SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Peugeot bude v Trnave vyrábať nové auto. Zverejnil prvú upútavku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

By som sa aj vyjadril, ale nie je k comu

:-)) takze pockame, ja osobne ziadnu revoluciu neocakavam, ale ked C3 ma asi najlepsi interier v triede, tak ten v 208 si s nim asi bude moct podat ruku :-) K trojvalcom sa radsej nevyjadrujem :-))
 

 

nastupca 207=male auto do mesta=maly objem staci.
 

Budte si isty ze cislo do servisu

budete poznat naspamet . vid rebricek spolahlivosti
 

 

87. miesto 207- mičky síce nie je žiadny zázrak , ale stále je to pred takými autami ako Mitsubishi Pajero , Seat Ibiza, BMW 5 , Mercedes CLS, Mercedes E, BMW X5 ......
 

 

Mazda 2

bol, ako vidím, dobrý výber do mesta. S 307 som už do servisu ani nejazdil. Zmieril som sa s tým.
 

to bude auto vylučne pre

automobilových analfabetov - teda pre ženy. Takže na nad tým autom netreba vzrušovať, fungovať to bude, bude to mať aj priehradku na kabelku a šmínky a to pre ženy úplne stačí :)
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

No

a tu o cervenej Karkulke poznas?
Take auto sa vyvija vo vyvojovych a technologickych centrach, kde pracuje minimalne 3000 vyvojarov plus externi. No a v Trnave nielenze ziadne vyvojove a technologicke centrum neexistuje, nie su tam na to podmienky a ani ludia. Si myslis, ze vyvinut auto je len tak a zrazu daju francuzi vyvinut cele auto ludom, ktori to nikdy v zivote nerobili? Zabudni.
Pracujem vo vyvoji v Nemecku pre jednu Automobilku a je nerealne, aby sa na Slovensku niekedy vyvyjalo nejake auto. Jednak na to nemame kapacity, nakolko nase skoly chrlia socialnych pracovnikov namiesto technikov. A na druhej strane kazda automobilka si vyvoj drzi v mieste svojho Head quarteru. Vynimkou je azda len Ford, ktory ma vyvoj europskych modelov a aj velkej casti systemov v Nemecku.
Tvoja predstava resp. tvoj prispevok do diskusie a je naozaj velmi naivny. Ty si predstavujes vyvoj ako u nas za cias socializmu, ked v nejakom vyskumaku sedelo par desiatok, mozno sto konstrukterov. Lenze dnesny vyvoj je o niecom inom. Konstrukcia sa robi v Automobilkach len naozaj v minimalnej miere a aj to robia externisti a nie vyvojari. Vyvojari su skor manazeri, ktori casto ani nemaju hlbkove znalosti o komponentoch, ktore maju na starosti. Oni len musia dokopat dodavatelov do toho, aby splnili vsetky poziadavky a zaznamenavaju vsetku komunikaciu a trackuju ci sa otvorene temy uzavru v dohodnutom naplanovanom case, aby komponent bol pripraveny na seriovu vyrobu. Dnesny vyvoj automobilu so vsetkym co k tomu patri ak priratame aj ludi, ktori tie komponenty resp. kompletne systemy vyvyjaju a konstruuju, tak na jednom modeli pracuj desiatky tisic ludi. Len taky VW ma 450000 kmenovych zamestnancov, z toho vo vyvoji robi okolo 100000 ludi a vyvoj tvori velmi vyznamnu ciastku z ceny automobilu. Skoda je schopna fungovatsamostatne pri relativne nizkom pocte vyvojovych pracovnikov len vdaka tomu, lebo vsetky systemy su preberane od VW. Platformy, napravy, motory, el.systemy. Oni potrebuju uz len dorobit vonkajsie plechy, vnutorne obklady a kable, zvysok je vyvyjane na koncernovej baze a je modularizovane cim je VW zname. Tak bola napriklad pristrojovka pre New small family vyvijane v Nemecku pre VW Up, ale aj pre Skodu a Seat. JE to ten isty modul, len s par dizajnovymi rozdielmi. Tie tri auta boli kompletne vyvynute vo Wolfsburgu aj ked nesu aj znacku Skoda. Skoda ak by sa odpojila od VW, tak by nevivinula ziadne kompletne auto, nakolko jej vyvoj pokryva len cast auta a to zamestnava Skoda 22000 ludi a PSA v Trnave ani nie 3000.

Ten co ti povedal, ze v Trnave bolo vyvinute nejake auto, tak si robil zrejme srandu alebo myslel na casy davno minule v TAZ-ke, ktoru uspesne aj s Tatrou Banovce nad Bebravou znicil Majsky, ktory to dostal do daru od Meciara.
 

 

Súhlasím vo všetkom čo sa vývoja v Trnave týka. Samotný vývoj si automobilky chránia ako svoje know-how, je väčšinou v materskej krajine. V Trnave vývoj nie je. Pracoval som tam, takže to veľmi dobre viem. Pracoval som v tíme ktorý bol veľmi šikovný, a aj v mnohom flexibilnejší ako ,,frantíci,, , ale čo sa týka zmien/aj minimálnych, ani sme si ,,prdnúť,, nemohli bez zdĺhavej francúzskej byrokracie.

