SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prvá jazda: Audi S8 pripomína diaľničné lietadlo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

A ty si jazdil niekedy na BMW po snehu?
Skús 5-ku zadokolku na snehu a potom zistíš čo je to jazdenie. Má veľmi dobre naladenú stabilizáciu a po miernom vyhodení zo stopy ťa hneď zrovná. Radosť jazdiť.
martinmar
Tak
ja som na snehu jazdil na roznych BMW. A trakciu maju urcite predokolky lepsiu ako BMW so zadnym nahonom. Aj do kopceka skor vylezies s predokolkou. Samozrejme stale sa bavime o snehu, resp. o smyklavom povrchu. Novu 5ku som nejazdil, ale je mi jasne, ze bude naladena dobre. Ale aj tak si myslim, ze predokolka napr. pod plynom v zakrute na snehu bude ovladatelnejsia ako zadny nahon. Samozrejme, pokial nechces driftovat bez ESP v kazdej krizovatke, alebo zakrute.
Jovani
<< < 1 2 3

Fáma o zadokolke!

Rozloženie hmotnosti u BMW je pri 5ke 50/50 to už nie je ako stará žiga kde 75 bolo vpredu a 25% vzadu a nakladali si cement na zimu do kufra. Logicky že napr.Golf má -500kg a úzke gumy bude na dialnici v snehu svižnejší, ale porovnávajme porovateľné. Napr A6 vs. BMW 5er. Predný náhon ťa pod plynom na snehu v zatáčke môže ešte viac vyhodiť nakoľko kolesá stratia priľnavosť a ideš nosom von. Zadok síce naštartuje drift, ktorý ti ale elektronika stopne, ale predná náprava sa stará len o zatáčanie. Takže keci o tom ako audiny vyšli na kopec , a ako BMW 7 stáli dolu sú mimo. Jedine ak tie audiny maju quatro a BMW nie. Ináč nemám nič proti audi, ale 5ku mám už 4 roky a s dobrými zimnými gumami som prešiel celé Alpy, Dolomity a Tatry bez toho aby ma raz ťahali. BTW. Najlepšiu priechodnosť po snehu mala u nás vo firme Felícia.Keď nerátam 4x4.
 

Aka fama?

Vyjazd k domu po zasnezenej ceste v ten isty den, v rovnaku hodinu, na rovnakom povrchu:
BMW 7 (2008) - nevysla
BMW 3 (2006) - nevysla
Octavia II (2006) - bez problemov

Gumy boli zhruba porovnatelne. Audi vysli vsetky, ale tie nehodonotim, lebo boli 4x4
 

aby som nezabudol,

vies co mi minule povedali v Limbachu? Kto si kupi tam BMW zadokolku, je vraj ***** alebo ma este dalsie auto na zimu v garazi.
 

ehm

preco vsetky skutocne auta su zadokolky ? :) lebo seriozny vykon na predny nahon proste neprenesies, preto ma audi aj 4x4 lebo proste najviac das dopredu 300 koni ...
.
ono je to skor o tom, ze kopu ludi presadne z nejake oktavky do bavoraka alebo medveda a nevedia na tom jazdit...
 

Fámy o BMW

Pochádzajú od reálnych majiteľov reálnych BMW, ktorí nie sú zaslepení 3 písmenkami. Hovoria o perfektnom motore a perfektných jazdných vlastnostiach za sucha a za mokra.
Ale nemajú problém povedať, že MB, Audi alebo Volvo majú omnoho pohodlnejšie pruženie. A takisto nemajú problém povedať, že nasneží a s BMW majú veľké problémy, až nepojazdné auto.

50/50 znamená, že vzadu máš o nejakých 20% menšiu váhu ako nejaká prednokolka vpredu. A to znamená aj menší prítlak. Takže áno, cement v kufri pomôže každému BMW.
A Žiguli? To aspoň nemalo také široké kolesá.

Najlepšiu priechodnosť mala Felícia? No kto vie prečo?? Úzke pneu a prednokolka.
 

 

rozdiel medzi zadokolkou rady 7, s-klassou a a8/s8 bol nadherne viditelny, ked v Bratislave naposledy napadlo trochu viac snehu a dole pri palisadach boli odparkovane vsetky vladne 7-my a s-klassy a hore politikov vyvazali soferi tych co mali audiny, lebo tie zadokolky ten kopec proste nemohli dat...tolko k radosti z jazdy v zime :)
 
Hodnoť

no

k tomuto by sa patrilo napisat obsirnejsiu recenziu aj video dat nejake hm ? Co sa tyka odpajania valcov to je blbost... a samotna konstrukcia toho systemu, ulozenie turba... to bude maxidrahy servis, asi najdrahsi co aky audi vymyslelo, boh moj boh... nechcel by som tam menit lambdu.
 

 

ale samozrejme... kto chce mat opicu, musi mat na banany.

budme realisti - taketo auta sa zvacsa financuju operativnym alebo v nejakom komplexnom fleet baliku od predajcu. teda, firma plati vela vela tisic eur mesacne a jazdi. nie je to urcene pre ludi, ktori pocitaju v penazenke.

bud mas take objemy penazi, ze ta servis za 100 eur na hodinu netrapi, alebo nemas a nemas co mat top model v top motorizacii.
 

to hej

ja vsetko servisujem s kamaratom v garazi, je to zazitok vybera 8 valcovy motor :)) najlepsie ze ku lambda sonde sa inak nedostanes... a to je blbost za 40 eur :) ale motor von stoji 600 eur :)
 
Hodnoť

 

Predok toho auta sa mi moc nepaci, je to take hranate a je tam zbytocne vela chromu, ale interier je paradicka
 
Hodnoť

 

Ako je to s únavou materiálu v prípade celohliníkového rámu oproti bežne používaným vysokopevnostným oceliam?
Viem,že AUDI je priekopník v používaní Al zliatin,zrejme už má nejaké dlhodobé testy,zaujímavé je,že MB a BMW sú pri použití Al rezervovanejší.
 

 

Trefná otázka.K+
 
Hodnoť

Chudak Lexus

az mi je ich luto ako sa tam na tych ostrovoch snazia, na nemecke auta sa netaha ziadna automobilka, predsa len tie fotaciky este nevedia robit 3D fotky, neda sa az tak dobre vseetko skopirovat.
 
Hodnoť

Nech to nejako zrhniem

Páni....
Davat Eco režim do S8 je o tom istom, akoby sa ferrari rozhodlo vyrabat rodinne combi alebo MPV. Ak staviam limču na výkon, tak žiadne odpájanie valcov. Podobny blud je hybrid od Porsche. Predokolka je predokolka. To elektronika nevychyta. Jazdím rocne cca 80000 s volvo S80... Segment A6, BMW5, MB E. Volvo je u mna vec osobnej volby a rozumu. Jednak sa u nas nekradnu, jednak je o rozume. Cena troch ostatne menovaných min o 15-20 tis vyssia. Audi ma navyse v poslednej serii problem s kvalitou elektroniky. Bavor zozerie viac a MB vydarene, ale drahe. Na strane druhej Audi ma naj Quattro. Ale nevie vyrobit diesel. A chodte do haja s tým že "nafta patrí do kamen". V západnej EU je to o tom, ze 75 benzinov ma plyn. (plyn je do gamatky) :D. Je pekne ze tu niekto zaslepene obhajuje Audi. ešte raz. Quattro Nr1. Ale výkonovo je BMW G, alebo MB AMG omnoho dalej. V celkovom meradle je to ale o tom, ze v sučasnosti vyrobené autá môžu už o kvalite ich dedov iba snívať. 4 ročky je najlepšie sa zbaviť. Začínajú problémy. V servise už nenájdete človeka, ktorý vie niečo aj opraviť. Len vymieňajú kus za kus. Takže. Čas ukáže ako sa prejaví hlinikova karseria (A2 prepad) a aj system, ked pol motora pracuje a pol nie. (Takže po 100000km sa bude musieť meniť len polomotor.) Osobne by som si audi nekupil. Ale je to vec každého z nás...
PIJANO 3/3
 
Hodnoť

5% ?!?

Nech nad tym akokolvek rozmyslam, 5% je naozaj velmi malo vzhladom na naklady na tuto techniku a vzhladom na cielovu skupinu zakaznikov (kedze S8 si nekupuje ten, co riesi 5% ...)
Nepochopitelny tah ...
Jedinu logiku mi dava to, ze by za tym boli zvrhle napady/normy z Bruselu ...

Ale to je asi jedine "negativum", v podstate ma fascinuje to, ze motor vie za jazdy prechadzat medzi polovicnym a plnym rezimom (valcov), to je zaujimave.
A tiez to, ze velmi rad by som vyskusal v akcii tych 8 valcov prave v tomto aute!
( najprv na ceste (pre porovnanie) a potom uplne naplno na okruhu :-)
 

<< < 1 2 3

Najčítanejšie na SME Auto