SME
Piatok, 15. január, 2021 | Meniny má DobroslavKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Twingo po modernizácii najmä opeknelo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Motor
Pri testoch v auto sme je vždy lepši benzínový motor aj keď ma spotrebu 20l benzínu.
michso
pri rovnakom vykone ma benzin jednoznacne horsi krutiaci moment, to je snad bez akejkolvek debaty. Do traktorov a nakladnych vozidiel sa diesel nedava len tak pre nic za nic :)
JozoR
<< < 1 2 3 4 > >>

 

Kristepane. Pre teba aj pre toho nad tebou - hodnota krutiaceho momentu bez udania otacok, kedy dany krutiaci moment motor dosahuje, je aboslutne NIC NEHOVORIACI udaj.
Polopate - mame dve auta, dizlove a benzinove, obe napr 110 konove. Benzin ma krutiaci moment 125 Nm pri 4000 ot/min, dizel 250 Nm pri 2000 ot/min.
Bude dizlove auto lepsie v zrychleni? Prdlajz. Je to predsa ta ista hodnota...
Nie je to ako pises, ze benzin ma krutiaci moment "horsi". Ma ho len polozeny v inych otackach.
 

Keď má nižší krútiaci moment

to automaticky znamená, že je horší. :-)
To ale neznamená, že je ten motor pomalší, len že je menej pružný. Väčšinou vyšší krútiaci moment = lepšie zrýchlenie, niekedy nie.

Podstatný je priebeh krútiaceho momentu a 2 autá s rovnakým výkonom vôbec nemusia byť rovnako rýchle. To som ukázal v mojom predošlom príspevku:
http://auto.sme.sk/diskusie/19...
Kde Mazda 6 s vyšším výkonom mala horšie zrýchlenie ako Mondeo/Passat. To isté aj Mazda 3 vs. Focus/Golf.

V naväzujúcom príspevku som zasa ukázal, že vyšší výkon a krútiaci moment v Genesise mu dajú pomalšie zrýchlenie ako slabšiemu BMW.

Celé tie výkony a krútiace momenty sú len orientačné, v spojení s otáčkami vypovedajú trošku viac, no najlepšie by bolo udávať parametre vozidla ako 70-100, 80-120, 100-140 apod.
 

 

jezkove zraky.. porovnavat ci je lepsi diesel alebo benzin. jasne ze benzin :D (samozrejme moj subjektivny nazor, lebo mam benzin) ved kolko sportakov beha s dieslom? snad len vag diesle sa snazia tvarit ako "sportaky" lol. kazdopadne, porovnavat krutak motora a hodnotit ktore auto bude mat lepsie zrychlenie je komplet scestne. to jak keby som porovnaval maximalku podla matic na kolese - lahsie matice = rychlejsie auto.. napr 2.0 turbo benzin v golfe je papierovo silnejsie ako hladky dvojiter benzin v honde, no honda je papierovo rychlejsia. ktory motor je lepsi? vysledok, obaja sa zabavaju ;) co tak zapocitat vahu motora, vahu auta, spereovodvanie, zavesenie kolies, obude pneu, atd atd? vseobecne vsak plati ze diesele su uspornejsie, benziny tocivejsie a sportovejsie. kto chce vozit svokru, kupi diesel, kto si chce zajazdit, kupi benzin (ak chapete co som tym chcel povedat ;)
 

Nesranduj

Ukáž mi ten dvojliter v Honde, čo má zrýchlenie ako 2,0 turbo benzín xD Hlavne keď Honda 2,0 v kategórií Golfa ani nemá.

Moderné diesle Ti povykrúcajú svokru rovnako dobre ako benzínove atmosféry. Alebo... Už si videl v športiaku benzínovú atmosféru s objemom 2 litre? Lebo ja ešte nie. Objemy 3,5, 4, 5 a 6 litrov je tu zbytočné spomínať, má ich len absolútna minorita (a aj to ich majú väčšinou s dieslom).

Rozprávky prosím dávaj až na dobrú noc.
 

 

zjavne si ma nepochopil, nevadi, aj taky musia byt.. precitaj si este raz moj prispevok hore a porozmyslaj. tuho. a mozno pochopis ako som ho myslel. ale k veci. tak rozpravky hovoris? tak si pozri aky motor (vykon, krutak a zrychlenie) maju tieto auta: honda S2000, honda civic type r (ep3, fn2, fd2). mozes si priamo porovnat civic type r (201koni, krutak pod 200Nm, zrychlenie 6,6 vs. golf gti 2.0 turbo, 210koni, krutak 280Nm, zrychlenie 6,9)... ci mam zacat s S2000? to radsej nie, to by som ta vysmial az moc :DDDD
ukaz mi nejake 2.0tdi ktore ma papierove zrychlenie pod 7s ;-) nabuduce skus najprv nieco nastudovat az potom nieco tvrdit.
 

guerrilla

Si vedla ako jedla :) Trepes, klames, zavadzas.

"2.0 turbo benzin v golfe je papierovo silnejsie ako hladky dvojiter benzin v honde, no honda je papierovo rychlejsia"
6.6s vs 6.9s. Rozdiel 9hp. Len taky maly detail, ze ta japonska kosacka toci 8000RPM a je to maximum, co sa z toho da vydolovat a to so spotrebou 9l kombinovane! Golf GTI ma 7.3l, kedze to auto je na bezne pouzivanie a nie je to top model.
Golf R 5.5s a stale 8.4l kombinovane.
To svedci len a len o tom, ze ten japonsky motor z kosacky je vytlaceny na absolutne maximum a podava maximalny vykon za maximalnu spotrebu a maximalne emisie. To je ako keby si zobral 2.0TSI a urobil z toho 500hp ako APR.
Garantujem ti, ze v normalnej premavke je Golf ovela pruznejsie a rychlejsie auto a tych 0.3s mozno ani nie je tak realnych:
http://www.youtube.com/watch?v...

"honda S2000" - ty srandista, prv si zisti co to vobec je S2000. Vies vobec rozdiel medzi hatchbackom a roadsterom? A naco tu vobec tahas auta, ktore sa uz ani nepredavaju? Ale ked chceme nieco zahanbujuce - Nurburgring (fastestlaps.com):
Honda Civic Type-R 200hp 8:47
VW Scirocco 2.0 TSI 200hp 8:46.4
Audi S3 210hp 8:41
Audi TT 2.0 TFSI 200hp 8:40
Honda S2000 239hp 8:39
Golf GTI Edition 35 235hp 8:38
VW Golf Mk IV R32 241hp 8:37
VW Scirocco R 265hp 8:30
Audi TT-S Coupe 272hp 8:29
VW Golf R 271hp 8:23


No a teraz to najpodstatnejsie: Tato japonska kosacka, Honda Civic Type R, sa v EUROPE NEPREDAVA. Nesplna normu Euro5 a od roku 2011 ju NEMOZES KUPIT. Takze ukaz mi nejaku 2.0 benzinovu atmosferu ktora ma zrychlenie pod 7s a splna Euro 5 a viem si ju kupit.

Takze realny skutocny kupitelny Golf porovnavas s dvoma nepredavajucimi sa kosackami z japonska. Gratulujem. Vyhral si. Teraz bez si ich kupit... aha, neda sa. No nic, aspon nech ta hreje pri srdci, ze Golf za nerovnakych podmienok je o 0.3s horsi :D

Inac ako politik by si bol fakt dobry (zavadzanie). Nechces to skusit? :)
 

 

ty si asi uz nepamatas co si napisal, ze?
"Ukáž mi ten dvojliter v Honde, čo má zrýchlenie ako 2,0 turbo benzín xD Hlavne keď Honda 2,0 v kategórií Golfa ani nemá." - ukazal som ti hned niekolko :D ano, rychlejsie o marginalnu hodnotu v reale zanedbatelnu a mozno nemeratelnu.

"Už si videl v športiaku benzínovú atmosféru s objemom 2 litre? Lebo ja ešte nie. Objemy 3,5, 4, 5 a 6 litrov je tu zbytočné spomínať, má ich len absolútna minorita (a aj to ich majú väčšinou s dieslom)." - zeby ta spominana S2000? :D

"Takze ukaz mi nejaku 2.0 benzinovu atmosferu ktora ma zrychlenie pod 7s a splna Euro 5 a viem si ju kupit." - Subaru BRZ, Toyota FT86, pravda, zacnu sa predavat az buduci rok, takze si ju nekupis.. ale aspon mas cim argumentovat :D

"Ale ked chceme nieco zahanbujuce - Nurburgring (fastestlaps.com)..." - toto je zahambujuce? ja som na to hrdy ze 2.0 atmosfera ktoru mam je na nordschleife podobne ako 2litre s turbom a poniektore dokonca aj v stvorkolke.. (a o tom ze su to novinarske casy, a realne casy su niekde inde ti tu nebudem pisat, napr ze cas na nordschleife je z 2001 na EP3 typere, a FN2 (2007+) je na okruhoch rychlejsia: Top Gear circuit lap times comparison: FN2 (2007)= 1:34.3, EP3= 1:36.5 ;)

Ja si typeru kupovat nemusim, ja uz jednu mam a nemenil by som. A provokaterov "pretekarov" s motorm pod 3.0tdi uz ignorujem lebo im to "nejak nejde" :)))

a k tym emisiam.. moja kosacka s euro 4 produkuje vzdy minimalne o polovicu menej bordelu ako tvoj diesel s euro 5. to len tak naokraj :))))

p.s.: a neurazaj moju japonsku kosacku, netoci do 8000rpm. toci do 8600rpm :D

nebudem sa tu s tebou hadat, aj tak to nema cenu.. ty si jazdi na svojom traktore ktory ma malu spotrebu, ja budem jazdit na svojej atmosferickej kosacke, ktora toci sportove otacky..
 

 

Uslo ti par faktov.

1. Ja som napisal v tejto diskusii pod michsov prispevok jednu jedinu odpoved a tie tvoje citacie mne neprisluchaju
2. Audi A4 3.0TDI ti rozseka toho japonca v hocicom. Spotreba, vykon, zrychlenie, kufor, kultivovanost, hluk, hocico :) Ci zrazu tvojich 6.6s je 6.1? :D
3. Prepac za urazku, uz budem vediet, ze to nie je len kosacka, ale aj krovinorez :D
 

 

mno, A4 3.0TDI v zrychleni na dialnici rozseka seriovy civic type R, to je pravda. ale mna mozno ani nie, moja typera uz nieje seriovka ;) No a v zakrutach (a tych je veru na svete dost :))) je to bye bye pre A4, aj ked ma 6 valec s turbom a quatrom, vaha a podvozok proste nepusti. s kufrom to tiez nieje v A4 nic moc, typera ma o 5 litrov viac (485) nez A4 sedan (480) + je to hatchback = preveziem aj veci ktore do A4 sedanu do kufra nedas. kultivovanost, no, mas sice v6, ale furt je to diesel. A hluk? co tebe pride ako hluk mne pride ako krasny rev vysokootackoveho motora vo v-tecu. mne sa zas nepaci ten naftovy traktor, no.. Spotrebu mas samozrejme lepsiu, ale ty si kupoval auto na spotrebu, ja na sportovu jazdu a spotrebu moc neriesim. Cize ano, v papierovych cislach vykonu a v spotebe tvoj turbo V6 A4 3.0TDI traktor rozseka moj 4valcovy benzinovy atmosfericky 2.0 krovinorez od Hondy :D A Ked mas kombika, tak aj v batozinovom priestore, ale potom neviem preco sa bavime o vykone a jazdnych vlastnostiach hothatch vs. pohrebak LOL. kazdopadne, tvoje auto je na dialnice kde mozes frajerovat po rovnej a sirokej ceste, ja zas mozem frajerovat po klukatych okreskach.. howgh
 

Neviem o ziadnom aute

Ktore by vedelo ist v zatacke len tak pomaly, ze by bolo bezpecne.

Inak povedane, Logan prejde zatacku v 80, A4 v 120 a ty v 140. Ked v zatacke bude chodec, kamion, auto tak najskor to ubrzdi Logan a ty si bez sance. Aby si vedel asi o com hovorim: http://www.youtube.com/watch?v...
R8 je nenormalne rychlejsia, ale ani pri rychlej ale ZODPOVEDNEJ jazde na normalnych cestach nemoze byt ovela rychlejsia ako Civic. Takze neboj, Audi A4 sa zbavis len nenormalnym riskom.