Vývoj = materská krajina, v tomto prípade prípade Francúzsko
 

 

no, len taky koment k tym vyvojovym centram, aj KIA vyvinula Ceed vo svojom europskom vyvojovom centre v Nemecku, kde sa aj vyvinul jej sucasny nastupca, ktory sa coskoro odhali
 

Nuz

podla mojich informacii s Rüsselsheime robi takmer vylucne dizajn a aj to len pre vy´hradne Europske modely. Ceed dostal dizajn z Rüsselsheimu, ale vsetko ostatne pod tou tenkou skrupinkou plechu a obkladov pochadza z Korei. Vyvoj modelu nemozes odtrhnut od zvysku vyvoja. Azda vynimkou je len Cayenne, ktoreho vyvoj bol zamerne prelozeny do Heimsheimu, nakolko vyvoj bol robeny spolocne s VW a kedze neboli VW s Porsche este vtedy jeden koncern, tak Porsche nechcelo, aby sa im po vyvojovom centre vo Weissachu ponevierali vyvojari z VW, ale aj tak väcsina vyvojarov sedela vo Weissachu a do Heimsheimu chodia na meetingy s VW a pod. Este sa da spomenut Ford, ktory ma svoj vyvoj v Nemecku pre europske modely, ale tam robi radovo viac ludi ako v Kii v Rüsselsheime.
Je to naozaj iluzia, ze by cely Ceed bol vyvinuty v Rüsselsheime. Aj ked nemci maju kapacity a aj infrastrukturu na vyvoj chokolvek, ale nie je to mozne pri takom malom mnozstve ludi a ani by nebolo efektivne, aby sa vyvyjali suciastky extra pre europu. To co sa vyvyja v Nemecku v Kii, su naozaj len dizajn a nejake pre europu specificke prvky. Navyse väcsina vyvoja je u dodavatelov a Kia a Hyundai maju drvivu väcsinu dodavatelov korejskych a aby ti dodavatelia posielali kazdych par tyzdnov ludi do nemecka na meetingy, ked maju v Korei zauzivany system, tak to si neviem ani predstavit. Kia Rüsselsheim = Dizajn nic viac, nic menej.
 
Hodnoť

kedy hybrid diesel+meniteľné batérie?

Načo nabíjavcie stanice, stačí sa dohodnúť na normobatériach veľkosti napríklad 800Km, ktorá by sa vkladala do stredového tunela námerom od ľavého zadného kolesa (každý si vie nastaviť zrkadlo na ľavé koleso) a takto by sa na čerpačkách mohlo začať nabíjať a nikdy by nebol problém s časom, nakoľko normobaterky budú v zásobe. V podstate by isšlo iba ovytvorenie automatickej linky, podobnej autoumývarni, s tým, že by kľudne mohla byť aj bezobslužná na visa card. Stačí sa dnes dohodnúť na normoveľkosti. Dobré by bolo, keby to nebolo o EU atĎ, ale aby to boli najuniverzálnejšie možné rozmery avkladali by sa napríklad do toho stredobvého tunela, ako máme baterky AA, či AAA - tak by bola baterka do auta naptríklad pre rodiné "JA", ktorá by mohla byť napríklad ploský (plochý) kváder pod podlahou, Ďalej tyb JA, Valec do HIGH Class alebo pre sportove auta, no a esrte nejaky,m na ktorom by sa dohodli, ze su do nejakych potrebnych aut. No a fakt, podla mna je lepsie baterky menit, ako ich nabijat. Tak by sa tieto velke automobilky v ramci setrenia a ozdravenia z krizi, mohli dohodnut na normobaterkach. A nakopnut ekonomiku cez inovaciu vozovycvh pakrko v na prisne elektricke. Co bby vytvorilo mnozstvo pracovnych miest, nakolko tuto elektinu potrebujeme zacat vyrabat, pre dostastok vlystny a pre predaj. Treba urychlene vytlacit diktat fosilnych paliv a zlata. Toto sa da jedine kooperaciou EU podnikov. JE dost mozne, ze cina a korea sa pridaju v AUtomobilovom priemysle. Otazne je Rusko, a mavajuc rukou na amerikou. Tam zanedlho okusia komunizmus aj oligarchiu mam taky dojem zo vsetkeho tam. Alebo sa to tam zvrhne a vypukne tam nejaka hlupa vojna. Na tom kontinente je vsehochut. USA maju co robit. Preto sa EU musi vediet o seba postarat. Treba zacat splacat vsetky ucty, nielen tie z Berlina a Paríža. My tam predsa nikomu nič nedlhujeme, naopak, veď oni nám zobrali už postavené za facku. Aha ako drahé sú tu diaľnice, a plyn je napúríklad v každej domácnosti.Open source. Tak ma teda napadlo - žiadajme tie baterky čo najskôr, nech nakopneme hlavne seba. Ako chce riešiť peugeot hybrid či elektro pohon? Nemam piano tak som to tu vtesnal hádam všetko.
 

pravdaže nabíjať by sa mohli

aj šnúrou z vlastného zdroj večer. Teda nemuserli by ste ich meniť, ale mohli by stge, ak budete potrebovať.
 

better place

menenie bateriek by bolo fajn no nepresadí sa to.
http://www.youtube.com/watch?v...
baterka na 800 km by vážila ako celé auto.
 

re:

Práve preto to musí byť politické rozhodnutie. Keby aj na 120 km, alebo 80. Tieto by boli dodatočné, ku ešte nejakým ščo sú vo vnútri, ale tie dajme tomu 120 km by slúžili ako vymeniteľné. A ďalšie ja neviem napr 120 km by boli v rôznych horšie meniteľných častiach auta. ALe ano presne to čo je na tom videu som myslel. Riešenie je to perfektné a veľmi rozumné.
 
Hodnoť

Foto

Ved uz je jasne ako asi bude vyzerat
http://images.forum-auto.com/m...
 

 

tak vyzerat nebude.
 

Ten zadok by bol

zaujímavý návrat k 205, ale 207 bude o čosi väčší a nie takýto fádny.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto