolko za Logana, aj ked tu sumu za logana vynasobis cislom, kolko krat bol logan lacnejsi.
Zapadne znacky robia auta tak, aby sa ti hned po zaruke zacali rozpadat - servis a nahradne diely je pre znacky neskutocna ryza (niekde som dokonca cital, ze vynosnejsia ako predaj novych aut) - tak sa necuduj.
 

No tak povedz

aky je rozdiel medzi vstrekovanim BOSCH v Renaulte, Pazoutovi alebo v Lade? Znacka uz dnes vobec nic neznamena, alternatory v Rendikoch a Pazoutoch su vyrabane v Brazilii na strojoch z roku 1960, zatial co ustredie firmy rozmysla, ci dokaze stiahnut sefkuchara z prominentnej restauracie, aby im varil v ich sukromnej kantine (uzko spolupracujeme s viacerymi subdodavatelmi a bol som toho svedkom). Im je jedno, ci niekto chce kvalitu alebo vacsi kufor, oni sa chcu len dobre najest...
V Daciach strkaju 20-rocne motory z Renaultov, lebo im predali stare stroje. Ved kto dnes do noveho auta montuje 8-ventilove motory??? Ale prezentuju ich ako nove! Jedine, co im sluzi ku cti je, ze su vekmi overene.
Znacka uz dnes nic neznamena, ak sa bavime o aute pod 20 tisic EUR. Nad touto sumou to este moze byt zaujimave, ale pod nou je kazde auto len skladacka z najlacnejsich komponentov. A preto ak mi napr. LADA ponuka taku skladacku lacnejsie ako ine, takto vitam. Obzvalst, ak skombinuje vykon, priestor a lacny servis do ceny nizsej, ako ini.
 

 

veru este maju dllllhu cestu pred sebou ...

znamej manzel si kupil ladu nivu (cudujem sa preco si to kupili)

prvy rok bol v servise 7x - stale nejake problemy ....

sorry ale ak si kupim auto tak chcem s nim jazdit a nie navstevovat servisy ....
 

Rovanky argument

ako v pripade mojej svokry. S Citroenom chodi do servisu 2x rocne. Proste mala smolu na zly kus. A to najdes u kazdej znacky pri aute pod 20 tisic EUR. Dokonca uz aj Japonci uz nie su az takou zarukou, nakolko na trh v Europe sa dostalo pomerne vela aut, ktore su oziarene vdaka Fukusime. Nove auta, ale oziarene. Sak predame doEuropy, ta ne?!
Auto pod 20 tisic EUR osobne povazujem sa priblizovadlo z A do B. Nic viac.
 

"kvalitna" Lada

pre zbeznu predstavu zbehni sa pozriet do tovarne kde vyrabaju auta a prejdi si cely cyklus vyroby auta. Potom ti mozno svitne, ze pokazit na aute sa da vselico aj keby stie vstrekovace BOSH boli pozlatene.
 

 

ta vstrekovanie BOSCH mal aj moj 20 rocny favorit :)
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto