SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dostali papuče, aj keď žiadny zákaz zastavenia neporušili (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

otocit sa 2x
a co tak otocit sa v strede cesty dvakrat a pokracovat v povodnom smere. tym padom uz pre mna nebude platit ani znacka, ktoru som pri vjazde videl. logike clanku by to zodpovedalo :-)
mimo klepeš
<< < 1 2 3 4 5

 

K+ :) Vlastne tym padom pre mna neplatia ani ine zakazove znacky, ci napr. obmedzenie rychlosti :)
 
Hodnoť

 

No neviem, ale aka dlha a bez krizovatiek by musela byt ta ulica aby na nej bol vjazd do dvora a otacajuci sa vodic nevedel ze nemoze parkovat v opacnom smere ? Naviac si myslim ze v opacnom smere asi nikto neparkoval, takze priemerne inteligentny vodic sa zamysli preco tomu tak je ?
Takato situacia sa vsak da lahko vyriesit osadenim dodatkovej znacky "Plati v oboch smeroch" na kazdy koniec ulice a otacajuci sa chytraci su vyrieseni.
 
Hodnoť

 

Logika odpovede vhodna obsahu hlavy drevenej baaabky (manusky)

Aspon si mohol overit, ked sa otocil ci na zaciatku ta znacka nie je, ci ma davat spravca znacku kazde 2 metre, pred kazdy vyjazd z garaze (nepoklada sa za krizovatku).
 

Maňušky nie sú drevené.

Tie sú textilné. Strčíš do toho prstíky a bábka ožije.
 
Hodnoť

 

"Značka zakazujúca zastavenie a státie na opačnej strane cesty bola umiestnená tak, že ju vodič vidieť nemohol. Ak sa otáčate do opačného smeru jazdy v polovici ulice, nemáte šancu zistiť, aké dopravné značenie ja na začiatku cesty v smere, do ktorého sa otáčate. Preto preňho zákazová značka neplatí a smel parkovať na danom mieste."

tak toto mohol napisat iba clovek postihnuty vymyslanim problemov. to sa mozem rovno vyhovarat, ze ked vychadzam z garaze, tak neviem, ze som v obci. je to sprostost ako traky a cudujem sa, ze SME dava takemu pseudoodbornikovi priestor
 
Hodnoť

 

Pán redaktor, kde ste vzali vaše vedomosti?

1. Hádam nebudú dávať značku Zákaz zastavenia pri každý dvor z oboch strán.

2. No a v tomto prípade ste zabudli, že v zákone sa píše, že zákazová značka sa umiestňuje spravidla nad pruh pre ktorý platí. To znamená, že je jedno, kde ju dajú.
 
Hodnoť

§5,bod 13 vyhl. 9/2009 Z. z, pan Novotny

Pan Novotny, dufam, ze stiahnete tento Vas nezmysel.

Vyhlaska 9/2009 Z. z.
§5. Zvislé dopravné značky
(13) Zákaz, obmedzenie alebo príkaz vyplývajúci z príslušnej zvislej dopravnej značky SA KONČÍ na vzdialenejšej hranici najbližšej križovatky, ak nie je skôr skončený inak
.
1) Ako ste aj uviedli, zastavit a stat je mozne len pravo od smeru jazdy (ak sa nejedna o JS cestu)
2) Aby auto mohlo zastavit na opacnej strane, musi sa otocit a vtedy plati znacka umiestnena na opacnom konci ulice, vid bod 3
3) Pri uvedenych znackach PLATNOST ZNACKY konci na najblizsej hranici krizovatky, ak nie je urcene inak vid vyhlasku.
4) Je jedno, na ktorom metri cesty alebo na ktorom dvore sa otocite, pretoze znacka PLATI a teda nikoho nezaujima, akym sposobom ste sa do toho smeru dostali.
.
Este jedna vec:
Policajt zadokumentuje priestupok, pofoti sa pri Vasom aute a ziska dokazovy material. Ako chcete VY dokazovat, ze ste tam nevosli zo zaciatku ulice, ale sa otacali par metrov pre znackou?
 

Jejdanenky.

Tak nielen že nepochopil článok, ale ani nečítal o čom sa tu celý deň diskutuje. Len si tak napíše svoju múdrosť.
Kontra: §60 vyhl. 9/2009 (čo je vykonávacia vyhláška k zákonu 8/2009).
 

Asi si mi sedel za chrbtom :-P

Ze ten paragraf 60 nie je sucastou vyhlasky, ale zakona, nechame tak ako preklep. Clanok som pochopil, precital a svojim prispevkom diskutujem, kedze aj pan Novotny si "len tak napise svoju mudrost". Tebou uvadzany paragraf, predpokladam, ze tu hras jeho o bod 8:
.
"Dopravné značky upravujúce zastavenie alebo státie sa umiestňujú na tej strane cesty, na ktorú sa vzťahujú; to neplatí, ak ide o jednosmernú cestu, kde sa takéto dopravné značky môžu umiestniť po oboch stranách cesty."
.
Precitaj si prosim aj druhu cast vety a daj do suvisu s prvou. "Strana cesty" nehovori o "hornom a dolnom konci" cesty, ale o jednej a druhej strane. A to je dodrzane, znacky su na oboch stranach - akurat sa kazda znacka nachadza na tom konci, kde ich bezny clovek aj ocakava...
.
Ina vec je prehladnost takehoto riesenia a ja som ako mnohi ini za to, aby moznosti parkovania boli jasne aj podla vodorovnych pruhov tak, ako to funguje aj v mnohych statoch v zahranici. Akurat Greci si to mozu dovolit celorocne, u nas je to v zime obmedzene.
 

