SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prvá jazda: Litrový trojvalec ťahá Ford Focus (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Hodnoť

strašné

o pár rokov budete testovať super úsporné dvojvalce v golfe... kam to speje?
 

 

Zaspal si dobu, turbo dvojvalce robi fiat... a tusim sa tu uz testovali v 500ke :)
 

 

Citaj pozornejsie - pisal o Golfe, nie o sardinkovych skatulkach ;-)
 

On pisal o Golfe :)

A ako sa zda, historia sa opakuje. Prvy je Fiat, potom VW :)
 

Ono zas

keby si dal do auta taky dvojvalec boxer z motorky BMW, mozno by sa ani nic nestalo
 

asi tak

necudoval by som sa, keby dalsie mondeo malo dva valce a tri turba...samozrejme tabulkova spotreba bez drzosti 5 a pol litra benalu
 
Hodnoť

Motory

Hmm zaujimavy clanok. Len bol by som za keby dali tieto firmy zopar aut na testovanie na 150000km. V poslednom cisle auto motor sport je test golfu 1,4 TSI90 kW verzia a pri 71900 km im odisla nejaka suciastka na turbe. Ta by sa mala dat vymenit, lenze nek sa setri, zmenili to tak, ze vymenit nejde a museli menit cele turbo!!!! a stalo té 1400 EUR. Cize k cene auta ak si mam pripocitat este tuto sumu neviem ci ako zakaznik setrim. Podla mna ak chcu firmy presviedcat na taketo malolitrazne motory mali by tam garantovat v zaruke aspon 100000km zarukou na motor. Je nemyslitelne aby ludia v nasich podmienkach si kupili auto najazdili za 2 roky 50000km a v na konci tretieho roka im odide turbo. Som laik a nevyznam sa v tejto problematike az tak velmi, ale ako zakaznik by som takyto krok na zvysovanie dovery v danne motory.
K spotrebe. Spotreba je dana aj stylom jazdy a ak niekto nevie jazdit s " beznymi atmosferami " tak tie malolitrazne turba musi znicit necutlivym pristupom. Mozno by sa aj autoskoly mali viac sustredit na to ako sa setrne spravat k novodobym motorom a aj jednotlive dilerstva by mali usporaduvavat skoly spravania sa k tymto motorom. Ak niekto je nauceny vytacat atmosfericky benzin do vysokych otackac a zacne to robit s malolitraznym turbom este za studena panboh ochranuj motor.
Len tolko moje postrehy a ak mate taketo motory a mate na nich najazdene viacej napiste ake mate skusenosti a ako sa vam dari jazdit hospodarne.
Prajem pekny den.
 

 

každopádne si treba počkať na to, akú spoľahlivosť Ford pri tomto motore ponúkne. Je všeobecne známe, že TSI motory sú na tom veľmi zle.
Trochu by ma pri Focuse ukľudňovala 4 ročná záruka.
 

 

vseobecnce zname? :D ako ja nechcem hajit uz ziadnu znacku, lebo len zbytocne vyprovokujem tajtrlikov, ale toto naozaj nie je vobec zname, odkial? Jedine tak tie krcmeove reci, ze henten garazovy pvoedal tak ja si vezmem jeho nazor k srdcu lebo on tych motrov videl uz 3 (!) v svojej garazi za rok -.-
 

1,8 TSI 105 000 km 2x totálna oprava

motora, prakticky výmena. Pri štarte preskočí reťaz a už to ide. Bez výstrahy, nepredvídateľne. Auto jazdí kolega, tempo je pracovné - skrátka využíva ten výkon. Za studena to ale nenaháňa, nie je zviera. Všetko rieši Škodovka potichu a promptne, nech sa to moc nešíri, v rámci záruky. Mať to doma asi nerobím len na opravy. Inak fantastické vozenie, výborná spotreba vzhľadom k výkonu, len tie opravy...
Samozrejme, nechcem zovšeobecňovať, ostatní jazdníme rôzne naftové verzie - kolega si kúpil tohoto exota - a už celkom ľutuje.
 

Nechápem

Povedzte mi prosím vás jeden dôvod prečo by mali byť benzínové turbomotory nespoľahlivé? TDI, JTD, TDCI, etc otáčajú státisíce km a sú vo všeobecnosti považované za spoľahlivé (samozrejme nemám na mysli typické troublemakere ala 2,5TDI), tak prečo by to malo byť u benzínov inak? Jediný dôvod ma napadá, že nafta lepšie maže, ale to nemá predsa napr. s turbom nič spoločné. Tak ja neviem teda, vysvetlí mi to niekto?
 

nie je to o benzíne alebo nafte

je to o požadovaných parametroch, konštrukcii, dimenzovaní a testovaní. A šetrení nákladov. Benzínové turbomotory v takto masívnom počte sú pomerne nový fenomén. Napr. SAAB robil benzínové turbá sériovo tiež, avšak to bolo v dobách keď sa nešetrilo na každej skrutke. Nájsť kompromis medzí výkonom, spoľahlivosťou a nízkou cenou nie je pri takto konštrukčne náročnom technologickom celku jednoduché, a v posledných rokoch sa mi zdá (a nie len pri autách), že výstupná kontrola sa presunula až k zákazníkovi....
 

lži a podvody.

tak po prvé, hošánku,
1,8 tsi nemá reťaz, ale ozubený remeň.
po druhé hošánku,
ozubený remeň sa má meniť každých 90 tisíc km. kto "šetrí" a nedá ho vymeniť, je rovnaký hlupák a kto "šetrí" a nedá vymeniť olej. klame a podvádza v prvom rade seba. sekundárne okolie, ako to robíš ty.
po tretie, hošánku,
motory 1,8 tsi majú bežne najazdených pol milióna km bez jedinej poruchy.
jeden taký som jazdil voľakedy osobne a druhý taký stále jazdí vo firme. ten prvý má dnes cez pol milióna a druhý má cez 300 tisíc.
servis, ktorý servisuje autá mojej firmy nepozná podľa jeho majiteľa, môjho priateľa , jediný prípad poruchy na uvedenom motore, pokiaľ bola pravidelne a odborne vykonaná servisná služba.
.
čo sa týka malých turbomotorov, v súčastnosti je to jediná cesta k optimalizácii spotreby, a celkových nákladov na výrobu vozidla v závislosti na slušný výkon, aký sa dnes aj od malých, či stredných áut očakáva.
.
 

S tym poslednym odstavcom

nesuhlasim uplne. Nie je to jedina cesta. Ale najpohodlnejsia, aby sa splnili nezmyselne normy EU. Neviem, odkial si nabral, ze klasicke atmo nema slusny vykon. Jedine, co mu chyba je akurat pruznost (oproti turbu). A co sa tyka optimalizacii spotreby - turbo je velmi zavisle na style jazdy. A o to viac, ak mu nebodaj sliapnes na krk.
 

S atmosferou nikdy nedosiahnes

taku spotrebu ako s obdobne rychlym turbom. To je elementarna vlastnost turbomotorov, ktoru odmietas pochopit a kvoli ktoremu neustale vytahujes tie atmosfericke kraviny.

Dalsia kravina z tvojho repertoara - "A co sa tyka optimalizacii spotreby - turbo je velmi zavisle na style jazdy" WTF??? Ano je zavisle. Vacsinou o nieco zavislejsie ako atmosfera. Lenze to vyznieva ako keby s atmosferou si mohol chodit cely cas s plynom na podlahe a stale by si siel za rovnaku spotrebu. Co je totalny vymysel, imaginacia, blud. Klamstvo.

Turbo je prostriedok pre najvyraznejsie znizenie spotreby, co odmietas pochopit. Skus dlhodobo jazdit s turbom a uvidis sam. Sice ti nasi vodici bez schopnosti predvidat... To je dalsi europsky unikat.

Ano, atmosfery su dobre. 3.0V6 a vacsie su velmi zaujimave. Zvukovo, vykonostne. Nie vsak spotrebovo. Ak by spotrebu a emisie nebolo nutne riesit, tak naozaj nie je velky dovod pre turba. Proste kto by chcel vacsi vykon, zobral by si 5litrovy 10 valec. Lenze ja nezijem v atmosferickej rozpravke, kde sa peniaze sypali a benzin lial a vobec sa mi neoplati zivit nejaky megaobjem len preto, ze sem-tam potrebujem predbehnut.
Tie velke atmosfery zozeru ohromne mnozstvo paliva len na to, aby rozbehli svoju vlastnu vahu a prekonali svoje vlastne trenia.
 

to ano

"Ano, atmosfery su dobre."' Tak s tymto plne suhlasim.
Dokonca tato je vyborna:Ferrari F12 Berlinetta
http://mippin.com/mip/pct.jsp?...
To pre tyh co maju cca 250tis libier vo vacku a chcu zavavnu V12...
 

 

ako zakaznik mas moznost volby, nekup si tento maly motor ale kup si 1.6 ci uz s alebo bez turba a je to.
tak isto u inych vyrobcov.
lenze zakazniks sa pozrie ze tento trojvalec stoji o 2k menej a je rozhodnute. to ze bude mat vyssie naklady na udrzbu ho v tom momente netrapi, bude nadavat az potom.
automobilka je tu na to aby majitelom vytvarala zisk, nie na to aby ucila ludi jazdit, isli by sami proti sebe keby ucili ludi jazdid tak aby im auto vydrzalo dlho.
nesuhlasim s tym, ale taka je realita. jediny sposob ako to mozes ovplyvnit alebo zmenit je svojim rozhodnutim pri kupe. a to ci ti ten motor vydrzi rok, dva alebo desat zase svojim pristupom k nemu.
 

RE:

Ja suhlasim, ze mam moznost volby, ale som zaroven aj obchodnik a zakaznikovi sa snazim poradit tak aby som mu pomohol a nie aby som mu predal to co chcem ja. Pretoze u mna je svedomie na prvom mieste a viem, ze bohuzial nie je to standard, tak preto som napisal nejake riesenia aby obchodnici nemali snahu predat za kazdu cenu. Mal som uz cca 9 roznych aut a viem jednu vec maloktory obchodnik pozna muchy na uate aj ked ich kazde ma a upozorni na ne zakaznika a povie mu ako ich eliminovat, có je skoda. Obchodnici by mali zaroven motorizaciu auta a aj druh paliva radit podla toho kde sa vacsinou jazdi. Ja ten 1,0 l ecoboost nekupim a radsej by som uprednostnil tu 1,6 ecoboost. Ten motor sa mi zda velmi zaujimavy. Aj ked vo forde je cena dieslu a benzinu totozna( myslim turbo prevedenie) resp. velmi mala a samotni predajcovia ani nemaju tie ecoboosty na vyskusanie. Co je skoda.
 

 

ja som mal kedysi ten ohováraný trojvalec v malej fábii, bolo to bez turba samozrejme, takže o problém menej.
kupoval som to nové, nabehal za štyri roky asi 120 tisíc a za celý čas som menil iba tyčky stabilizátora, čo bola ich choroba a menili to v záruke.
kamarát kúpil to isté tiež nové o dva roky neskôr a po dvoch rokoch mu menili polomotor. robil na tom krátke mestské jazdy, skoro nové auto čo sa týka kilometráže.
tak si potom vyber, jeden bude na to nadávať a druhý chváliť.
 

 

A nie je nahodou Fabia HTP urcena prave na tie kratke mestske trasy ?
 

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Najčítanejšie na SME Auto