SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Renault Scénic vylepšili, aby ostal na čele (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

Touran za Scenic? lol

Iba typicka priblbla Slovac uprednostni touran pred scenicom, ktory je spickou v triede... Kupujeme VW az za hrob, ved su to nemci a ti nemozu byt zli... typicke postkomunisticke komplexy..
 

Mas Scenic?

Ak ho vlastnis napis kolko mas na nom najazdene, aky motor mas, kde vacsinou jazdis? Ake si mal poruchy? Aku mas priemernu spotrebu?
Pytam sa lebo som zvedavy a nepoznam ludi co ho maju a vela o tom aute neviem. Vopred ti dakujem.
 

 

Napíš správu Rasťovi. Ten má Grand Scenic 1,6 16v. Myslím, že ti dá relevantné info, ak ho poprosíš...
 

Ano mam ScenicGrand

momentalne 2 roky , najazdene 40t km, ano mam benzin 1,6 - kvoli typu prevadzky a zime - celu zimu nan u mna nezasvieti slnko tak sa mi zdala lepsia volba aj pre kratke trasy. Musim pocitat s tym ze leto priemer 7,4, Zima 8,4 (jazdim aj so stresnym boxom). Spotreba je dan za rychle kurenie, a 100% starty pri -29 stupnoch. Zatial vsetko ok najma s interierom a doplnkami vrchovata spokojnost, deti akurat odlomili hacik na slnecnu clonu vzadu..... je to taky sluha ma gulu casto taham prives.....
 

Malinko off-topic...

"Spotreba je dan za rychle kurenie, a 100% starty pri -29 stupnoch." - osobne v zime velmi nehram na spotrebu. Som rad za svoj benzin a este radsej za zahriate a rozohriate auto, nez za usetrenie paliva. O to viac som si to uvedomil, ked som videl susedov, ako sa trapia pri startovani svojich dieselov.

Inak, prajem vela radosti a spokojnosti s SG-ckom.
 

Pravda..

tento týždeň som sa túlal po východe a štarty pri -25-28 v pohode. Za to susedia na dieseloch si ani neškrtli.

Ja by som tu prijal článok aj o nezávislom kúrení. ak si človek doprave také "nepodstatné" ako elektróny, auto alebo dokonca tuning, 1000-1500,- eur za nezávislé kúrenie nie je veľa...
 

nezavisle kurenie

druhu zimu pouzivam nezavisle kurenie a som pevne rozhodnuty mat aj v buducnosti jedno auto v domacnosti takto vybavene. Najma tieto mrazy ma presvedcili o spravnom rozhodnuti investovat nemale peniaze do bufiku.

Ranne starty pri -25st mi nerobia stres ako susedom, taktiez ziadne skrabanie ladu. Samozrejmost je dialkove ovladanie s dosahom vyse polkilometra, co vsak pouzivam len ak zabudnem naprogramovat bufik cez palubny pocitac.

Dalsia vychytavka je vetranie v lete, namiesto 70st je mozne na slnku auto "vychladit" na prijatelnejsiu teplotu.

Volakedy som v embecke stovke nemal ani autoradio :) dnes som asi ovela rozmaznanejsi :D
 

Myslim, ze ludi s takouto

skusenostou bude viac :)

Ono je to len a len o ludoch. Nechcem sa nikoho dotknut, ale vela ludi ma diesel prave preto, lebo je lacnejsi a menej zerie (vseobecne vzato). A tiez si priplati, aby nejak vyzeral. Avsak prakticka stranka veci uz je uplne iny pribeh. A nezavisle kurenie je podla mnohych ludi vyhodenie penazi, ved take extremne pocasie u nas nie je a urcite nikdy ani nebude :)
 

nezavisle kurenie

je aj o:
- pohodli, napr. ak mas male deti, tak sadas uz do prijemne vykureneho, resp. ak mas problem s krizami tak nemusis nosit vyhriatu deku, netreba skrabat okna atd.
- zivotnosti motora, ak behas vela kratkych tras, kde by ti diesel zakazdym vychladol, resp. sa vyhybas startu uplne studeneho motora (aj ked neviem, ci dokaze nezavisle kurenie ohriat uplne vsetko pod kapotou)
 

S tymto mozem len suhlasit :)

Ja to rozhodne nepovazujem za hlupost a svoje opodstatnenie to urcite ma a vyuzitelnost taktiez.
 

 

tak ale zase porovnávaš rovnako staré a jazdené autá? mne dízel naskočil normálne pri -28C minulý týždeň, dlhšie žhavil ale naskočil na prvý krát. neznie tak pekne ako benzín ale nie je to 15 ročný pasat aby som to nenaštartoval.
 

 

Ja mám Corollu 1,33, r.v. 2009. A stáli tam so mnou Fiat Ducato najnovšej generácie, Opel Vectra poslednej generácie, Toyota RAV4 pred FL.
 

 

neviem aké staré sú posledné generácie, ale nevidím dôvod aby pár rokov starý dízel s nájazdom plus mínus 200 tisíc nenaštartoval. nafta z ukrajiny alebo čo im stuhlo? na tak mladých autách ešte musia byť tlaky v poriadku, žhaviče hádam tiež..
 

diesel

Nebol som nikdy nadšenec dízlov. Po dlhom rozhodovaní som predsa "podľahol". Je to zhodou okolnosti tiež francúz, a dodnes neľutujem. (30tis km.) Čo sa týka zimných štartov, tak to je tiež len o údržbe a starania sa o auto. -30°a natočil som. Spotreba mi teraz vyskočila na neskutočných 4,4 litra. www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=54&image_id=1109 8 Po meste sa prehupuje cez 5l. V lete pohodovo na dovolenku 3,5. Zas keď budem kupovať auto, zrejme sa rozhodnem zasa pre dizel, ale teraz už nie kôly spotrebe (ktorá určite poteší), ale preto, že je to dizel. Kto neskúsi neuverí. Len prosím Vás neporovnávajte staré šunky od WV, ale kúpte si poriadny motor. Odporúčam buď taliana alebo PSA (može to byť aj vo forde, v suzuky, oply alebo vo volve, ak mate problém s talianmi, alebo žabožrútmi.:-) )
 

sa mi

nevidi ta spotreba, sa mi nevidi to suzuki s ypsilonom, sa mi nevidi motor od taliana a psa = sa mi nevidi tento prispevok
 

Rastovi

Rasto, ako motoristicky novinar by si mohlo urobit reportaz na auto s lpg pohonom a CNG pohonom. Mozno som utopista ale kebyze pochodis importerov a pozistujes ako je to s potencialnym dovozom takychto aut a napr. aj SPP ci nechcu postavit viac plniciek na CNG. Pri dnesnych cenach nafty a benzinu je plyn zaujimava alternativa. Na SVK sa tejto teme vela pozornosti nevenuje. Vyrobcovia takmer vobec neponukaju taketo auta cest vynimkam-najma LPG od vyroby a CNG si tazko ktosi kupi ked nema na okoli kde tankovat. Verim, ze tato tema by zaujala viacerych citatelov a aj chces LPG a kupit nove auto nie jazdenku tak si v podstate odkazany na to, ze vyber sa znizi na 2-3 znacky a motor s nizkym vykonom. Ak sa ti to podari a sefstvo to odsuhlasi bolo by super.
 

Dlho som nepísal, ale už musím...

"Spotreba je dan za rychle kurenie, a 100% starty pri -29 stupnoch." - Tak toto by som rád počul vystvetlené pán Chvála - presnejšie to, aký má súvis štratovanie auta so spotrebou...
 

 

myslim, ze to myslel tak, ze diesel papka menej (vo vseobecnosti), ale pride takato zima a mas problem to nastartovat, moj benzinak 3 rocny startuje uplne v pohodke, ale musim priznat ze ked pozapinam vsetky tie gombiky aby mi bolo teplucko tak v tychto mrazoch mam fakt vysoku spotrebu :-) - hlavne ked idem len do prace a z prace (< 10 km)
 

mam grand scenic 2010

1,9 dci plna` vybava okrem stresneho okna,navigacie a koze(nechcel som som).Stal ma cca 21 000 eur.nech mi niekto ukaze nove auto v takej vybave a rozmeroch za tuto cenu.Jazdim hlavne kratke trasy mesto.Bol som s nim aj v UK.Mam necelych 30 000 km .Zatial len tankujem a lejem vodu do ostrekovaca.Spotrebu si presne nepamatam ale nemam "lahku" nohu.ale okolo 7l/100km.
Som s nim velmi spokojny.Keyless entry je vyborna vec.Bral by som nejaku vychytavku navyse ako napr automaticke otvaranie a zatvaranie 5tych dveri.
Kupoval som ho hlavne kvoli 2 atutosedackam,ktore pouzivam.Nakladanie a vyberanie deti je velmi pohodlne,tyka sa to aj jazdenie a odkladacich priestorov.
Nakupy a vylety s dvoma kociarmi boli v pohode.Pomestili sme sa aj bez stresneho boxu.
Ocenujem hlavne 3 sedadla v zadu.Neviem porovnat s VW Touran,ale pozeram teraz konfiguracie za zakladna vybava VW Touran 1,6 stoji to,co mna Grand Scenic v takmer plnej vybave,ale nechce sa mi to dopodrobna porovnavat.
 

mna stal

nissan qashqai 1,5dCi /od renaultu-110 ps/ novy model 2010 vo vypredaji 18.900 E. Nie plnka ale ma 2-zonovu klimu, cuvacky, tempomat aj laktovu opierku vzadu, hliniky 17-tky a co ja viem co este. Tankujem a lejem vodu, spotreba je nizsia o liter ako u teba. No neviem ci by som menil navyse pri doplatku 2100 EUR.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Auto