Pravda je, zákon 8.

Sám si s tými stranami a koncami odporuješ. Neviem si predstaviť, ako by bol definovaný koniec cesty. Napr taká R1 začína pri Trnave a končí pri Zvolene (alebo BB?). Alebo Trnavská cesta zrazu pokračuje ako Rožňavská, aby sa náhle zmenila na Cestu na Senec. Kde má koniec? To, že iba zákaz státia a zastavenia sú v zákone vymenované špeciálne, naznačuje, že ten čo to písal chcel, aby sa ľudia pozerali na obe strany cesty a všimli si, či tam zastavenie dovolené je, alebo nie je. Možno je formulácia nejednoznačná a podľa tvojho výkladu aj mätúca, ale inak si neviem predstaviť, ako by sa zákonodarca bránil tej kope prefíkancov, ktorí napíšu "otočím sa dvakrát a už pre mňa neplatí nič" :-). Buďme radi, že tu máme iba túto jednu výnimku. Keď jazdím v AT, vždy stresujem, čo som si na ľavej strane nevšimol a čo mi zakryla dodávka, alebo kamión.
 

Nie neodporujem si

Vid vyssie, pisem, "Strana cesty" NEHOVORI o "hornom a dolnom konci" cesty, ale o jednej a druhej strane. A ak chces parkovat na druhej strane, tam uz znacka je, len z ineho smeru. O zaciatku a konci cesty sa teraz bavime v suvislosti so zakazovymi znackami, ja neriesim, kde zacina fyzicky. Mozem to preformulovat ako usek cesty, ak chces. Zakaz zastavenia a statia zacina tam, kde je znacka a konci najblizsou krizovatkou, ak nie je urcene inak. To, ze su znacky zakazu zastavenia a statia vymenovane specialne je prave kvoli druhej casti vety. Pretoze len znacky zakazu statia a zastavenia bolo potrebne v zakone specialne osetrit pre jednosmernu cestu (kedze tam je podla zakona mozne parkovat z oboch stran).
.
Ked spominas dvojite otocenie... ak podla teba otocenie 1x sposobi neplatnost znacenia, lebo nebolo na oboch stranach v danom smere jazdy, potom by prave podla tvojho vykladu platilo, ze sa clovek dvakrat otoci a uz neplati nic ;-)
.
K tvojmu prikladu Roznavskej, Trnavskej a Ceste na Senec a konci cesty - kedy myslis, ze sa menia nazvy tej cesty? Predsa v mieste krizovania s inymi cestami, kde musia byt zakazy obnovene dalsou znackou. To je ich fyzicky zaciatok alebo koniec.
 
Hodnoť

pre tych co si myslia ze clanok je...

Poznamka

Ono vymysel skutocne nie je, ze ked je dlha cesta a znacka 200m dalej, tak je to pre cloveka neprijemne prekvapenie, ked ho zrazu idu lumpi kasirovat.
.
Vymysel vsak su vsak tvrdenia pana Novotneho a nesuhlasim s ich sirenim, ze:
- clovek neporusuje zakon, ked takto zaparkuje
- zakazova znacka pre cloveka, ktory sa otocil a znacku nevidel, neplati
Tiez si treba vsimnut, ze v reportazi nikto netvrdi, ze vodic neporusil zakon. On ho porusil, ale je to blbost na N-tu mat taketo oznacenie. Ten nazov reportaze je typicky JOJkarsko-SMEtiarsky - neodpoveda obsahu.
.
No a je na tej Revucej specificke - ten zakaz je tam len z tej druhej strany, nez ako prisiel vodic. Tam nic nevidno - na zaciatku reportaze je vidno krizovatku a od nej ziadna znacka. To je skutocna ryza - zakonmi podlozena, no podla mna nemoralna.
 

 

potom suhlasis aj s tym, ze ked predbiehas kamion, ktory ti cloni rychlostne obmedzenie, a nasledne ta nemeraju a zastavia - v pohode zaplatis pokutu, porusil si zakon, recht?
 

Urcite nie v pohode, ale ano

Aky je rozdiel medzi rychlostnym obmedzenim a inou dopravnou znackou, ktoru "nejakym" sposobom prehliadnes? To tu potom moze skutocne kazdy tvrdit, ze si nevsimol, nevidel, clonili mu, otacal sa...
.
Policajtov by som sa pokusil presvedcit (ak by to bola pravda) a mozno ich ukecal, ale nie zo zakona by mi podla mna tu pokutu dat mohli. Ak by si sposobil nehodu, som presvedceny o tom, ze by to neuznali.
 

 

to bol len jeden priklad z mnohyh, ktory sa tu tiez rozoberal ;)
 

<< < 1 2 3 4 5

Najčítanejšie na SME Auto