SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Volkswagen v roku 2013 spustí výrobu auta s litrovou spotrebou (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

ak toto vozidlo naozaj dokaze jazdit za 1 leter tak klobuk dole , konecne hybridny system, ktory neznizuje spotrebu ale realne je vyuzity . je jasne ze sa tomu muselo podriadit vela kompromisov ale v buducnosti ked bud nebude dostatok ropnych latok resp ich cena bude ina tak bude kazdy vdacny aj za taketo mini vozitko. co sa tyka bezpecnosti tak toto auto bude bezpecne asi az vtedy ked aj ostatne auta budu mat podobne hodnoty na vahe ...
 
Hodnoť

nespustí

lebo naftárske imériá nedovolia.
 
Hodnoť

Toyota co ty na to?

sice sa bube jednat iba o maloseriovu produkciu, ale ak nemci naozaj dokazu aby to auto jazdilo za liter na stovku, tak to bude taka mala revolucia, aj ked budme uprimny, to nie je plnohodnotne auto, pre 4 ci 5 cestujucich ako Prius, ale na druhej strane VW ukazuje ake technologie by pouzili vo velkoserii vacsieho auta a vyzera ze kombinaci turbo diesla(oproti atmosferickemu benzinu), litiovych baterii a prevodovky DSG(namiesto vysavacovej CVT) je recept na to ako nieze dobehnut Toyotu, ale udavat trend....
Tym ani v najmensom nechcem zhadzovat prinos Toyoty na poli hybridnych pohonov, ale ukazalo sa, ze konkurencia nespi a z "obrany prechadza do utoku"
 

 

Ak by si dlhsie sledoval co VAG planuje tak by si vedel ze projekt 3L a 1L auta je dlhodoby plan tejto automobilky. Realne auto - Lupo 3L bolo sice funkcne ale predajnost netrhlo, podla spritmonitor.de ma priemernu realnu spotrebu 3,69 co vobec nieje zle.

Turbodiesel japonci dlho neriesili koli tomu ze ich trh preferuje benzin, casom sa tomu nevyhnu koli vyssej efektivnosti naftoveho motora. ale... 2j-valcove TDI ? to chcem pocut v zime... az potom mozem sudit :)

BTW: Toyota na to to ze planuje v 2013 predavat nieco ako prius s spotrebou 2,5L... coho myslis ze sa preda viac ?
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Je to moc pekne... male turbiny maju svoje caro spojenie s elektropohonom odstranuje ich najvacsi problem - vysoke pracovne otracky, dik za info...

len som patral a do vyroby nepojdu :(

" Podľa oficiálnych informácii budú plynové turbíny v sériových kusoch nahradené prepĺňaným 1,6-litrovým štvorvalcom odvodeným od motorov F1 očakávaných v roku 2013.
Jaguar ohlásil plány na maximálne 250 kusov superšportu. Cena sa bude pohybovať od sedemsto- do deväťstotisíc libier (asi 790-tisíc až 1,02 milióna eur)"

a "The C-X75 production version is expected to deliver CO2 emissions of less than 99 g/km"

takze zatial musi buducnost pockat.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

turbinove auto

vidiet ze si o vyvoji turbinoveho auta vela necital, to auto padlo prave pre narocnost na vysokokvalitne materialy a cuduj sa svet na spotrebu, relativna jednoduchost a absencia chladenia tomu nepomhla, na konci vyvoja (za vrchol vyvoja povazujem motor AGT-101) z grafu ktory si vies najst na internete (specificka spotreba / vykon na hriadeli) je jasne ze podla Tvojej logiky by si sejkovia madlili ruky lebo to auto by malo urcite vyssiu spotrebu ako ekvivalent s piestovym spalovacim motorom, nizku spec spotrebu dosahuje az nad 20kW dodavaneho vykonu co je vsak len male percento casu prevadzky vozidla, turbina sa skor hodi do nakladnych aut ale vidis ani tam sa nepresadila lebo ma velmi uzke pasmo ekonomickej prevadzky a pri relativne velkych vykonoch, preto sa uplatnila pri lietadlach, zvlastne ze tam ropna lobby nezasiahla a nepresadila piestove motory a s tym ruka v ruke aj vyssiu spotrebu vysokooktanoveho benzinu..takze nabuduce nepis blaboly o spiknuti, je to kravina...
 

 

50 kusov? daj link kde to potvrdili

turbinove vozidlo - motorka sa stale predava - Jay Leno ju silno propagoval

"nepotrebuju mazanie"
LOL
akoze nieco co ma 50000 rpm nepotrebuje mazanie ? ty asi strojar nebudes :)
http://img15.imageshack.us/img...
myslim ze dalej nema zmysel sa s Tebou bavit o technickych zalezitostiach
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

este raz... motorka s turbinou je tu uz roky a ziadne "riziko" ju nepostihlo
mozes si ju kludne kupit:
http://marineturbine.com/motor...

oficialne spravy o produkcii hovoria ze "Things will be a little different in the production version. It will still have a 0 to 60 mph time in the low three second range and will hit speeds of more than 200 mph. But Jaguar says that it has downsized the gasoline engine and has just two electric motors instead of four. Also, the production model will have an all-electric range of 31 miles instead of 68."

snivas o koncepte ktory bude mat funkcnu podobu o XY rokov a porovnavas ho s seriovou vyrobou ohlasenou na 2013
 

pravda

aj turbina Capstone ma vzduchove loziska http://us1.webpublications.com...
ano AGT-101 je 20 rocny projekt ktory mal sluzit na priamy pohon kolies cez prevodovku ale clovek si urobi obraz o ucinnosti, okrem toho cim nizsi vykon tak pri turbine stupa podiel strat omnoho viac ako pri piestovom motore

Sion..
spotreba pre turbinu plati len v ustalenom rezime, ten vsak prestava byt ustaleny ked sa bateria vybije, vykon sa musi rozdelit minimalne do dvoch vetiev, pohon kolies (cez elektromotor, ucinnost 70%) a nabijanie, okrem toho aby sa z auta zrazu nestal kamion tak turbinu treba dimenzovat na maximalny vykon potrebny na kolesach prepocitany cez ucinnost pohonneho retazca elektromotor elektromotor ktory je 70%, takze vykon turbiny musi byt dost velky (preto ma aj ten jaguar dve aby sa dal vykon lahsie skladat ale ide to samozrejme do penazi) aby sa zrazu z auta nestala karicka ktora netaha na dialnici...okrem toho vyrobne naklady na turbinu porobvnatelneho vykonu su urcite vyssie ako spalovacieho motora preto v tom nevidim extra buducnost pri tak relativne nizkych potrebnych vykonoch (100kW)

kravina je konspiracna teoria ze ropna lobby zdrzuje vyvoj turbinovych aut
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

mylis sa

v jednej veci, nejde o konstatne otacky turbiny ale o KONSTATNE zatazenie, darmo pojde konstratnymi otackami pri zatazeni 5kW ked vtedy ma specificku spotrebu 400g/kWh a konstatne zatazenie sa uplne zabezpecit neda a pri nizsom konstatnom zatazeni ma lepsiu specificku spotrebu piestovy motor a je aj lacnejsi, preto pojde aj to hypersuperdraheho jaguara cize trhovo to znamena pre ostatny automobilovy priemysel ze auta s piestovym motorom maju stale lepsie zazemie, lacnejsiu udrzbu a nizsiu cenu, technicky su a aj budu v blizkej a mozno aj v dalekej dobe turbiny len koncepty kvoli svojim nevyhodam a nie kvoli lobby.......a dal si dalsiu perlu, US a EU akcionari maju dovod takemu projektu fandit lebo ak by bol taky uzasny ako pises tak im zarobi PENIAZE, a nebudu zabijat sliepku co im ma znasat zlate vajcia
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

to iste plati pre piestovy motor

ja tej koncepcii rozumiem, preto to pisem ze ak do rovnakej sustavy zapojime piestovy motor - generator tak dosiahneme vyssiu ucinnost pri nizsich nakladoch (ak sa bavime o vykonoch do 100kW) o tom ze by bolo spojenie turbina lacnejsie to som nepocul a tipujem ze dalsich 10 rokov o tom ani pocut nebudeme tzn ze si nekupime hybridne auto v cene priusa alebo ampery kde ako extender bude mikroturbina materialy na vyrobu horucich casti turbin su extra drahe a to nehovorim o coatingoch (thermal barrier coating).....pre nizsie prietoky je radialna turbina ucinnejsia ako axialna (preto su turba v autach na 99% radialne turbiny, ale uz napr take vlaky a lode maju aj axialne) ...obrabat male radialne turbiny je problem a robi sa to aj elektroiskrou.....poviem Ti ze nepocul som ani o jednej manufakture kde by vyrabali lopatky rucne, ci velke alebo male lopatky sa odlievaju aj obrabaju automatizovane resp nie je to problem automatizovat. jedinu vyhodu ktoru vidim v bladonovom koncepte je znizenie hmotnosti ale povedal by som ze to bude drahsia vyroba ako nasadit na rotor lopatky so zamkom, o tom ci bladon nekeca povie trh, aj tak asi skor najdu uplatnenie v kombinovanom cykle ako v autach
 
Hodnoť

 

nie je v tom nahodou taka finta, ze prvych 100km prejde so spotrebou pod 1l ? ale aj tak ide o slusnu spotrebu.
 

:-)

Niečo ako Magio? "Prvých 6 mesiacov neplatíte...
 

 

Finta bude v tom externom nabujani baterie, to nezaratali do spotreby.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Auto