SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prvá jazda: Audi S8 pripomína diaľničné lietadlo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Odpojenie 4 valcov
je uplna zbytocnost pri modeli S8, pochopim, keby to dali pri A8, ale pri S8? A okrem toho 5 percent uspora, je zalostne malo. Keby to bolo 20-30 percent, nepoviem nic. Inak auticko to musi byt fajn. Zas na druhej strane chapem, ze utlmili zvuk motora, resp. vyfuku. S8 si kupuju ludia, co viacej jazdia a pouzivaju auto na kazdodenne jazdenie. Cez vikend som si zajazdil na Cadillac CTS-V, obrovsky vykon, nenormalne zrychlenie, zaujimave auto a kraaaaasny zvuk V8. Ale ked som tak odstupom nad tym uvazoval, neviem ci by som ten nadherny a hlasny zvuk chcel pocuvat cely den, ked musim ist niekde dalej, a telefonovat cez handsfree pocas jazdy si neviem ani predstavit. Asi by ma to uz obtazovalo. Takze to ticho celkom chapem. S8 je pre rychleho managera.
Jovani
<< < 1 2 3 > >>

nadherne auto

ale suhlasim, podla mna odpajanie 4 valcov a 5% uspora paliva nevyvazi v ziadnom pripade moznu poruchu tohto systemu... teraz mame A6ku, 180kw, komplet Sline a je to celkom slusne rychle... neviem si predstavit tuto S8/cku :D poslednu S8, ktoru som soferoval bola asi z roku 2000 a bola to slusna sila... jeden z mala kusov s manualom :)
 
Hodnoť

prerastena A4/S4 :)

hlavne ked sa na to clovek pozrie zdialky. samozrejme je to stale majestatne auto, ale predosla generacia sa mi pacila viac, hlavne po poslednom facelifte.

...a tie predne svetla, no comment!
 
Hodnoť

 

chcel by som sa v tom poriadne previesť. asi by to bol veľmi pekný zážitok.
 
Hodnoť

ta 5% uspora

to tam namiesto systemu vypinania valcov mohli dat radsej Cimrmanuv 5doby motor)
nasavanie
kompresia
expanzia
vyfuk
oddych
 
Hodnoť

ja

by som si chcel objednať nejakú špeci verziu tejto S8, ktorá bude mať pripojitelnych dalsich 8 valcov, a nech pre mňa za mňa ten 16 valec sežere aj o 5 % viac.
 

Ked budes mat S8, ozvi sa

Jeden Turek v Berline preraba S8 na RS8. Tam uz nie je o com. Uz len zbrojny preukaz a pre niektorych aj zavet :)
 

:)

yep... videl som to na youtube, zaujimave... akurat niektorym ludom je to RS8 na smiech... mam na mysli oznacenie, vsetko ostatne je super.
 

to uz radsej G

To uz radsej G od BMW. http://www.youtube.com/watch?v... Nehovoriac o tom ze 4 kruzky maju v poslednych dvoch generaciach problem s kvalitou. Elektroniky moc a kazi sa... Rocna 4,2 Q7 vymena radiacej jednotky???? No comment
 
Hodnoť

ci idu 4 valce alebo 8 je tomu

co si toto auto kupi, uplne ale uplne jedno
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

Prečo už všade pchajú turbá...

... ja by som si radšej kúpil klasický päť liter osemvalec, alebo šesť liter V12, ako osemvalec so štyrmi litrami a dvomi turbami... O 10 rokov bude mať Audinka S8 dvojliter (ďaleko, ďaleko objemovo najväčší v danom roku) so štyrmi, či 6 turbami a výkonom 800 koní a keď vypustíte plyn z tela, bude to viac emisií, ako bude mať Audinka. Čaká nás teda ružová budúcnosť :-)
 

Keď už nič iné

tak 8 valcov váži menej ako 10, 12 či 16. :) To znamená lepšie jazdné vlastnosti, účinnejšie brzdenie.
 
Hodnoť

Odklon Audi A8 od tradicie...

Audi svojimi poslednymi modelmi hodne klesa v mojich ociach (i ked ani pred tym som ju moc nemusel). Co ma najviac rozcarovalo, ze uz aj A8 ma nativny pohon prednej napravy (pri najslabsich modeloch, tiez v zaujme kyticiek a lesnych zvieratiek...) a len v Quattre ma aj zadok pohanany. Toto bolo donedavna v tejto triede nepredstavitelne. Preto je tam aj ta prirodzena nedotacavost oproti napr S-klasse alebo 7-reihe. Staci si pozriet hoc ake video ako bawo 750i ide dvermi napred :DDD
Proste klasicka koncepcia.
 

 

Audi, odkedy je VAG, NIKDY nevyrobilo auto s čisto zadným pohonom. Naschvál to neurobili, keďže sa celkom správne domnievajú, že pre väčšinu vodičov je nedotáčavosť menej nebezpečná (resp. ťažšie vyrobiteľná a ľahšie zvládnuteľná) ako pretáčavosť. Nehovoriac o BMW a MB na snehu so zadnokolkou.

Takže v tejto triede je to predstaviteľné minimálne od 1997.

Audi len pokračuje vo svojej koncepcii, takže poslednými modelmi klesá v Tvojich očiach z nejakých iných dôvodov. Akých? To už nechám na Teba.
 

A ty si jazdil niekedy na BMW po snehu?

Skús 5-ku zadokolku na snehu a potom zistíš čo je to jazdenie. Má veľmi dobre naladenú stabilizáciu a po miernom vyhodení zo stopy ťa hneď zrovná. Radosť jazdiť.
 

 

zaujimave, preco potom v Nemecku na dialnici, ked nasnezi, zrazu vsetky BMW a MB zadokolky zahadne skrotnu a vlecu sa?
 

 

Neviem, kedy si bol naposledy na nemeckej dialnici. Pat az sestkrat rocne prechadzam celym (byvalym zapadnym) Nemeckom zo zapadu na vychod a naspat a nikdy, ani na snehu, som nevidel vlecuce sa zadokolky. Problem je rozbehnut sa na snehu do kopca, ale to je tak vsetko. Akonahle ides, elektronika vsetko strazi a nie je problem.
 

lebo je to o dodrziavani rychlosti

ak na display-och nad dialnicou svieti 100... tak sa jazdi 100... Nehovoriac o tom, ze nemci zimne gumy velmi nemusia... Samozrejme zalezi od regionu
 

 

tak to s tymi zimnymi gumami mi prosim ta vysvetli, akoze nemusia,nemaju to zo zakona? A akoze jazdia na letnych celu zimu, toto ma normalne zaujalo, v nemecku som kazdy rok s celou rodinou dvakrat do roka, dovolenky travim len tam, deti aj tak nikde inde nechcu ist, ale toto s tymi gumami v nemecku pocujem prvykrat, pravda je ze som to nikdy ani neriesil.
 

Tak

ja som na snehu jazdil na roznych BMW. A trakciu maju urcite predokolky lepsiu ako BMW so zadnym nahonom. Aj do kopceka skor vylezies s predokolkou. Samozrejme stale sa bavime o snehu, resp. o smyklavom povrchu. Novu 5ku som nejazdil, ale je mi jasne, ze bude naladena dobre. Ale aj tak si myslim, ze predokolka napr. pod plynom v zakrute na snehu bude ovladatelnejsia ako zadny nahon. Samozrejme, pokial nechces driftovat bez ESP v kazdej krizovatke, alebo zakrute.
 

<< < 1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Auto