Ak mas svoj sukromny okruh alebo chodis rallye, tak je to ine, ale na normalnej ceste iba psychopat chodi do zatacok tak rychlo, ze nejaky Passat, A4 by tu rychlost uz nezvladal.

Chcem vidiet ako by sa ti pacil ten 8600RPM rev po 1500km v jeden den...

Musim povedat, ze stary Civic Type R urobil dojem, ale ten novy?!
http://www.youtube.com/watch?v...
A ten premysleny spojler, kluce v zapalovani, ci nastavovanie sklonu operadla fakt ohuruju. Tlmenie nerovnosti ziadne. Proste toto nie je ani super hot hatch, ani pohodlne auto, ani velke auto. Takze co to je? UFO.

Co je dost vtipne na Top Gear Power Laps:
Audi Q7 V12 TDI 1:33.2 2710kg :D
Honda Civic Type R 1:33.5
Golf GTI 1:33.7

A uz zacinam pochybovat o tom omnoho rychlejsom civicu v zatackach ako A4 3.0TDI :D
 

 

Ved tym linkom si potvrdil presne to, co som vravel. Krutiaci moment bez udania otacok je uplne nanic a dolezity je vykon. Nehnevaj sa, ale rozdiely POL SEKUNDY (!) su absolutne irelevantne.
Rovnako to o pruznosti nie je pravda. Ci budes drzat v otackach s najvyssim krutiacim momentom dizel alebo benzin, je uplne jedno.
 

 

minimalne v tejto triede je urcite lepsi benzin, skor sa zohreje , nizsia poruchovost lepsia krivka momentu, ziadne kopance od turba. Este k tomu automat a mas idealne auto do mesta.
 

V prípade malého auta na presuny do

mesta je to samozrejmé. Pri tých kilometroch, čo s prdítkom najazdíš, sa ti rozdiel v nadobúdacej cene na palive nevráti skôr ako za 5 rokov a dovtedy autíčko posunieš ďalej, nedoničíš ho krátkymi studenými jazdami ako nafták a ešte budeš aj tichší a voňavejší. Keď som vyberal žene auto do mesta, tak som naftu škrtol ako prvé. S Mazdou 2 robí v Bratislave asi 6,5 l/100 km a trasy dlhšie ako 20 km tam nemá.
 
Hodnoť

Čo to?

Jazdili sme na 1.2Tce ... ale u nás sa nebude predávať ...
Jazdili sme na 1.5dci ... ale u nás sa nebude predávať ...

Clio II ? nie je to už náhodou platforma nového Clia IV?
 
Hodnoť

zúfalé,

dizajnová katastrofa - pôvodné Twingo sa v hrobe obracia, to bol dizajnérsky husársky kúsok, ktorý mali doteraz vyrábať bez zmeny. Tento Citroen Pandovič Renaultenko mu nesiaha ani po podvozok.
 

 

povodne Tingo bolo auto cisto iba pre zeny. Toto uz vyzera, ze by sa zanho ani muz nemusel hanbit :-) I ked ja by som si ho nekupil.
 
Hodnoť

preco dat 8-9k za

mini auto ked za 10-11k ma clovek normalny hatchback?
 

 

Hmm, takze ak ma niekto zaujem o miniauto, tak nech nevymysla a musi si kupit HB ?
To by si mohol rovno pokracovat, ze naco je HB, ked za par supov sa da priplatit poriadny kombik a za este trochu viac supov poriadna T613 ...
Ked chce niekto Twingo, tak preco by si mal priplacat za hatchbackovu hruzu ?
Alebo maju vsetci tancovat tak, ako Valen piska ?
 

 

no lebo je to druhe/tretie/stvrte auto do rodiny... a vo velkomeste je problem zaparkovat s velkym autom.

Pri miniautach si treba uvedomit ze niesu projektovane pre SK trh. Chod sa pozriet na zapad - standard je mat jedno kombi strednej triedy a k tomu jedno male auto.
 

 

aj fabia bola povodne mestske auto (relativne male), a nas trh z toho spravil rodinne auto. a ked male auto tak male auto http://www.aixam.com/
 

<< < 1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto