SME
Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Jazdili sme s elektrickou Škodou Octavia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

To, že len preorobili

konvenčné modely na EV, Škodovku limituje a ženie do veľa kompromisov. Ale je fajn, že je tu potenciálne ďaľší výrobca, ktorý v budúcnosti EV uvedie na trh a i keď sa nejedná o žiadnu revolúciu, znižovanie závislosti na ropných produktoch je určite správna vec.
 

 

ide o presun na univerzalny zdroj energie pretoze el. energiu si vyrobite skoro z hocicoho hocikde.
Vetsina ludi vidi za elektrickymi autami iba baterky na ktore su zvyknuti ... a tu je kamen urazu.
Tu je vcerajsia sprava od IBM ich Li-air baterky ocakavaju zvysit hustotu energie o 1000x oproti li-ion baterkam a 5x dlhsiu zivotnost:
http://green.autoblog.com/2012...
staci sa pozriet na nase mobily dnes mam motorolu defy s 2430MAh baterkou pred rokom som bol rad ze mam 1200MAh... za rovnaku cenu
 

ako keby si mi

z duše prehovoril ;-)
úplne súhlasím a tiež to vidím rovnako ako Ty
 

Len aby toho litia bol ...

.. dostatok, ale v Afganistane su vraj obrovske zasoby...teda hlavna pricina jeho obsadenia je jasnejsia.
http://en.wikipedia.org/wiki/A...
Ja osobne sa na elektromobily tesim, pretoze okrem fantastickej momentovej charakteristiky elektromotora (maximum krutiacieho momentu pri nulovych otackach) odpada mnozstvo systemov, ktore su v spalovacich motoroch nevyhnutne - olejovy system, chladenie, komplikovana prevodovka a tak sa znizuju aj servisne naklady.
 

 

aj si si všimol tú fotku s motorovým priestorom? namiesto komplikovanej prevodovky tam máš komplikovaný bazmek na rekuperáciu, žiadne také že odpadá množstvo systémov, to čo odpadlo to aj pribudlo, o to sa už súdruhovia postarajú aby z teba aspoň tie dve kilečká pri garančnej prehliadke dostali. ešte by bolo zaujímavé ako je na tom zadná náprava, či sú jej prvky zosilené ked tam má naložené permanentne tri metráky alebo klasika, ktorá odíde ešte v záruke.
 

zrejme klasika

inak nedávno som čítal že výroba el. energie (hlavne uholné elektrárne) zaťaží živ. prostredie viac ako spalovací motor . Zdroj info už neviem

Ostávam verný LPG
 

 

To je uplna hlupost tisickrat prepocitana. Vo velkej elektrarni mas ovela viac moznosti ako efektivne spalovat a najma filtrovat ako vo vozidle so 100kg motorom a sotva trojmetrovym vyfukom. Spalovaci motor ma mizernu efektivitu premeny energie z paliva na pohybovu energiu-len okolo 20%, hlavnym produktom je teplo.
A k tomu predchadzajucemu prispevku- elektromobily budu skutocne jednoduchsie a spolahlivejsie lebo klasicke auto ma v motore a prevodovke vyse 200 pohyblivych casti (zalezi od modelu a druhu prevodovky) priemerny elektromobil ma pohyblivych casti 9.
 

 

ked sa do toho zarata vyroba a recyklacia baterii tak to asi nebude daleko od pravdy.
 

 

Daleko od akej pravdy? Ekologicka zataz elektromobilu vs klasicke auto myslis? A vies presne ako zatazuje vyroba baterie elektromobilu zivotne prostredie? A ci je to viac alebo menej ako napriklad taka tazba ropy a vyroba PHM? No, mozno sa len bojime toho co nepozname.
 

možno ešte keby

bolo nejaké rýchlonabíjanie z bežnej siete...lebo takto dostávam 150 km za osem hodín dobíjania, pričom 150 km je vzdialenosť, kedy na normálnom aute pomaly začína svietiť kontrolka. Ak ten dojazd bude ešte skákať tak, ako na dízlovýych škodovkách (150 - 140 - 80 - 30 - 0), tak za tie prachy nič moc - po hodine jazdy už bude nervózny vodič hľadať zásuvku.
 

 

A šejkovia nebudú mať čo žrať.
 

 

Na to sa teším , oni sú jeden z dôvodov prečo je vývoj tak pomalý robia všetko pre to určite aby nekrachli no prajem im to
 

ano ked pridu

baterie co budu mat 5x dlhsu zivotnost, a 1000x vacsiu kapacitu (co by uz bol neuveritelny dojazd 150 000 .... takze aj 10x vacsia kapacita by stacila ;))
Vacsina ludi ma 220V tzv max nejakych 2KWh dobijanie co uz teraz pri 24KW kapacite znamena 12h dobijanie, ok cez noc sa to da zvladnut ale 10x vacsia kapacita = 120h dobijanie -_-. To aby vsetci montovali 3 faz ;).

Ked toto vsetko bude vyriesene a budu existovat tie "super" baterie tak nech sa vyrabia elektro automobili ale zatial su to len neekologicke predrazene ***** co ziju vdaka dotacijam.

Kedze ale neverim na taketo zazraky tak podlamna skorej pridu ine technologie (male palivove clanky?)
 

 

pravdepodobne myslis 1200mAh, lebo ked mas ty mega amperhodinove, tak nenabijas do konca zivota:)
 

 

Vidim ze nie som sam kto cita ABG:) S elektrinou je to ako s prachmi - vela sposobov ako ich ziskat a este viac ako minut. Inak VW sa velmi do toho zatial nechce dojazd 150km v 2014 to je mizeria, Tesla co sa zacne predavat od leta bude mat 500km.
 

 

Ak tie baterie vymyslelo IBM, tak nas to nespasi. Budu 10x drahsie ako tie dnesne.
 

Preco pan redaktor neuviedol nevyhody ??

1, astronomicka cena
2, dojazd len 150 km
3, dobijanie po dojazde 150 km - 24 hodin
4, kolko je dobijacich miest v SR a Europe celkovo ? ( urcite nie su na kazdom 150 kilometry )
5, zivotnost baterii v tomto aute je maximalne 5-6 rokov pridoslednej starostlivosti
 

Zas nejaky majitel benzinky?

Sa ozval, tie baterie ta prežiju vdaka počitačom riadenemu nabijaniu a vybijaniu. Ked neveriš pozri sa na mobil z 98 a 2008. Tote diktatorske prispevky ja tak nemusim. Kde po meste 300 kilomemtrov nalietaš, jaky je problem postavit nabiajciu stanicu? Jake 24 hodinove dobijanie?!? čital si ty vobec članok?
 
Hodnoť

;-)

Ak chce vodič dôjsť čo najďalej, aktivuje program Range, kedy výkon klesne na 50 kW/68 k, vozidlo je schopné ísť maximálnou rýchlosťou 95 km/h a ventilačná sústava sa úplne vypne.

Nie je jednoduchsie si za 100e kupit staru 105tku a mat to iste ? ;-))))))))))
 

 

aj s bozodnou benzínovou nádržou?
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME Auto